-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Автомобіль пожежний першої допомоги (пожежна машина легкого класу)
Джерело фінансування - кошти Європейського Союзу і співфінансування за рахунок коштів обласного бюджету Львівської області. Закупівля здійснюється для реалізації проекту: «Спільний захист людей та навколишнього середовища шляхом створення українсько-польської системи попередження та реагування на катастрофи в Карпатському Єврорегіоні» (PLBU.03.02.00-UA-0704/17-00), в рамках Програми транскордонного співробітництва Польща-Білорусь-Україна ЄІС 2014-2020
Торги не відбулися
11 745 000.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 58 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 58 000.00 UAH
Період оскарження:
03.03.2020 16:46 - 28.03.2020 23:00
Вимога
Залишено без розгляду
Вимога до замовника в порядку ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі»
Номер:
8437da32169e484d8d0342502153f540
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-03-03-004693-a.b1
Назва:
Вимога до замовника в порядку ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі»
Вимога:
Ознайомившись із тендерною документацією відкритих торгів на закупівлю товару за кодом національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” - 34140000-0 - Великовантажні мототранспортні засоби (Автомобіль пожежний першої допомоги (пожежна машина легкого класу))» (ідентифікатор UA-2020-03-03-004693-a), вважаємо, що тендерна документація потребує внесення змін в частині строку поставки товару (предмету закупівлі), а також в частині кваліфікаційних критеріїв щодо учасників та деяких технічних характеристик предмету закупівлі, з наступних підстав.
Тендер - здійснення конкурентного відбору учасників з метою визначення переможця торгів згідно з процедурами, установленими цим Законом (крім переговорної процедури закупівлі) (абз.28 ч.1 ст.1 Закону України «Про публічні закупівлі»)
Закупівлі здійснюються за принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об'єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням (ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі»).
Вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом. Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників (ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі»).
Закупівля здійснюється відповідно до річного плану. Річний план, додаток до річного плану та зміни до них безоплатно оприлюднюються на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель протягом п'яти днів з дня їх затвердження (ст. 4 Закону України «Про публічні закупівлі»).
Ст. 16-17, 22 Закону регламентують чіткий перелік вимог до тендерної документації замовника та вказання на те, що Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Відповідальність за повноту та достовірність інформації, що оприлюднюється на веб-порталі Уповноваженого органу, несуть голова та секретар тендерного комітету замовника або уповноважена особа.
1) Згідно вимог Розділу І. Загальні положення п. 4.4. Строк поставки товарів (надання послуг, виконання робіт) тендерної документації вбачається, що поставити (Пожежно-рятувальний автомобіль для пожежогасіння і проведення рятувальних робіт (Пожежна машина середнього класу))» в кількості 5 одиниць необхідно в строк до 31.08.2020 року.
Учасник вважає дану умову дискримінаційною, оскільки даний термін поставки не можливо виконати вчасно, а також він ймовірно розрахований на обмежене коло учасників або навіть на одного учасника, який вже має в наявності готовий товар.
Відповідно до тендерної документації учасник повинен подати свою тендерну пропозицію до 30.03.2020 року, дата аукціону призначена на 08.05.2020 року.
Підписати договір з переможцем орієнтовно потрібно до 31.05.2020 року, і це в тому випадку, якщо будь-яким із учасників не буде здійснюватись оскарження процедури закупівлі, досудовому та/або судовому порядку і буде вчасно підписаний договір про закупівлю.
Тобто на виконання самого договору в переможця залишається в кращому випадку лише 3 (три) місяці, а тому даний строк є не можливим для вчасного виконання та поставки базового шасі автомобіля, виконання робіт з установлення (монтажу) такого складного обладнання.
Термін поставки імпортних комплектуючих складає від 3 (трьох) до 5 (п’яти) місяців, термін поставки не серійного шасі становить від 4 (чотирьох) до 6 (шести) місяців.
Відповідно будь-який учасник, який в майбутньому може стати переможцем закупівлі, зможе розпочати процес закупівлі комплектуючих, імпорту шасі, спеціального обладнання, виконання робіт із виготовлення тільки після підписання (оферти та акцепту) відповідного договору про закупівлю.
З урахуванням наявного досвіду з поставки аналогічних товарів, згідно проведених тендерів, після підписання договору, сторонам довелося продовжувати термін поставки товару додатково на 2-3 місяці.
Враховуючи вищезазначене, просимо внести зміни до п. 4.4. Розділу І. Загальні положення (строк поставки товарів, послуг, виконання робіт) тендерної документації, та збільшити строк поставки товару не менше ніж 3 (три) місяці або до 31.12.2020 року.
2) Відповідно до п. 3.1., 3.2. Додатку 1 тендерної документації, учасник повинен надати: - довідку про виконання аналогічних договорів щодо поставки пожежних автомобілів замовникам державної або комунальної форми власності за останні 3 роки.
