-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013. Капітальний ремонт резервного трансформатора власних потреб типу ТРДНС-63000/35 зав. №140827
Детально викладено в Додатку №3 до тендерної документації
Завершена
17 475 000.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.6% або 105 000.00 UAH
мін. крок: 0.6% або 105 000.00 UAH
Період оскарження:
28.02.2020 16:10 - 24.04.2020 00:00
Скарга
Виконана замовником
Скарга щодо порушення законодавства та встановлення замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації
Номер:
784c770459f742ad973b7f66d6160b40
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-02-28-003386-a.c1
Назва:
Скарга щодо порушення законодавства та встановлення замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації
Скарга:
«28» лютого 2020 року Відокремлений підрозділ "Хмельницька АЕС" Державного підприємства "НАЕК "Енергоатом" (Далі — Замовник) оприлюднив Оголошення про заплановану закупівлю робіт з капітального ремонту резервного трансформатора власних потреб типу ТРДНС-63000/35 зав. №140827.
Ознайомившись з Тендерною документацією (Далі — Документація), ми виявили в ній вимоги, які не відповідають чинним стандартам і законодавству та обмежують конкуренцію, а саме:
1. У п. 10.4 Додатку №3 до ТД Технічні вимоги однією з вимог до учасника торгів є документально пiдтвердити факт виконання аналогічних робiт, вказавши в довiдцi (довiльна форма) перелiк робiт, кiлькiсть договорiв, обсяг та стан виконання за пiдписом керiвника та завiрену печаткою* (*стосується контрагентів, що застосовують печатку у свої діяльності).
Пiд аналогiчними роботами масться на увазi виконання ремонту трансформаторiв з замiною пристрою РПН на трансформаторах на напругу вiд 35-750 кВ, а також виконання ремонту трансформаторiв з заміною обмоток на трансформаторaх на напругу вiд 330 кВ та вище введених в експлуатацiю та працюючих на підприємствах України протягом не менше 10 poків, в якiй надати підприємств-замовників аналогічних робiт (вказати назву та реквiзити, адресу юридичну i фактичну, телефон, електронну почтову скриньку, назву інтернет сайту). Обов'язкове надання вiдгукiв вiдповiдних органiзацiй (не менше двох на кожен вид робiт).
Відповідно до п.2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність обладнання та матеріально-технічної бази; наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. Отже, законодавством України не встановлено обмеження щодо року укладення договору, а лише щодо наявності досвіду його виконання.
Замовником неправомірно встановлено вимогу щодо того, щоб відремонтоване обладнання працювало на працюючих на підприємствах України протягом не менше 10 poків, оскільки за таких умов в тендері не зможуть взяти участь учасники, які виконували аналогічні роботи протягом з 2010 по 2020рр., серед яких є і учасник. Оскільки учасник має досвід ремонту трансформатора у 2018р. Більше того зазначеними вимогами передбачено два альтернативні способи підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів:
- виконання ремонту трансформаторiв з замiною пристрою РПН на трансформаторах на напругу вiд 35-750 кВ;
- виконання ремонту трансформаторiв з заміною обмоток на трансформаторaх на напругу вiд 330 кВ та вище.
Предметом закупівлі є ремонт трансформатора на напругу 35кВ, а отже встановлення вимог щодо досвіду виконання ремонту трансформаторiв з заміною обмоток на трансформаторaх на напругу вiд 330 кВ та вище є зовсім необґрунтованим, оскільки зазначена напруга майже у 10 разів вище від напруги трансформатора, згідно предмету закупівлі. Учасник має досвід ремонту трансформатора напругою 35кВ, і встановлення таких вимог у документації унеможливить його участь у тендері.
Замовником також неправомірно встановлена вимога про надання двох відгуків про виконання робіт, хоча Законом України «Про публічні закупівлі» (ст. 16) встановлено вимоги щодо виконання одного аналогічного договору. В скаржника наявний досвід виконання одного аналогічного договору з ремонту трансформаторiв з замiною пристрою РПН у 2018р., а встановлення вищезазначених вимог позбавляє учасника можливості взяти участь. До того ж якісне виконання одного договору повністю підтверджує досвід учасника з виконання конкретних робіт.
2. У абз. 13 п. 8.3.14 Додатку №3 до ТД Технічні вимоги однією з видів робіт є заміна пристрою РПН типу SDV-3 на РПН типу РНТА, виробництва «Запоріжтрансформатор», у відповідності до проекту.
Зазначена вимога Замовника суттєво обмежує право Виконавця (Учасника) на вибір постачальника та типу пристрою РПН, які є еквівалентом пристрою виробництва «Запоріжтрансформатор». В цьому аспекті пристрій РПН може бути закуплений в іноземного виробника (для прикладу MR, Німеччина або Hyundai, Болгарія, або інші), але за своїми технічними характеристиками повністю буде відповідати заявленому. Вказівка на конкретного постачальника є дискримінаційною.
