• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

виконання заходів з аерофотозйомки, створення цифрових ортофотопланів масштабу 1:10 000 і цифрової моделі рельєфу на територію України

Торги відмінено

276 585 400.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 382 927.00 UAH
Період оскарження: 18.02.2020 18:29 - 16.03.2020 00:00
Скарга
Розгляд припинено

Скарга щодо порушення процедури закупівлі в частині встановлення Замовником дискримінаційних вимог до учасників торгів

Номер: cccbd3feaa0046e0a5598e881b65f160
Ідентифікатор запиту: UA-2020-02-18-001355-c.b5
Назва: Скарга щодо порушення процедури закупівлі в частині встановлення Замовником дискримінаційних вимог до учасників торгів
Скарга:
18 лютого 2020 року Державною службою України з питань геодезії, картографії та кадастру (надалі – Замовник) на веб-порталі Уповноваженого органу оприлюднено оголошення про проведення закупівлі послуг «Виконання заходів з аерофотозйомки, створення цифрових ортофотопланів масштабу 1:10 000 і цифрової моделі рельєфу на територію України/The implementation of aerial photography, creation of digital orthophoto plans with a scale 1:10 000 and digital terrain model for the territory of Ukraine», код ДК 021:2015: 71350000-6 Науково-технічні послуги в галузі інженерії, ідентифікатор закупівлі - UA-2020-02-18-001355-c (надалі – Предмет закупівлі). Оприлюднена Замовником тендерна документація містить положення, які суперечать чинному законодавству України в частині наявності дискримінаційних умов, які обмежують право участі суб’єктів господарювання, що можуть надавати послуги по вищевказаному Предмету закупівлі, чим порушено законні інтереси, зокрема і нашого підприємства. Посилання на порушення процедури закупівлі Замовником, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати, з наданням відповідного обґрунтування наводяться у документі "Скарга щодо встановлення дискримінаційних вимог до учасників".
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 18.03.2020 11:49
Опис причини скасування: у зв’язку з карантином, введеним Кабінетом Міністрів України, та запровадженням обмежуючих заходів у відповідних сферах повязаних з предметом закупівлі
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 25.03.2020 18:28
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 01.04.2020 14:59
Автор: ТОВ "АВІАЦІЙНИЙ РОЗРАХУНКОВИЙ ЦЕНТР", Лілія Бібік +380444615488 bibik@avia.org.ua http://avia.org.ua
Вимога
Відхилено

Приведення тендерної документації у відповідність діючим нормативно правовим документам

