• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

«Послуги по виготовленню документації із землеустрою щодо інвентаризації земель під регіональними та територіальними автомобільними дорогами та в смугах відведення автомобільних доріг загального користування державного значення в адміністративних межах Чернівецької області» Код за ДК 021:2015: 71250000-5 - Архітектурні, інженерні та геодезичні послуги

Торги відмінено

10 997 824.99 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 54 989.12 UAH
Період оскарження: 21.02.2020 10:54 - 28.03.2020 23:00
Скарга
Задоволена, очікує виконання

Скарга на рішення замовника

Номер: 7d9c86c81e3946bbb18a4834e3381211
Ідентифікатор запиту: UA-2020-02-21-000461-a.a5
Назва: Скарга на рішення замовника
Скарга:
Товариство з обмеженою відповідальністю «АРХІЗЕМ» (вул. Грецька, 44, оф. 304 м. Одеса, 65026, код ЄДРПОУ 40219780), надалі – ТОВ «АРХІЗЕМ», є учасником даної Закупівлі. 22.04.2020 року за результатами розгляду тендерних пропозицій усіх учасників Закупівлі тендерна пропозиція ТОВ «АРХІЗЕМ» була допущена Замовником до аукціону. Вказане вище рішення замовника вважаємо протиправним та таким, що підлягає скасуванню з огляду на вказані у цій скарзі аргументи.
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 30.04.2020 20:59
Дата прийняття рішення по скарзі: 22.05.2020 21:35
Задовільнена: Так
Автор: ТОВ Київський інженерно-будівельний інститут землевпорядкування та технічної експертизи, Дрогомерецький Тарас Васильович +380976524104 kievskiy.ibizte@gmail.com
Скарга
Відхилено

Скарга на дії Замовника до АМКУ

Номер: e4ec3aba01474e85a620f52963e40ba6
Ідентифікатор запиту: UA-2020-02-21-000461-a.a6
Назва: Скарга на дії Замовника до АМКУ
Скарга:
1. Скарга на дії Замовника 2. Довідка з банку (додаток 1) 3. Свідоцтво про повірку (додаток 2) 4. Відомості з офіційного сайту Держгеокадастру України (додаток 3) 5. Докази про оплату за подання скарги з відміткою про зарахування коштів (додаток 4) 6. Формат протоколу розгляду тендерних пропозицій (додаток 5) 7. Довідка від ліцензіара "Про можливості програмного забезпечення "Digitals" (додаток 6)
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 30.04.2020 22:23
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 22.05.2020 20:51
Задовільнена: Так
Автор: Глобус, Кулініч Олег Миколайович +380955661500 kom-kum@ukr.net
Скарга
Залишено без розгляду

Скарга на рішення замовника

Номер: 0ef11d4267194dea9801e64cb5c67b8a
Ідентифікатор запиту: UA-2020-02-21-000461-a.c4
Назва: Скарга на рішення замовника
Скарга:
Приватне підприємство «Кайлас-К» (79058, м. Львів, вул. В. Чорновола, буд. 63, офіс 60, код ЄДРПОУ 36191822), надалі – ПП «Кайлас-К», є учасником даної Закупівлі. 22.04.2020 року за результатами розгляду тендерних пропозицій усіх учасників Закупівлі тендерна пропозиція ПП «Кайлас-К» була допущена Замовником до аукціону. Вказане вище рішення замовника вважаємо протиправним та таким, що підлягає скасуванню з огляду на вказані у скарзі аргументи.
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 30.04.2020 15:43
Задовільнена: Ні
Автор: ТОВ Київський інженерно-будівельний інститут землевпорядкування та технічної експертизи, Дрогомерецький Тарас Васильович +380976524104 kievskiy.ibizte@gmail.com
Скарга
Залишено без розгляду

Скарга щодо порушення законодавства та встановлення Замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації.

