• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

Поточний середній ремонт автомобільної дороги Н-23 Кропивницький-Кривий Ріг-Запоріжжя на ділянці км 56+000 - км 61+000 (45233142-6 Ремонт доріг)

Поточний середній ремонт автомобільної дороги Н-23 Кропивницький-Кривий Ріг-Запоріжжя на ділянці км 56+000 - км 61+000 (45233142-6 Ремонт доріг)

Торги відмінено

91 079 907.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 91 079.91 UAH
Період оскарження: 04.03.2020 19:26 - 05.04.2020 00:00
Скарга
Прийнята до розгляду

Скарга на дискримінаційні вимоги документації

Номер: f8040c2cced9476baaa828426c2c6f05
Ідентифікатор запиту: UA-2020-03-04-004443-a.c8
Назва: Скарга на дискримінаційні вимоги документації
Скарга:
Зміст Скарги на дискримінаційні вимоги тендерної документації наведено у дозавантажених файлах
Пов'язані документи: Учасник Замовник Орган оскарження
Автор: ТОВ "СПІЛЬНЕ УКРАЇНСЬКО-НІМЕЦЬКЕ ПІДПРИЄМСТВО "АВТОСТРАДА", Вакар Анатолій Миколайович +380952924838 smeta@autostrada.com.ua
Вимога
Є відповідь

Щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації

Номер: a527c32c03094d039b9dcd42306be6ab
Ідентифікатор запиту: UA-2020-03-04-004443-a.b7
Назва: Щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації
Вимога:
ВИМОГА щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації   Відповідно до Додатку №3 до тендерної документації Учасник в складі тендерної пропозиції повинен подати інформацію про досвід виконання аналогічного договору. При цьому Замовником встановлено ряд дискримінаційних, антиконкурентних вимог, що створюють значні корупційні ризики, надаючи Замовнику можливість відхилити пропозицію майже будь-якого небажаного учасника.   До таких вимог слід віднести: 1. Аналогічним буде вважатись договір на виконання робіт з будівництва, реконструкції, капітального ремонту та поточного середнього ремонту автомобільних доріг загального користування державного значення (міжнародні, національні чи регіональні) І, ІІ чи ІІІ категорії. Учасник має надати документальне підтвердження досвіду виконання робіт/надання послуг на автомобільних дорогах загального користування державного значення (міжнародні, національні чи регіональні) І, ІІ чи ІІІ категорії одним договором або сумарно (за будь-який період протягом останніх 5-ти років) в обсязі не менше ніж 100% від об’ємів. Згідно із положеннями Закону України «Про публічні закупівлі» для підтвердження відповідності зазначеній кваліфікаційній вимозі достатньо підтвердити наявність досвіду виконання аналогічного договору, тобто досвіду виконання аналогічного договору за предметом закупівлі, а не обсягів виконання видів робіт за таким договором. Вказаною вимогою Замовник фактично створив перешкоду у доступі до процедури закупівлі тим учасникам, які виконували роботи за аналогічними договори в менших обсягах. Використовувані механізми, технологія виробництва та застосовувані методи при здійсненні поточного середнього ремонту дороги є однаковими без залежності від площі чи обсягів виконаних робіт. Єдиною відмінністю є кількість машин/механізмів та працівників, які мають бути задіяні для того, щоб виконати більший обсяг робіт за час встановлений Замовником. Відносно машин та механізмів, які повинен мати учасник, Замовник встановив окремі вимоги щодо мінімальної кількості та видів необхідної спеціальної техніки у Додатку №1 до тендерної документації. Учасник, який матиме необхідну кількість машин та механізмів і досвід виконання аналогічного договору зможе виконати роботи, передбачені технічним завданням, без залежності від того, в яких обсягах в натуральних величинах учасником надавались послуги за аналогічним договором. Замовник штучно обмежує конкуренцію, встановивши кількісні обмеження щодо обсягів виконаних аналогічних робіт, що є дискримінаційною вимогою, які дозволяють прийняти участь у тендері обмеженій кількості учасників.   2. Технічне завдання до тендерної документації передбачає виконання робіт, вказаних у вимогах щодо підтвердження досвіду. А саме: 1) земляні роботи; 2) регенерація конструктивних шарів дорожнього одягу за технологією холодний ресайклінг; 3) влаштування вирівнюючого шару із крупнозернистої щільної асфальтобетонної суміші; 4) влаштування верхнього шару покриття товщиною 5 см із ЩМА – 20 асфальтоукладачем; 5) влаштування горизонтальної дорожньої розмітки пластиком. Встановлення вимог щодо підтвердження виконання деяких з цих видів робіт є дискримінаційним, з огляду на наступне:   регенерація конструктивних шарів дорожнього одягу за технологією холодний ресайклінг технологія холодного ресайклінгу – передбачає одночасне знімання шару дорожнього покриття, змішування та додавання цементу та емульсії. Водночас, зняття дорожнього покриття та роботи з додаванням цементу та емульсії можна здійснювати й іншими способами, зокрема шляхом холодного фрезерування дорожнього покриття чи розпушування дорожнього покриття з додаванням матеріалів за допомогою розподільників. Встановлення вимоги підтвердження досвіду виконання робіт за технологією холодного ресайклінгу є дискримінаційною та антиконкурентною умовою, оскільки суттєво звужує коло потенційних учасників процедури закупівлі.   влаштування верхнього шару покриття товщиною 5 см із ЩМА – 20 асфальтоукладачем Незрозумілим є встановлення такої дискримінаційної вимоги. Чому на підтвердження влаштування верхнього шару покриття необхідно лише влаштування покриття з ЩМА, а не розширено на інші види асфальтобетонної суміші. Незалежно від того яка асфальтобетонна суміш (ЩМА, дрібнозерниста чи крупнозерниста асфальтобетонна суміш) буде використовуватися для влаштування верхнього шару покриття, технологія його влаштування є однаковою.   влаштування горизонтальної розмітки холодним пластиком Найбільш поширеною технологією нанесення дорожньої розмітки є нанесення дорожньої розмітки фарбою. Такий досвід є у більшості компаній, які займаються дорожнім будівництвом. Технологія нанесення розмітки холодним пластиком є менш поширеною, тому виконанням цих робіт займаються вузькоспеціалізовані компанії. Вимогами тендерної документації не передбачено можливості врахування досвіду субпідрядної організації, яку в майбутньому планує залучати Учасник до виконання вищезгаданих робіт. Таким чином, вважаємо, що вимога нанесення дорожньої розмітки холодним пластиком є дискримінаційною та антиконкурентною умовою, що значно звужує коло потенційних учасників.   3. Замовником встановлена Вимога щодо виконання аналогічного договору не менш, ніж на 85% від загальної ціни договору. Ця вимога також є дискримінаційною, оскільки унеможливлює участь у даній закупівлі багатьох потенційних учасників, адже аналогічний договір може знаходитись на стадії виконання і бути виконаним менше ніж на 85% від загальної ціни договору. Тим не менше, учасником уже було виконано ряд робіт у достатніх обсягах. Окрім цього, поширеними є випадки, коли під час оголошення закупівель, а також під час виконання договору у Замовників не було достатніх бюджетних призначень на всю (загальну) суму договору, а виключно на суму наявних у Замовників бюджетних призначень, про що сторонами укладаються відповідні зміни і доповнення до договорів, погоджуються строки і обсяги їх виконання. Таким чином у договорах, які є значними за їх сумою, Замовники, як правило, встановлюють загальну суму договору повну (на суму ремонту усієї дороги), однак фактично доручають підрядникам виконувати роботи виключно в межах сум наявних бюджетних призначень (про що безпосередньо вказується у відповідних договорах), а не на загальну суму укладених договорів, а відповідно підрядники зобов’язані і виконують такі договори в меншій сумі (ніж загальна сума договору), не з власної вини, а виключно згідно вказівок Замовників та у відповідності до вимог чинного бюджетного законодавства України.   4. Аналогічним буде вважатись договір на виконання робіт з будівництва, реконструкції, капітального ремонту та поточного середнього ремонту автомобільних доріг загального користування державного значення (міжнародні, національні чи регіональні) І, ІІ чи ІІІ категорії. Учасник має надати документальне підтвердження досвіду виконання робіт/надання послуг на автомобільних дорогах загального користування державного значення (міжнародні, національні чи регіональні) І, ІІ чи ІІІ категорії одним договором або сумарно (за будь-який період протягом останніх 5-ти років) в обсязі не менше ніж 100% від об’ємів.   Вимога Замовника щодо надання підтвердження досвіду виконання робіт/надання послуг на автомобільних дорогах загального користування саме державного значення (міжнародні, національні чи регіональні) І, ІІ чи ІІІ категорії є дискримінаційною, оскільки види робіт, які передбачені технічним завданням тендерної документації, виконуються не тільки на дорогах державного значення, але і на дорогах місцевого значення. Технологія виконання робіт, як і на дорогах державного значення, так і на дорогах місцевого значення, здійснюється згідно існуючих в Україні норм, правил та стандартів, та не буде відрізнятись.     З огляду на вищевказане, просимо внести зміни до тендерної документації, з метою усунення дискримінаційних умов тендерної документації, зокрема: 1. Усунути вимогу щодо підтвердження досвіду виконання робіт в обсязі 100% від об’ємів послуг, визначених в тендерній документації в натуральних величинах; 2. Усунути вимоги щодо виконання конкретних видів робіт за аналогічним договором; 3. Усунути вимогу щодо відсотку виконання аналогічних договорів у розмірі від загальної ціни договору; 4. Усунути вимогу щодо підтвердження досвіду виконання робіт/надання послуг на автомобільних дорогах загального користування саме державного значення (міжнародні, національні чи регіональні) І, ІІ чи ІІІ категорії.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Визнати вимогу такою, що підлягає частковому задоволенню.
Статус вимоги: Задоволено
Дата виконання рішення Замовником: 31.03.2020 10:12
Підтвердження вирішення: Визнати вимогу такою, що підлягає частковому задоволенню.
Вимога
Є відповідь

