• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Фотокопіювальне та поліграфічне обладнання для офсетного друку

Торги не відбулися

300 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 3 000.00 UAH
Період оскарження: 25.02.2020 15:04 - 12.03.2020 00:00
Вимога
Відхилено

Дискримінаційна вимога

Номер: 4bb278269df34da6b274659dd99c3dbf
Ідентифікатор запиту: UA-2020-02-25-001858-c.a1
Назва: Дискримінаційна вимога
Вимога:
Шановний Замовник, звертаємо Вашу увагу на дискримінаційну вимогу, яка міститься в Документації закупівлі по процедурі електронні допорогові торгів, а саме: надання авторизаційного листа. Дотримання принципів закупівель забезпечується зокрема через вільний доступ необмеженого кола потенційних надавачів послуг до інформації про закупівлю та можливість взяти участь у аукціонні. Жодним нормативним актом у обов’язкових вимогах не передбачено, що учасник повинен мати лист про авторизацію для впровадження своєї комерційної діяльності у сфері публічних закупівель. Така вимога суттєво обмежує право на участь інших учасників. Скасовується принцип добросовісної конкуренції. Ставить в нерівні умови одних по відношенню до інших учасників. Звертаємо Вашу увагу на Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так, як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником. Крім того, звертаємо Вашу увагу на наступне. По-перше, що наявність авторизаційного листа в розумінні Цивільного Кодексу України не може вважатися гарантією виконання учасником умов договору. По-друге, предмет закупівлі (Багатофункціональний пристрій (принтер) + USB cable)) за законодавством України не є об’єктом спеціалізованого державного регулювання та не встановлені будь-які обмеження щодо кола осіб, які мають права здійснювати їх продаж. Ані норми Закону України «Про публічні закупівлі», ані норми Закону України «Про захист прав споживачів» не містять положення стосовно того, що єдиним належним доказом та гарантією виконання переможцем закупівлі умов договору та гарантією здійснення ним поставки товарів належної якості є саме лист від виробника або офіційного представництва виробника товару в Україні.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Рівненська обласна рада отримавши Ваше електронне звернення від 27 лютого 2020 року засвідчує Вам свою подяку щодо надання зауважень та повідомляє наступне. Тендерною документацією щодо проведення процедури відкритих торгів на закупівлю товарів: багатофункціональний копіювальний апарат з 4-ма картриджами (тонерами) (ДК 021:2015, код 30120000-6 «фотокопіювальне та поліграфічне обладнання для офсетного друку») передбачено, що учасник у складі своєї пропозиції повинен надати копію авторизаційного листа від виробника або офіційного представництва виробника в Україні, що підтверджує наявність партнерських відносин учасника з компанією-виробником або офіційним представником виробника в Україні та дійсність гарантійних зобов’язань, наявність сервісної підтримки на території України. У своєму електронному зверненні Ви наголошуєте на тому, що дана вимога є дискримінаційною, тобто такою, яка обмежує право на участь інших учасників та скасовує принцип добросовісної конкуренції. Рівненська обласна рада не погоджується з даними твердженнями, що дана вимога є дискримінаційною та порушує вимоги законодавства у сфері публічних закупівель з огляду на наступне. Авторизаційний лист є складовою інформації про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, а також є документом довільної форми від виробника обладнання (або його офіційного представництва на території України), що підтверджує, що учасник є офіційним партнером виробника і має можливість виконати умови тендеру в частині обсягів, термінів поставки оригінального обладнання, монтажу, обслуговування і т.п. Рівненська обласна рада керуючись, зокрема, принципом максимальної економії та ефективності, очікує одержати достатні гарантії/гарантійну підтримку апаратних та програмних компонентів предмету закупівлі. При цьому наявність авторизаційного листа надає гарантії сервісного обслуговування товару на території України. Окрім цього, це є підтвердженням легального ввозу зазначеного товару на митну територію України та оригіналу обладнання. Контролюючі органи при перевірці діяльності обласної ради, зокрема, перевіряють, або запитують на предмет підтвердження легітимності придбаного обласною радою товару (товарів), в тому числі підтвердження офіційної поставки (придбання) відповідного товару (товарів). За час існування електронних публічних закупівель багато замовників мали негативний досвід співпраці з суб’єктами господарювання, які під видом «професійних» постачальників спеціалізованих товарів, користуючись системою ProZorro, зазначають найнижчу ціну, отримують аванс і зникають, або поставляють товар найгіршої якості, саме таким чином ми, намагаємось захистити себе від подібних випадків. Виробники обладнання, закупівлю якого здійснює обласна рада, як вітчизняні так і іноземні, це як правило, великі компанії з позитивною репутацією та багаторічним досвідом, а тому вони зацікавлені у продажі своїх товарів через надійних партнерів, в укладенні з ними відповідних договорів та наданні гарантій щодо належного виконання своїх зобов’язань у майбутньому. Таким чином, вказані виробники чи їх офіційні представники (дистриб’ютори) на практиці не застосовують жодних обмежень щодо видачі гарантійних листів особам, які бажають реалізовувати їх продукцію. Таким чином, з метою захисту власних інтересів отримання документального підтвердження, що товар є офіційним, легітимним у продажу і придбаний у належного постачальника з подальшою належною гарантією Рівненська обласна рада й вимагає авторизаційний лист. Така позиція обласної ради також підтверджується рішеннями постійно діючої адміністративної колегії антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №1167-р/пк-ск від 24.09.2014 р. та №2405-р/пк-пз від 16.03.2018 р. Разом з тим Ваше посилання у своєму зверненні на рішення постійно діючої адміністративної колегії антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель є не обґрунтованим, оскільки в даних справах досліджувались інші обставини та вимоги, які не є тотожними з вимогами тендерної документації щодо проведення процедури відкритих торгів на закупівлю товарів: багатофункціональний копіювальний апарат з 4-ма картриджами (тонерами) (ДК 021:2015, код 30120000-6 «фотокопіювальне та поліграфічне обладнання для офсетного друку»). У зв’язку з цим, обласна рада не вбачає підстав для внесення відповідних змін до зазначеної тендерної документації.
Статус вимоги: Відхилено