Номер: b3fca7701543477e8048db2245652a6f
Ідентифікатор запиту: UA-2020-02-21-000461-a.c3
Назва: Скарга щодо порушення законодавства та встановлення Замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації.
Скарга:
Службою автомобільних доріг у Чернівецькій області. (надалі - Замовник) 21.02.2020 було оголошено закупівлю Відкриті торги з публікацією англійською мовою в системі Ргоzzoro за номером в ЦБД f0d59674d6b8465aa6d9ba4fc53de5e8, предмет закупівлі: «Послуги по виготовленню документації із землеустрою щодо інвентаризації земель під регіональними та територіальними автомобільними дорогами та в смугах відведення автомобільних доріг загального користування державного значення в адміністративних межах Чернівецької області» Код за ДК 021:2015: 71250000-5 - Архітектурні, інженерні та геодезичні послуги. Відповідно у тендерній документації затвердженій рішенням Тендерного комітету протоколом №37 від «21» лютого 2020 року з внесеними зміни протокольним рішенням тендерного комітету №54 від 26.03.2020 року (надалі – ТД) (Додаток 2) Замовником встановлено дискримінаційні вимоги, що не дають можливості прийняти участь у закупівлі ТОВ «ЛЕНД.КОМ» (Скаржник) Відповідно до ч. 1 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» зазначаємо наступні підстави, що свідчать про наявність дискримінаційних вимог у ТД та порушення прав та охоронюваних законом інтересів ТОВ «ЛЕНД.КОМ» як потенційного учасника закупівлі: 1. Щодо кількості сертифікованих інженерів-геодезистів та сертифікованих інженерів-землевпорядників та інших працівників: Відповідно до пп.2.1 п. 2 Додатку 2 до ТД Учасник має надати довідку (згідно форми Таблиці 2) з інформацією про кваліфікованих працівників учасника із зазначенням спеціальності та стажу роботи за спеціальністю, які перебувають з учасником у трудових відносинах (за основним місцем роботи), штатною чисельністю не менше 12 осіб. В числі зазначених кваліфікованих працівників учасник зобов’язаний зазначити наявність в штаті наступних працівників з підтвердженням їх кваліфікації, а саме: - сертифікованих інженерів - землевпорядників – не менше 3-х осіб; - сертифікованих інженерів геодезистів - не менше 3-х осіб; - фахівців із геодезичною та/або землевпорядною освітою не менше 5-ти осіб; - інженерів-фотограмметристів - не менше 1-ї особи; - ГІС-спеціаліст (інженер-геоінформатик) - не менше 1-ї особи; - юристів – не менше 1-ї особи. Вимога, щодо наявності в Учасника 3 (трьох) сертифікованих інженерів-геодезистів та 3 (трьох) сертифікованих інженерів-землевпорядників за основним місцем роботи є дискримінаційною, а встановлюючи її Замовник умисно обмежує конкурентоспроможність, що не дає можливості ТОВ «ЛЕНД.КОМ» приймати участь у цій закупівлі та порушує чинне законодавство України у сфері землеустрою, оскільки : 1. Згідно ст. 26 Закону України «Про землеустрій» розробниками документації із землеустрою є юридичні особи, що володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та у складі яких працює за основним місцем роботи не менше двох сертифікованих інженерів-землевпорядників, які є відповідальними за якість робіт із землеустрою; 2. Згідно ст. 5 Закон України «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність» суб'єктами топографо-геодезичної і картографічної діяльності є юридичні та фізичні особи, які володіють необхідним технічним та технологічним забезпеченням та у складі яких за основним місцем роботи є сертифікований інженер-геодезист, що є відповідальним за якість результатів топографо-геодезичних і картографічних робіт. Отже чинне законодавство у сфері земельних відносин, встановлює вичерпний перелік критеріїв до розробників документації із землеустрою та суб'єктів топографо-геодезичної і картографічної діяльності із зазначенням конкретної кількості сертифікованих працівників, що мають перебувати в штаті за основним місцем роботи. Окрім цього ТОВ «ЛЕНД.КОМ» як досвідчений виконавець робіт із землеустрою підтверджує можливість виконання об’єму робіт передбаченого закупівлею при наявності в штаті 2-х сертифікованих інженерів – землевпорядників та 2-х сертифікованих інженерів – геодезистів. Також дискримінаційною є вимога щодо наявності - ГІС-спеціаліст (інженер-геоінформатик) - не менше 1-ї особи та інженерів-фотограмметристів за основним місцем роботи, Замовник не обґрунтовує необхідність перебування даних працівників у штаті за основним місцем роботи. ТОВ «ЛЕНД.КОМ» має можливість залучити даного працівника на основі Цивільно – правової угоди, або ж за сумісництвом, що жодним чином не впливає на результат виконуваної роботи. Відповідно зазначене вище свідчить про обмеження конкурентоспроможності для ТОВ «ЛЕНД.КОМ» як потенційного учасника закупівлі та встановлення дискримінаційних вимог у ТД, що порушує права та інтереси ТОВ «ЛЕНД.КОМ». В свою чергу Замовник встановлюючи вищезазначені кваліфікаційні вимоги, порушує ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме принцип добросовісної конкуренції між учасниками, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, а також принцип недискримінації учасників. 2.Щодо наявності обладнання та матеріально - технічної бази Умовами ТД передбачена надання довідки про наявність у власності (на балансі) Учасника відповідного обладнання та устаткування, яке необхідне для виконання землевпорядних та геодезичних робіт, а саме: - приймачі GNSS геодезичного призначення – не менше 4-х одиниць. З них, не менше двох із частотою отримання даних не менше 10 Гц. - електронні тахеометри – не менше 4-х одиниць; - відповідне ліцензійне програмне забезпечення, функціонал якого передбачений виробником для технологічного процесу виконання робіт із землеустрою - не менше ніж на 10 робочих місць; - відповідне ліцензійне програмне забезпечення, функціонал якого передбачає створення файлів у форматах геоінформаційних систем, та/або переведення даних, отриманих за результатами робіт із землеустрою, у формат з можливістю публікації в геоінформаційній системі - не менше ніж на 2 робочих місця. Для підтвердження наявності в Учасника такого програмного забезпечення, Учасники у складі пропозиції надають оригінал довідки/-ок виробника (або уповноваженого представника виробника). - ноутбуки – не менше 3 одиниць; - принтери формату А4 – не менше 3 одиниць; - кольоровий принтер з можливістю друку формату А1 і А3 – по 1 одиниці; - широкоформатний принтер (плотер) для кольорового друку матеріалів відповідної документації формату А-0+ – не менше 1 одиниці; - комп’ютери в комплекті (робочі станції) – не менше 10 одиниць; - транспортних засобів (для перевезення працівників, обладнання, устаткування) – не менше – 3-х одиниць; - безпілотні літальні апарати (БПЛА), які призначені для високоточного аерознімання та обладнані цифровою камерою з повнокадровою матрицею та об’єктивом з фіксованою фокусною відстанню, двохчастотним високоточним GNSS приймачем геодезичного призначення із частотою отримання даних не менше 10 Гц) – не менше 2 одиниць. Для підтвердження в учасника власних та/або залучених БПЛА, їх справності та придатності для високоточного аерознімання, Учасники у складі пропозиції надають документи, що підтверджують право власності/користування та технічні характеристики БПЛА. Комплектація БПЛА, (в т.