-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Фарба білого,жовтого,чорного кольору для дорожньої розмітки, двокомпонентний холодний пластик білого, червоного кольору для дорожньої розмітки)
ДК 021:2015 44810000-1 Фарби (Фарба білого,жовтого,чорного кольору для дорожньої розмітки, двокомпонентний холодний пластик білого, червоного кольору для дорожньої розмітки),кошти місцевого бюджету
Завершена
3 073 200.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 15 366.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 15 366.00 UAH
Період оскарження:
06.03.2020 13:25 - 17.03.2020 00:00
Вимога
Відхилено
Вимога/скарга
Номер:
3f4768b2bddc4cc6a58816b6916258dc
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-03-06-000712-b.b1
Назва:
Вимога/скарга
Вимога:
Товариство з обмеженою відповідальністю “Поліфарб” є потенційним учасником вказаної процедури закупівлі. Ознайомившись з положеннями Тендерної документації закупівлі UA-2020-03-06-000712-b від Комунальної Установи «Спеціалізованний Монтажно-Експлутаційний підрозділ» , зокрема додатком №3 до Т.Д. «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики до предмета закупівлі», вважаємо вимоги, викладені в цьому додатку, а саме надання копію свідоцтва про випробування пластику та фарби у відповідності до стандарту EN 1436, дискримінаційними та такими, що обмежують коло потенційних учасників вказаної процедури закупівлі, у зв’язку з наступним.
Вважаємо вимогу Замовника щодо надання на фарбу та пластик відповідності до стандарту EN 1436 незаконною, дискримінаційною та антиконкурентною. Звертаємо увагу, що відповідно до статті 10 Закону України “Про акредитацію органів з оцінки відповідності“, національним органом України з акредитації є Національне агентство з акредитації України (НААУ), яке може акредитувати органи з оцінки відповідності, а саме органи із сертифікації продукції, процесів та послуг (ДСТУ EN ISO/IEC 17065). НААУ є асоційованим членом Європейської кооперації з акредитації (ЕА). У своїй діяльності НААУ керується чинним законодавством України, міжнародним стандартом ISO/IEC, документами міжнародних організацій з акредитації (EA, IAF, ILAC). ЕА визнала, що всі напрямки діяльності НААУ відповідають встановленим в Європі нормативним вимогам в сфері акредитації. Таким чином, НААУ провадить діяльність, визнану на рівні Європейського Союзу. Частиною 2 ст. 21 Закону України “Про стандартизацію” встановлено, що міжнародні та регіональні стандарти, кодекси усталеної практики та зміни до них приймаються як національні стандарти, кодекси усталеної практики та зміни до них національним органом стандартизації. 01.01.2016 р. набув чинності пункт 1 Наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 30.12.2014 року № 1494 "Про прийняття європейських та міжнародних нормативних документів як національних стандартів України, змін до національних стандартів України, скасування національних стандартів України та міждержавних стандартів в Україні". Відповідно до положень цього пункту, європейські та міжнародні нормативні документи прийнято як національні стандарти України методом підтвердження. Так, національний стандарт України ДСТУ EN ISO/IEC 17065:2014 є ідентичним (IDT) європейському та міжнародному стандарту EN ISO/IEC 17065:2012. Органом сертифікації, акредитованим НААУ за напрямком акредитації ДСТУ EN ISO/IEC 17065 (Атестат про акредитацію № 10159 від 14.09.2015 р.) є Державне підприємство “Державний дорожній науково-дослідний інститут імені М.П. Шульгіна”. Отже, сертифікати відповідності, які видаються ДП “ДерждорНДІ”, відповідають європейським вимогам. Одночасно наголошуємо, що на території України діє Стандарт СОУ 42.1-37641918-116:2014 "Фарба для горизонтальної розмітки автомобільних доріг. Технічні вимоги та методи випробовування", а також Стандарт СОУ 42.1-37641918-090:2012 "Пластики, спрей-пластики холодного та гарячого нанесення для горизонтальної розмітки автомобільних доріг. Технічні вимоги та методи випробовування", авторами яких є Державний дорожній науково-дослідний інститут імені М. П. Шульгіна.
