-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Легкові (службові ) автомобілі для медичних працівників комунальних закладів охорони здоров'я,що працюють у сільській місцевості.
Завершена
1 500 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0% або 10.00 UAH
мін. крок: 0% або 10.00 UAH
Період оскарження:
13.03.2020 11:42 - 26.03.2020 23:00
Вимога
Залишено без розгляду
Вимога щодо порушення законодавства та встановлення замовником дискримінаційних вимог у документації конкурсних торгів
Номер:
82c1df8b32714bc0bc75282f79b38fb5
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-03-13-000514-c.b1
Назва:
Вимога щодо порушення законодавства та встановлення замовником дискримінаційних вимог у документації конкурсних торгів
Вимога:
«13» березня 2020 року КНП ГСР "Грунський Центр ПМСД" (далі — Замовник) оприлюднив Оголошення UA-2020-03-13-000514-c про заплановану закупівлю ДК 021:2015 - 34110000-1 – Легкові (службові) автомобілі . Ознайомившись з Тендерною документацією (далі — Тендерна документація), ми виявили в ній вимоги, які не відповідають чинним стандартам і законодавству та обмежують конкуренцію, а відтак порушують права та інтереси потенційних учасників, зокрема право щодо можливості прийняти участь у даному тендері на рівних засадах.
Так, у додатку Технічне завдання до предмету закупівлі зазначено наступні якісні та технічні вимоги Замовника:
1) кліренс – 210;
2) двигун, об’єм, см куб. – не менше 1598;
3) об’єм багажного відділення (л) – не менше 376
4) об’єм багажного відділення при складених сидіннях (л) – не менше 1409
5) довжина автомобіля,мм – не менше 4341
6) колісна база,мм – не менше 2673
7) датчик нагадування про НЕ пристебнутих ременях безпеки водія і 4х пасажирів
8) повнорозмірне запасне колесо
9) між сервісний інтервал- не менше 15000 км
10) екологічний стандарт - Євро 6
11) система автоматичної зупинки і старту двигуна Stop&Start
12) оббивка сидінь Essential
Зважаючи на вказані технічні параметри до транспортного засобу та аналізуючи інші технічні вимоги Замовника до предмета закупівлі в їх сукупності, вбачається, що даним технічним характеристикам відповідає лише одна модель автомобіля, яка офіційно присутня на території України, це - RENAULT DUSTER. Це підтверджується тим, що параметри автомобіля, які вказані Замовником у додатку Технічне завдання до предмету закупівлі: кліренс – 210; двигун, об’єм, см куб. – не менше 1598; об’єм багажного відділення (л) – не менше 376; об’єм багажного відділення при складених сидіннях (л) – не менше 1409; довжина автомобіля,мм – не менше 4341; колісна база,мм – не менше 2673; датчик нагадування про НЕ пристебнутих ременях безпеки водія і 4х пасажирів; повнорозмірне запасне колесо; між сервісний інтервал- не менше 15000 км; екологічний стандарт - Євро 6; система автоматичної зупинки і старту двигуна Stop&Start; оббивка сидінь Essential , а також всі інші технічні параметри, які задовольняють вимоги Замовника щодо предмету закупівлі, є тільки в однієї моделі автомобілів - RENAULT DUSTER. У той же час, згідно наявної практики Постійно діючої Адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, предмету закупівлі повинен відповідати зареєстрований в Україні товар щонайменше двох виробників (рішення від 04.07.2017р. №4377-р/пк-пз, від 30.03.2018р. № 2959-р/пк-пз).
Таким чином, якісні та технічні вимоги до предмету закупівлі, визначені у додатку Технічне завдання до предмету закупівлі до тендерної документації Замовника, вважаємо незаконними та дискримінаційними.
Відповідно до статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються за наступними принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій, запобігання корупційним діям і зловживання. Згідно статті 5 вищенаведеного Закону, Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. У відповідності до пункту 3 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торгівельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника.
У додатку Технічне завдання до предмету закупівлі усі заявлені якісні та технічні вимоги, які висуває Замовник до предмету закупівлі, не дозволяють широкому колу суб’єктів господарювання – учасникам ринку реалізації транспортних засобів - прийняти участь у даній процедурі закупівлі та запропонувати еквівалент. Адже такі параметри притаманні лише одній моделі автомобіля - RENAULT DUSTER, і, відповідно, інші учасники ринку, що мають аналогічний товар високої якості, який за своїми характеристиками жодним чином не поступається «вказаній» (обраній) Замовником моделі автомобіля, не можуть взяти участь у даній процедурі закупівлі.