ч. їх обладнання повноформатною камерою та двохчастотним GNSS приймачем), їх технічні характеристики та придатність до високоточного аерознімання повинні підтверджуватись довідкою від виробника. Зазначений вище перелік обладнання встановлений Замовником не обґрунтовано без будь яких пояснень необхідності того чи іншого обладнання для виконання робіт, а деяке обладнання в переліку встановлене лише для збільшення кількості та обмеження можливості участі для ТОВ «ЛЕНД.КОМ» оскільки деяке устаткування виконує одні й ті самі функції, дане виходить з наступного: Щодо приймачів GNSS та електронних тахеометрів. Згідно п. 2.1 розділу ІІ наказу Міністерства аграрної політики та продовольства від 11.04.2013 № 255 «Про затвердження Вимог до технічного і технологічного забезпечення виконавців (розробників) робіт із землеустрою»: Виконавець (розробник) робіт із землеустрою повинен володіти (мати у власності або в користуванні) такими засобами обчислювальної та інформаційної техніки, технічними засобами для виконання геодезичних та інших робіт при здійсненні землеустрою: геодезичні інструменти та обладнання для вимірювання відстаней, горизонтальних та вертикальних кутів з метою визначення координат і висот точок місцевості або геодезичний супутниковий приймач для визначення координат точок місцевості (не вимагається для виконавців робіт із землеустрою, які розробляють документацію із землеустрою, що не потребує визначення координат точок місцевості та/або координат поворотних точок меж); комп’ютерна, обчислювальна та інша інформаційна техніка і ліцензійне програмне забезпечення, необхідне для забезпечення технологічного процесу виконання робіт із землеустрою. Таким чином нормами чинного законодавства не передбачено конкретного числа геодезичних інструментів та обладнання для вимірювання відстаней, горизонтальних та вертикальних кутів з метою визначення координат і висот точок місцевості для виконання геодезичних та інших робіт при здійсненні землеустрою. Окрім того Замовником у тендерній документації не обґрунтовано необхідність наявності у Учасника не менше 4 штук електронних тахеометрів. Окремо зазначаємо, що п. 2.1 розділу ІІ наказу Міністерства аграрної політики та продовольства від 11.04.2013 № 255 «Про затвердження Вимог до технічного і технологічного забезпечення виконавців (розробників) робіт із землеустрою» є альтернативною нормою, та посилається на необхідність обов’язкової наявності або геодезичних інструментів та обладнання для вимірювання відстаней, горизонтальних та вертикальних кутів з метою визначення координат і висот точок місцевості або геодезичних супутникових приймачів для визначення координат точок місцевості. Враховуючи той факт, що тендерна документація має вимогу, щодо наявності супутникового обладнання GNSS -приймачів (не менше 4 штук), що згідно наказу Міністерства аграрної політики та продовольства від 11.04.2013 № 255 «Про затвердження Вимог до технічного і технологічного забезпечення виконавців (розробників) робіт із землеустрою» вже дає можливість виконання робіт із землеустрою та повністю виконує вимогу п. 2.1. Таким чином зі сторони Замовника відсутня будь яка аргументація та обґрунтування наявності в Учасників приймачів GNSS – не менше 4-х одиниць.; електронних тахеометрів – не менше 4-х одиниць; Більш того, Замовником встановлено, що 2 з них, мають бути із частотою отримання даних не менше 10 Гц, при цьому відсутня будь-яка аргументація, щодо необхідності використання такого обладнання, що є неаргументованим та підтверджує, що Замовник встановлює дискримінаційні вимоги задля обмеження конкуренції та без реальної необхідності. Щодо ліцензійного програмного забезпечення: Замовник вимагає : відповідне ліцензійне програмне забезпечення, функціонал якого передбачений виробником для технологічного процесу виконання робіт із землеустрою - не менше ніж на 10 робочих місць та одночасно з цим відповідне ліцензійне програмне забезпечення, функціонал якого передбачає створення файлів у форматах геоінформаційних систем, та/або переведення даних, отриманих за результатами робіт із землеустрою, у формат з можливістю публікації в геоінформаційній системі - не менше ніж на 2 робочих місця. При цьому наразі велика кількість ліцензійного програмного забезпечення передбачений виробником для технологічного процесу виконання робіт із землеустрою одночасно має функціонал, що дозволяє працювати та створювати файли у форматах геоінформаційних систем, та переводити данні, отримані за результатами робіт із землеустрою, у формат з можливістю публікації в геоінформаційній системі. Відповідно дана вимога дублює одна одну та створює штучні кваліфікаційні вимоги, оскільки ліцензійне програмне забезпечення, функціонал якого передбачений виробником для технологічного процесу виконання робіт із землеустрою буде цілком достатньо для виконання робіт передбачених предметом закупівлі. Відповідно встановлення додаткового критерію до ліцензійного програмного забезпечення є дискримінаційним та не обґрунтованим зі сторони Замовника та порушує права ТОВ «ЛЕНД.КОМ» Щодо наявності комп’ютерної техніки: Замовник вимагає наявність : ноутбуків – не менше 3 одиниць та разом з цим комп’ютери в комплекті (робочі станції) – не менше 10 одиниць. При цьому зазначене обладнання виконує один і той самий функціонал лише є різними видами комп’ютерної техніки, при цьому згідно умов ТД Замовник вимагає наявність працівників штатною чисельністю не менше 12 осіб, не зрозумілим вбачається необхідність наявності 13 комп’ютерів.! При цьому така кількість комп’ютерної техніки не є необхідною для виконання робіт передбачених предметом закупівлі, дана вимога встановлена лише для збільшення видів обладнання та обмеження конкуренції. При цьому у ТОВ «ЛЕНД.