• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Медичні розчини (код ДК 021:2015 - 33600000-6 Фармацевтична продукція)

Завершена

633 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 165.00 UAH
Період оскарження: 03.03.2020 14:44 - 14.03.2020 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

запит на зміни

Номер: 5b7ca537435547d0928838e385ec427b
Ідентифікатор запиту: UA-2020-03-03-003153-a.b1
Назва: запит на зміни
Вимога:
вимога у додатку
Пов'язані документи: Учасник Замовник
Вирішення: Комунальне підприємство «Кролевецька центральна районна лікарня» Кролевецької районної ради (далі – Замовник) розглянуло анонімну вимогу від 05.03.2020 ID: UA-2020-03-03-003153-A.B1, щодо можливих ознак порушення при проведенні закупівель за державні кошти і повідомляє: Рішенням тендерного комітету Замовника від 03.03.2020 року затверджена тендерна документацію на закупівлю Медичні розчини (код ДК 021:2015 -33600000-6 Фармацевтична продукція). Згідно з п. 14 додатку №3 тендерної документації «ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ВИМАГАЮТЬСЯ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ ПРОПОЗИЦІЇ УЧАСНИКА КВАЛІФІКАЦІЙНИМ ТА ІНШИМ ВИМОГАМ ЗАМОВНИКА» необхідно надати авторизаційний лист виробника або його офіційного представництва/філії виробника (якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) або дилера, дистриб’ютора, офіційно уповноваженого на це виробником, щодо підтвердження можливості постачання товару, який є предметом закупівлі цих торгів та пропонується учасником, у кількості зі строками придатності та в терміни, визначені тендерною документацією. Авторизаційні листи повинні містити назву Учасника торгів, номер оголошення, що оприлюднене на веб-порталі Уповноважено органу, перелік та кількість товару, на який надається авторизаційний лист. Дана вимога стосується позицій кількість яких більше або дорівнює 1000 одиниць Правомірність встановлення Замовником даної вимоги вбачається з наступного: Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади встановлені законом України "Про публічні закупівлі" від 25.12.2015 року № 922-VIII із змінами і доповненнями (далі – Закон). Абзацом 4 частини першої статті 3 Закону визначено, що одним із принципів здійснення державних закупівель є недискримінація учасників. Частиною 3 статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація може містити також іншу інформацію, відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. При цьому, частиною четвертою вищевказаної статті встановлено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Із вищенаведеного вбачається, що стаття 22 Закону містить обов’язковий перелік інформації для включення до тендерної документації, який не є виключним. Тому, перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеній вимозі, визначається замовником самостійно з дотриманням законодавства та принципів, установлених статтею 3 Закону. Відповідно до висновків МІНІСТЕРСТВА ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ (уповноваженого органу) за результатами здійснення моніторингу державних закупівель в порядку статті 8 Закону, вимоги тендерної документації не відповідають принципам здійснення закупівель, встановленим статтею 3 Закону, якщо вони ставлять учасників в нерівні умови та можуть призвести до штучного обмеження участі у процедурі закупівлі потенційних учасників (лист № 3302-06/37708-07 від 22.11.2016р.) . Тоді як встановлення в тендерній документації обов'язку щодо надання учасниками авторизаційного листа виробника у якому визначено, що виробник підтверджує можливість закупівлі цих торгів у кількості, із строками придатності та в терміни, визначені цією документацією та пропозицією учасника торгів, не ставить учасників в нерівні умови та не може призвести до штучного обмеження участі у процедурі закупівлі потенційних учасників, оскільки стосується всіх учасників торгів, а тому не порушує принципів здійснення закупівель, встановлених статтею 3 Закону. Відзначаємо, що з метою запобігання закупівлі фальсифікатів, лікарських засобів сумнівного походження, Замовником у пункті 14 додатку 3 до тендерної документації встановлено вимогу щодо надання учасником у складі тендерної пропозиції авторизаційного листа виробника або його офіційного представництва/філії виробника (якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) або дилера, дистриб’ютора, офіційно уповноваженого на це виробником, щодо підтвердження можливості постачання товару, який є предметом закупівлі цих торгів та пропонується учасником, у кількості зі строками придатності та в терміни, визначені тендерною документацією. Авторизаційні листи повинні містити назву Учасника торгів, номер оголошення, що оприлюднене на веб-порталі Уповноважено органу, перелік та кількість товару, на який надається авторизаційний лист. Дана вимога стосується позицій кількість яких більше або дорівнює 1000 одиниць. Така вимога тендерної документації убезпечує від можливої поставки неякісних та неоригінальних лікарських засобів, постачання не в повному обсязі, та є гарантією вчасної поставки продукції. Також наголошуємо, що у зв’язку з непростою ситуацією в країні є вірогідність постачання лікарських засобів, які є неоригінальними, неякісними, а також, які можуть потрапити на територію України незаконними шляхами, тим самим призвести до незворотних наслідків під час лікувального процесу. Твердження, що зазначена вимога є дискримінаційною до учасників не відповідає дійсності, оскільки тендерна документація не містить особливих вимог до такого авторизаційного листа, направлених на надання переваг конкретному учаснику. Тобто виробники та представники виробників не мають жодних обмежень щодо видачі таких листів будь-якому потенційному учаснику процедури закупівлі, який виявив бажання представляти їхню продукцію на процедурі закупівлі. Слід зазначити, що Вами не вказується жодного обґрунтування того яким саме чином дана вимога обмежує конкуренцію та призводить до як потенційного учасника торгів, посилання Вами на роз’яснення Міністерством економічного розвитку і рекомендацій Антимонопольного Комітету України не можуть бути належним доказом дискримінації потенційних учасників, так як по-перше, дана рекомендація не є нормативно-правовим актом, в розумінні чинного законодавства України, є лише інформаційним листом, по-друге так як дані рекомендації стосуються лікарських засобів та гарантійного листа на поставку ліків в терміни, при цьому, , в тендерній документації зазначається авторизаційний лист метою якого є засвідчення факту (у випадку акцепту пропозиції учасника) забезпечення наявності кількості зі строками придатності предмету закупівлі, що свою чергу не є тотожними поняттями. Одночасно повідомляємо, що технічне завдання не містить посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. Враховуючи викладене вважаємо, що тендерна документація Комунального підприємства «Кролевецька центральна районна лікарня» Кролевецької районної ради складена у повній відповідності до положень Закону України «Про публічні закупівлі».
Статус вимоги: Не задоволено