-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Молоко, не менше 2,5% жирн., фас
Молоко, не менше 2,5% жирн., фас
Торги не відбулися
2 064 400.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 2 064.40 UAH
мін. крок: 0.1% або 2 064.40 UAH
Період оскарження:
28.02.2020 09:24 - 18.03.2020 00:00
Скарга
Відхилено
Скарга щодо порушення законодавства та встановлення замовником дискримінаційних вимог у Тендерній документації
Номер:
38abc18c7d4f46c39cee3c4be709fa04
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-02-28-000085-c.b1
Назва:
Скарга
щодо порушення законодавства та встановлення замовником
дискримінаційних вимог у Тендерній документації
Скарга:
вих. № 15/03-ю
Від 10.03.2020
До Антимонопольного комітету України
Адреса: вул. Митрополита Василя Липківського, 45 м. Київ 03035
Суб’єкт оскарження:
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «Новопільський молокозавод»
53003, Дніпропетровська обл., Криворізький район, село Новопілля, вул.Теплична,будинок 13
ЄДРПОУ 42257917; тел.068-588-55-55,
e-mail: novopillya1@gmail.com
Замовник:
Відділ освіти виконкому Довгинцівської районної в місті ради
(код ЄДРПОУ 04544501)
50086УкраїнаДніпропетровська областьКРИВИЙ РІГДніпровське шосе, 16, тел. 096-161-74-13
E-mail dolgincevskij_rvo@ukr.net
Інформація про закупівлю
ID: 537a987b30d44c01ad7d03a372582154
Ідентифікатор закупівлі: UA-2020-02-28-000085-c
Дата, коли суб’єкту оскарження стало відомо про неправомірні дії Замовника –
28.02.2020 року
Плата за подання скарги – 5000,00 грн. Без ПДВ
Скарга
щодо порушення законодавства та встановлення замовником
дискримінаційних вимог у Тендерній документації
На офіційному сайті публічних закупівель PROZORRO (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-02-28-000085-c) 28.02.2020 року було опубліковано оголошення про проведення процедури закупівлі – Молоко, не менше 2,5% жирн., фас (ДК 021:2015: 15510000-6 Молоко та вершки) на очікувану вартість 2 064 400 грн з ПДВ.
Уважно вивчивши тендерну документацію, нами були встановлені грубі порушення передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» принципів добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії та ефективності, відкритості та прозорості торгів, з наступних підстав.
1. Відповідно до п. 5 Розділу ІІІ Тендерної документації Замовником зокрема вимагається від Учасників «на виконання вимог санітарного законодавства, Учасники надати відомості про наявність укладеного договору з акредитованою лабораторією на дослідження продукції, що реалізується на агропродовольчому ринку (для сільськогосподарської продукції та іншої продукції, яка постачається Учасником з агропродовольчого ринку) (дата, номер, найменування та код за ЄДРПОУ лабораторії, її адреса, контактний телефон).
Акредитована лабораторія повинна знаходитися у м. Кривий Ріг Дніпропетровської області.»
Вказані вище дискримінаційні умови щодо знаходження акредитованої лабораторії саме у місті Кривий Ріг порушують права скаржника як потенційного учасника в закупівлі та можливого її переможця, оскільки останній відповідає критеріям, вказаним в Тендерній документації і бажає взяти участь у торгах, однак територіальне обмеження щодо місця знаходження акредитованої лабораторії унеможливлює нашу участь у закупівлі, адже ми маємо укладений договір із Акредитованою лабораторією, яка знаходиться у с. Широке, Криворізького району Дніпропетровської області, яка має ті ж самі повноваження та права що й акредитована лабораторія, яка знаходиться у м. Кривий Ріг.
Та ж сама вимога міститься у п. 4.18 Додатку 3 Тендерної документації.
У зв’язку із вище зазначеним, просимо зобов’язати Замовника внести зміни до Тендерної документації в цій частині та видалити вимогу щодо обовязкогово місце знаходження акредитованої лабораторії у м. Кривий Ріг, Дніпропетровської області.
2. Відповідно до п. 4.13 Додатку 3 Тендерної документації Замовник вимагає від Учасників надати в складі своїх пропозицій «Лист-згоду учасника на обробку персональних даних (відповідно до вимог Закону України «Про захист персональних даних» № 2297-VI від 01.06.2010р.»
З приводу даної вимоги Замовника слід зазначити наступне.
Відповідно до абзацу п’ятого статті 2 Закону України «Про захист персональних даних» згода суб’єкта персональних даних – це добровільне волевиявлення фізичної особи ( за умови її поінформованості) щодо надання дозволу на обробку її персональних даних відповідно до сформульованої мети їх обробки, висловлене у письмовій формі або у формі, що дає змогу зробити висновок про її надання.
Згідно з абзацом одинадцятим статті 2 Закону України «Про захист персональних даних» персональні дані – відомості чи сукупність відомостей про фізичну особу, яка ідентифікована або може бути конкретно ідентифікована.
Частиною шостою статті 6 зазначеного Закону визначено, що не допускається обробка даних про фізичну особу без її згоди, крім випадків, визначених законом, і лише в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та прав людини.
Відповідно до частини першої статті 5 Закону України «Про захист персональних даних» об’єктами захисту є персональні дані.