КОМ» наявні комп’ютери в комплекті (робочі станції) – не менше 10 одиниць, що повністю дає можливість виконати передбачені закупівлею роботи. Щодо наявності принтерів: Замовник вимагає наявність кольорових принтерів з можливістю друку формату А1 і А3 – по 1 одиниці та одночасно широкоформатний принтер (плотер) для кольорового друку матеріалів відповідної документації формату А-0+ – не менше 1 одиниці. Зазначений широкоформатний плотер формат А0+ включає в себе можливість друку у наступних форматах : A0, A1, A2+, A2, A3, B1, B2, B4 та інші), таким чином наявність у Учасника широкоформатного принтеру (плотеру) для кольорового друку формату А-0+ дублює вимогу наявності кольорових принтерів з можливістю друку формату А1 і А3, оскільки включає дані формати, відповідно дана вимога встановлена лише для збільште видів обладнання та обмеження конкуренції. ТОВ «ЛЕНД.КОМ» має широкоформатний плотер Формат А0 Canon А0 36 “ IPF770 image PROGRAF +Stand (формат А0+) Серійний номер: BAHN3616, Виробник: Canon, Японія., що дасть можливість друку у всіх вищезазначених форматах, що в свою чергу знову ж таки вказує на дискримінаційність даної вимоги та порушення прав ТОВ «ЛЕНД.КОМ» Зазначену вище інформація підтверджується відомостями з офіційного сайту виробника :https://www.canon.ua/for_work/products/professional_print/large_format/ipf770/specification.html Щодо транспортних засобів: Умовами ТД вимагається наявність транспортних засобів (для перевезення працівників, обладнання, устаткування) – не менше – 3-х одиниць. Тобто кількість транспортних засобів (не менше 3-х) визначена Замовником для цілей перевезення працівників та обладнання, проте згідно умов ТД Замовник передбачає, що виконувати роботи буде загалом 13 працівників (3 сертифікованих інженери – землевпорядники, 3 сертифікованих інженери – геодезисти, фахівці із геодезичною та/або землевпорядною освітою не менше 5-ти осіб.; інженерів-фотограмметристів - не менше 1-ї особи;- ГІС-спеціаліст (інженер-геоінформатик) - не менше 1-ї особи;) Згідно ст. 12 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку проведення інвентаризації земель та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України»(надалі – Постанова) Роботи з інвентаризації земель включають обстежувальні, топографо-геодезичні та проектно-вишукувальні роботи, складення і оформлення технічної документації в паперовій та електронній (цифровій) формі. Згідно ст. 13 Постанови Обстежувальні роботи включають збір та аналіз виконавцем вихідних даних для проведення інвентаризації земель, складення робочого інвентаризаційного плану. Згідно ст. 18 Постанови Під час виконання топографо-геодезичних робіт також здійснюється обстеження земельних ділянок щодо наявності та/або відсутності електромереж напругою 0,4 кВ і більше, магістральних трубопроводів та інших об’єктів, навколо яких встановлюється обмежене використання земельних ділянок. Згідно ст. 5 Закону України «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність» (надалі – Закон) Суб’єкти топографо-геодезичної і картографічної діяльності є юридичні та фізичні особи, які володіють необхідним технічним та технологічним забезпеченням та у складі яких за основним місцем роботи є сертифікований інженер-геодезист, що є відповідальним за якість результатів топографо-геодезичних і картографічних робіт. Згідно ст.5 1 Закону Професійною топографо-геодезичною і картографічною діяльністю можуть займатися особи, які мають вищу освіту за спеціальностями та кваліфікаціями у галузі геодезії. Таким чином, роботи що передбачають перевезення працівників та обладнання є обстежувальні та топографо-геодезичні роботи, які відповідно до вищенаведених норм чинного законодавства України здійснюються сертифікованими інженерами геодезистами та фахівцями із геодезичною освітою. Відповідно виходячи із вимог ТД сумарна кількість таких працівників складає 8 осіб, враховуючи, що стандартний транспортний засіб має можливість перевезення 5 – ти осіб, то для виконання зазначених робіт необхідно не менше 2-х транспортних засобів, що в свою чергу вказує на безпідставність та необґрунтованість вимог Замовника, щодо наявності не менше 3- х транспортних засобів. Відповідно ТОВ «ЛЕНД.КОМ» має у наявності 2 транспортні, що дає можливість надати послуги передбачені предметом закупівлі. Щодо наявності БПЛА: Замовник вимагає наявність безпілотних літальних апаратів (БПЛА), які призначені для високоточного аерознімання та обладнані цифровою камерою з повнокадровою матрицею та об’єктивом з фіксованою фокусною відстанню, двохчастотним високоточним GNSS приймачем геодезичного призначення із частотою отримання даних не менше 10 Гц) – не менше 2 одиниць. Для підтвердження в учасника власних та/або залучених БПЛА, їх справності та придатності для високоточного аерознімання, Учасники у складі пропозиції надають документи, що підтверджують право власності/користування та технічні характеристики БПЛА. Комплектація БПЛА, (в т.ч. їх обладнання повноформатною камерою та двохчастотним GNSS приймачем), їх технічні характеристики та придатність до високоточного аерознімання повинні підтверджуватись довідкою від виробника. Відповідно до Технічного завдання Додаток 4 до тендерної документації передбачено: Топографо-геодезичні роботи та Землевпорядні роботи при цьому в жодному із етапів робіт не потребується використання безпілотних літальних апаратів (БПЛА), які призначені для високоточного аерознімання та обладнані цифровою камерою з повнокадровою матрицею та об’єктивом з фіксованою фокусною відстанню, двохчастотним високоточним GNSS приймачем геодезичного призначення із частотою отримання даних не менше 10 Гц. Більше того Технічне завдання взагалі не передбачає аерофотознімальних робіт, що вказує на безпідставність зазначеної вимоги, та не доцільність наявності БПЛА у потенційного учасника закупівлі ТОВ «ЛЕНД.КОМ» Окрім цього вимога, щодо наявності довідки від виробника для підтвердження технічних характеристик та придатність до високоточного аерознімання є такою, що позбавляє можливості участі у закупівлі учасників, оскільки не у всіх учасників закупівлі наявні БПЛА Українського виробництва, що унеможливлює отримання довідки від виробника у разі його знаходження за кордоном. Тим паче, що для підтвердження зазначеної інформації Замовнику буде достатньо специфікації або технічних характеристик обладнання. Щодо аналогічних договорів: Згідно умов тендерної вимагається: наявність позитивного досвіду виконання аналогічних договорів (не менше двох) по розробленню технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель та аналогічного договору (не менше одного), предметом якого є виконання робіт із землеустрою (або геодезичних, картографічних чи топографічних робіт) з використанням геоінформаційних систем, і передача робіт за результатом такого договору у форматі, який дозволяє подальшу публікацію результатів таких робіт в геоінформаційній системі та/або договір, предметом якого є переведення даних, отриманих за результатами робіт із землеустрою (або геодезичних, картографічних чи топографічних робіт) у формат з можливістю публікації