• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

Фотохімікати

Завершена

110 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 550.00 UAH
Період оскарження: 25.02.2020 12:35 - 28.02.2020 14:00
Вимога
Залишено без розгляду

Вимога

Номер: 0c0c8062013249fa8629c69b00b7d755
Ідентифікатор запиту: UA-2020-02-25-001435-a.c1
Назва: Вимога
Вимога:
Шановний Замовнику! В Додатку №1 Оголошення про проведення закупівлі товарів через систему електронних закупівель по закупівлі «24930000-2 Фотохімікати». (Ідентифікатор закупівлі №UA-2020-02-25-001435-a), зазначено, що «еквівалент не пропонувати!», але при цьому зазначається конкретна назва товару з його медико-технічними вимогами, тобто Замовник допускає подачу еквівалентів. Еквівалентність це достатність різних результатів оцінки відповідності для забезпечення одного і того ж рівня підтвердження відповідності стосовно одних і тих же встановлених вимог. ЕКВІВАЛЕ́НТНИЙ, тобто який повністю замінює щось у якому-небудь відношенні, є його еквівалентом. Закупівля оголошена Замовником є допороговою, тож підпадає під дію Наказу ДП «ПРОЗОРРО» № 10 від 19.03.2019р. (зі змінами), визначає саме порядок використання під час здійснення допорогових закупівель електронної системи закупівель, до складу якої згідно Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) входять веб-портал Уповноваженого органу (Prozorro), авторизовані електронні майданчики, між якими забезпечено автоматичний обмін інформацією та документами. Метою Закону України «Про публічні закупівлі» є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Тож, звертаємо Вашу увагу на беззаперечне порушення з вашого боку процедури допорогових закупівель, де однією з ключових вимог до проведення допорогових торгів є недопущення дискримінації та забезпечення вільної конкуренції серед усіх учасників тендеру. Натомість Замовник зазначив конкретну назву товару та інформацію про те, що еквіваленти не пропонувати. Такий підхід грубо порушує положення Закону «Про публічні закупівлі», де чітко зазначено, що при формуванні технічного завдання на предмет закупівлі та проведенні процедури закупівлі Замовник повинен керуватися принципами недискримінаційного підходу до Учасників. Саме не розгляд еквівалентів і є дискримінаційним підходом до Учасників, тому що значно звужує їх коло. Цей факт можна також трактувати, як намагання Замовника лобіювати інтереси певного виробника, та його представників. Зазначення найменувань засобів з його унікальними технічними характеристиками свідчить про те, що Замовник свідомо встановлює такі вимоги, щоб максимально звузити коло потенційних учасників та віддати перемогу заздалегідь визначеному постачальнику. Зазначення в предметі закупівлі найменування засобів суперечать принципам закупівель, а саме: добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія та ефективність, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників, запобігання корупційним діям і зловживанням. Абз. 4 ч. 1 ст. 2 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено: «Під час здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в абзацах другому і третьому цієї частини, замовники повинні дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель, установлених цим Законом, та можуть використовувати електронну систему закупівель з метою відбору постачальника товару (товарів), надавача послуги (послуг) та виконавця робіт для укладення договору». Законом України «Про захист економічної конкуренції» передбачено, що економічна конкуренція (конкуренція) - змагання між суб’єктами господарювання з метою здобуття завдяки власним досягненням переваг над іншими суб’єктами господарювання, внаслідок чого споживачі, суб’єкти господарювання мають можливість вибирати між кількома продавцями, покупцями, а окремий суб’єкт господарювання не може визначати умови обороту товарів на ринку. Також статтею 4 цього Закону передбачено, що органи влади, органи місцевого самоврядування, а також органи адміністративно-господарського управління та контролю зобов’язані сприяти розвитку конкуренції та не вчиняти будь-яких неправомірних дій, які можуть мати негативний вплив на конкуренцію. З метою уникнення непорозумінь між учасниками та Замовником Вимагаємо внести відповідні зміни згідно із зазначеними вище вимогами для проведення закупівлі через систему електронних торгів, якою передбачити можливість подачі учасниками в тендерній пропозиції еквівалентів засобів, що зазначені в Оголошення про проведення закупівлі товарів через систему електронних закупівель по закупівлі «24930000-2 Фотохімікати». (Ідентифікатор закупівлі №UA-2020-02-25-001435-a). Результати розгляду даної Вимоги просимо оприлюднити на офіційному веб-порталі. У випадку ігнорування вищезгаданих вимог, ми будемо змушені звернутися до Державної аудиторської служби України, представників Громадського контролю щодо надання ними належної правової оцінки умовам Документації на предмет встановлених дискримінаційний умов.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: У відповідь на Вашу вимогу повідомляємо наступне: Процедура закупівлі відноситься до процедур, які організовуються та проводяться з врахуванням вимог Наказу ДП «Прозоро» від 19.03.2019 № 10 «Про затвердження Інструкції про порядок використання електронної системи закупівель у разі здійснення закупівель, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в абзацах другому і третьому частини першої статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі», в якому немає заборони щодо нерозгляду аналогів товару. При визначенні предмету закупівлі, складанні тендерної документації для здійснення закупівлі наш заклад керувався чинним законодавством, яке не обмежує права Замовника допорогової закупівлі встановлювати вимоги відносно предмету закупівлі. Наш заклад має право самостійно визначати предмет закупівлі, в т.ч. з урахуванням наявного досвіду і практики використання дезінфекційного засобу у своїй діяльності, і такі вимоги не є дискримінацією потенційних учасників! Таким чином, Медико-технічні вимоги до предмету закупівлі в тендерній документації відповідають чинному законодавству і потребам Замовника. Відсутність в асортименті у потенційного учасника закупівлі та неможливість запропонувати заявленний Замовником до закупівлі товар не є дискримінацією і обмеженням конкуренції. Заявлений до закупівлі засіб є легальним і знаходиться у вільному обігу в Україні, пропозиції учасників будуть розглянуті з урахуванням їх вартості. Розглядати пропозиції по еквівалентах заявленого товару чи ні, є правом Замовника, а не обов’язком. Наразі госпіталь не планує розглядати пропозиції еквівалентів заявленого до закупівлі засобу, про що потенційні учасники закупівлі заздалегідь повідомлені в Оголошенні. Це є усталеною і поширеною практикою проведення закупівель, зокрема, дезінфекційних засобів, і ми впевнені, що Вам про це відомо. Ваша вимога має ознаки тиску на наш заклад задля примушення до закупівлі товару незалежно від потреб закладу. Підсумовуючи, повідомляємо, що підстав для внесення змін у тендерну документацію не вбачаємо.
Статус вимоги: Не задоволено