3. У п. 10.8 Додатку №3 до ТД Технічні вимоги однією з вимог до учасника торгів є надання довідки у довільній формі про наявність сертифікованої лабораторії для проведення післяремонтних високовольтних випробувань та вимірювань, надати атестат про акредитацію випробувальної лабораторії відповідно до вимог ДСТУ ISO/IEK 17025:2017. Зазначена вимога є дискримінаційною щодо учасника, оскільки у нас наявна власна електротехнічна лабораторія, яка повністю відповідає вимогам діючого законодавства і спроможна забезпечити випробування трансформатора згідно цього тендеру після ремонту., що підтверджується сертифікатом визнання вимірювальних можливостей №РЛ 04/14 від 15.11.2018р. (додається). Проте система керування вимірювання нашої лабораторії відповідає вимогам ДСТУ ISO 10012:2005, що також є діючим стандартом по випробуванню та вимірюванню на території України. На нашу думку зазначення в ТД лише одного з діючих стандартів по вимірюванню ДСТУ ISO/IEK 17025:2017 є дискримінаційним та позбавляє реальних учасників ринку можливості взяти участь у тендері, зокрема скаржник, у якого наявна власна лабораторія буде позбавлений такої можливості.
4. У п. 10.10 Додатку №3 до ТД Технічні вимоги для забезпечення надання послуг на територii ВП «Хмельницька АЕС» у Виконавця або у Спiввиконавця (субпiдрядника) в наявностi повинні бути: - допуски персоналу до виконання особливих робiт вiдповiдно вимог Закону України та Постанови КМУ №1471 від 25.12.1997 р. з урахуванням змiн та доповнень.
Оскільки відповідно до абз.4 п.6 Додатку №3 до ТД Технічні вимоги капітальний ремонт трансформатора здійснюється на виробничих потужностях Виконавця.
Відповідно до п.8.3. Додатку №3 до ТД Технічні вимоги передача навісного обладнання здійснюється на території промислового майданчика Замовника за межами охоронного периметру.
Враховуючи вищевикладені положення ТД вимога Замовника про наявність у Виконавця або у Спiввиконавця (субпiдрядника) допусків персоналу до виконання особливих робiт вiдповiдно вимог Закону України та Постанови КМУ №1471 від 25.12.1997 р. з урахуванням змiн та доповнень є ннеобгруновааною та незаконною, оскільки виконання робіт в межах охоронної зони Замовника не передбачено, а навпаки роботи виконуються на території Виконавця.
5. У п. 10.11 Додатку №3 до ТД Технічні вимоги Замовником ставляться вимоги до учасника про надання зокрема аналізу внутрішньо бакових розмірів відповідно до конструкторської документації заводу-виробника трансформаторів.
Звертаємо Вашу увагу, що така вимога є незаконною та дискримінуючи з огляду на наступне:
Конструкторська документація є інтелектуальною власністю заводу-виробника ПрАТ «Запоріжтрансформатор», вона відсутня у відкритому доступі, її наявність ніяким чином не може підтверджувати відповідність учасника кваліфікаційним критеріям. Завод-виробник ПрАТ «Запоріжтрансформатор» має право відмовити будь-кому у наданні таких документів чи погодження їх, не зазначаючи причини такої відмови.
Враховуючи вищезазначене, ця вимога має бути виключена з Документації.
Таким чином, враховуючи вищезазначене, можна дійти переконливого висновку, що перелічені вимоги мають бути виключені з Документації.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного рику виконання робіт з капітального ремонту трансформаторів. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, ТОВ «Український центр Енергоремонт» не може прийняти участь у закупівлі.
Відповідно до Документації кінцевий строк для подання пропозицій встановлено «12» березня 2020року.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України,
ПРОСИМО:
1. Прийняти Скаргу до розгляду
2. Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства
.ДОДАТКИ:
1. Доказ оплати за подання скарги з відміткою про зарахування коштів до державного бюджету.
2. Сертифікат визнання вимірювальних можливостей електротехнічної лабораторії ТзОВ «Український Центр Енергремонт» №РЛ 04/14 від 15.11.2018р
11.03.2020р.
Директор
ТзОВ "Український Центр Енергоремонт" І.В. Ковтун
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга 11.03.2020 15:46
- Сертифікат лабораторія 11.03.2020 15:46
- Скан-копія платіжного доручення 11.03.2020 15:46
- Клопотання та додаткові пояснення 31.03.2020 09:46
- Рішення від 16.03.2020 № 4925.pdf 16.03.2020 21:35
- Інформація про резолютивну частину рішення від 31.03.2020 № 6158.pdf 01.04.2020 15:17
- рішення від 31.03.2020 № 6158.pdf 03.04.2020 21:08
- Лист в АМКУ від ЕЦ.pdf 31.03.2020 09:46
Дата прийняття скарги до розгляду:
11.03.2020 15:47
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
16.03.2020 21:35
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
03.04.2020 21:09
Дата виконання рішення Замовником:
06.04.2020 08:32
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Для виконання рішення колегії АМКУ № 6158-р/пк-пз від 31.03.2020 замовник прийняв рішення продовжити строк для подання тендерних пропозицій для внесення змін в тендерну документацію.