в геоінформаційній системі. Аналогічним згідно цього пункту вважається договір, де замовником послуг аналогічно предмету закупівлі виступає орган державної влади, орган місцевого самоврядування, державна організація (або їх структурні підрозділи). Зазначений предмет аналогічного договору занадто деталізований та не відображає послуг передбачених предметом закупівлі, що є дискримінаційним, при йому предмет закупівлі визначений як «Послуги по виготовленню документації із землеустрою інвентаризації земель під регіональними та територіальними автомобільними дорогами та в смугах відведення автомобільних доріг загального користування державного значення в адміністративних межах Чернівецької області», що вказує на те, що предметом закупівлі передбачено надання послуг з інвентаризації , при цьому певні особливості виконання робіт визначенні в технічному завдання, а саме: переведення цифрових даних, отриманих за результатами робіт із землеустрою, у відповідний формат з можливістю публікації в геоінформаційній системі, при цьому це лише складові робіт, що не потребують підтвердження за рахунок аналогічного договору, в такому разі Замовник мав би просити наявність аналогічного договору на виконання топографічної зйомки М 1:1000, оскільки її виконання передбачене технічним завданням. При цьому Замовник вказує, що замовником послуг аналогічно предмету закупівлі виступає орган державної влади, орган місцевого самоврядування, державна організація, проте дана вимога є дискримінаційною, оскільки контрагент аналогічного договору жодним чином не впливає на якість виконання робіт або на аналогічність робіт за договором. Щодо листів -відгуків. Згідно вимог ТД передбачено надання відгуків від підприємств-замовників, які датовані 2020 роком, (не менше 2-х, оригінали або копії) про надання послуг з розробки документації із землеустрою від контрагента/-ів зазначеного/-их учасником в довідці, яка надається на вимогу пункту п. 3.1. даного додатку. Зазначена вимога, щодо років листів- відгуків (2020 р) є необґрунтованою та дискримінаційною, оскільки жодним чином не впливає на кваліфікаційні критерії Учасника, а навпаки обмежує участь у закупівлі. Дана вимога передбачена Замовником для підтвердження успішного виконання аналогічних послуг, в свою чергу дата листа- відгука жодним чином не підтверджує та не спростовує належне виконання таких договорів. Окрім цього аналогічні договори можуть бути виконані у 2017,2018,2019 і т.д. таким чином листи – відгуки також можуть бути датовані датами виконання договору (більш ранніми ніж 2020р), оскільки саме при завершенні договірних відносин контрагенти як правило оформлюють всі необхідні для сторін документи, що підтверджують виконання договірних зобов’язань. Отже виходячи з вищезазначеного Замовником встановлено значну кількість дискримінаційних вимог, що позбавляє можливості ТОВ «ЛЕНД.КОМ» взяти участь у зазначеній закупівлі, порушує права та інтереси ТОВ «ЛЕНД.КОМ», що у свою чергу є порушенням принципів здійснення закупівель, а саме: добросовісної конкуренції серед учасників; максимальної економії та ефективності; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; Виходячи з вищевикладеного, керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати Замовника внести зміни до: - пп.2.1 п. 2 Додатку 2 до Тендерної документації, викласти в наступній редакції: Довідка Учасника (згідно форми Таблиці 2) з інформацією про кваліфікованих працівників учасника із зазначенням спеціальності та стажу роботи за спеціальністю, які перебувають з учасником у трудових відносинах, штатною чисельністю не менше 12 осіб. В числі зазначених кваліфікованих працівників учасник зобов’язаний зазначити наявність в штаті наступних працівників з підтвердженням їх кваліфікації, а саме: - сертифікованих інженерів - землевпорядників – не менше 2-х осіб; - сертифікованих інженерів геодезистів - не менше 2-х осіб; - фахівців із геодезичною та/або землевпорядною освітою не менше 5-ти осіб; - інженерів-фотограмметристів - не менше 1-ї особи; - ГІС-спеціаліст (інженер-геоінформатик) - не менше 1-ї особи; - юристів – не менше 1-ї особи. - пп.1.1 п. 1 Додатку 2 до Тендерної документації, викласти в наступній редакції: - приймачі GNSS геодезичного призначення – не менше 2-х одиниць. - електронні тахеометри – не менше 2-х одиниць; - відповідне ліцензійне програмне забезпечення, функціонал якого передбачений виробником для технологічного процесу виконання робіт із землеустрою - не менше ніж на 10 робочих місць; - принтери формату А4 – не менше 3 одиниць; - широкоформатний принтер (плотер) для кольорового друку матеріалів відповідної документації формату А-0+ – не менше 1 одиниці; - комп’ютери в комплекті (робочі станції) – не менше 10 одиниць; - транспортних засобів (для перевезення працівників, обладнання, устаткування) – не менше – 2-х одиниць; Виключити положення тендерної документації, пп.1.1 п. 1 Додатку 2 до Тендерної документації, а саме : Для підтвердження в учасника власних та/або залучених БПЛА, їх справності та придатності для високоточного аерознімання, Учасники у складі пропозиції надають документи, що підтверджують право власності/користування та технічні характеристики БПЛА. Комплектація БПЛА, (в т.ч. їх обладнання повноформатною камерою та двохчастотним GNSS приймачем), їх технічні характеристики та придатність до високоточного аерознімання повинні підтверджуватись довідкою від виробника. Виключити положення тендерної документації пп.3.1 п.3 Додатку 2 до Тендерної документації, а саме : та аналогічного договору (не менше одного), предметом якого є виконання робіт із землеустрою (або геодезичних, картографічних чи топографічних робіт) з використанням геоінформаційних систем, і передача робіт за результатом такого договору у форматі, який дозволяє подальшу публікацію результатів таких робіт в геоінформаційній системі та/або договір, предметом якого є переведення даних, отриманих за результатами робіт із землеустрою (або геодезичних, картографічних чи топографічних робіт) у формат з можливістю публікації в геоінформаційній системі, Виключити положення тендерної документації пп.3.1 п.3 Додатку 2 до Тендерної документації, а саме: Аналогічним згідно цього пункту вважається договір, де замовником послуг аналогічно предмету закупівлі виступає орган державної влади, орган місцевого самоврядування, державна організація (або їх структурні підрозділи). 3. Внести зміни п.3 Додатку 2 до Тендерної документації, а саме прибрати формулювання: «які датовані 2020 роком»
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 01.04.2020 11:08
Автор: ТОВ "ЛЕНД.КОМ", Папіж Сергій Валерійович +380445015597 office@landcom.kiev.ua
Скарга
Залишено без розгляду