Сканований оригінал або копія аналогічних договорів, зазначених в довідці (не менше 3 договорів). Скан-копії документів, що підтверджують передачу майна отримувачу (акти приймання-передачі або видаткові накладні).
Примітки
*** Аналогічні договори мають підтверджувати досвід поставки пожежних автомобілів із сумою договору не менше – 2 000 000 грн. кожен.
**** Принаймні один відгук має містити інформацію щодо досвіду постачання пожежних автомобілів із цистернами виконаними з полімерних матеріалів (поліпропілен або його похідні з ідентичними фізичними характеристиками).
Вимога замовника про підтвердження досвіду виконання 3 (трьох) та більше аналогічних договорів на суму не менше 2 млн. грн., а також виконання таких договорів для замовників саме державної та комунальної власності для конкретної категорії підприємств є необґрунтованою, дискримінаційною та в повній мірі не відповідає ст. 3, 5, 12, 16 Закону України «Про публічні закупівлі».
Участь в закупівлі має бути загальнодоступною, а за такими вимогами в тендерній документації вбачається обмеження конкуренції та дискримінація учасників.
Просимо змінити п. 3.1. Додатку 1 тендерної документації та Примітки, виклавши їх в наступній редакції:
3.1. Довідку про виконання аналогічних договорів щодо поставки пожежних автомобілів замовникам за останні 3 роки.
Примітки
*** Аналогічні договори мають підтверджувати досвід поставки пожежних автомобілів.
****Принаймні один відгук має містити інформацію щодо досвіду постачання пожежних автомобілів із цистернами виконаними з полімерних матеріалів (поліпропілен або його похідні з ідентичними фізичними характеристиками) або високолегованої корозійностійкої (нержавіючої) сталі.
3) В ДОДАТКУ 4 Технічна специфікація Розділ:
- Цистерна для води (поздовжнього розміщення відносно осі пожежно-рятувального автомобіля)» вказано: - стільникової конструкції, матеріал цистерни — композитні матеріали типу поліпропілен або еквівалент;
- «бак для домішок (піноутворювача)» вказано: - матеріал баку для домішок (піноутворювача) - композитні матеріали типу поліпропілен або еквівалент;
Вищезазначені характеристики значно звужують коло потенційних учасників тендеру, так як такі характеристики носять в собі надмірно специфічні вимоги до предмету закупівлі.
Тому просимо змінити в ДОДАТКУ 4 Технічна специфікація Розділ:
- Цистерна для води (поздовжнього розміщення відносно осі пожежно-рятувального автомобіля)» - стільникової конструкції, матеріал цистерни — композитні матеріали типу поліпропілен або високолегована корозійностійка (нержавіюча) сталь або еквівалент;
- «бак для домішок (піноутворювача)» - матеріал баку для домішок (піноутворювача) - композитні матеріали типу поліпропілен або високолегована корозійностійка (нержавіюча) сталь або еквівалент.
В іншому випадку, залишаємо за собою право на оскарження рішення тендерного комітету в АМКУ відповідно до ЗУ «Про публічні закупівлі» з підстав порушення принципів Тендерного законодавства України.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
13.03.2020 15:28
Вирішення:
Шановний учаснику.
З приводу вашої вимоги, яка зареєстрована в електронній системі закупівель 13.03.2020 р., щодо внесення змін до тендерної документації на закупівлю «Код національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” - 34140000-0 - Великовантажні мототранспортні засоби (Автомобіль пожежний першої допомоги (пожежна машина легкого класу))», повідомляємо наступне.
1)Щодо строків поставки предмету закупівлі.
Звертаємо вашу увагу на те, що згідно інформації, яка наявна безпосередньо у тендерній документації та в оголошенні, зазначено, що дана закупівля здійснюється з метою реалізації Проекту «Спільний захист людей та навколишнього середовища шляхом створення українсько-польської системи попередження та реагування на катастрофи в Карпатському Єврорегіоні» завдяки фінансової підтримки Європейського Союзу у рамках Програми транскордонного співробітництва Польща-Білорусь-Україна 2014-2020. У відповідності до грантового контракту PLBU.03.02.00-UA-0704/17-00 всі необхідні дії для реалізації проекту повинні бути виконані до 4 жовтня 2020 року. Реалізація проекту включає не тільки проведення процедур публічних закупівель. Саме тому, замовником у відповідності до підписаного грантового контракту та плану реалізації вище вказаного проекту, встановлено період постачання по 31 серпня 2020 року. З огляду на це та визначений період реалізації Проекту унеможливлює збільшення строків поставки автомобілів.
