• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Послуги із забезпечення охорони майна (обꞌєктів) рухомого складу ( трамваї, тролейбуси, електробуси), який знаходиться на маршрутах, та здійснення контролю за оплатою проїзду пасажира та перевезення багажу в міському електротранспорті

Торги відмінено

992 160.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 960.80 UAH
Період оскарження: 28.02.2020 15:39 - 12.03.2020 00:00
Вимога
Відхилено

Дискримінаційна вимога

Номер: 2d0ce7fbdbb241f59d8d728204347e67
Ідентифікатор запиту: UA-2020-02-28-003143-a.b1
Назва: Дискримінаційна вимога
Вимога:
Шановний Замовнику, в Додатку 4 до Тендерної документації (надалі - ТД) передбачено, що "- охоронне підприємство (фірма-учасник) практично працює на ринку охоронних послуг (що відображене у свідоцтві про державну реєстрацію підприємства та відповідній ліцензії), та має досвід охорони транспортних підприємств з чисельністю транспорту понад 100 одиниць". Повідомляємо, що встановлення даної вимоги щодо кількості транспорту є неправомірним та дискримінує учасників. Залишається незрозумілим чому Вами вимагається наявність досвіду охорони підприємств саме з такою кількістю транспорту і чим надання послуг підприємству з меншою кількістю техніки буде відрізнятись за своїми якісними показниками. Дана вимога спрямована лише для обрання потрібного учасника. пп. 2.11 ТД вимагається: "Підтвердження досвіду у виконанні аналогічного (-их) договору (-ів), (надаються скан-копії таких договорів та скан-копії актів надання вказаних послуг); - скановані копії листів-відгуків (рекомендацій) від Замовників (не менше двох), щодо надання охоронних послуг. Відгуки повиннні бути належно оформлені, містити реєстраційний вихідний № та дату видачі такого документу (дата видачі відгуку повинна бути не пізніше 30 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції)" Тобто, хоча Вами і не вимагається надавати копії договорів та актів надання послуг у кількості 2 (двох) одиниць, проте, встановивши вимогу надати копії листів-відгуків мінімум від двох Замовників, тим самим встановлюється необхідність мати мінімум два виконаних аналогічних договори. А вимагати від учасників надання мінімум двох аналогічних договорів для підтвердження їх досвіду - неправомірно. Для підтвердження наших слів у цій частині, додаємо копію рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель. У розділі "Оцінка тендерної пропозиції" визначена питома вага критеріїв оцінки, серед яких "Досвід роботи у сфері контролю щодо безквиткового проїзду в транспорті" та наявність "Транспорту реагування". ч.1 ст. 28 Закону України "Про публічні закупівлі" від 25.12.2015 № 922-VIII визначено чіткий перелік критеріїв оцінки пропозиції та у яких випадках застосовуються нецінові критерії оцінки. Так даною статею передбачено наступне: "Критеріями оцінки є: у разі здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг, що виробляються, виконуються чи надаються не за окремо розробленою специфікацією (технічним проектом), для яких існує постійно діючий ринок, - ціна". Замовнику, на даний час, встановивши ці вимоги, Ви дискримінуєте учасників торгів, звужуєте коло потенційних учасників, порушуєте принципи об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій та добросовісної конкуренції серед учасників. На підставі вищевикладеного, враховуючи численні випадки невідповідності законодавству, порушення основних принципів здійснення закупівель, необґрунтованість вимог ТД, описаних вище, ВИМАГАЄМО виключити дані вимоги з ТД та привести ТД у відповідність чинному законодавству.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: За результатами Вашої вимоги (Ідентифікатор вимоги: UA-2020-02-28-003143-a, що надійшла у системі «Prozorro») повідомляємо Вам наступне: 1. В Додатку 4 до Тендерної документації передбачено наступне꞉ - охоронне підприємство (фірма-учасник) практично працює на ринку охоронних послуг (що відображене у свідоцтві про державну реєстрацію підприємства та відповідній ліцензії), та має досвід охорони транспортних підприємств з чисельністю транспорту понад 100 одиниць. Зважаючи, що Замовник є транспортним підприємством з кількістю транспорту понад 100 од., відтак надання послуг, що закуповуються є складним та специфічним, а тому відрізняється від послуг з охорони підприємств/ установ/організацій у інших галузях. Відтак охоронні послуги, які переважно надаються малим суб′єктам господарювання та включають в себе охорону виключно приміщень та/або майна відрізняються від специфіки і складності тих послуг, що закуповуються в даному випадку Замовником. 2. Згідно ч. 2 ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, зокрема наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. Наголошуємо, що у розумінні ЗУ «Про публічні закупівлі» мова йде саме про підтвердження факту «виконання», а не «укладення» аналогічного договору. Факт укладення договору не може підтвердити факт виконання договірних домовленостей сторін належним чином. Згідно з главою 48 Цивільного кодексу України процес виконання договору слідує після моменту його укладення. Відповідно, факт виконання договору підтверджується документами, в залежності від предмету договору. Аналогічної думки дотримується і Верховний суд в постанові від 09.08.2018 р. у справі № 913/159/17 № 913/159/17: «У частині 2 статті 16 Закону одним з кваліфікаційних критеріїв до учасників тендеру визначено наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. На переконання колегії суддів, надання учасником на підтвердження досвіду виконання аналогічного договору копії договору, укладеного раніше учасником тендеру з іншим