Щодо порушення законодавства та встановлення Замовником дискримінаційних вимог у документації конкурсних торгів

Номер: b6ea472417964c3fa47d87e7425562e9
Ідентифікатор запиту: UA-2020-02-21-000461-a.b2
Назва: Щодо порушення законодавства та встановлення Замовником дискримінаційних вимог у документації конкурсних торгів
Скарга:
«21» лютого 2020 року Служба автомобільних доріг у Чернівецькій області (Далі — Замовник) оприлюднив Оголошення про заплановану закупівлю «Послуги по виготовленню документації із землеустрою щодо інвентаризації земель під регіональними та територіальними автомобільними дорогами та в смугах відведення автомобільних доріг загального користування державного значення в адміністративних межах Чернівецької області» Код за ДК 021:2015: 71250000-5 - Архітектурні, інженерні та геодезичні послуги Ознайомившись з Тендерною документацією (Далі — Документація), ми виявили в ній вимоги, які не відповідають чинним стандартам і законодавству та обмежують конкуренцію, а саме: 1. Про наявність обладнання та матеріально-технічної бази: Відповідно до оновленого додатку 2 Документації, Замовник на підставі протоколу №53 від 20.03.2020, добавив ряд нових кваліфікаційних критеріїв, так зокрема підпунктом 1.1. пункту 1 додатково вимагається відповідне ліцензійне програмне забезпечення, функціонал якого передбачає створення файлів у форматах геоінформаційних систем, та/або переведення даних, отриманих за результатами робіт із землеустрою, у формат з можливістю публікації в геоінформаційній системі - не менше ніж на 2 робочих місця. Для підтвердження наявності в учасника такого програмного забезпечення, учасники у складі пропозиції надають оригінал довідки/-ок виробника (або уповноваженого представника виробника). Вимога, щодо наявності програмного забезпечення, функціонал якого передбачає створення файлів у форматах геоінформаційних систем є дискримінаційною, а встановлюючи її Замовник умисно обмежує конкурентоспроможність учасників, також дана вимого суперечить чинному законодавству України у сфері земельних відносин та у сфері публічних закупівель, оскільки: 1.1. Відповідно до назви закупівлі та тексту Документації предметом закупівлі є послуги по виготовленню документації із землеустрою щодо інвентаризації земель під регіональними та територіальними автомобільними дорогами та в смугах відведення автомобільних доріг загального користування державного значення в адміністративних межах Чернівецької області; 1.2. Згідно технічного завдання, що наведено в додатку 4 Документації метою робіт є: - Розроблення технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель під регіональними та територіальними автомобільними дорогами та в смугах відведення автомобільних доріг загального користування державного значення в адміністративних межах Чернівецької області - - встановлення місця розташування земель під регіональними та територіальними автомобільними дорогами та в смугах відведення автомобільних доріг, їх меж, розмірів, правового статусу, - - встановлення сторонніх землекористувань та землеволодінь в смугах відведення автомобільних доріг; - - формування земельних ділянок та внесення відомостей про них до Державного земельного кадастру; - - виправлення помилок які виникли після перенесення інформації про земельні ділянки з Державного реєстру земель до Державного земельного кадастру. 1.3. Також важливо наголосити, що тим же технічним завданням зазначений вичерпний перелік документів та матеріалів, які отримуються за результатами надання послуг (виконання робіт), а саме: - - Технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земель під регіональними та територіальними автомобільними дорогами та в смугах відведення автомобільних доріг загального користування державного значення в адміністративних межах Чернівецької області. Технічна документація з інвентаризації земельних ділянок виготовляється в 3 - ох примірниках на паперових та електронному носіях; - - Витяги з Державного земельного кадастру про державну реєстрацію земельних ділянок. - - Документ, що підтверджує виправлення помилки в Державному земельному кадастрі. 1.4. Відповідно до частини 2 Постанови КМУ від 5 червня 2019 р. № 476 «Про затвердження Порядку проведення інвентаризації земель та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України» Інвентаризація земель проводиться з метою встановлення місця розташування об’єктів землеустрою, їх меж, розмірів, правового статусу, виявлення земель, що не використовуються, використовуються нераціонально або не за цільовим призначенням, виявлення і консервації деградованих сільськогосподарських угідь і забруднених земель, встановлення кількісних та якісних характеристик земель, необхідних для ведення Державного земельного кадастру, здійснення державного контролю за використанням та охороною земель і прийняття на їх основі відповідних рішень органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування. Отже враховуючи вище зазначене тендерна документація,(виходячи із назви, та технічного завдання) не містить жодних вимог щодо створення файлів у форматах геоінформаційних систем чи можливістю публікації будь-яких даних в геоінформаційній системі, більше того жоден нормативно правовий акт у сфері земельного законодавства не передбачає в процесі проведення інвентаризації земель чи за її результатами, створення файлів у форматах геоінформаційних систем чи можливістю публікації будь-яких даних в геоінформаційній системі. Також дискримінаційним є і спосіб підтвердження наявності даного програмного забезпечення, оскільки отримння підтвердження розробника, чи представника розробника у такий короткий термін в умовах карантину на всій території України штучно обмежує коло учасників торгів. Виходячи із вище вказаного вважаємо, що Замовником не доведено потребу у вказаному програмному забезпеченню, а тому дана вимога порушує принцип добросовісної конкуренції між учасниками, принцип відкритості та прозорості а також принцип недискримінації учасників які визначені статтю 3 Закону України «Про публічні закупівлі» Щодо вимоги про безпілотні літальні апарати (БПЛА), які призначені для високоточного аерознімання та обладнані цифровою камерою з повнокадровою матрицею та об’єктивом з фіксованою фокусною відстанню, двохчастотним високоточним GNSS приймачем геодезичного призначення із частотою отримання даних не менше 10 Гц) – не менше 2 одиниць. В «Інструкції з топографічного знімання у масштабах 1:5000, 1:2000, 1:1000 та 1:500 (ГКНТА-2.04-02-98)» в пункті 2.5., третій абзац, говориться що «Проектування робіт виконують відповідно до діючих державних і відомчих нормативних документів», а пунктах 7.1.13 і 7.1.14 сказано що «Аерофотознімання виконують відповідно до вимог нормативних документів з аерофотознімання, положень даної Інструкції та нормативних документів, що стосуються фотограмметричних робіт при створенні топографічних карт і планів. Масштаби фотографування, типи аерофотоапаратів, особливі вимоги до матеріалів аерофотознімання передбачаються у технічному завданні на виконання робіт. Вибір масштабу аерофотознімання для виготовлення ортофотопланів і стереоскопічного збору рельєфу залежить від наявного фотограмметричного і стереофотограмметричного обладнання, характеру забудови, рельєфу місцевості, а також вимог, які висуваються до точності відображення контурів і рельєфу на топографічних планах». Такими нормативними документами з аерофотознімання є «Основні положення по аерофотозніманню для створення і відновлення топографічних карт і планів» ГКІНП-09-32-80 (Москва, „Надра” 1982 р.) та «Керівництво з аерофотознімальних робіт» 1988 р. В законі України «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність» стаття 10, основні вимоги щодо здійснення топографо-геодезичної і картографічної діяльності, теж застерігається, що: «Під час здійснення топографо-геодезичних та картографічних робіт повинні забезпечуватися: додержання вимог стандартів та нормативно-технічної документації». Стандарти та нормативно-технічна документація, в залежності від масштабів картографування, характеру рельєфу, щільності та висоти забудови, висоти перерізу рельєфу горизонталями, пори року знімання – обумовлюють вимоги до характеристик аерофотознімального обладнання – до висоти польоту, до фокусної віддалі об’єктиву та його аберації і дисторсії, до розмірів фокальної площини, до повздовжнього і поперечного перекриття аерофотознімків, до допустимих повздовжніх і поперечних кутів нахилу аерофотознімків, до гіростабілізації аерофотокамери і її здатності усувати вібрацію та нахили літака, до наявності механізму компенсації швидкості носія в момент експозиції знімка і інші характеристики – які висвітлюються і враховуються не в технічному завданні, а в технічному проекті провадження аерофотознімальних та топографо-геодезичних робіт виконавцем. В «Повітряному кодексі України», що здійснює Державне регулювання діяльності в галузі авіації та використання повітряного простору України в статті 8 визначено що безпілотні повітряні судна, максимальна злітна вага яких не перевищує 20 кілограмів і які використовуються для розваг та спортивної діяльності не підлягають реєстрації у Державному реєстрі цивільних повітряних суден України. В статті 1 п.7 Кодексу сказано: 7) авіаційні роботи - польоти, під час здійснення яких повітряне судно використовується для