-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Фармацевтична продукція 33600000-6 (Алопуринол, Альбумін, Амброксол, Аміак, Аміодарон, Амлодипін і лізиноприл; Амлодипін, валсартан, гідрохлортіазид; Амоксицилін, Антраль, Апротинін, Аргініну глутамат, Аскорбінова кислота, Аторвастатин, Ацикловір, Бензатин бензилпеніцилін, бензилпеніцилін новокаїнова сіль; Бензил бензоат, Бенфотіамін, піридоксин; Бетагістин, Бетаксолол, Бісопролол, Борна кислота, Валеріана, Ванкоміцин, Варфарин, Вінпоцетин, Вітамін В1 в комбінації з вітаміном В6 і В12, Вугілля активоване, Гепарин, Гідазепам, Гідрокортизон, Дексаметазон, Декстран, Дифенгідрамін, Діатризоєва кислота, Діосмін, гесперидин; Доксиламін, Домперидон, Еплеренон, Індапамід, Ірбесартан і діуретики, Калію аспарагінат та магнію аспарагінат; Кислота аскорбінова в комбінації; Кислота ацетилсаліцилова, Кислота ацетилсаліцилова (монопрепарат та його комбінації); Клопідогрель, Мелатонін, Міконазол, Мірамістин, Натрію пікосульфат, Небіволол, Розчин ментолу в ментиловому ефірі ізовалеріанової кислоти, Спіронолактон, Тамсулозин, Тизанідин, Токоферол (Вітамін Е), Ципрофлоксацин, Цитиколін)
64 найменування (пляшки вважати як упаковки)
Пропозиції розглянуті
період кваліфікації завершився 2 025 днів назад
3 500 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 17 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 17 500.00 UAH
Період оскарження:
11.02.2020 16:40 - 23.02.2020 00:00
Вимога
Відкликано скаржником
Поділ предмету закупівлі на окремі лоти Відповідно до умов тендерної документації планується закупити 68 найменувань лікарських засобів в одному лоті. Звертаємо вашу увагу на те, що згідно спільного листа Міністерства економічного розвитку України та Міністерства охорони здоров’я України №3301-04/55905-03/01.7/33810 від 19.12.2018 з метою дотримання принципів закупівлі, що зазначені в Статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі», та з метою створення умов для добросовісної конкуренції серед учасників закупівель замовникам при закупівлі лікарських засобів для предметів закупівлі, очікувана вартість яких дорівнює або перевищує 200 тис. грн. та які містять два та більше лікарських засобів з різними МНН, рекомендується визначати окремі частини предмета закупівлі (лоти) щодо кожного окремого МНН за умови, що вартість кожної окремої частини предмета закупівлі (лота) дорівнює або перевищує 50 тис. грн. Враховуючи вищезазначене та керуючись п.4 ст.22 та ст.3 Закону України «Про публічні закупівлі» просимо вас розділити предмет закупівлі на окремі частини (лоти) щодо кожного окремого МНН (1 МНН = 1 Лот). В свою чергу поділ предмету закупівлі на окремі лоти за принципом 1 МНН = 1 Лот дасть змогу більшій кількості потенційних учасників прийняти участь в процедурі закупівель (в тому числі й виробникам), що в свою чергу призведе до збільшення конкуренції серед учасників та зменшення ціни на лікарські засоби.
Номер:
44bae25f94fb4a168f21b1bd885fb18e
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-02-11-004553-b.a2
Назва:
Поділ предмету закупівлі на окремі лоти Відповідно до умов тендерної документації планується закупити 68 найменувань лікарських засобів в одному лоті. Звертаємо вашу увагу на те, що згідно спільного листа Міністерства економічного розвитку України та Міністерства охорони здоров’я України №3301-04/55905-03/01.7/33810 від 19.12.2018 з метою дотримання принципів закупівлі, що зазначені в Статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі», та з метою створення умов для добросовісної конкуренції серед учасників закупівель замовникам при закупівлі лікарських засобів для предметів закупівлі, очікувана вартість яких дорівнює або перевищує 200 тис. грн. та які містять два та більше лікарських засобів з різними МНН, рекомендується визначати окремі частини предмета закупівлі (лоти) щодо кожного окремого МНН за умови, що вартість кожної окремої частини предмета закупівлі (лота) дорівнює або перевищує 50 тис. грн. Враховуючи вищезазначене та керуючись п.4 ст.22 та ст.3 Закону України «Про публічні закупівлі» просимо вас розділити предмет закупівлі на окремі частини (лоти) щодо кожного окремого МНН (1 МНН = 1 Лот). В свою чергу поділ предмету закупівлі на окремі лоти за принципом 1 МНН = 1 Лот дасть змогу більшій кількості потенційних учасників прийняти участь в процедурі закупівель (в тому числі й виробникам), що в свою чергу призведе до збільшення конкуренції серед учасників та зменшення ціни на лікарські засоби.
