-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
«Код ДК-021-2015: 42930000-4 Центрифуги, вальцювальні машини чи торгові автомати», «Код НК-2019: 15115 - Центрифуга для банку крові», (Центрифуга рефрижераторна настільна, Центрифуга рефрижераторна підлогова).
Завершена
1 077 600.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 2% або 21 552.00 UAH
мін. крок: 2% або 21 552.00 UAH
Період оскарження:
11.02.2020 15:28 - 23.02.2020 00:00
Вимога
Відхилено
Дискримінаційні вимоги
Номер:
f9012af86b03405dbca4f3902e2e8b66
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-02-11-003606-b.c2
Назва:
Дискримінаційні вимоги
Вимога:
У Додатку 3 до Тендерної документації встановлено вимоги, які суттєво обмежують конкуренцію та дискримінують учасників закупівлі.
По-перше. Специфікація закупівлі складеться з двох різних Центрифуг, але не зважаючи на велику кількість таких виробів на ринку України, вказані технічні характеристики, яким мають відповідати центрифуги що закуповуються, запозичені без змін з інструкцій виробів ROTANTA 460 R (http://ledum.com.ua/243-centrifuga-rotanta-460r-nastolnaya-bez-rotora-refrizheratornaya) та ROTIXA 500 RS (http://ledum.com.ua/323-centrifuga-rotixa-500rs-napolnaya-bez-rotora-refrizheratornaya) виробництва ANDREAS HETTICH GmbH & Co. KG, Німеччина. Таким чином відповідати технічним вимогам буде лише та пропозиція, яка буде містити зазначені центрифуги виробника Andreas Hettich GmbH & Co. KG, єдиним ексклюзивним дистриб'ютором та уповноваженим представником, що безпосередньо здійснює комерційну діяльність в Україні є ТОВ «ЛЕДУМ».
По-друге. Замовник враховуючи вимоги чинного законодавства у розділі «Медико - технічні вимоги» Додатку 3 до Тендерної документації зазначив наступне: «Усі посилання в тендерній документації на конкретні торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, вважати такими, що містять вираз «або еквівалент».» але встановлені вимогами технічні характеристики, яким мають відповідати центрифуги що закуповуються, не підпадають під дію перелічених категорій щодо еквіваленту. У зв’язку з цим встановлені вимогами технічні параметри є кінцевими і не допускають наявності еквіваленту.
По-третє. Центрифуга, як медичний виріб є допоміжним засобом, який забезпечує розділення донорської крові на первинні фракції і при цьому не здійснює зміну біологічного або хімічного складу крові, а тому не підпадає під дію вимоги щодо класу безпеки не нижче IIа. При цьому, розділення на компоненти проходить безпосередньо в одноразових контейнерах для заготівлі та переробки донорської крові, які є окремими видами медичних виробів. Згідно Технічного регламенту щодо медичних виробів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.10.2013 № 753 центрифуги для центрифугування контейнерів для крові та отримання компонентів крові дозволені до використання як I так і IIа класу безпеки у відповідності до документів виробника. Вимога щодо класу безпеки обладнання не нижче IIа унеможливлює пропозицію інших центрифуг, які призначено для виконання саме завдань з центрифугування контейнерів з кров’ю та значно ширше представлених на ринку України і вже мають зареєстровані згідно чинного законодавства документи, що дозволяють їх використання.
Поєднання таким чином (без розділу на лоти) та застосовані цілеспрямовані вимоги щодо технічних характеристик, що присутні саме у вказаній сукупності виключно в конструкційних особливостях двох центрифуг виробництва ANDREAS HETTICH GmbH & Co. KG дає підставу розглядати встановлені вимоги виключно спрямованими на одного виробника та дискримінаційними.
Згідно ч. 4 ст. 22 ЗУ “Про публічні закупівлі”: Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно до ст. 3 ЗУ “Про публічні закупівлі”: Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням. Відповідно до ч. 3 ст. 5 Закону, замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Таким чином, встановлений Законом принцип максимальної економії та ефективності вимагає від Замовника визначати у Тендерній документації такі технічні вимоги до товару, які є об'єктивно необхідними для ефективного виконання Замовником певних функцій і які, будучи достатніми для забезпечення такої ефективності, не обмежують невиправдано доступ інших взаємозамінних товарів і тим самим забезпечують найбільшу можливу кількість учасників (пропозицій) та конкуренції між ними під час процедури закупівлі, відповідно, найбільший рівень економії завдяки такому рівню конкуренції.
Враховуючи вищезазначене, спираючись на статті 3, 5, 22, 23 ЗУ “Про публічні закупівлі” прошу:
1 – виключити вимоги щодо технічних характеристик, які містять виключно конструкційні параметри визначених виробів ANDREAS HETTICH GmbH & Co. KG, Німеччина, а саме:
1. Центрифуга рефрижераторна настільна – 1 шт.
1. Тип центрифуги – чотирьохмісна.
2. Поворотно-відкидний ротор, кут 90°, ємність ротора – не менше 4×750 мл, 3л., 4 контейнерів з кров’ю
3. Максимальна швидкість не менше 15000 об/хв., крок регулювання не гірше 10 об/хв.
4. Максимальне відцентрове прискорення – не менше 24400g.
