-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
код за ДК 021:2015 «33140000-3 Медичні матеріали» (медичні матеріали: НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів»: 58232 Рулон ватний, нестерильний, 35374 Бинт трубчастий трикотажний, 35374 Бинт трубчастий трикотажний, 10669 Трубчатий трикотажний бинт під гіпсову пов'язку, 35374 Бинт трубчастий трикотажний, 59014 Бинт еластичний, з латексу гевеї, нестерильний, 48126 Рулон марлевий, нестерильний, 37997 Нитка хірургічна поліамідна, полінитка, стерильна, 37997 Нитка хірургічна поліамідна, полінитка, стерильна, 37997 Нитка хірургічна поліамідна, полінитка, стерильна, 35212 Голка спінальна, одноразового застосування, 35212 Голка спінальна, одноразового застосування, 35212 Голка спінальна, одноразового застосування, 35212 Голка спінальна, одноразового застосування, 59230 Голка ін'єкційна, одноразового використання, стерильна, 37706 Контур дихальний апарату штучної вентиляції легенів, одноразового використання, 14202 Шлунково-кишкова трубка, 14202 Шлунково-кишкова трубка, 14202 Шлунково-кишкова трубка, 14085 Разова ендотрахейна трубка, 46308 Набір для епідуральної / інтратекальної анестезії,16615 Комплект для катетеризації центральної вени, 33172 Інфузійний катетер, 33172 Інфузійний катетер, 34923 Катетер аспіраційної системи, загального призначення, 34923 Катетер аспіраційної системи, загального призначення, 34923 Катетер аспіраційної системи, загального призначення, 34923 Катетер аспіраційної системи, загального призначення, 33172 Інфузійний катетер, 33172 Інфузійний катетер, 14221 Зонд назогастрального харчування, 14221 Зонд назогастрального харчування, 61502 Голка-інтродьюсер для судинного катетера, 34926 Катетер сечовідний загального призначення, 34926 Катетер сечовідний загального призначення,34926 Катетер сечовідний загального призначення, 34926 Катетер сечовідний загального призначення, 34926 Катетер сечовідний загального призначення, 37445 Лезо скальпеля, одноразового використання, 46232 Анестезіологічна лицева маска одноразового застосування, 57814 Маска лицьова апарату постійного / двухфазного позитивного тиску в дихальних шляхах, багаторазового використання, 61326 Маска для серцево-легеневої реанімації, одноразового використання, 18094 Лицева маска для захисту дихальних шляхів, 60709 Пелюшка вбирає, 61281 Подовжувач провідника для доступу до периферичних судинах, 37997 Нитка хірургічна поліамідна, полінитка, стерильна,37997 Нитка хірургічна поліамідна, полінитка, стерильна, 58986 Лейкопластир хірургічний універсальний, нестерильний, 58986 Лейкопластир хірургічний універсальний, нестерильний, 47173 Припудрені, оглядові / процедурні рукавички з латексу гевеї, нестерильні, 47173 Припудрені, оглядові / процедурні рукавички з латексу гевеї, нестерильні, 40548 Хірургічна рукавичка, латексна, 40548 Хірургічна рукавичка, латексна, 40548 Хірургічна рукавичка, латексна, 58919 Сечоприймач закритий переносний, стерильний, 14085 Разова ендотрахейна трубка, 61281 Подовжувач провідника для доступу до периферичних судинах,35404 Трубка трахеостомічна стандартна, одноразового застосування, 35534 Лікарський фільтр лінії подачі газу, дихальний)
Завершена
357 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 785.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 785.00 UAH
Період оскарження:
17.02.2020 12:48 - 28.02.2020 00:00
Вимога
Відхилено
Дискримінаційна вимога
Номер:
de359657b08e47acb48755a41f7d46e6
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-02-17-001159-a.a1
Назва:
Дискримінаційна вимога
Вимога:
В Тендерній документації, в пункті 2.19 Додатка 3 вказано: «З метою запобігання закупівлі фальсифікатів та дотримання гарантій на своєчасне постачання товару у кількості, якості та зі строками придатності, учасник повинен надати оригінал гарантійного листа виробника (виробництва, філії виробника, які їх відповідно повноваження поширюються на території України), яким виробник підтверджує можливість поставки предмету закупівлі цих електронних торгів зі строками придатності, кількості та терміни, визначені Замовником торгів (надати оригінал такого гарантійного листа». Так склалося на практиці, що виробники, офіційні представники надають лише один такий лист для одного учасника . Що означає, що всі інші учасники не мають можливості отримати такий лист , а отже, брати участь у Закупівлі.