Враховуючи зазначене, Технічні вимоги, хоча і містять вираз «або еквівалент», побудовані та підібрані таким чином, що сукупність викладених Замовником вимог до предмету закупівлі (додаток Технічне завдання до предмету закупівлі ) унеможливлює подання потенційним учасникам еквіваленту товару. Зазначене підтверджується і тим, що Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі пропозицій торгів документи, які підтверджують відповідність пропозиції торгів учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником. У той же час, враховуючи, що визначеним Замовником параметрам, як нами було наведено вище у тексті цієї Вимоги ,відповідає лише одна модель транспортного засобу, яка офіційно присутня на території України, - RENAULT DUSTER, потенційні учасники позбавлені можливості прийняти участь у торгах та запропонувати дійсний аналог транспортного засобу за своїми технічним характеристиками високої якості і за прийнятною ціною.
Натомість, дії Замовника щодо визначення технічних характеристик предмету закупівель під конкретну модель транспортного засобу можуть сприяти перемозі у торгах лише певного суб’єкта господарювання – виробника та/або постачальника такої моделі, та відповідно порушують вимоги частини третьої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», яким передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси потенційних учасників, пов’язані з його участю у процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 3 наведеного Закону.
Таким чином, якісні та технічні вимоги Замовника, викладені у додатку Технічне завдання до предмету закупівлі , є дискримінаційними, такими, що штучно звужують конкуренцію та не дають можливості суб’єктам господарювання, які діють на ринку реалізації транспортних засобів, але товар яких не підпадає під вказані умови Замовника, прийняти участь у торгах на рівних засадах та на умовах добросовісної конкуренції.
У той же час внесення змін до Технічних вимог викладених у додатку Технічне завдання до предмету закупівлі, а саме:
1) встановити вимогу до кліренсу – не менше 185;
2) встановити вимогу до об’єму двигуна – не менше 1497;
3) встановити вимогу до об’єму багажного відділення (л) – не менше 350
4) встановити вимогу до об’єму багажного відділення при складених сидіннях (л) – не менше 890
5) встановити вимогу до довжини автомобіля, мм – не менше 4335
6) встановити вимогу до колісної бази, мм – не менше 2560
7) змінити вимогу по датчику нагадування про НЕ пристебнутих ременях безпеки водія і передніх пасажирів
8) змінити вимогу по запасному колесу
9) встановити вимогу щодо між сервісного інтервалу - не менше 10000 км
10) встановити вимогу по екологічному стандарту - не менше Євро 5
11) видалити вимогу щодо системи автоматичної зупинки і старту двигуна Stop&Start
12) змінити вимогу оббивка сидінь Essential на тканинну
призвело б до усунення дискримінаційних вимог наведених у додатку Технічне завдання до предмету закупівлі та як наслідок, дозволило б значно розширити коло потенційних учасників торгів, які б змогли б запропонувати транспортні засоби за відповідними цінами, а Замовник міг би обрати найбільш прийнятну пропозицію.
ПРОСИМО:
1. Прийняти Вимогу до розгляду
2. Усунути дискримінаційні умови, зазначені у додатку Технічне завдання до предмету закупівлі привівши тендерну документацію у відповідність із вимогами Закону України «Про публічні закупівлі.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
16.03.2020 15:53
Вирішення:
Шановний учасник відкритих торгів тендерний комітет Комунального некомерційного підприємства Грунської сільської ради "Грунський центр первинної медико-санітарної допомоги" керується чинним законодавством України,зокрема Законом України "Про публічні закупівлі" та ін.Відповідно до листа Міністерсва економічного розвитку і торгівлі України"Щодо розробки тендерної документації" від 07.02.2017 року №3302-06/3812-06 Замовник самостійно визначає кваліфікаційні критерії з тих що передбачені ст.16 Закону України "Про публічні закупівлі" та указує у тендерній документації про спосіб підтвердження відповідності Учасників установленим критеріям.Разом з тим,згідно з частиною третьою статті 22 Закону тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити .Ураховуючи зазначене ,вимоги тендерної документації та перелік документів,якими учасник повинен підпвердити свою відповідність таким вимогам визначаються замовником самостійно,виходячи зі специфіки предмета закупівлі,керуючись принципами здійснення закупівель ,закріпленими у статті 3 Закону та з дотриманням законодавства в цілому.
Статус вимоги:
Не задоволено