Вимога:
Відповідно до статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об'єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням. Статтею 5 зазначеного Закону передбачено, що вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом. Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Вимоги до складання тендерної документації визначені статтею 22 Закону. У відповідності до пункту 3 частини 2 статті 22 Закону тендерна документація повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому, технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов'язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз "або еквівалент". Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля. Тендерна документація Військово-медичного клінічного центру Південного регіону не містить вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, так як медико - технічні вимоги не містять посилання на конкретні торговельну марку, фірму або виробника, а отже жодним чином не обмежують коло потенційних учасників. Тендерним комітетом Замовника, було визначено предмет закупівлі у відповідності до нагальних потреб згідно з вимогами чинного законодавства з урахуванням пункту 1 розділу ІІ Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України 17.03.2016 № 454 (далі – Порядок) щодо закупівлі лікарських засобів, де зазначено, що під час здійснення закупівлі лікарських засобів предмет закупівлі визначається за показником третьої цифри Єдиного закупівельного словника із зазначенням у дужках міжнародної непатентованої назви лікарського засобу (далі - МНН). У разі якщо предмет закупівлі лікарських засобів містить два та більше лікарських засобів, замовником у дужках зазначається МНН кожного лікарського засобу. При цьому, в пункті 1 розділу ІІ Порядку визначено, що Замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за МНН, за формою випуску, за дозуванням, за обсягом та/або за місцем поставки лікарських засобів. Просимо звернути увагу на той факт, що визначення окремих частин предмета закупівлі (лотів) є виключним правом, а не обов’язком Замовника. Тобто, Закон не зобов’язує, а залишає за Замовником торгів альтернативу вибору визначати чи не визначати частини предмета закупівлі. Тому Військово-медичний клінічний центр Південного регіону має законне право не виносити перелік лікарських засобів в окремі лоти. При визначенні предмета закупівлі в цілому чи за окремими частинами, Замовник керується перш за все не інтересами бізнесу (які представляє Учасник), а виконанням своїх функціональних обов’язків, якими передбачено забезпеченням лікування невідкладних станів пацієнтів відповідно до затверджених галузевих стандартів МОЗ одночасно цілісною номенклатурою. Єдиною законодавчо закріпленою вимогою для закупівлі лікарського засобу за кошти державного чи місцевого бюджету є наявність діючої речовини (за МНН), що передбачено тендерною документацією Замовника, та надає можливість всім потенційним учасникам прийняти участь у закупівлі. Відповідно до законодавства самостійні незалежні юридичні особи, які мають повну дієздатність відповідно до закону, не обмежені у колі контрагентів та не обмежені у асортименті товарів, таким чином, вони можуть запропонувати продукцію того чи іншого виробника для участі в оголошеній процедурі закупівель. Звертаємо увагу, що у тендерній документації відсутня будь-яка прив'язка чи обмеження щодо того чи іншого виробника. Згідно із діючим законодавством, будь-який суб'єкт господарювання не обмежений в укладенні контрактів із іноземними чи вітчизняними виробниками з метою подальшої реалізації. Таким чином будь-хто може прийняти участь у зазначеній процедурі закупівель, якщо забезпечить постачання продукції, що відповідає вимогам затвердженої тендерної документації. Необхідно зазначити, що застосування процедури закупівлі з виділенням кожного найменування лікарського засобу в окремий лот буде вимагати в подальшому укладення не одного договору з одним переможцем, а з кожним із переможців, що малоймовірно, за кожним найменуванням (лотом), а це 68 позицій. В свою чергу, це ускладнює доставку ліків Замовнику з огляду на необхідність узгоджувати умови та графіки їх передачі від декількох (та здебільшого) різних постачальників. У той же час, практика проведення закупівель лікарських засобів з виділенням в окремий лот показала, що Учасники не бажають подавати пропозиції, якщо ціна лоту є не вартісною. Таким чином, позиції, які мають незначну очікувану вартість в порівнянні з іншими високовартісними лікарськими засобами (в нашому випадку 83% МНН мають очікувану вартість до 50 тис. грн.), не є «цікавими» для Учасників, що призводить в подальшому до відміни торгів за окремими лотами з причини неподання тендерних пропозицій. В результаті, процедура закупівлі ускладнюється, а повна потреба в лікарських засобах не задовольняється. Враховуючи вищенаведене, вважаємо, що Замовник не порушив діюче законодавство, не встановив дискримінаційних умов, а скористався своїм законним правом щодо проведення даної процедури в цілому, без поділу предмету закупівлі на окремі лоти з метою вчасного отримання якісного товару в повному обсязі на економічно вигідних умовах.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
13.02.2020 11:09
Вирішення:
Звертаємо Вашу увагу, що відповідно до умов Тендерної документації даної процедури планується до закупівлі 64 найменування лікарських засобів.