Викладена вище вимога обмежує конкурентоспроможність потенційних учасників і в цілому впливає на можливість учасників прийняти участь у процедурі відкритих торгів.
Вимога є дискримінаційною, тому що потенційні учасники:
1) Мають укладені прямі контракти з виробником лікарського засобу та медичних виробів, за умовами яких виробник (його дистриб’ютор) вже гарантував та зобов’язався поставити лікарських засіб
2) Мають ліцензію на торгівлю лікарськими засобами та дотримуються ліцензійних умов. Дотримання ліцензійних умов контролюється Держлікслужбою.
3) Мають в складських приміщеннях на залишках достатню кількість товару для забезпечення поставок за тендерним договором
4) Відносно якості запропонованих товарів - Якість запропонованих до поставки товарів визначається та підтверджується під час поставки товару супровідними документами, зокрема сертифікатами якості, а у випадку поставки неякісного товару, постачальник сплачує Замовнику штрафні санкції (неустойка, штраф, пеня), внаслідок чого Замовник повністю захищений від постачання неякісного товару.
Викладені вище вимоги обмежують конкурентоспроможність потенційних учасників і в цілому впливають на можливість учасників прийняти участь у процедурі відкритих торгів.
Наведена вище умова документації обмежує коло учасників лише виробниками або суб'єктами господарювання, безпосередньо пов'язаними з такими виробниками (офіційними представництвами) , особливо як що у переліку наведена позиція, яка не має повного еквіваленту
Відповідно до Закону України "Про публічні закупівлі" при формуванні вимог до предмету закупівлі та проведенні процедури закупівлі в системі Prozorro Замовник повинен керуватися принципами недискримінації учасника. У статті 22, вищенаведеного закону, вказується, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. А у статті 5 зазначено, що замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Також звертаємо Вашу увагу, що такої вимоги Замовника як надання оригіналів гарантійний листів від виробників є прямим порушенням статті 3 Закону (Принципи здійснення закупівель).
Виходячи з вищевказаного, ми вважаємо, що така вимога дискримінує учасників та суперечить принципу добросовісної конкуренції, а також тендерна документація не відповідає вимогам Закону України "Про публічні закупівлі".
Є доцільним зазначити, що у листі МОЗ і МЕРТ від 19.12.2018 року №01.7/33810, в пункті 8 зазначається, що замовникам не рекомендується висувати вимоги щодо надання постачальниками гарантійного листа від виробника лікарського засобу про можливість поставки лікарського засобу у визначені строки, оскільки це не гарантує своєчасного постачання лікарських засобів та в окремих випадках може спричинити дискримінацію потенційних учасників закупівлі.
На підставі викладеного, з метою створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у фармацевтичній сфері та здешевлення предмету закупівлі, вимагаємо внесення змін до Документації шляхом відміни вимоги про наявність гарантійного листа виробника, офіційного представника.
Керуючись статтею 18 Закону, звертаємось до Вас з вимогою щодо усунення порушень та приведення тендерної документації до вимог Закону, а саме:
- Пункт 2.19 Додатку 3: «З метою запобігання закупівлі фальсифікатів та дотримання гарантій на своєчасне постачання товару у кількості, якості та зі строками придатності, учасник повинен надати оригінал гарантійного листа виробника (виробництва, філії виробника, які їх відповідно повноваження поширюються на території України), яким виробник підтверджує можливість поставки предмету закупівлі цих електронних торгів зі строками придатності, кількості та терміни, визначені Замовником торгів (надати оригінал такого гарантійного листа»
В протилежному випадку залишаємо за собою право оскаржити дану процедуру закупівлі відповідно до порядку оскарження та в терміні визначені статтею 18 Закону, викласти інформацію стосовно процедури в Постійно діючій адміністративній колегії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель з наступним стягненням витрат із Замовника в судовому порядку ,та або розміщення на порталі DOZORRO за для моніторингу громадськими спільнотами та іншими контролюючими органами.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
19.02.2020 18:42
Вирішення:
Доброго дня шановний Учасник.
Тендерний комітет Комунального підприємства «Лікарня № 1» Житомирської міської ради розглянув Вашу вимогу щодо відміни вимоги про наявність гарантійного листа виробника, офіційного представника в тендерній документації .
За результатами розгляду інформуємо наступне.