Номер: 76dc4d2cb9e54210866ec71f97ebe74d
Ідентифікатор запиту: UA-2020-02-18-001355-c.b4
Назва: Приведення тендерної документації у відповідність діючим нормативно правовим документам
Вимога:
Просимо Замовника привести документацію у відповідність діючим нормативно правовим документам, а саме: Відповідно до додатку № 2 до тендерної документації «ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ» 6. Нормативно-правова база для виконання заходів відсутня «Інструкція з топографічного знімання у масштабах 1:5000-500» (ГКНТА-2.04-02-98).» але в «7.Вимоги до виконання заходів» «Вимоги до планово-висотної прив’язки» визначаються вимоги «Визначення координат і висот опорних точок виконується методом GNSS-спостережень а в режимі RTK/VRS з використанням двочастотних GNSS-приймачів, при цьому забезпечується точність відповідно до вимог «Інструкція з топографічного знімання у масштабах 1:5000-500» (ГКНТА-2.04-02-98).» Дана вимога порушує регламент виконання робіт, Нормативно-правову базу для виконання заходів та висуває невідповідні вимоги до Кваліфікаційні критерії до учасників ТД ГКНТА-2.04-02-98 – це Інструкція з топографічного знімання у масштабах 1:5000 - 1:500. (ГКНТА-2.04-02-98) «Інструкція обов’язкова для всіх суб’єктів підприємницької діяльності, незалежно від форм власності, які виконують топографічні знімання у масштабах 1:5000, 1:2000, 1:1000 та 1:500», а предметом закупівлі та результати послуги/роботи є «Цифрові ортофотоплани масштабу 1:10 000 є основою для складання топографічних карт масштабу 1:10 000 та топографічних карт дрібніших масштабів» «Вони будуть використовуватися також, як картографічна основа для створення (оновлення) державної базової топографічної карти масштабу 1:10 000», «Призначення заходів – ведення Державного земельного, містобудівного та інших кадастрів природних ресурсів, охорони та проведення моніторингу земель, інвентаризації земель усіх категорій та здійснення землеустрою, створення інформаційних систем, створення (оновлення) топографічних карт на основі отриманих за матеріалами аерофотозйомки цифрових ортофотопланів у масштабі 1:10 000 (ЦОФП), цифрової моделі рельєфу у масштабі 1:10 000 на територію України, а також для забезпечення вирішення інших завдань» Вимагаємо вести зміни та/або привести ладу та викласти новій редакції ТД.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Закон України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Метою Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель та розвиток добросовісної конкуренції. Відповідно до частини першої статті 20, частини першої статті 21 Закону, відкриті торги є основною процедурою закупівлі, оголошення про проведення яких оприлюднюється разом з тендерною документацією на веб-порталі Уповноваженого органу в порядку, встановленому Уповноваженим органом та Законом. Відповідно до пункту 29 частини першої статті 1 Закону тендерна документація - документація щодо умов проведення публічних закупівель, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу на веб-порталі Уповноваженого органу та авторизованих електронних майданчиках. Частиною другою статті 22 Закону визначені обов’язкові вимоги до змісту тендерної документації, яка повинна містити перелік складових, серед яких, зокрема, інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Відповідно до частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Разом з тим, відповідно до частини четвертої статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Додатком № 2 до тендерної документації визначені технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. Предметом закупівлі є виконання заходів з аерофотозйомки, створення цифрових ортофотопланів масштабу 1:10 000 і цифрової моделі рельєфу на територію України. Метою виконання заходу є аерофотозйомка, створення цифрових ортофотопланів масштабу 1:10 000 і цифрової моделі рельєфу на територію держави загальною площею 425 516 кв.км. Очікуваними результатами даної закупівлі є цифрові ортофотоплани та цифрова модель рельєфу масштабу 1:10 000, які використовуватимуться як картографічна основа для створення (оновлення) державної базової топографічної карти масштабу 1:10 000 та топографічних карт дрібніших масштабів. ГКНТА-2.04-02-98 – це Інструкція з топографічного знімання у масштабах 1:5000 - 1:500. (ГКНТА-2.04-02-98). Інструкція обов’язкова для всіх суб’єктів підприємницької діяльності, незалежно від форм власності, які виконують топографічні знімання у масштабах 1:5000, 1:2000, 1:1000 та 1:500. Використання Інструкції з топографічного знімання у масштабах 1:5000 - 1:500. (ГКНТА-2.04-02-98) суперечить предмету закупівлі та результатам послуги/роботи. Згідно "Переліку діючих нормативних актів і документів колишнього СРСР на виконання топографо-геодезичних і картографічних робіт" - при виконанні топографічних зйомок в масштабі 1:10 000 (в т.ч. аеротопографічними методами) є чинною "Инструкция по топографическим съемкам в масштабе 1:10 000 и 1:25 000". Полевые работы. Утверждена ГУГК 26.04.1977 г. – М.: Недра, 1978 г. (сфера действия общеобязательная). Завжаючи на наведене Замовник не бачить підстав для внесення змін у тендерну документацію в частині порушеного у Вимозі UA-2020-02-18-001355-C.B4 питання. Відповідь на запитання надана Департаментом топографо-геодезичної і картографічної діяльності.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