В жодному нормативному документі не зазначено законних підстав для застосування стандарту EN 1436 в Україні як рівнозначного діючим українським стандартам. Крім того, жодний орган сертифікації України не має законних підстав видати сертифікат відповідності, керуючись стандартом, який не діє на території України. Встановленням цієї вимоги Замовником також порушено абзац 3 ч. 2 ст. 22 Закону України “Про публічні закупівлі”, відповідно до якого “Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз “або еквівалент””. Частиною 3 ст. 5 Закону України “Про публічні закупівлі” передбачено, що Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Частиною 4 ст. 22 цього Закону визначено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації̈ учасників. Таким чином, встановлення Замовником в Тендерній документації зазначеної вище вимоги, порушує положення ч. 3 ст. 5, ч. 4 ст. 22, ст. 3 Закону України, якими передбачена недопустимість дискримінації учасників. Крім того, мотиви таких змін до Тендерної документації Скаржнику є незрозумілими. Припускаємо, що Замовник ставив за мету не застосування матеріалів підвищеної якості, а звичайне встановлення вимоги під конкретного учасника, який має сертифікат відповідності EN 1436, тим самим штучно обмежуючи коло учасників та конкуренцію.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
11.03.2020 10:08
Вирішення:
Шановний учасник!Враховуючи п. 29 ст.1 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі - Закону), тендерна документація розробляється та затверджується Замовником і повинна містити перелік складових, визначених частиною другою ст. 22 Закону. При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами.Подані тендерні пропозиції , якими учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеній тендерній документації, визначається Замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, з урахуванням ч.3ст.5 Закону та дотриманням принципів, закріплених у ст.. 3 Закону. Європейський стандарт EN 1436 «матеріали дорожнього маркування. Показники дорожньої розмітки для користувачів дороги, та методи випробувань» містить вимоги, яким повинна відповідати якість дорожніх матеріалів в суху і мокру погоду із забезпечення (підтвердженням) гарантії їхньої якості, оскільки Україна є асоційованим членом Європейського союзу Українське законодавство не заперечує застосовувати у перевірці якості європейські стандарти. Згідно ч. 2 ст. 21 Закону України « Про стандартизацію» встановлено, що міжнародні та регіональні стандарти, кодекси усталеної практики та зміни до них приймаються як національні стандарти національним органом стандартизації.01.01.2016 року набув чинності пункт Наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 30.12.2014 № 1494 «Про прийняття європейських та міжнародних нормативних документів як національних стандартів України, скасування національних стандартів України та міждержавних стандартів в Україні». В європейських країнах крім або в якості національних стандартів обов’язково приймають європейську директиву EN 1436, крім того всі європейські виробники дорожньо – розміточних матеріалів сертифіковані по EN 1436.При розробці вітчизняного нормативу СОУ 42.1-37641918-116:2014 « Фарби для горизонтальної розмітки автомобільних доріг». Технічні вимоги та методи випробування» користувалися європейською директивою EN 1436. Випробування згідно EN 1436 передбачає наступні параметри якості – довговічність, світло повертання в часі в суху та мокру погоду, коефіцієнт зчеплення коліс автомобіля з дорожньо-розміточним матеріалом в суху та мокру погоду. Данні показники є обов’язковими впливають на якість, довговічність розмітки , забезпечують безпеку руху в будь-яку погоду. Сертифікація згідно EN 1436 є основним підґрунтям для використання високоякісних дорожньо-розміточних матеріалів для забезпечення довготривалої безпеки руху. Встановлення вимоги надання на фарбу відповідності до стандарту EN 1436 не є дискримінаційною вимогою для учасників, а є вимогою до якості наданих послуг та стосується усіх учасників.Замовник з урахуванням вимог Закону та з метою задоволення потреб територіальної громади міста Одеси у забезпеченні безпеки дорожнього руху встановлено такі вимоги до предмета закупівлі, виконання яких учасниками надасть можливість отримати якісний, довговічний матеріал, якій відповідає європейським стандартам та дозволить більш раціонально використовувати матеріальні ресурси установи.
У тендерній документації зазначено в разі, якщо Учасник відповідно до норм чинного законодавства, або Учасник-нерезидент відповідно до норм законодавства країни реєстрації не зобов’язаний складати один або декілька з вказаних документів, такий Учасник надає лист-роз’яснення в довільній формі, за власноручним підписом уповноваженої особи Учасника та завірений печаткою* в якому зазначає законодавчі підстави ненадання тих чи інших документів.
Статус вимоги:
Відхилено