Відповідно до Закону України «Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні» № 5207-VI від 06.09.2012 року ( зі змінами ), дає чітке визначення стосовно - «дискримінації»,
«дискримінація – це ситуація, за якої особа та/або група осіб за їх ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, громадянства, сімейного та майнового стану, місця проживання, мовними або іншими ознаками, які були, є та можуть бути дійсними або припущеними (далі - певні ознаки), зазнає обмеження у визнанні, реалізації або користуванні правами і свободами в будь-якій формі, встановленій цим Законом, крім випадків, коли таке обмеження має правомірну, об’єктивно обґрунтовану мету, способи досягнення якої є належними та необхідними».
У даному випадку, стосовно вимог викладених у тендерній документації Замовником не висувається жодних обмежень, щодо можливості участі у даній процедурі закупівлі, коло Учасників не обмежується, доступ до інформації надається без обмежень і кожен Учасник може запропонувати свої пропозиції у межах закону.
Неспроможність учасника подати документи, що відповідають вимогам Замовника відноситься до його ризиків. Жоден Учасник не може здійснювати тиск на тендерний комітет з метою приведення у відповідність своєї пропозиції.
Стосовно листа Міністерства охорони здоров’я України та Міністерства економічного розвитку і торгівля України від 19.12.2018 року №01.7/33810, а саме пункту 8, в якому зазначається, що замовникам не рекомендується висувати вимоги щодо надання постачальниками гарантійного листа від виробника лікарського засобу про можливість поставки лікарського засобу у визначені строки, оскільки це не гарантує своєчасного постачання лікарських засобів та в окремих випадках може спричинити дискримінацію потенційних учасників закупівлі.
З огляду даного пункту у Замовника немає чіткої заборони стосовно вимог надання Учасником гарантійного листа, а отже Замовник в праві на власний розсуд встановити у тендерній документації вимоги, що не суперечать чинному законодавству України.
Виходячи із досвіду попередніх торгів, на яких недобросовісні Учасники пропонують товари, не звертаючись до виробників щодо виконання таких поставок, включають у свою пропозицію товари, що не відповідають технічним характеристикам, завідома вводячи в оману Замовника. Замовник зі свого боку не має змоги бути експертом щодо наданих учасниками документів, але завжди може звернутись до виробників щодо підтвердження повноважень якихось учасників у разі наявності листа. Адже після визначення переможця та укладення договору Замовник не може впливати на дії недобросовісних Учасників.
Надання гарантійного листа від виробника є гарантією, що учасник є надійним постачальником та займає стабільну та вагому позицію на відповідному ринку України, що дозволяє йому звернутися до виробника, а він в свою чергу від імені учасника гарантує якість та своєчасну поставку товару Замовнику.
Забезпечення високої якості товару, адже лише безпосередньо виробник продукції може гарантувати Замовнику належну якість та високі показники терміну придатності товарів (принцип ефективності та раціональності закупівлі), тому підтвердження дотримання термінів придатності та якості підтверджується гарантійним листом виданого відповідним виробником.
Забезпечення мінімальної націнки на товар, а як наслідок нижчих цінових пропозицій, адже учасник що співпрацює безпосередньо з виробником як правило має можливість запропонувати найдешевші ціни. (принцип максимальної економії ).
Надання гарантійного листа учасником мінімізує ризик того, що товари, які постачатимуться учасником отримані ним злочинним шляхом, таким як: контрабанда, крадіжка, незаконний бартер тощо, (принцип законності). Адже лист від виробника підтверджує офіційне походження товару – його виробництво, відповідну сертифікацію, ввезення на територію України, розмитнення, реєстрацію на території України тощо.
В разі виникнення конфліктних ситуацій під час виконання договору учасником переможцем пов’язаних з виконанням договору, замовник на виконання гарантійного листа виданого виробником має право звернутися до нього з метою вжиття заходів щодо його повного та всебічного виконання. Замовником дотримано усі принципи здійснення публічних закупівель, зокрема, забезпечено вільний доступ необмеженого кола потенційних постачальників товару до інформації про Закупівлю та можливість взяти участь в аукціоні шляхом використання електронної системи закупівель, тощо.
Зважаючи на вище зазначене, Замовником в даній процедурі закупівель жодним чином не порушуються загальні принципи здійснення закупівель, зокрема, щодо недискримінації учасників, добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії та ефективності, а відтак на даному етапі відсутні підстави для задоволення Вашої вимоги.
Статус вимоги:
Відхилено