-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Послуги з транспортного обслуговування мікроавтобусами робітників адміністрації МП Південний поза розкладом (цілодобово)
Обсяг надання послуг - відповідно до технічних вимог. Місце надання послуг - в межах України. Строк надання послуг - з моменту підписання договору протягом 137 календарних діб (у зв'язку із технічним регламентом площадки у системі Prozorro строк надання послуг зазначено: по 31.08.2020).
Завершена
2 900 000.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.1% або 1 450.00 UAH
мін. крок: 0.1% або 1 450.00 UAH
Період оскарження:
27.02.2020 13:53 - 16.03.2020 00:00
Вимога
Вирішена
Вимога щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі.
Номер:
11fc077a7c914a6291a625f4526cc369
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-02-27-002242-a.a1
Назва:
Вимога щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі.
Вимога:
Відповідно до преамбули Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (надалі – Закон) цей Закон установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Статтею 3 Закону встановлено принципи здійснення закупівель, а саме: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням. Відповідно до ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» фізична/юридична особа має право звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі.
Як вбачається з тендерної документації, предметом закупівлі є надання послуг з транспортного обслуговування мікроавтобусами робітників ПФ ДП «АМПУ» (адміністрації МП Південний) поза розкладом (цілодобово) та встановлено технічні вимоги, які відображені у Проекті договору. Замовник на підставі даної закупівлі ставить вимогу щодо здійснення транспортного обслуговування таким видом ТЗ, як мікроавтобус. Одночасно з цим, вказує, що рік випуску ТЗ повинен бути не раніше ніж 2004, та кількість посадочних місць повинна межувати від 8 до 20 (без врахування місць водія).
Вважаємо, що такі технічні вимоги протирічать, як законодавству, так і в цілому можливості надати якісні та безпечні послуги з транспортного обслуговування мікроавтобусами робітників ПФ ДП «АМПУ» (адміністрації МП Південний) поза розкладом (цілодобово), та створюють підстави для марного та нераціонального використання коштів.
По-перше, щодо використання ТЗ для надання послуг з транспортного обслуговування з роком випуску не раніше 2004 року.
Під час оголошення попередньої закупівлі, учасником якої ми були, було встановлено вимогу, щоб рік випуску ТЗ був не раніше 2006 року з чим ми погоджуємось в повному обсязі, оскільки дійсно ТЗ випущені з 2006 року мають більшу технічну комплектацію, ані ж ТЗ випущені до 2006 року.
Наразі ж рік випуску ТЗ збільшено до 2004 року, при цьому ставиться вимога, що послуги повинні надаватись транспортними засобами, які відповідатимуть вимогам безпеки, охорони праці та екології, бути укомплектовані згідно з чинним законодавством України, для забезпечення під час переїзду безпечних та комфортних умов.
Одним із принципів закупівлі є максимальна економія та ефективність. Однак, в даному випадку збільшення року випуску ТЗ не відповідає даному принципу, так як чим більший термін експлуатації ТЗ, чим раніше випущено ТЗ, тим більше такий ТЗ потребуватиме додаткових вкладів у поточні ремонти. Зокрема з кожним роком випуску транспортні засоби постійно переоснащуються заводами-виробниками за для забезпечення більш якісного та комфортного користування ними, як водіями, так і пасажирами. Тому логічно буде вважати, що ТЗ 2004 року випуску поступатимуться у комфорті та якості ТЗ 2006 року випуску.
Вважаємо, що в даному випадку порушується принцип максимальної економії та ефективності здійснення закупівель, а залишення такої технічної вимоги призведе до марного та нераціонального використання коштів.
По-друге, стосовно самого ТЗ мікроавтобус та технічної вимоги щодо кількості місць.
Знов таки, у попередній закупівлі було виставлено технічну вимогу щодо ТЗ мікроавтобуса та кількості місць від 9 до 16 (без врахування місця водія), що не суперечило чинному законодавству.
Наразі цю вимогу змінено, та вказується, що послуги повинні надаватись мікроавтобусами, але з кількістю місць від 8 до 20 (без врахування місця водія).
Відповідно до абз. 51 п. 1.10 Постанови КМУ № 1306 від 10.10.2001 року «Про правила дорожнього руху», мікроавтобус – це одноповерховий автобус з кількістю місць для сидіння не більше сімнадцяти з місцем водія включно.