контрагентом, не підтверджує викладений вище кваліфікаційний критерій, оскільки сам по собі договір не свідчить про його виконання». Крім того наголошуємо на тому, що виконання договору може бути здійснено і неналежним чином (наприклад, з простроченням строків, сплатою штрафних санкцій тощо). Подібний досвід свідчитиме про неналежну професійність та ділову репутацію учасника торгів, тож Замовником такий досвід учасника торгів не розглядається. Тому Замовник в тендерній документації (п.2.11 Розділу 2 «Перелік документів, які подає учасник у тендерній пропозиції») зазначив необхідність подання учасниками документів, які підтверджують факт виконання договору належним чином та свідчать про відсутність порушень договору з вини учасника закупівлі. Одним із способів документального підтвердження досвіду виконання аналогічного договору є лист-відгук від замовника такого аналогічного договору про співпрацю з учасником закупівлі. Умовами тендерної документації закупівлі UA-2020-02-28-003143-a додатково передбачена особлива вимога до листа-відгуку щодо зазначення в ньому номеру та дати видачі такого відгуку, який надається у складі пропозиції. Дана вимога встановлена для взаємної ідентифікації наданої Учасником копії договору, що свідчить про наявність досвіду у наданні послуг згідно ДК 021:2015: 79710000-4 «Охоронні послуги» та листа-відгуку до нього. Звертаємо Вашу увагу також на Розділі 3 Цивільного кодексу України, який містить поділ договірних зобов’язань за їх видами, тому під час визначення аналогічності договору Замовник керувався, яким видом договору передбачається закріпити зобов’язання сторін за результатами закупівлі UA-2020-02-28-003143-а. Також Замовник вважає, що на підставі норм цивільного та господарського законодавства, які визначають істотні умови договору, аналогічним договором слід вважати такий договір, який відповідає виду та предмету закупівлі UA-2020-02-28-003143-а. Крім того, Замовник, встановлюючи саме такий кваліфікаційний критерій у тендерній документації не обмежує учасників конкретною ціною, строком та іншими умовами укладених учасниками закупівлі аналогічних договорів, а тому не звужує коло можливих (потенційний) учасників закупівлі. 3. Відповідно до ч.1. ст.28 Закону України «Про публічні закупівлі» Критеріями оцінки є: у разі здійснення закупівлі, яка має складний або спеціалізований характер (у тому числі консультаційних послуг, наукових досліджень, експериментів або розробок, дослідно-конструкторських робіт), - ціна разом з іншими критеріями оцінки, зокрема, такими як: умови оплати, строк виконання, гарантійне обслуговування, експлуатаційні витрати, передача технології та підготовка управлінських, наукових і виробничих кадрів. Перелік нецінових критеріїв не є виключний. Тобто, замовник, у разі обґрунтованої потреби, може встановлювати додаткові критерії, які є важливими з його точки зору. Водночас зазначаємо, що відповідно до Листа Міністерства економічного розвитку і торгівлі України № 3304-04/44053-06 від 08.10.2018 р. «Щодо застосування нецінових критеріїв оцінки» «у разі здійснення закупівлі, яка має складний або спеціалізований характер (у тому числі консультаційних послуг, наукових досліджень, експериментів або розробок, дослідно-конструкторських робіт), - ціна разом з іншими критеріями оцінки, зокрема, такими як: умови оплати, строк виконання, гарантійне обслуговування, експлуатаційні витрати, передача технології та підготовка управлінських, наукових і виробничих кадрів. У такому випадку комбінації критерію "ціна" з іншими критеріями, перелік таких інших критеріїв не є вичерпним. Тому, замовником можуть встановлюватись і інші критерії оцінки разом із критерієм ціна, у разі якщо закупівля має складний або спеціалізований характер. При цьому зазначаємо, що питома вага цінового критерію у такому разі не може бути нижчою ніж 70 відсотків. Водночас Закон не містить визначення поняття "закупівля, яка має складний або спеціалізований характер". Тому віднесення предмета закупівлі до такої, яка має складний або спеціалізований характер, здійснюється замовником самостійно у кожному конкретному випадку, керуючись обставинами і умовами такої закупівлі та виходячи зі специфіки предмета закупівлі». В даному випадку Замовником використано дані нецінові критерії оцінки у відповідності до норм чинного законодавства. Як випливає із тендерної документації закупівлі UA-2020-02-28-003143-a предметом закупівлі згідно ДК 021:2015: 79710000-4 «Охоронні послуги» є Послуги із забезпечення охорони майна (обꞌєктів) рухомого складу ( трамваї, тролейбуси, електробуси), який знаходиться на маршрутах, та здійснення контролю за оплатою проїзду пасажира та перевезення багажу в міському електротранспорті . Якісне надання послуг, що становлять предмет закупівлі (а це охорона майна (об’єктів) рухомого складу (трамваї, тролейбуси, електробуси), який знаходиться на маршрутах, та здійснення контролю за оплатою проїзду пасажира та перевезення багажу в міському електротранспорті) в повному обсязі можливе лише за умови попередньо застосованих нецінових критеріїв оцінки тендерних пропозицій (зокрема «Досвід роботи у сфері контролю щодо безквиткового проїзду в транспорті» та наявність «Транспорту реагування» ). Водночас Замовник, не передбачав даних вимог у Тендерній документації імперативно до всіх учасників закупівлі, а встановив відповідні нецінові критерії, що жодним чином не обмежує коло потенційних учасників закупівлі (які можуть подавати тендерні пропозиції), оскільки переможцем закупівлі буде визначено учасник, який в повній (або переважній) мірі відповідатиме встановленим критеріям оцінки.
Статус вимоги: Відхилено