ВСТАНОВЛЕННЯ ВИМОГ, ЩО СУПЕРЕЧАТЬ ПРИНЦИПУ ЗДІЙСНЕННЯ ЗАКУПІВЕЛЬ МАКСИМАЛЬНА ЕКОНОМІЯ ТА ЕФЕКТИВНІСТЬ

Номер: 6d7ceffbb8144dcf9abf7be9754e3fb1
Ідентифікатор запиту: UA-2020-02-18-001355-c.b3
Назва: ВСТАНОВЛЕННЯ ВИМОГ, ЩО СУПЕРЕЧАТЬ ПРИНЦИПУ ЗДІЙСНЕННЯ ЗАКУПІВЕЛЬ МАКСИМАЛЬНА ЕКОНОМІЯ ТА ЕФЕКТИВНІСТЬ
Вимога:
Замовником, по тексту технічних вимог до предмету закупівлі встановлені умови щодо надання етапу послуг з планово-висотної прив’язки, зокрема: «кількість опорних (розпізнавальних) точок прийняти в середньому – одна точка на номенклатурний аркуш масштабу 1:10 000 (з рівномірним розміщенням); кількість контрольних точок прийняти в середньому – одна точка на чотири номенклатурних аркуші масштабу 1:10 000 (з рівномірним розміщенням) має бути не менше п’яти на кожен блок аеротриангуляції;». Разом з тим, відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі»: «технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз "або еквівалент". ..» Вищезазначені вимоги, щодо надання етапу послуг з планово-висотної прив’язки, встановлені Замовником, не є стандартною характеристикою, не передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами, а отже суперечить вимогам статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки методологія планово-висотної прив’язки залежить від обладнання, що використовується учасником (зокрема аерофотокамери та інерціальної навігаційної системи), а отже для забезпечення заданої точності кінцевого результату послуг (ортофотоплану), учасник може використовувати як меншу кількість опорних точок так і значно більшу їх кількість, а відповідно до цього і формує свою цінову пропозицію. З огляду на вищезазначене, просимо Замовника видалити вищевказану вимогу, як таку що протирічить принципам здійснення закупівель максимальна економія та ефективність. The customer, according to the text of the technical requirements for the subject of the procurement conditions for the provision of the stage of services in the altitude anchor, including: «Take the number of ground control points of points on average - one point on a nomenclature sheet of scale 1:10 000 (with uniform placement); The number of control points to take on average - one point on four nomenclature sheets of 1:10 000 scale (with uniform placement) shall be at least five for each aerotrigger unit; ". At the same time, in accordance with the requirements of Article 22 of the Law of Ukraine on Public Procurement: "the technical specification shall contain: a detailed description of the goods, works, services being procured, including their technical and qualitative characteristics; requirements for the technical and functional characteristics of the subject of the procurement if the description is impossible or if it is expedient to specify such indicators; references to standard specifications, requirements, symbols and terminology related to the goods, works or services being procured, provided for by existing international or national standards, rules and regulations. The technical specification should not include a reference to a specific trademark or company, patent, design or type of the item, source or manufacturer. Where such a reference is necessary, it must be substantiated and the specification shall include the expression "or equivalent". .. » The above requirements regarding the provision of the stage of altitude services, established by the Customer, are not a standard characteristic, not provided by existing international or national standards, rules and regulations, and therefore contrary to the requirements of Article 22 of the Law of Ukraine on Public Procurement, since the methodology of the altitude mapping depends on the equipment used by the participant (including aerial cameras and inertial navigation system), and therefore to ensure the specified accuracy of the final result g (orthophotos), a participant may use a smaller number of control points and a much larger number of them, and according to this and generates a quotation. In view of the above, we ask the Customer to remove the above requirement as contrary to the principles of procurement maximizing cost and efficiency.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Закон України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Метою Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель та розвиток добросовісної конкуренції. Відповідно до частини першої статті 20, частини першої статті 21 Закону, відкриті торги є основною процедурою закупівлі, оголошення про проведення яких оприлюднюється разом з тендерною документацією на веб-порталі Уповноваженого органу в порядку, встановленому Уповноваженим органом та Законом. Відповідно до пункту 29 частини першої статті 1 Закону тендерна документація - документація щодо умов проведення публічних закупівель, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу на веб-порталі Уповноваженого органу та авторизованих електронних майданчиках. Частиною другою статті 22 Закону визначені обов’язкові вимоги до змісту тендерної документації, яка повинна містити перелік складових, серед яких, зокрема, інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Відповідно до частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Разом з тим, відповідно до частини четвертої статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Додатком № 2 до тендерної документації визначені технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, зокрема встановлена наступна вимога: «кількість опорних (розпізнавальних) точок прийняти в середньому – одна точка на номенклатурний аркуш масштабу 1:10 000 (з рівномірним розміщенням); кількість контрольних точок прийняти в середньому – одна точка на два номенклатурних аркуші масштабу 1: 10 000 (з рівномірним розміщенням) має бути не менше п’яти на кожен блок аеротриангуляції». Вказана вимога встановлена для забезпечення максимальної ефективності надання послуг по предмету закупівлі, з метою гарантованого забезпечення точності виготовлення ортофотопланів. Методологія планово-висотної прив’язки залежить від обладнання, що використовується учасником (зокрема аерофотокамери та інерціальної навігаційної системи, а отже для забезпечення заданої точності кінцевого результату послуг (ортофотоплану). Відповідно до пункту 3.12. «Основных положений по аэрофотосъемке, выполняемой для создания и обновления топографических карт и планов (ГКИНП-09-32-80) та пункту 4.13 «Инструкции по топографической съемке в масштабах 1:10 000 и 1:25 000 (Полевые работы)» аерофотозйомка по заданих лініях повинна проводитися після завершення Замовником маркувальних робіт на місцевості. Завжаючи на наведене Замовник не бачить підстав для внесення змін у тендерну документацію в частині порушеного у Вимозі UA-2020-02-18-001355-C.B3 питання. Відповідь на запитання надана Департаментом топографо-геодезичної і картографічної діяльності
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