Дискримінаційні вимоги щодо наявності техніки

Номер: 2c0238ca065c4a10b8e246632d89a034
Ідентифікатор запиту: UA-2020-03-04-004443-a.a6
Назва: Дискримінаційні вимоги щодо наявності техніки
Вимога:
Відповідно Додатку №1 до тендерної документації Учасник в складі тендерної пропозиції повинен подати довідку щодо наявності техніки (транспортних засобів, основних будівельних (дорожніх) машин, механізмів, обладнання та устаткування тощо) в кількості не менше вказаної в таблиці та документальне підтвердження її наявності. Так, в переліку механізмів обов’язковою має бути в наявності машина суспензійно-змішувальна продуктивністю 1000 л/год. Даний механізм використовується виключно під час регенерації контруктивних шарів дорожнього одягу за технологією холодний ресайклінг та необхідний для приготування водно-цементної суспензії та внесення її в стабілізуючий шар. Згідно з переліком робіт, які передбачені на об’єкті, регенерація конструктивних шарів відбувається з додаванням в’яжучих, а саме бітумної емульсії та цементу. На даний час існує декілька технологій, які відрізняються способами внесення в’яжучих в стабілізуючий шар. Таким чином, цемент може вноситися за допомогою суспензійно-змішувальної машини WIRTGEN WM 1000 або розсипатися перед ресайклером за допомогою цементорозподілювача. В нашій будівельній організації використовується метод розподілу цементу перед ресайклером за допомогою цементорозподілювача. Даний метод був використаний нами на багатьох об’ектах та довів свою ефективність. При цьому якість стабілізуючих шарів повністю відповідала існуючим нормам та стандартам у будівництві доріг, що було підтверджено лабораторними дослідженнями. Даний метод не передбачає наявності суспензійно-змішувальної машини в складі з ресайклером. Враховуючи вище зазначене, встановлена Замовником вимога щодо наявності у учасника суспензійно-змішувальної машини продуктивністю 1000 л/год є дискримінаційною по відношенню до нашої компанії, яка обмежує конкуренцію, та звужує коло учасників. Тому, вимагаємо від Замовника виключити з переліку техніки суспензійно-змішувальну машину продуктивністю 1000 л/год або внести наступні зміни у тендерну документацію: «У разі, якщо учасник планує виконувати роботи, відповідно до проектної документації, за технологією, яка не передбачає залучення будь-якої техніки (машини чи механізму) з переліку зазначеного у додатку 1 до тендерної документації, такий учасник надає лист з описом технології та обґрунтуванням щодо не залучення відповідної техніки (машини чи механізму)».
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Визнати вимогу такою, що не підлягає задоволенню.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Є відповідь

Шановний Замовник

Номер: 71035b32de3a4329a8c82a2836a1f450
Ідентифікатор запиту: UA-2020-03-04-004443-a.c5
Назва: Шановний Замовник
Вимога:
Відповідно до пункту 35 частини першої статті 1 Закону учасник процедури закупівлі (далі – учасник) – фізична особа, у тому числі фізична особа - підприємець, юридична особа (резидент або нерезидент), яка подала тендерну пропозицію або взяла участь у переговорах у разі застосування переговорної процедури закупівлі. Водночас частинами третьою та четвертою статті 118 Господарського кодексу України (далі – ГК України) визначено, що об’єднання підприємств є юридичною особою. Відповідно до частини першої статті 16 Закону замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Для участі у процедурах закупівель учасники подають інформацію про їх відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, визначеним в тендерній документації, таким як: наявність обладнання та матеріально-технічної бази; наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. З метою недискримінації учасників, конкретизації вимог та способів надання підтвердження кваліфікаційним критеріям консорціумом щодо підприємств-учасників консорціуму вимагаємо внести відповідні зміни у тендерну документацію.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Визнати вимогу, такою що не підлягає задоволенню.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Є відповідь