забезпечення спеціалізованих видів обслуговування (авіаційно-хімічні роботи, аерофотозйомка, патрулювання тощо). А в статті 47 пунктом 1 визначено: 1. На борту цивільного повітряного судна під час виконання польотів повинні бути: 1) реєстраційне посвідчення; 2) сертифікат льотної придатності або дозвіл на виконання польотів. В Постанові № 401 Кабінету Міністрів України «Положення про використання повітряного простору України» в статті 22 сказано, що для проведення аерофотозйомки над населеними пунктами необхідний дозвіл відповідних органів Міноборони. А в статті 34 говориться про те, що фотографічною апаратурою на борту повітряних суден можна користуватися тільки за наявності спеціального дозволу, який надається: Держ-авіаслужбою за погодженням з Генеральним штабом Збройних Сил - для цивільних повітряних суден. Таким чином авіаційне судно, що використовується для аерофотознімання є спеціальним, а не безпілотний літальний апарат. Концепція Державної авіаційної служби щодо регулювання для безпілотних апаратів - правил їх використання в Україні (що знаходиться в стадії затвердження) на сьогодні забороняє малим безпілотним літальним системам (МБЛС) польоти над людьми та ближче 8 км від периметру аеропорту, а також в заборонених зонах. Тобто на сьогодні в Україні не існує жодного нормативного технічного документу який би дозволяв використовувати для топографічного знімання, проведення інвентаризації земель матеріали аерофотознімання виконані з безпілотних літальних апаратів (БПЛА). Також вимога, щодо наявності двох безпілотних літальних апаратів (БПЛА) суперечить технічному завданню, додаток 4 до тендерної документації, де сказано, що розділ 2 Топографо-геодезичні роботи першого етапу Підготовчі роботи, включає лише Горизонтальні зйомки (польові роботи) масштабу 1:1000, тобто наземна зйомка із застосуванням електронних тахеометрів та GNSS приймачів геодезичного призначенн. Тобто застосування безпілотних літальних апаратів (БПЛА) не передбачено технічним завданням, а отже Документацію. Таким чином зі сторони Замовника відсутня будь-яка аргументації щодо необхідності наявності в учасника безпілотних літальних апаратів (БПЛА) -2-х одиниць, а також законодавством не передбачена можливість застосування безпілотних літальних апаратів (БПЛА) підчас проведення інвентаризації земель, що унеможливить їх використання, що у свою чергу вказує на безпідставність та необґрунтованість вимого Замовника щодо наявності в учасника не менше 2-х безпілотних літальних апаратів (БПЛА). Також не обгрунтованим є збільшення кількості GNSS приймачів геодезичного призначення та – електронних тахеометрів – не менше 4-х одиниць (підпункт 1.1 додатку 2 до тендерної документації) оскільки за наявності вимоги щодо наявності трьох сертифікованих інженерів - землевпорядників та трьох сертифікованих інженерів геодезистів, а також трьох транспортних засобів (для перевезення працівників, обладнання, устаткування) четвертий комплект обладнання не буде застосовуватись, оскільки бригада із одного сертифікованого інженера - землевпорядника та одного сертифікованого інженера –геодезиста використовуючи один транспортний засіб одночасно не зможе користуватись двома комплектами GNSS приймачів геодезичного призначення та електронних тахеометрів. Тому дана вимога Замовника є такою, що штучно обмежує кількість учасників, в кого наявна така кількість обладнання, у даній закупівлі. Ще одна вимога, яка є теж необґрунтованою та дискримінаційною це наявність в учасника широкоформатного принтера (плотера) для кольорового друку матеріалів відповідної документації формату А-0+ – не менше 1 одиниці. В чому полягає необґрунтованість та дискримінаційність даної вимоги, з гідно технічного завдання, яке є основним документом в якому Замовник встановлює всі технічні вимоги, алгоритми проведення, та вимоги до результатів виконаних майбутніх робіт (надання послуг), визначено що: - роботи будуть відбуватись під автомобільними дорогами та у смугах їх відведення, тобто це лінійні об’єкти як і мають визначену технічним завданням ширину та довжину, - ширина смуги проведення кадастрової зйомки складає 60 метрів, - масштаб відображення матеріалів топографо-геодизичних вишукувань – складає - 1:1000. Проводячі прості підрахунки можна встановити, що при масштабі 1:1000, в 1 сантиметрі на плані це 10 метрів на місцевості тобто при ширині смуги в 60 метрів на папері це дорівнюватиме 6 сантиметрам. Тоді як формат А -0 + це 841 на 1189 мм. Принтер (плотер) такого розміру для лінійного об’єкту не потрібний, оскільки навіть графічне відображення смуги відведення автомобільної дороги шириною 100 метрів із усім позарамковим оформленням в масштабі 1:1000 поміститься на папері формату А 2 - 420х594 мм, а в більшості випадках формату А3 - 297х420 мм буде достатньо. Таким чином зі сторони Замовника відсутня будь-яка аргументація та обґрунтування наявності в учасника широкоформатного принтера (плотера) для кольорового друку матеріалів відповідної документації формату А-0+ – не менше 1 одиниці. 2. Про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Відповідно до підпункту 2.1. додатку 2 до Документації Замовник вимагає наявність в учасника працівників, штатною чисельністю не менше 12 осіб (тоді як згідно переліку наведеного ним нижче їх має бути 14 осіб). В числі зазначених кваліфікованих працівників учасник зобов’язаний зазначити наявність в штаті наступних працівників з підтвердженням їх кваліфікації, а саме: - сертифікованих інженерів - землевпорядників – не менше 3-х осіб; - сертифікованих інженерів геодезистів - не менше 3-х осіб; - фахівців із геодезичною та/або землевпорядною освітою не менше 5-ти осіб; - інженерів-фотограмметристів - не менше 1-ї особи; - ГІС-спеціаліст (інженер-геоінформатик) - не менше 1-ї особи; - юристів – не менше 1-ї особи Наявність в учасника інженерів-фотограмметристів - не менше 1-ї особи, та ГІС-спеціаліст (інженер-геоінформатик) є безпідставною та необґрунтованою оскільки виходячи з технічного завдання та назви закупівлі де результатом надання послуг по даній закупівлі є проведення інвентаризації земель автомобільного транспорту без створення геоінформаційних систем, файлів у форматах геоінформаційних систем чи публікації будь-яких даних в геоінформаційній системі і без застосування при цьому безпілотних літальних апаратів (БПЛА), а тому ці працівники не будуть задіяні за своєю спеціальністю. Отже, дана вимога обмежує участь учасників у закупівлі. 3. Про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору: Згідно вимого тендерної документації (підпункт 3.1 додатку 2 Документації) Замовником передбачено в учасника інформації що підтверджує наявність позитивного досвіду виконання договору (не менше одного), предметом якого є виконання робіт із землеустрою (або геодезичних, картографічних чи топографічних робіт) з використанням геоінформаційних систем, і передача робіт за результатом такого договору у форматі, який дозволяє подальшу публікацію результатів таких робіт в геоінформаційній системі та/або договір, предметом якого є переведення даних, отриманих за результатами робіт із землеустрою (або геодезичних, картографічних чи топографічних робіт) у формат з можливістю публікації в геоінформаційній системі. Зазначена вимога є необґрунтованою, оскілки, як вже було описано в пункті 1 та 2 даної скарги метою робіт в даній закупівлі є розроблення технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель під регіональними та територіальними автомобільними дорогами та в смугах відведення автомобільних доріг загального користування державного значення в адміністративних межах Чернівецької області, без жодного згадки про використання геоінформаційних систем, переведення даних геоінформаційній системі чи то публікації в геоінформаційній системі. Також серед документів, які отримуються за результатами надання послуг (виконання робіт), що вказано в технічному завданні додаток 4 до тендерної документації, відсутні будь-які файли в форматі геоінформаційних систем їх створення чи то переведення або можливість публікації в геоінформаційній системі. Не містить жодних вимог щодо геоінформаційних систем і сам порядок проведення інвентаризації затверджений Постановою КМУ від 5 червня 2019 р. № 476 «Про затвердження Порядку проведення інвентаризації земель та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України» Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що більшість учасників, що є реальним представниками ринку надання землевпорядних топографо-геодезичних робіт та послуг, не зможуть прийняти участь у закупівлі через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі. Відповідно до Документації кінцевий строк для подання пропозицій встановлено «27» березня 2020 року. Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України, ПРОСИМО: 1. Прийняти Скаргу до розгляду 2. Зобов’язати Замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище шляхом скасування всіх внесених змін згідно протоколу №53 від 20.03.2020 засідання тендерного комітету щодо затвердження змін до тендерної документації на закупівлю послуг та відновлення всіх вимог тендерної документації в редакції від 21.02.2020 року.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 25.03.2020 20:21
Автор: ПП "РІГА", Пилипчук Роман Борисович +380973688120 r.pylypchuk.88@gmail.com
Скарга
Залишено без розгляду