2)Щодо досвіду виконаних договорів. Частиною другою статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що замовник встановлює один або декілька кваліфікаційних критеріїв, зокрема наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. При цьому Закон не містить визначення терміну «аналогічний договір». Тобто, замовник самостійно встановлює вимоги щодо наявності підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору та перелік документів, якими учасник закупівлі повинен підтвердити свою відповідність зазначеному критерію, виходячи із специфіки та значної вартості предмета закупівлі.
Замовник використовує даний кваліфікаційний критерій з метою визначення та підтвердження фактів:
- постачання учасником товарів, аналогічних предмету закупівлі;
- виконання учасником взятих на себе зобов'язань;
- отримання замовником якісного товару у визначені строки.
Вимога щодо надання учасником аналогічних договорів саме від замовників державної або комунальної форми власності обґрунтована можливістю перевірки достовірності наданої інформації учасником щодо виконання договорів за допомогою відкритих джерел, зокрема через електронну систему закупівель ProZorro та інших або прямих звернень до держзамовників - отримувачів (користувачів) даної пожежної техніки. Також дана вимога унеможливлює підробку документів та інформації, наданих замовнику, змову та інші можливі зловживання з боку недобросовісних учасників. З огляду на стратегічну важливість товару та обмежені строки для проведення закупівлі і постачання товару (дані автомобілі потрібні для захисту людей та навколишнього середовища) вважаємо дану вимогу цілком обґрунтованою. Також наголошуємо, що результати реалізації вище вказаного Проекту (в тому числі і результати процедур публічних закупівель) будуть перевірятися незалежними аудиторами на відповідність вимогам європейського законодавства. Даний факт ще раз підтверджує необхідність зазначення підвищених вимог до учасників торгів з метою врахування норм європейського законодавства щодо процедур публічних закупівель.
Замовником встановлена наступна вимога щодо надання відгуків про виконання аналогічних договорів:«Відгук/рекомендаційний лист від замовника про належне виконання Учасником договорів, зазначених в довідці. (сканований оригінал). Принаймні один відгук має містити інформацію щодо досвіду постачання пожежних автомобілів з цистернами виконаними з полімерних матеріалів (поліпропілен або його похідні з ідентичними фізичними характеристиками).»
Відповідні дані надаються учасником для підтвердження спроможності постачальника виробляти пожежні автомобілі із цистернами,що виготовлені із полімерних матеріалів або їх похідних із ідентичними фізичними характеристиками. Замовник при визначенні вимог до матеріалу пожежної цистерни керувався власним досвідом експлуатації пожежної техніки, а також досвідом вже проведених закупівель пожежних автомобілів на території України. Згідно із аналізом закупівель, проведених різними українськими замовниками, зокрема підрозділами ДСНС України, військовими частинами, аеропортами, тощо - світові і провідні українські виробники пожежних автомобілів використовують полімерні матеріали–поліпропілен та його похідні для виготовлення цистерн.
Наводимо посилання на процедури, що успішно завершені. Постачальниками пожежної техніки є іноземні та вітчизняні виробники:
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2017-11-03-002765-c
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-05-13-001505-c
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-25-002420-b
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2018-03-07-002006-c
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-05-17-002484-a
Також звертаємо вашу увагу, що така значна кількість успішно завершених процедур та наявність достатньої кількості учасників ще раз підтверджують факт відсутності дискримінації наших вимог тендерної документації.
3)Щодо матеріалу цистерни пожежної. Замовником визначені вимоги матеріалу цистерни пожежної та баку для домішок (піноутворювача) як «композитні матеріали типу поліпропілен або еквівалент». Даний матеріал у порівнянні із металевими цистернами (виготовленими із нержавіючої сталі) стійкіший до корозії, простіший у технічному обслуговуванні, має хімічну інертність, меншу вагу, нечутливий до "блукаючих" струмів, має високу ремонтопридатність, довговічність, хороші теплоізоляційні властивості (стійкість до замерзання). Зважаючи на перелічені переваги, Замовник вважає вибір такого матеріалу для виготовлення цистерни пожежної та баку для домішок (піноутворювача) цілком обґрунтованим.
Також для уникнення дискримінації учасників, замовником у тендерній документації передбачено: «матеріал цистерни — композитні матеріали типу поліпропілен або еквівалент». Тобто учасники мають право пропонувати еквівалент – цистерни, виконані із полімерних матеріалів, поліпропілену або його похідних із ідентичними фізичними характеристиками. Характеристики запропонованого товару мають бути відповідними або кращим ніж у вимогах тендерної документації.
Враховуючи все вище викладене, вважаємо, що ваші вимоги є необґрунтованими, безпідставними та не можуть бути причиною для внесення змін до тендерної документації. Оскільки тендерна документація в повній мірі відповідає чинному ЗУ «Про публічні закупівлі», а тому відсутні підстави для задоволення вашої вимоги.
Статус вимоги:
Не задоволено