умови закупівлі

Номер: fac0ca27290a4b35a31084c02dd1f63b
Ідентифікатор запиту: UA-2020-03-04-004443-a.c4
Назва: умови закупівлі
Вимога:
Відповідно до додатку №9 Тендерної документації в локальному кошторисі на підготовку території будівництва вказані шифри норм збірника ДСТУ Б Д.2.2-1:2012 «Земляні роботи». У розділі 6 тендерної документації даний збірник не вказано. 1) Чи можна робити заміну вказаних робіт на роботи аналогічні з наявними у підрядної організації механізми. 2) Чи можна зробити заміну викорчовувача-збирача на трактору потужністю 79 кВт на наявні механізми в підрядній організації. 3) Чи буде вважатися порушення Додатку №1 до тендерної документації не пред’явлення саме викорчовувача-збирача на трактору потужністю 79 кВт у зв’язку із заміною ресурсу на аналогічний (наприклад бульдозер).
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: У зв’язку з наданням роз’яснення, визнати вимогу задоволеною.
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Є відповідь

розрахунки договірної ціни

Номер: 10c5d5477da9493cba1e65f21bc97176
Ідентифікатор запиту: UA-2020-03-04-004443-a.b3
Назва: розрахунки договірної ціни
Вимога:
Просимо роз’яснити яким чином можна використовувати в роботі нормативний документ з розділу 6 тендерної документації якщо він втратив чинність (ДСТУ Б Д.2.2-27:2012)
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: У зв’язку з наданням роз’яснення, запропоновано визнати вимогу задоволеною.
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Є відповідь

умови закупівлі

Номер: 28f872346da942a289a5a4b40eb7254b
Ідентифікатор запиту: UA-2020-03-04-004443-a.b2
Назва: умови закупівлі
Вимога:
Розділом 6 тендерною документацією передбачено керуватися при визначенні вартості робіт відповідно до вимог СОУ 42.1-37641918- 085:2018. Пунктом 6.6.4 СОУ передбачено застосування наявних у підрядної організації машин та механізмів, що не передбачені в інвесторській документації. Враховуючи наведене вище, просимо роз’яснити, чи буде вважатися пред’явлення одного крану вантажопідйомністю 25 т порушенням вимог документації замість Пiдiймача щоглового будiвельного, вантажопiдйомнiсть 0,5 т, оскільки нормативними документами передбачено законна замінна на аналогічні механізми.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: У зв’язку з наданням роз’яснення визнати вимогу задоволеною.
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Є відповідь

умови закупівлі

Номер: d608350895f74376bd212e32af07f8d0
Ідентифікатор запиту: UA-2020-03-04-004443-a.a1
Назва: умови закупівлі
Вимога:
Відповідно Додатку №1 до тендерної документації Учаснику в складі тендерної пропозиції повинен подати довідку щодо наявності техніки (транспортних засобів, основних будівельних (дорожніх) машин, механізмів, обладнання та устаткування тощо) в кількості не менше вказаної в таблиці Замовником торгів передбачено Перелік та кількість техніки та обладнання, необхідні для виконання робіт. У тендерній документації містяться формулювання, які незрозумілі та дискримінують потенційних Учасників, та можуть призвести до необґрунтованого оскарження і відхилення тендерних пропозицій Учасників. Зокрема: 1. Автомобiлi бортовi, вантажопiдйомнiсть 3 т. 2. Автомобiлi бортовi, вантажопiдйомнiсть 5 т 3. Автомобiлi бортовi, вантажопiдйомнiсть 10 т 4. Автоцементовози, вантажопiдйомнiсть 13 т 5. Трактори на пневмоколiсному ходу, потужнiсть 59 кВт [80 к.с.] 6. Машини суспензійно-змішувальні продуктивність 1000 л/год 7. інше Пунктом 3 частини 2 статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» Тендерна документація повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз "або еквівалент" Застосування незрозумілих вимог при визначенні вимог до основного обладнання для виконання робіт, а саме конкретних характеристик «59 кВт [80 к.с.]», «10 т», «3 т.» являється дискримінаційним, та таким що не відповідає вимогам ЗУ «Про публічні закупівлі» та зумовлюють неоднакове тлумачення положень тендерної документації. Враховуючи вищевказане просимо внести зміни до тендерної документації та привести її у відповідність до вимог ЗУ «Про публічні закупівлі», зокрема із зазначенням виразів – «не менше 59 кВт [80 к.с.]», «не менше 3 т.»
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Визнати вимогу такою, що не підлягає задоволенню.
Статус вимоги: Відхилено