-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Обладнання для робочих станцій
Завершена
145 625.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.7% або 1 000.00 UAH
мін. крок: 0.7% або 1 000.00 UAH
Період оскарження:
13.02.2020 14:54 - 18.02.2020 15:00
Вимога
Відхилено
Дискримінаційна вимога
Номер:
2a0f55dc6a9e43da89ea05e40bc40dc1
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-02-13-001556-b.c1
Назва:
Дискримінаційна вимога
Вимога:
Шановний Замовник, звертаємо Вашу увагу на дискримінаційну вимогу, яка міститься в Документації закупівлі по процедурі електронні допорогові торгів, а саме: надання авторизаційного листа. Дотримання принципів закупівель забезпечується зокрема через вільний доступ необмеженого кола потенційних надавачів послуг до інформації про закупівлю та можливість взяти участь у аукціонні. Жодним нормативним актом у обов’язкових вимогах не передбачено, що учасник повинен мати лист про авторизацію для впровадження своєї комерційної діяльності у сфері публічних закупівель. Така вимога суттєво обмежує право на участь інших учасників. Скасовується принцип добросовісної конкуренції. Ставить в нерівні умови одних по відношенню до інших учасників. Звертаємо Вашу увагу на Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так, як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником. Крім того, звертаємо Вашу увагу на наступне. По-перше, що наявність авторизаційного листа в розумінні Цивільного Кодексу України не може вважатися гарантією виконання учасником умов договору. По-друге, предмет закупівлі Багатофункціональний пристрій (принтер) та ноутбук а законодавством України не є об’єктом спеціалізованого державного регулювання та не встановлені будь-які обмеження щодо кола осіб, які мають права здійснювати їх продаж. Ані норми Закону України «Про публічні закупівлі», ані норми Закону України «Про захист прав споживачів» не містять положення стосовно того, що єдиним належним доказом та гарантією виконання переможцем закупівлі умов договору та гарантією здійснення ним поставки товарів належної якості є саме лист від виробника або офіційного представництва виробника товару в Україні.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
14.02.2020 14:24
Вирішення:
Шановний Учаснику! У відповідь на Вашу вимогу повідомляємо наступне.
Відповідно до пункту 2 розділу II Інструкції про порядок використання електронної системи закупівель у разі здійснення закупівель, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в абзацах другому і третьому частини першої статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі», затвердженої наказом державного підприємства «ПРОЗОРРО» від 19.03.2019 № 10 (із змінами), замовником оприлюднена документація для проведення допорогової закупівлі через систему електронних закупівель, якою визначені в тому числі вимоги до предмета закупівлі та кваліфікаційні критерії до учасників.
Замовник як державне підприємство зацікавлений в придбанні якісних товарів, що є предметом закупівлі, виключно які є офіційно вироблені в Україні або офіційно завезені в Україну, на які розповсюджується офіційна гарантія та підтримка виробника та за які виробниками або постачальниками сплачені всі податки і збори, передбачені чинним законодавством України. На етапі здійснення процедури закупівлі замовник об’єктивно не має фізичної можливості перевірити якість та походження товарів, що пропонуються учасниками, що несе за собою ризики постачання підроблених, неякісних, контрабандних та контрафактних товарів, додаткових фінансових витрат, пов’язаних з їх подальшим гарантійним обслуговуванням, а також репутаційних втрат замовника.
На переконання замовника мінімізувати вищезазначені ризики на етапі здійснення процедури закупівлі, тобто гарантувати подальше постачання якісних та офіційно вироблених в Україні або офіційно завезених в Україну товарів, на які розповсюджується офіційна гарантія та підтримка виробника, можуть лише постачальники, які є або виробниками, або офіційно уповноважені (авторизовані) виробником чи офіційним представником виробника в Україні щодо здійснення продажу цих товарів та дійсності гарантійних зобов’язань на них, та які несуть відповідну репутаційну відповідальність.
Відповідно до цього, замовником в документації для проведення допорогової закупівлі через систему електронних закупівель встановлена вимога щодо підтвердження учасниками, в разі якщо вони не є виробником предмету закупівлі, їх повноважень щодо здійснення продажу предмету закупівлі та дійсності гарантійних зобов’язань виробника, у вигляді авторизаційного листа від виробника або офіційного представника виробника в Україні.
Така вимога не є дискримінаційною або такою, що обмежує вільний доступ потенційних учасників до інформації про закупівлю та можливість взяти участь у аукціонні, так як всі учасники знаходяться в рівних умовах, виключно в їх компетенції знаходиться питання їх комерційної діяльності, партнерських відносин з виробниками товарів і відповідно офіційного продажу в Україні таких товарів.
Наголошуємо, що така вимога є об’єктивно обґрунтованою та правомірною, сформованою у відповідності до загальних принципів та мети здійснення публічних закупівель, відповідає принципам добросовісної конкуренції учасників та запобігає придбанню за державні кошти підроблених, неякісних, контрабандних та контрафактних товарів.
Статус вимоги:
Відхилено