ВСТАНОВЛЕННЯ ВИМОГ, ЩО СУПЕРЕЧАТЬ ПРИНЦИПУ ЗДІЙСНЕННЯ ЗАКУПІВЕЛЬ МАКСИМАЛЬНА ЕКОНОМІЯ ТА ЕФЕКТИВНІСТЬ

Номер: c2e11a16123845ecb2395e74f8c7fc09
Ідентифікатор запиту: UA-2020-02-18-001355-c.b2
Назва: ВСТАНОВЛЕННЯ ВИМОГ, ЩО СУПЕРЕЧАТЬ ПРИНЦИПУ ЗДІЙСНЕННЯ ЗАКУПІВЕЛЬ МАКСИМАЛЬНА ЕКОНОМІЯ ТА ЕФЕКТИВНІСТЬ
Вимога:
Замовником, по тексту технічних вимог до предмету закупівлі встановлені умови щодо надання етапу послуг з планово-висотної прив’язки, зокрема: «кількість опорних (розпізнавальних) точок прийняти в середньому – одна точка на номенклатурний аркуш масштабу 1:10 000 (з рівномірним розміщенням); кількість контрольних точок прийняти в середньому – одна точка на два номенклатурних аркуші масштабу 1: 10 000 (з рівномірним розміщенням)має буди не менше п’яти на кожен блок аеротиангуляції». Разом з тим, відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі»: «технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз "або еквівалент". ..» Вищезазначені вимоги, щодо надання етапу послуг з планово-висотної прив’язки, встановлені Замовником, не є стандартною характеристикою, не передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами, а отже суперечить вимогам статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки методологія планово-висотної прив’язки залежить від обладнання, що використовується учасником (зокрема аерофотокамери та інерціальної навігаційної системи, а отже для забезпечення заданої точності кінцевого результату послуг (ортофотоплану), учасник може використовувати як меншу кількість опорних точок так і значно більшу їх кількість, а відповідно д цього і формує свою цінову пропозицію. З огляду на вищезазначене, просимо зобов’язати Замовника або видалити вищевказану вимогу або внести зміни до тендерної документації в частині технічних вимог до предмету закупівлі для забезпечення максимальної ефективності надання послуг по предмету закупівлі, а саме: «кількість опорних (розпізнавальних) точок прийняти в середньому – одна точка на номенклатурний аркуш масштабу 1:10 000 (з рівномірним розміщенням) має такою, щоб гарантовано забезпечити точність виготовлення ортофотопланів ; кількість контрольних точок прийняти в середньому – одна точка на два номенклатурних аркуші масштабу 1:10 000 (з рівномірним розміщенням) має буди не менше п’яти на кожен блок аеротриангуляції повинна становити не менше 10% від кількості опорних точок на має буди не менше п’яти на кожен блок аеротриангуляції».
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Закон України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Метою Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель та розвиток добросовісної конкуренції. Відповідно до частини першої статті 20, частини першої статті 21 Закону, відкриті торги є основною процедурою закупівлі, оголошення про проведення яких оприлюднюється разом з тендерною документацією на веб-порталі Уповноваженого органу в порядку, встановленому Уповноваженим органом та Законом. Відповідно до пункту 29 частини першої статті 1 Закону тендерна документація - документація щодо умов проведення публічних закупівель, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу на веб-порталі Уповноваженого органу та авторизованих електронних майданчиках. Частиною другою статті 22 Закону визначені обов’язкові вимоги до змісту тендерної документації, яка повинна містити перелік складових, серед яких, зокрема, інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Відповідно до частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Разом з тим, відповідно до частини четвертої статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Додатком № 2 до тендерної документації визначені технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, зокрема встановлені вимоги до планово-висотної прив’язки, яка передбачає: кількість опорних (розпізнавальних) точок прийняти в середньому – одна точка на номенклатурний аркуш масштабу 1:10 000 (з рівномірним розміщенням); кількість контрольних точок прийняти в середньому – одна точка на чотири номенклатурних аркуші масштабу 1: 10 000 (з рівномірним розміщенням) має бути не менше п’яти на кожен блок аеротриангуляції. Отже, інформація про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, стосовно яких подана Вимога UA-2020-02-18-001355-C.B1 не відповідає оприлюдненій Замовником інформації про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, вказаній в Додатку № 2 до тендерної документації. Тому Замовник не бачить підстав для внесення змін у тендерну документацію в частині порушеного у Вимозі UA-2020-02-18-001355-C.B1 питання. Зважаючи на наведене Вимогу UA-2019-11-26-001209-c.c1 Замовником відхилено. Відповідь на запитання надана Департаментом топографо-геодезичної і картографічної діяльності спільно з відділом закупівель Департаменту фінансового забезпечення.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Залишено без розгляду