Відповідно до статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об'єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Статтею 5 зазначеного Закону передбачено, що вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом. Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Вимоги до складання тендерної документації визначені статтею 22 Закону. У відповідності до пункту 3 частини 2 статті 22 Закону тендерна документація повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому, технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов'язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз "або еквівалент". Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля.
Тендерна документація Військово-медичного клінічного центру Південного регіону не містить вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, так як медико - технічні вимоги не містять посилання на конкретні торговельну марку, фірму або виробника, а отже жодним чином не обмежують коло потенційних учасників.
Тендерним комітетом Замовника, було визначено предмет закупівлі у відповідності до нагальних потреб згідно з вимогами чинного законодавства з урахуванням пункту 1 розділу ІІ Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України 17.03.2016 № 454 (далі – Порядок) щодо закупівлі лікарських засобів, де зазначено, що під час здійснення закупівлі лікарських засобів предмет закупівлі визначається за показником третьої цифри Єдиного закупівельного словника із зазначенням у дужках міжнародної непатентованої назви лікарського засобу (далі - МНН). У разі якщо предмет закупівлі лікарських засобів містить два та більше лікарських засобів, замовником у дужках зазначається МНН кожного лікарського засобу.
При цьому, в пункті 1 розділу ІІ Порядку визначено, що Замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за МНН, за формою випуску, за дозуванням, за обсягом та/або за місцем поставки лікарських засобів.
Просимо звернути увагу на той факт, що визначення окремих частин предмета закупівлі (лотів) є виключним правом, а не обов’язком Замовника. Тобто, Закон не зобов’язує, а залишає за Замовником торгів альтернативу вибору визначати чи не визначати частини предмета закупівлі. Тому Військово-медичний клінічний центр Південного регіону має законне право не виносити перелік лікарських засобів в окремі лоти.
При визначенні предмета закупівлі в цілому чи за окремими частинами, Замовник керується перш за все не інтересами бізнесу (які представляє Учасник), а виконанням своїх функціональних обов’язків, якими передбачено забезпеченням лікування невідкладних станів пацієнтів відповідно до затверджених галузевих стандартів МОЗ одночасно цілісною номенклатурою.
Єдиною законодавчо закріпленою вимогою для закупівлі лікарського засобу за кошти державного чи місцевого бюджету є наявність діючої речовини (за МНН), що передбачено тендерною документацією Замовника, та надає можливість всім потенційним учасникам прийняти участь у закупівлі.
Відповідно до законодавства самостійні незалежні юридичні особи, які мають повну дієздатність відповідно до закону, не обмежені у колі контрагентів та не обмежені у асортименті товарів, таким чином, вони можуть запропонувати продукцію того чи іншого виробника для участі в оголошеній процедурі закупівель. Звертаємо увагу, що у тендерній документації відсутня будь-яка прив'язка чи обмеження щодо того чи іншого виробника.