Згідно з абзацом десятим статті 2 Закону України «Про захист персональних даних» персональні дані – відомості чи сукупність відомостей про фізичну особу, яка ідентифікована або може бути конкретно ідентифікована.
Встановивши вимогу в тендерній документації, щодо надання листа-годи Учасника на обробку персональних даних Замовник таким чином обмежив коло учасників Процедури закупівлі лише фізичними особами та фізичними особами-підприємцями застосувавши дискримінаційний підхід.
У тому випадку, якщо Учасником закупівлі є юридична особа, вона не має змоги задовольнити вказану вимогу Тендерної документації, оскільки вимоги Закону України «Про захист персональних даних» поширюється лише на особисті дані фізичних осіб. Відповідно юридичні особи позбавлені можливості брати участь у торгах через неможливість надання листа відгуку від свого імені.
Під час написання скарги ми керувались рішенням Антимонопольного комітету України №1688-р/пк-ск від 10.10.2013 року прийнятим з аналогічного питання, в якому скаржник подав скаргу на дискримінаційну вимогу в Тендерній документації з приводу надання листа-згоди від учасника, який підтверджує дозвіл на використання розповсюдження і доступ до персональних даних. В своєму рішенні з приводу даного питання Антимонопольний комітет також дійшов висновку, що зазначеною вимогою Замовник обмежив коло учасників процедури закупівлі лише фізичними особами та позбавив суб’єктів господарювання подати свої пропозиції конкурсних торгів.
Отже, з огляду на норми чинного законодавства, в тому числі Закону України «Про захист персональних даних» та аналогічного рішення Антимонопольного комітету України №1688-р/пк-ск від 10.10.2013 року (сканована копія додається) в даній закупівлі суб’єкт господарювання не має змоги приймати участь через дискримінаційні вимоги Тендерної документації, встановлені Замовником (надати лист-згоду на обробку персональних даних Учасника), наше підприємство є суб’єктом господарювання і ми не маємо змоги задовольнити дану вимогу, оскільки вимоги Закону України «Про захист персональних даних» поширюється лише на персональні дані фізичних осіб. Але наше підприємство має намір прийняти участь у закупівлі та відповідає всім кваліфікаційним критеріям Замовника
У зв’язку із вище зазначеним, просимо зобов’язати Замовника внести зміни до Тендерної документації в цій частині та видалити дискримінаційну вимогу щодо надання листа-згоди на обробку персональних даних від Учасника торгів.
Частиною 4 статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачено, що Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії Замовника, в частині встановлення зазначених вище умови документації конкурсних торгів, порушують вимоги ч 4 статті 22 зазначеного Закону та один з основних принципів здійснення закупівель, визначених статтею 3 того ж Закону, а саме – недискримінація учасників.
Враховуючи вище зазначене, дані вимоги мають бути виключені з Тендерної документації.
Відповідно до вимог частини 3 Стаття 5 Закону Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Дискримінація (від латинського discriminatio – відмінність) – це утиск або позбавлення прав одних економічних суб'єктів (держав, підприємств, громадян) порівняно з іншими без законних на те підстав. Економічна дискримінація приводить до того, що суб'єкт, що дискримінується, опиняється в невигідному, несприятливому становищі.
Дискримінація – будь-яка відмінність, виключення, обмеження або перевага, що заперечує або зменшує рівне здійснення прав. Поняття охоплює виключення або обмеження можливостей для членів певної групи відносно можливостей інших груп.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, ТОВ «НОВОПІЛЬСЬКИЙ МОЛОКОЗАВОД» має необхідну матеріально-технічну базу та штат працівників для виконання умов договору на постачання продукції за даним предметом закупівлі, а також має досвід виконання поставки даного виду товару. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника, викладені вище,, наше підприємство не може прийняти участі у закупівлі.
Відповідно до оголошення строк для подання пропозицій встановлено 15.03.2020 року. Період оскаржень – до 11.03.20, 00:00
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України,
ПРОСИМО:
1. Прийняти Скаргу до розгляду;
2. Зобов’язати Відділ освіти виконкому Довгинцівської районної в місті ради усунути вище зазначені порушення та дискримінаційні умови, привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства.
Додатки:
1. Докази оплати за подання скарги з відміткою про зарахування коштів до державного бюджету;
2. Рішенням Антимонопольного комітету України №1688-р/пк-ск від 10.10.2013 року
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга АМКУ Долгинцево ТД (молоко).pdf 10.03.2020 19:28
- рішення № 1688 від 10.10.2013.pdf 10.03.2020 19:28
- платежка.pdf 10.03.2020 19:28
- рішенн від 13.03.2020 № 4786.pdf 13.03.2020 19:35
- Інформація про перенесення розгляду Скарги № 4070.pdf 30.03.2020 22:25
- Інформація про резолютивну частину рішення від 31.03.2020 № 6141.pdf 01.04.2020 15:16
- рішення від 31.03.2020 № 6141.pdf 03.04.2020 20:58
- Відпов.на лист АМКУ №20-29-04-3258-пз від 25.03.2020-.docx.pdf 25.03.2020 16:43
Дата прийняття скарги до розгляду:
10.03.2020 19:28
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
03.04.2020 20:58