ВСТАНОВЛЕННЯ ДИСКРИМІНАЦІЙНИХ ВИМОГ, В ЧАСТИНІ ОЦІНКИ ТЕНДЕРНИХ ПРОПОЗИЦІЙ

Номер: 0f01aa2109494e25b757dfbdd79dc723
Ідентифікатор запиту: UA-2020-02-18-001355-c.b1
Назва: ВСТАНОВЛЕННЯ ДИСКРИМІНАЦІЙНИХ ВИМОГ, В ЧАСТИНІ ОЦІНКИ ТЕНДЕРНИХ ПРОПОЗИЦІЙ
Вимога:
Відповідно до оголошення про закупівлю очікувана вартість закупівлі визначена Замовником з врахуванням ПДВ та відповідно до п. 1 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» визначено критерії та методика оцінки, а саме: «Єдиним критерієм оцінки ТП є «Ціна» (питома вага критерію – 100%) (з ПДВ**). Під терміном «Ціна» мається на увазі ціна ТП учасника з урахуванням усіх податків, зборів та обов’язкових платежів, які сплачує учасник згідно обраної системи оподаткування. Переможцем визначається учасник, який за результатами електронного аукціону надав пропозицію з найменшою ціною (з ПДВ**), та пропозиція якого не була відхилена на підставі вимог Закону.» При цьому, відповідно до примітки до вищевказаного розділу «** вимога щодо урахування ПДВ не стосується учасників, які не є платниками ПДВ згідно чинного законодавства» Відповідно до вимог діючого законодавства наше підприємство зареєстроване платником ПДВ. Відповідно до частини першої статті 3 Закону, закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема добросовісна конкуренція серед учасників; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій. Разом з тим, згідно з частиною четвертою статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Вищевказане положення оцінки тендерної пропозиції створює дискримінаційні умови для учасників, що є платниками ПДВ на загальних підставах за ставкою 20% , порівняно з учасниками-нерезидентами України та/або учасниками, що є платниками єдиного податку, з врахуванням нижченаведеного: 1) Вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах. Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Згідно зі статтею 28 Закону “Про публічні закупівлі” (надалі – Закон) оцінка тендерних пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації, та шляхом застосування електронного аукціону. Критеріями оцінки є: у разі здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг, що виробляються, виконуються чи надаються не за окремо розробленою специфікацією (технічним проектом), для яких існує постійно діючий ринок, - ціна. 2) Відповідно до Податкового кодексу України (надалі – ПКУ):  «ринкова ціна - ціна, за якою товари (роботи, послуги) передаються іншому власнику за умови, що продавець бажає передати такі товари (роботи, послуги), а покупець бажає їх отримати на добровільній основі, обидві сторони є взаємно незалежними юридично та фактично, володіють достатньою інформацією про такі товари (роботи, послуги), а також ціни, які склалися на ринку ідентичних (а за їх відсутності - однорідних) товарів (робіт, послуг) у порівняних економічних (комерційних) умовах;» - ст.14.1.219.  Податок на додану вартість - непрямий податок, який нараховується та сплачується відповідно до норм розділу V цього Кодексу - ст.14.1.178.  Податкове зобов'язання для цілей розділу V цього Кодексу - загальна сума податку на додану вартість, одержана (нарахована) платником податку в звітному (податковому) періоді - ст.14.1.178  База оподаткування і порядок її визначення встановлюються цим Кодексом для кожного податку окремо – ст.23.2.  База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім акцизного податку на реалізацію суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, збору на обов’язкове державне пенсійне страхування, що справляється з вартості послуг стільникового рухомого зв’язку, податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками - суб’єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів (крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів) – ст.188.1.  