-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Послуги з добровільного медичного страхування та страхування від нещасного випадку
Завершена
1 000 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 5 000.00 UAH
Період оскарження:
05.03.2020 16:02 - 16.03.2020 00:00
Вимога
Відхилено
Вимога про внесення змін до Тендерної документації
Номер:
cd4c829a48884bc9a3a64e817e04a721
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-03-05-003204-b.c1
Назва:
Вимога про внесення змін до Тендерної документації
Вимога:
В тендерній документації містяться наступні дискримінаційні умови: Відповідно до пункту 2 розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» Тендерної документації, Учасник повинен займати місце у рейтингу страховика згідно даних журналу "InsuranceTop" за 9 місяців 2019 по показникам:
- «Активи страховика» не менш 1 млрд. грн.;
- «Страхові резерви страховика» не менш 1 млрд. грн.;
- Рівень виплат по компанії не менше 25%;
- «Гарантійний фонд» не менше 200 млн. грн.
Замовник встановлює наведенні вище умови Тендерної документації, які завідомо є суто дискримінаційними, штучно обмежують конкуренцію та цілеспрямовано обмежують кількість учасників до семи компаній, які відповідно до даних журналу "InsuranceTop" відповідають вказаним критеріям. Адже, вказані умови Тендерної документації не підтверджені жодними розрахунками, та не ґрунтуються на положеннях жодних нормативно-правових актів, які регулюють відносини страхування в Україні. Є надуманим вважати, що саме тільки один з цих семи страховиків, що мають такі показники, зможе забезпечити виконання умов договору про закупівлю. В журналі "InsuranceTop" містяться показники по кожному критерію відносно приблизно 50 провідних компаній, які надали свої відомості для цього журналу, із загальної кількості страховиків, яких налічується більше 200. В свою чергу, вказані умови Тендерної документації безпідставно позбавляють можливості взяти участь у процедурі закупівлі майже всіх надійних платоспроможних страхових компаній, за виключенням семи компаній, які відповідно до даних журналу "InsuranceTop" відповідають вказаним критеріям. Тому, такі дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини третьої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 3 Закону. Разом з тим, Замовник умисно вчиняє дії щодо необґрунтованого обмеження кількості учасників процедури закупівлі з метою надання переваги окремим потенційним учасникам закупівлі, чим порушує принципи добросовісної конкуренції та недискримінації учасників, визначених статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 р. № 922-VII. Нормою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закріплено, що замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Враховуючи викладене, вимагаємо внести зміни до тендерної документації видаливши дискримінаційні вимоги до потенційних учасників.
Пов'язані документи:
Учасник
- Тендерна документація.docx 06.03.2020 16:45
Дата подачі:
06.03.2020 16:46
Вирішення:
Відповідно ст. 1 Закону України "про страхування" Страхування - це вид цивільно-правових відносин щодо захисту майнових інтересів фізичних осіб та юридичних осіб у разі настання певних подій (страхових випадків), визначених договором страхування або чинним законодавством, за рахунок грошових фондів, що формуються шляхом сплати фізичними особами та юридичними особами страхових платежів (страхових внесків, страхових премій) та доходів від розміщення коштів цих фондів.
Таким чином, метою інституту медичного страхування є захист застрахованих осіб.
Ст. 3. Закону України "Про публічні закупівлі" передбачено принципи здійснення закупівель
1. Закупівлі здійснюються за такими принципами:
добросовісна конкуренція серед учасників;
максимальна економія та ефективність;
відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
недискримінація учасників;
об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій;
запобігання корупційним діям і зловживанням.
Посилання Скаржника на те, що вимоги зазначені в тендерній документації є ніби-то дискримінаційними та обмежують конкуренцію є лише припущеннями, спрямоване на можливе використання бюджетних коштів без урахування принципу ефективності.
Враховуючи, що в Законі України «Про публічні закупівлі» немає переліку умов, які можуть вважатися дискримінаційними, то проаналізувавши рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, можна говорити про те, що дискримінаційними визнаються «специфічні» вимоги до предмета закупівлі, відповідати яким може лише один учасник/обмежене коло учасників, та відсутність яких у тендерній документації жодним чином не може вплинути на якість товарів/робіт/послуг (недостатня їх обґрунтованість або навіть недоцільність).
Проект «InsuranceTop» — єдине відкрите джерело інформації на ринку страхування, яке базується на офіційній статистиці страхових компаній і щоквартально публікує підсумки роботи ризикових та лайфових страховиків України.
Отже, рейтинги учасників торгів - Страховиків зазначені в тендерній документації за певний період прямо вказують на стабільність компаній та якість наданої ними послуги.
При цьому, наявність рейтингів не потребує від учасників торгів будь яких додаткових затрат (в тому числі оплати послуг рейтингових агентств).
Управлінням освіти виконавчого комітету Покровської міської ради при формуванні тендерної документації були зазначені оскаржувані умови виключно з метою забезпечення ефективності майбутнього договору та отримання гарантій виконання обов’язків з боку Страховика, наявність яких надасть можливість Замовнику отримати якісні послуги. Дані умови прямо вказують на платоспроможність та надійність учасника процедури закупівлі.
Відповідно до актуальних (система математичних і статистичних) розрахунків, проведених науковообґрунтованими методами, із застосуванням теорії ймовірності було встановлено можливість настання одночасного розладу здоров'я застрахованих осіб, в наслідок захворювань (наприклад: епідемій, пандемій, інфекційних захворювань та травматичних пошкоджень), на всю їх вартість, яка дорівнює загальній страховій сумі 54 100 000 грн. У зв’язку з чим,обґрунтованою та необхідною умовою до учасників торгів є підтвердження платоспроможності на основі реальних статистичних даних. Рейтинг «InsuranceTop» не може бути дискримінаційною вимогою, а є виключно об’єктивним та статистичним підтвердженням результатів господарської діяльності Страховиків.
Таким чином, при виконанні умов, зазначених у Тендерній документації, Замовник отримає повні гарантії, щодо відшкодування можливих збитків в повному обсязі, спрямовані на максимально економічне та ефективне використання коштів бюджетного підприємства.
Відповідно до ч.1 ст.21 Закону України “Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти” тендерна документація повинна містити, в тому числі, інформацію про додаткові умови, необхідні для акцепту тендерної пропозиції та іншу інформацію, яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Отже, вказаними право положеннями замовнику торгів надано право вимагати від учасників торгів необхідну для акцепту тендерної пропозиції, в тому числі, інформацію про провадження учасниками господарської діяльності, досвіду виконання аналогічних за характером замовлення послуг, що є додатковою інформацією та не є критерієм для оцінки тендерних пропозицій.
Враховуючи викладене, вимоги Замовника в тендерній документації щодо подання учасниками торгів інформації (документів) передбачених пунктом 2 розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» Тендерної документації, щодо рівня платоспроможності та можливості власного утримання збитків не суперечать нормам ч.4 ст.22 Закону України “Про закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти” і жодним чином не обмежують конкуренцію та не призводять до дискримінації учасників.
На підставі вищевикладеного, повідомляємо про відсутність порушення з боку Замовника при визначені умов тендерної документації. Умови викладені в тендерній документації залишаємо незмінними.
Статус вимоги:
Відхилено