-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Хліб пшеничний формовий; хліб житній формовий; здоба пшенична
Торги не відбулися
395 800.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 3% або 11 800.00 UAH
мін. крок: 3% або 11 800.00 UAH
Період оскарження:
11.03.2020 16:07 - 22.03.2020 00:00
Вимога
Відхилено
Скасування вимог до додатку № 4
Номер:
0fa8d0d016d24aeeb694722c5886dc2b
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-03-11-004024-b.a1
Назва:
Скасування вимог до додатку № 4
Вимога:
Вимоги, які викладені в додатку № 4 тендерної документації щодо надання учасником виданого на його ім`я:
- сертифікату стосовно надання послуг зберігання та транспортування харчових продуктів, оптової торгівлі харчовими продуктами ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015) Системи управління якістю;
- сертифікату стосовно надання послуг зберігання та транспортування харчових продуктів, оптової торгівлі харчовими продуктами ДСТУ ISO 22000:2007 (ISO 22000:2005) Системи управління безпечністю харчових продуктів;
- сертифікату стосовно надання послуг зберігання та транспортування харчових продуктів, оптової торгівлі харчовими продуктами ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015) Системи екологічного управління,
обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а тому є незаконними і підлягають усуненню із тендерної документації, беручи до уваги наступне:
1) Згідно ст. 3 ЗУ «Про публічні закупівлі» одним із основних принципів здійснення державних закупівель є – недискримінація учасників. Відповідно до статті 31 Господарського кодексу України, дискримінацією суб'єктів господарювання є прийняття будь-яких актів (рішень, наказів, розпоряджень, постанов тощо), надання письмових чи усних вказівок, укладення угода бо будь-які інші дії чи бездіяльність органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю (колегіального органу чи посадової особи), направлених на обмеження чи позбавлення права на здійснення господарської діяльності та ставлять суб'єкта господарювання у гірше становище порівняно з іншими суб'єктами господарювання. Звідси бачимо, що вимогою щодо надання сертифікатів на систему управління якістю, систему управління безпечністю харчових продуктів, систему екологічного управління учасники ставляться у різне становище в даній процедурі закупівлі, при чому одних в гірше (ті учасники, що не мають таких сертифікатів, і при чому НЕ ЗОБОВ’ЯЗАНІ їх отримувати), а інших – у вигідне становище, автоматично збільшуючи шанси на визнання переможцем конкретної процедури закупівлі.
2) По-друге, будь-який суб’єкт господарювання може отримати такі сертифікати, але ж учасники, не маючи такого зобов’язання на законодавчо закріпленому рівні, заздалегідь не можуть передбачити бажання замовника щодо наявності таких сертифікатів в учасників і заздалегідь їх отримати. Також, для отримання сертифікатів (як, в принципі, і будь-якого іншого) потрібно затратити і час, і грошові ресурси. Тому вимога щодо їх наявності прямо порушує один із основних принципів здійснення публічних закупівель, а саме максимальна економія та ефективність (відповідно до статті 3 ЗУ «Про публічні закупівлі»).
3) По-третє, в нормі частини 3 статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» вказано, що інформація повинна бути «відповідно до законодавства». А наявність в учасника вищевказаних сертифікатів не передбачено і не закріплено на законодавчому рівні, національні стандарти які введено в дію на території України наказами Держспоживстандарту, не вважаються нормативно-правовими чи регуляторними актами, а отже не є складовою національного законодавства України. Частиною 4 ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» прямо передбачено, що документи, які не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
На підставі вищевикладеного вимагаємо, виключити з додатку № 4 тендерної документації вимоги щодо надання учасником виданого на його ім`я:
- сертифікату стосовно надання послуг зберігання та транспортування харчових продуктів, оптової торгівлі харчовими продуктами ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015) Системи управління якістю;
- сертифікату стосовно надання послуг зберігання та транспортування харчових продуктів, оптової торгівлі харчовими продуктами ДСТУ ISO 22000:2007 (ISO 22000:2005) Системи управління безпечністю харчових продуктів;
- сертифікату стосовно надання послуг зберігання та транспортування харчових продуктів, оптової торгівлі харчовими продуктами ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015) Системи екологічного управління,
як таких, що містять дискримінаційний характер і не передбаченні чинним законодавством України.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
16.03.2020 10:40
Вирішення:
Замовник закупівлі відхиляє вимогу з підстав, зазначених нижче.
Тендерна документація закупівлі підготовлена замовником відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», вимоги якого обов’язкові для всіх сторін, що беруть участь у проведенні процедур закупівлі.
З врахуванням специфіки предмету закупівлі цієї процедури – харчові продукти, на учасників господарських взаємовідносин (які настають після укладання договору) також поширюється дія Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», в пункті 1 статті 3 якого, зокрема визначено, що дія цього закону поширюється на об’єкти санітарних заходів, операторів ринку та потужності. А вже наступна стаття цього закону – стаття 4, в пункті 2 містить перелік заходів державного регулювання безпечності та окремих показників якості харчових продуктів, зокрема: здійснення державного контролю та притягнення операторів ринку, їх посадових осіб до відповідальності у разі порушення законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів.
В правовому полі, яке визначене цими двома законами, відповідальні партнерські взаємовідносини між його суб’єктами є не лише обов’язковими, а і актуальними.
Протягом 2019 року територіальним органом Держпродспоживслужби систематично здійснювалися заходи державного контролю на об’єктах санітарних заходів замовника цієї закупівлі. За результатами перевірок замовник отримав приписи щодо обов’язкової сертифікації продуктів харчування та обов’язкової наявності у постачальників необхідних дозвільних документів, в тім числі - сертифікатів ISO.
Виходячи з зазначеного, замовник не вбачає можливості ігнорувати законні вимоги органів державного контролю та діяти всупереч чинному законодавству.
Скаржник у пункті 2 вимоги стверджує: «…Також, для отримання сертифікатів (як, в принципі, і будь-якого іншого) потрібно затратити і час, і грошові ресурси. Тому вимога щодо їх наявності прямо порушує один із основних принципів здійснення публічних закупівель, а саме максимальна економія та ефективність (відповідно до статті 3 ЗУ «Про публічні закупівлі»)». Цією заявою скаржник не підтверджує розуміння відповідального ставлення до участі в ринку харчових продуктів. А один із принципів здійснення закупівель: максимальна економія та ефективність, які при цьому цитуються із статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі», тлумачаться скаржником більше як «спрощене отримання особистої вигоди», а зовсім не як «економія бюджетних коштів за рахунок конкурентної закупівлі та ефективність закупівлі, якою є можливість залучення до співпраці відповідального постачальника з якісним товаром».
Тому, викладене в пункті 3 вимоги переконання скаржника: «…національні стандарти які введено в дію на території України наказами Держспоживстандарту, не вважаються нормативно-правовими чи регуляторними актами, а отже не є складовою національного законодавства України» підтверджує лише відповідність такого учасника ринку харчових продуктів нормі пункту 2 статті 3 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів».
Статус вимоги:
Відхилено