відповідно до п.186.4 ст.186 ПКУ місцем постачання послуг є місце реєстрації постачальника, крім операцій, зазначених у пунктах 186.2 і 186.3 статті 186 ПКУ. Таким чином, враховуючи норми ПКУ, оскільки Предмет закупівлі, а саме послуги за код ДК 021:2015 – 71350000-6 «науково-технічні послуги в галузі інженерії» (виконання заходів з аерофотозйомки, створення цифрових ортофотопланів масштабу 1:10 000 і цифрових моделей рельєфу цифрової моделі місцевості на територію України) є об’єктом оподаткування ПДВ, при визначенні ціни продажу послуги, що передбачається до закупівлі, наше підприємство, як платник ПДВ, повинно включати до неї передбачені законодавством податки й збори (насамперед, ПДВ). Саме така ціна відповідає ринковій й саме ця ціна відповідає вимогам Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки Згідно пункту 9 частини другої статті 22 Закону, у одному з обов’язкових складників тендерної документації — в описі методики оцінки тендерних пропозицій, за критерієм «ціна» повинна бути вказана інформація про врахування ПДВ. Отже, відповідно до Закону вартість закупівлі товарів, робіт та послуг повинна відображати всі витрати замовника на закупівлю, у т. ч. і ПДВ. 3) Згідно листа ДФС України від 08.12.2015 26639/10/28-10-06-11: «у випадку надання резиденту послуг, визначених у пп. «в» п.186.3 ст.186 ПКУ, місцем постачання зазначених послуг є митна територія України, а тому такі послуги підлягають оподаткуванню податком на додану вартість на загальних підставах за основною ставкою податку незалежно від того резидентом чи нерезидентом вони надаються. Крім цього, слід зазначити, що при постачанні нерезидентом (неплатником податку на додану вартість) послуг резиденту, такий резидент є відповідальним за нарахування та сплату податку до бюджету.» Тобто учасник-нерезидент не є платником ПДВ в Україні. 4) Спроба Замовника застосовувати при розгляді тендерних пропозицій учасників (які є або не є платниками ПДВ) оцінку ціни пропозицій з урахуванням ПДВ та укладення в подальшому договору про закупівлю за ціною без ПДВ є такою, що не відповідають Закону й є дискримінаційною враховуючи наступне: а) Відповідно до ПКУ у учасника, який не є платником ПДВ, не виникає обов’язку нарахування та сплати податкового зобов’язання на суму ПДВ, а у учасника який у встановленому законодавством порядку зареєстрований як платник ПДВ такі зобов’язання виникають. б) Сума податку у розмірі 20% у будь-якому разі буде нарахована учасником – платником ПДВ на суму цінової пропозиції й в подальшому, у разі надання послуг, сплачена до бюджету. Таким чином (у разі неврахування в ціні суми ПДВ) фактично отриманий від продажу послуги Замовнику дохід учасника, який є платником ПДВ, буде на 20% нижче від доходу учасника, який не є платником ПДВ. Такі дії Замовника є дискримінаційними по відношенню до тих учасників, зокрема нашого підприємства, які є платниками ПДВ, та порушують основні принципи державних закупівель, визначені статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема не дискримінацію учасників. На нашу думку, при здійсненні оцінки пропозицій учасників повинна прийматися методика порівняння цінових пропозицій учасників незалежно від того, який режим оподаткування застосовується учасником, тобто порівнянню підлягають пропозиції з урахуванням ПДВ для учасників, які мають статус платника ПДВ, а для учасників, які не є платниками цього податку - ціна без ПДВ. Враховуючи вищенаведене, просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації, а саме п. 1 розділу «Оцінка тендерної пропозиції», шляхом зміни методики оцінки цінових пропозицій учасників: 1. Або здійснювати оцінку всіх учасників без врахування ПДВ: «у разі якщо учасником процедури закупівлі є учасник - платник ПДВ, такий учасник повинен зазначити в електронній системі закупівель ціну тендерної пропозиції, яка розраховується наступним чином: - ціна тендерної пропозиції учасника, від якої вираховується ПДВ в розмірі 20%.» Електронний аукціон (пониження ціни) проводиться в гривні з урахуванням ПДВ».