Скарга щодо порушення законодавства та встановлення Замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації.

Номер: c6cd476705914e0a80c8f6e587f702be
Ідентифікатор запиту: UA-2020-02-21-000461-a.b1
Назва: Скарга щодо порушення законодавства та встановлення Замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації.
Скарга:
Службою автомобільних доріг у Чернівецькій області. (надалі - Замовник) 21.02.2020 було оголошено закупівлю Відкриті торги з публікацією англійською мовою в системі Ргоzzoro за номером в ЦБД f0d59674d6b8465aa6d9ba4fc53de5e8, предмет закупівлі: «Послуги по виготовленню документації із землеустрою щодо інвентаризації земель під регіональними та територіальними автомобільними дорогами та в смугах відведення автомобільних доріг загального користування державного значення в адміністративних межах Чернівецької області» Код за ДК 021:2015: 71250000-5 - Архітектурні, інженерні та геодезичні послуги. Відповідно у тендерній документації затвердженій рішенням Тендерного комітету протоколом №37 від «21» лютого 2020 року (надалі – ТД) (Додаток 2) Замовником встановлено дискримінаційні вимоги, що значно звужують коло потенційних учасників даної процедури закупівлі. Зазначаємо наступні підстави, що свідчать про наявність дискримінаційних вимог у ТД: 1. Щодо кількості сертифікованих інженерів-геодезистів та сертифікованих інженерів-землевпорядників: Відповідно до пп.2.1 п. 2 Додатку 2 до ТД Учасник має надати довідку (згідно форми Таблиці 2) з інформацією про кваліфікованих працівників учасника із зазначенням спеціальності та стажу роботи за спеціальністю, які перебувають з учасником у трудових відносинах (за основним місцем роботи), штатною чисельністю не менше 12 осіб. В числі зазначених кваліфікованих працівників учасник зобов’язаний зазначити наявність в штаті наступних працівників з підтвердженням їх кваліфікації, а саме: - сертифікованих інженерів - землевпорядників – не менше 3-х осіб; - сертифікованих інженерів геодезистів - не менше 3-х осіб; - фахівців із геодезичною та/або землевпорядною освітою не менше 5-ти осіб; - юристів – не менше 1-ї особи. Вимога, щодо наявності в Учасника 3 (трьох) сертифікованих інженерів-геодезистів та 3 (трьох) сертифікованих інженерів-землевпорядників за основним місцем роботи є дискримінаційною, а встановлюючи її Замовник умисно обмежує конкурентоспроможність Учасників та порушує чинне законодавство України у сфері землеустрою, оскільки : 1. Згідно ст. 26 Закону України «Про землеустрій» розробниками документації із землеустрою є юридичні особи, що володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та у складі яких працює за основним місцем роботи не менше двох сертифікованих інженерів-землевпорядників, які є відповідальними за якість робіт із землеустрою; 2. Згідно ст. 5 Закон України «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність» суб'єктами топографо-геодезичної і картографічної діяльності є юридичні та фізичні особи, які володіють необхідним технічним та технологічним забезпеченням та у складі яких за основним місцем роботи є сертифікований інженер-геодезист, що є відповідальним за якість результатів топографо-геодезичних і картографічних робіт. Отже чинне законодавство у сфері земельних відносин, встановлює вичерпний перелік критеріїв до розробників документації із землеустрою та суб'єктів топографо-геодезичної і картографічної діяльності із зазначенням конкретної кількості сертифікованих працівників, що мають перебувати в штаті за основним місцем роботи. В свою чергу Замовник встановлюючи вищезазначені кваліфікаційні вимоги, порушує ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме принцип добросовісної конкуренції між учасниками, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, а також принцип недискримінації учасників. 2.Щодо наявності обладнання та матеріально - технічної бази Умовами ТД передбачена наявність довідки Учасника про наявність у власності (на балансі) Учасника відповідного обладнання та устаткування, яке необхідне для виконання землевпорядних та геодезичних робіт, а саме: - приймачі GPS /GNSS – не менше 3-х одиниць.; - електронні тахеометри – не менше 3-х одиниць; - відповідне ліцензійне програмне забезпечення; - транспортних засобів (для перевезення працівників, обладнання, устаткування) – не менше – 3-х одиниць. Проте згідно п. 2.1 розділу ІІ наказу Міністерства аграрної політики та продовольства від 11.04.2013 № 255 «Про затвердження Вимог до технічного і технологічного забезпечення виконавців (розробників) робіт із землеустрою»: Виконавець (розробник) робіт із землеустрою повинен володіти (мати у власності або в користуванні) такими засобами обчислювальної та інформаційної техніки, технічними засобами для виконання геодезичних та інших робіт при здійсненні землеустрою: геодезичні інструменти та обладнання для вимірювання відстаней, горизонтальних та вертикальних кутів з метою визначення координат і висот точок місцевості або геодезичний супутниковий приймач для визначення координат точок місцевості (не вимагається для виконавців робіт із землеустрою, які розробляють документацію із землеустрою, що не потребує визначення координат точок місцевості та/або координат поворотних точок меж); комп’ютерна, обчислювальна та інша інформаційна техніка і ліцензійне програмне забезпечення, необхідне для забезпечення технологічного процесу виконання робіт із землеустрою. Таким чином нормами чинного законодавства не передбачено конкретного числа геодезичних інструментів та обладнання для вимірювання відстаней, горизонтальних та вертикальних кутів з метою визначення координат і висот точок місцевості для виконання геодезичних та інших робіт при здійсненні землеустрою. Окрім того Замовником у тендерній документації не обґрунтовано необхідність наявності у Учасника не менше 3 штук електронних тахеометрів. Окремо зазначаємо, що п. 2.1 розділу ІІ наказу Міністерства аграрної політики та продовольства від 11.04.2013 № 255 «Про затвердження Вимог до технічного і технологічного забезпечення виконавців (розробників) робіт із землеустрою» є альтернативною нормою, та посилається на необхідність обов’язкової наявності або геодезичних інструментів та обладнання для вимірювання відстаней, горизонтальних та вертикальних кутів з метою визначення координат і висот точок місцевості або геодезичних супутникових приймачів для визначення координат точок місцевості. Враховуючи той факт, що тендерна документація має вимогу, щодо наявності супутникового обладнання GPS-приймачів (не менше 3 штук), що згідно наказу Міністерства аграрної політики та продовольства від 11.04.2013 № 255 «Про затвердження Вимог до технічного і технологічного забезпечення виконавців (розробників) робіт із землеустрою» вже дає можливість виконання робіт із землеустрою та повністю виконує вимогу п. 2.1. Таким чином зі сторони Замовника відсутня будь яка аргументація та обґрунтування наявності в Учасників приймачів GPS /GNSS – не менше 3-х одиниць.; електронних тахеометрів – не менше 3-х одиниць; Окрім цього умовами ТД вимагається наявність транспортних засобів (для перевезення працівників, обладнання, устаткування) – не менше – 3-х одиниць. Тобто кількість транспортних засобів (не менше 3-х) визначена Замовником для цілей перевезення працівників та обладнання, проте згідно умов ТД Замовник передбачає, що виконувати роботи буде загалом 11 працівників (3 сертифікованих інженери – землевпорядники, 3 сертифікованих інженери – геодезисти, фахівці із геодезичною та/або землевпорядною освітою не менше 5-ти осіб. Згідно ст. 12 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку проведення інвентаризації земель та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України»(надалі – Постанова) Роботи з інвентаризації земель включають обстежувальні, топографо-геодезичні та проектно-вишукувальні роботи, складення і оформлення технічної документації в паперовій та електронній (цифровій) формі. Згідно ст. 13 Постанови Обстежувальні роботи включають збір та аналіз виконавцем вихідних даних для проведення інвентаризації земель, складення робочого інвентаризаційного плану. Згідно ст. 18 Постанови Під час виконання топографо-геодезичних робіт також здійснюється обстеження земельних ділянок щодо наявності та/або відсутності електромереж напругою 0,4 кВ і більше, магістральних трубопроводів та інших об’єктів, навколо яких встановлюється обмежене використання земельних ділянок. Згідно ст. 5 Закону України «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність» (надалі – Закон) Суб’єкти топографо-геодезичної і картографічної діяльності є юридичні та фізичні особи, які володіють необхідним технічним та технологічним забезпеченням та у складі яких за основним місцем роботи є сертифікований інженер-геодезист, що є відповідальним за якість результатів топографо-геодезичних і картографічних робіт. Згідно ст.5 1 Закону Професійною топографо-геодезичною і картографічною діяльністю можуть займатися особи, які мають вищу освіту за спеціальностями та кваліфікаціями у галузі геодезії. Таким чином, роботи що передбачають перевезення працівників та обладнання є обстежувальні та топографо-геодезичні роботи, які відповідно до вищенаведених норм чинного законодавства України здійснюються сертифікованими інженерами геодезистами та фахівцями із геодезичною освітою. Відповідно виходячи із вимог ТД сумарна кількість таких працівників складає 8 осіб, враховуючи, що стандартний транспортний засіб має можливість перевезення 5 – ти осіб, то для виконання зазначених робіт необхідно не менше 2-х транспортних засобів, що в свою чергу вказує на безпідставність та необґрунтованість вимог Замовника, щодо наявності не менше 3- х транспортних засобів. 3. Щодо листів -відгуків. Згідно вимог ТД передбачено надання відгуків від підприємств-замовників, які датовані 2020 роком, (не менше 2-х, оригінали або копії) про надання послуг з розробки документації із землеустрою від контрагента/-ів зазначеного/-их учасником в довідці, яка надається на вимогу пункту п. 3.1. даного додатку. Зазначена вимога, щодо років листів- відгуків (2020 р) є необґрунтованою та дискримінаційною, оскільки жодним чином не впливає на кваліфікаційні критерії Учасника, а навпаки обмежує участь у закупівлі. Дана вимога передбачена Замовником для підтвердження успішного виконання аналогічних послуг, в свою чергу дата листа- відгука жодним чином не підтверджує та не спростовує належне виконання таких договорів. Окрім цього аналогічні договори можуть бути виконані у 2017,2018,2019 і т.д. таким чином листи – відгуки також можуть бути датовані датами виконання договору (більш ранніми ніж 2020р), оскільки саме при завершенні договірних відносин контрагенти як правило оформлюють всі необхідні для сторін документи, що підтверджують виконання договірних зобов’язань. Отже виходячи з вищезазначеного Замовником необґрунтовано встановлено кваліфікаційні вимоги, що є дискримінаційними по відношенню до Учасників, що мають бажання прийняти участь у закупівлі та з порушують чинне земельне законодавство та законодавство у сфері публічних закупівель.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 23.03.2020 20:01
Автор: ТОВ "ЛЕНД.КОМ", Папіж Сергій Валерійович +380445015597 office@landcom.kiev.ua