Згідно із діючим законодавством, будь-який суб'єкт господарювання не обмежений в укладенні контрактів із іноземними чи вітчизняними виробниками з метою подальшої реалізації. Таким чином будь-хто може прийняти участь у зазначеній процедурі закупівель, якщо забезпечить постачання продукції, що відповідає вимогам затвердженої тендерної документації.
Необхідно зазначити, що застосування процедури закупівлі з виділенням кожного найменування лікарського засобу в окремий лот буде вимагати в подальшому укладення не одного договору з одним переможцем, а з кожним із переможців, що малоймовірно, за кожним найменуванням (лотом), а це 64 позиції. В свою чергу, це ускладнює доставку ліків Замовнику з огляду на необхідність узгоджувати умови та графіки їх передачі від декількох (та здебільшого) різних постачальників.
У той же час, практика проведення закупівель лікарських засобів з виділенням в окремий лот показала, що Учасники не бажають подавати пропозиції, якщо ціна лоту є не вартісною. Таким чином, позиції, які мають незначну очікувану вартість в порівнянні з іншими високовартісними лікарськими засобами (в нашому випадку 83% МНН мають очікувану вартість до 50 тис. грн.), не є «цікавими» для Учасників, що призводить в подальшому до відміни торгів за окремими лотами з причини неподання тендерних пропозицій. В результаті, процедура закупівлі ускладнюється, а повна потреба в лікарських засобах не задовольняється.
Враховуючи вищенаведене, вважаємо, що Замовник не порушив діюче законодавство, не встановив дискримінаційних умов, а скористався своїм законним правом щодо проведення даної процедури в цілому, без поділу предмету закупівлі на окремі лоти з метою вчасного отримання якісного товару в повному обсязі на економічно вигідних умовах.
Статус вимоги:
Не задоволено
Опис причини скасування:
вимога неактуальна
Дата скасування:
20.02.2020 12:49
Вимога
Відкликано скаржником
критерії визначення переможця
Номер:
f50909979c6f40839678fb0c9e231a73
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-02-11-004553-b.b1
Назва:
критерії визначення переможця
Вимога:
критерії визначення переможця
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
13.02.2020 11:07
Вирішення:
Відповідно до пункту 1 розділу V Тендерної документації Замовником визначаються критерії та методика оцінки відповідно до частини першої статті 28 Закону України «Про публічні закупівлі».
Оцінка тендерних пропозицій проводиться електронною системою закупівель автоматично на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації та шляхом застосування електронного аукціону.
Електронна система проводить оцінку лише тих пропозицій, що не були відхилені Замовником.
Єдиним критерієм оцінки для визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції є ціна тендерної пропозиції учасника з урахуванням всіх податків і зборів.
Учасники у тендерній пропозиції зазначають ціну за одиницю товару з ПДВ (без ПДВ у разі коли суб’єкт господарювання звільнений від сплати ПДВ згідно з чинним законодавством України) та з урахуванням витрат на транспортування, страхування, навантаження, розвантаження, сплату митних тарифів, усіх інших витрат передбачених для товару даного виду.
Згідно з пунктом 4 статті 28 Закону України «Про публічні закупівлі» Після оцінки пропозицій замовник розглядає тендерні пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації з переліку учасників, починаючи з учасника, пропозиція якого за результатом оцінки визначена найбільш економічно вигідною.
Строк розгляду тендерної пропозиції, яка за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Строк розгляду тендерної пропозиції може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. У разі продовження строку розгляду тендерної пропозиції замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель.
У разі відхилення тендерної пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, замовник розглядає наступну тендерну пропозицію з переліку учасників, що вважається найбільш економічно вигідною.
Відповідно до пункту 3 розділу V Тендерної документації тендерна пропозиція відхиляється замовником у разі якщо:
1) учасник:
- не відповідає кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 Закону;
- не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником;
2) переможець:
- відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю;
- не надав документи, що підтверджують відсутність підстав, передбачених статтею 17 Закону;
- наявні підстави, зазначені у статті 17 і частині сьомій статті 28 Закону;
- тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації.
Інформація про відхилення тендерної пропозиції протягом одного дня з дня прийняття рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику/переможцю, тендерна пропозиція якого відхилена через електронну систему закупівель.
Статус вимоги:
Відхилено
Опис причини скасування:
вимога неактуальна
Дата скасування:
20.02.2020 12:49