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Закон України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Метою Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель та розвиток добросовісної конкуренції. Відповідно до частини першої статті 20, частини першої статті 21 Закону, відкриті торги є основною процедурою закупівлі, оголошення про проведення яких оприлюднюється разом з тендерною документацією на веб-порталі Уповноваженого органу в порядку, встановленому Уповноваженим органом та Законом. Відповідно до пункту 29 частини першої статті 1 Закону тендерна документація - документація щодо умов проведення публічних закупівель, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу на веб-порталі Уповноваженого органу та авторизованих електронних майданчиках. Частиною другою статті 22 Закону визначені обов’язкові вимоги до змісту тендерної документації, яка повинна містити визначений перелік складових. Відповідно до частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Разом з тим, відповідно до частини четвертої статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно до пункту 35 частини першої статті 1 Закону учасник процедури закупівлі - фізична особа, у тому числі фізична особа-підприємець, юридична особа (резидент або нерезидент), яка подала тендерну пропозицію або взяла участь у переговорах у разі застосування переговорної процедури закупівлі. Відповідно до частини першої статті 5 Закону вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах. Відповідно до частини другої статті 20 Закону під час проведення процедури відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі зацікавлені особи. Отже, тендерні пропозиції мають право подавати подають будь-які особи (юридичні та фізичні, у тому числі фізичні особи-підприємці) не залежно від форми власності, організаційно-правової форми, юридичного статусу та обраної системи оподаткування. Відповідно до частини першої статті 28 Закону оцінка тендерних пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації, та шляхом застосування електронного аукціону. Перелік критеріїв та методика оцінки тендерної пропозиції із зазначенням питомої ваги критерію визначені частиною першою розділу «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації. Отже, оцінка тендерних пропозицій здійснюється автоматично електронною системою закупівель за кінцевою вартістю кожної тендерної пропозиції, незалежно від статусу платника податків учасника та обраної ним системи оподаткування. Додатково повідомляємо про те, що Замовником буде розглянуто на черговому засіданні тендерного комітету питання про доцільність та можливість внесення відповідних змін до тендерної документації в частині, що стосується порушеного у Вимозі UA-2020-02-18-001355-C.B1 питання. Результати рішення тендерного комітету будуть оприлюдненні в порядку та у строки, визначені частиною першою статті 10 Закону та з урахуванням положень частини другої статті 23 Закону. Зважаючи на наведене, станом на дату відповіді на вимогу UA-2019-11-26-001209-c.b3 Замовником прийнято рішення про відмову у задоволенні Вимоги UA-2020-02-18-001355-C.B1.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 01.04.2020 15:02