Однак, проаналізувавши технічну вимогу щодо кількості посадочних місць, вбачається, що за для транспортного обслуговування за даною закупівлею можливо буде використовувати не лише мікроавтобуси, а й легкові автомобілі, або автобуси.
Відповідно до абз. 1 п. 1.10 Постанови КМУ № 1306 від 10.10.2001 року «Про правила дорожнього руху», автобус – це автомобіль з кількістю місць для сидіння більше дев'яти з місцем водія включно, який за своєю конструкцією та обладнанням призначений для перевезення пасажирів та їх багажу із забезпеченням необхідного комфорту та безпеки.
Відповідно до абз. 47 п. 1.10 Постанови КМУ № 1306 від 10.10.2001 року «Про правила дорожнього руху», легковий автомобіль - це автомобіль з кількістю місць для сидіння не більше дев'яти, з місцем водія включно, який за своєю конструкцією та обладнанням призначений для перевезення пасажирів та їх багажу із забезпеченням необхідного комфорту та безпеки.
Водночас, якщо у випадку з використанням мікроавтобусів, або автобусів законодавцем чітко вказуються підстави та визначено порядок пасажирських перевезень, за яких особа має право водіння таких ТЗ (лише з досягненням певного віку та отриманням додаткової категорії), то у випадку з легковим автомобілем кожна особа, яка досягла 18 річного віку та має посвідчення водія зможе здійснювати таке перевезення. Що створює загрозу самим пасажирам, оскільки водій легкового автомобілю досягший 18-річного віку не має стажу та досвіду у таких перевезеннях.
Як наслідок залишення технічної вимоги щодо кількості місць в діючому вигляді призведе до зниження якості самої послуги та створенню небезпечних умов для пассажирів.
По-третє, технічна вимога суперечить й самій суті публічної закупівлі, оскільки назва закупівлі звучить так «Послуги з транспортного обслуговування мікроавтобусами робітників адміністрації МП Південний поза розкладом (цілодобово)», також самими технічними вимогами до предмету встановлено перевезення безпосередньо мікроавтобусами, до яких законодавцем чітко встановлено кількість посадочних місць, а саме не більше 17 з врахуванням місця водія. В свою чергу технічна вимога щодо посадочних місць в кількості від 8 до 20 суперечить положенням законодаства, яке врегульовує поняття мікроавтобус, та як наслідок не відповідає Постанові КМУ №1306 від 10.10.2001 року «Про правила дорожнього руху» та ДСТУ 2984-95 «Засоби транспортні дорожні. Типи. Терміни та визначення».
Підводячи підсумок слід зазначити, що невнесення змін до окреслених технічних вимог предмету закупівлі та не приведення їх у відповідність із діючим законодавством створить підстави для унеможливлення надання якісних, безпечних, ефективних та економічно-вигідних послуг.
Враховуючи викладене, вимагаємо:
1. Внести зміни до п. 3.1.4. Проекту договору шляхом усунення порушень законодавства в частині зазначення кількості посадочних місць з «від 8 до 20» на «від 9 до 16».
2. Внести зміни до п. 3.1.5. Проекту договору в частині визначення року випуску транспортного засобу з 2004 року випуску, на 2006 рік випуску за для дотримання принципу максимальної економії та ефективності.
Додатково повідомляємо, що у разі ігнорування зазначених вимог та не приведення технічних вимог тендерної документації у належний вигляд з дотриманням діючого законодавства України, будемо вимушені звертатись зі скаргою до Антимонопольного комітету України.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога.rar 02.03.2020 16:44
Дата подачі:
02.03.2020 16:44
Вирішення:
Затверджено рішенням ТК від 04.03.2020 р.
Стосовно вимоги (подання вимоги – 02 березня 2020 о 16:44; номер вимоги: UA-2020-02-27-002242-а.а1) по процедурі закупівлі: Нерегулярні пасажирські перевезення за кодом ДК 021:2015 - 60140000-1 (Послуги з транспортного обслуговування мікроавтобусами робітників адміністрації МП Південний поза розкладом (цілодобово)) (Оголошення UA-2020-02-27-002242-а від 27.02.2020) повідомляємо наступне:
Замовником будуть внесені зміни до Тендерної документації. Перелік змін та Тендерна документація у новій редакції будуть оприлюднені в електронній системі закупівель у відповідності до чинного законодавства.
Статус вимоги:
Задоволено