5. Температурний режим рефрижератора – від -20ºС до +40 ºС, крок регулювання 1 °С
6. Наявність технологічного отвору на кришці
7. Холодоагент має бути екологічно чистим (аналог R404А)
8. Тип дисплею – LCD
9. Закриття та відкриття кришки – автоматичне
10. Має комплектуватись: чотирьохмісний поворотно-відкидний ротор – 1 одиниця, чашки з легкого металу – 4 шт. (об’єм чашки – 750 мл.)., пластикова вставки в чашку – 4 шт., тримач контейнерів – 4 шт., набір противаг – 1 шт., комплект адапторів для пробірок 10 мл. – 1 шт., комплект адапторів для пробірок 25 мл. – 1 шт., комплект адапторів для пробірок 50 мл. – 1 шт.
11. Допустима щільність матеріалів 1.2 кг/дм3
12. Наявність функції попереднього охолодження ротора
2. Центрифуга рефрижераторна підлогова – 1 шт.
13. Тип центрифуги – чотиримісна
14. Клас безпеки обладнання не нижче IIа
15. Ємність ротора – 4×1000 мл, 4 контейнери з кров’ю ємністю 450-1000 мл
16. Максимальна швидкість обертання не менше 11500 об/хв., мікропроцесорний контроль швидкості
17. Максимальне відцентрове прискорення не менше 18000
18. Наявність функції попереднього охолодження та охолодження в режимі очікування
19. Можливість встановлення програм, внутрішня пам’ять не менше 80 програм
20. Робочий діапазон температур від -20ºС до +40 ºС
21. Можливість центрифугування з заданим часом
22. Можливість встановлення дати та часу
23. Час розгону не більше 115 секунд, час гальмування не більше 116 секунд
24. Автоматичне блокування та відкривання кришки
25. Можливість центрифугування – об’єм контейнерів для крові від 450 мл. до 1000 мл., кількість у роторі 4
26. Габаритні розміри не більше ВхШхГ – 1000х650х850 мм
27. Має комплектуватись: чотиримісний поворотно-відкидний ротор 90° – 1 одиниця, швидкість обертання ротору не менше 4500 за хвилину, чашки з автоматичним визначенням свого гнізда в роторі – 4 шт. (об’єм чашки – не менше 1,0 л.)., пластикові вставки для контейнерів для крові – 4 шт
2 – у разі, якщо застосувати параметри технічних характеристик, які не містять конструкційні особливості не можливо, то встановити параметри еквіваленту (до кожного параметру окремо), що буде розцінюватись при розгляді пропозиції учасника, як такий, що відповідає встановленим вимогам.
3 - виключити дискримінаційну вимогу “Клас безпеки обладнання не нижче IIа”.
4 – розділити предмет закупівлі на лоти.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога.pdf 17.02.2020 17:40
Дата подачі:
17.02.2020 17:40
Вирішення:
Вимога учасника не задоволена
Статус вимоги:
Відхилено
Дата виконання рішення Замовником:
20.02.2020 13:38
Підтвердження вирішення:
Шановний учаснику!
У відповідь на Вашу вимогу, повідомляємо наступне.
Стосовно предмету закупівлі.
Під час здійснення закупівлі медичних виробів предмет закупівлі визначається за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника із зазначенням у дужках коду та назви медичного виробу відповідно до національного класифікатора НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 05 лютого 2019 року № 159. У разі якщо предмет закупівлі медичних виробів містить два і більше медичних виробів, замовником у дужках зазначаються код та назва кожного медичного виробу. З огляду на вищезазначене норми стосовно визначення Замовником окремих частин предмету закупівлі або закупівлі все одним лотом застосовуються на розсуд Замовника. При цьому визначено, що Замовник може визначити предмет закупівлі товарів за обсягом, номенклатурою та місцем поставки. Оскільки товарами по даній закупівлі є медичне обладнання та вироби медичного призначення з однаковим місцем поставки, та потрібні одночасно для запуску окремого корпусу Національної дитячої спеціалізованої лікарні «ОХМАТДИТ», - поділ на окремі частини даного предмету закупівлі є недоцільним.
Стосовно визначення класу медичного виробу.
Згідно із п. 10 Додатку 2 до технічного регламенту щодо медичних виробів, затвердженого ПКМУ № 753 від 02.10.2013 р., «усі неінвазивні медичні вироби, призначені для переливання або зберігання крові, рідин і тканин тіла, а також рідин або газів з метою подальшої інфузії, застосування або введення в організм, відносяться до класу IIа, якщо вони призначені для зберігання або переливання крові чи інших рідин тіла або для зберігання органів, частин органів або тканин організму».
Оскільки використання матеріалу (компонентів крові) після обробки в центрифугах, що закуповуються, буде відбуватися шляхом подальшої інфузії пацієнтам, віднесення зазначених виробів до класу І неможливе, адже зазначене обладнання згідно чинних норм відноситься до класу ІІа.
Щодо визначення еквіваленту.
На думку Замовника, припущення учасника щодо відсутності еквіваленту виробів, що закуповуються, є таким, що жодним чином не підтверджено фактами учасником у його скарзі.
Щодо виключення технічних характеристик.
Учасником у вимозі пропонується видалити всі без виключення технічні характеристики одного із предметів закупівлі, що не є конкретною вимогою щодо формулювань таких технічних характеристик, які пропонуються учасником, що унеможливлює для замовника розуміння формулювань, що вимагаються натомість та не визначено, які саме із перерахованих характеристик обладнання є такими, що містять антиконкурентні умови і в чому вони полягають
Вимога
Вирішена
Дискримінаційна вимога щодо умов закупівлі
Номер:
61cb88a3ff0846e696bf43a00aaf01f4
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-02-11-003606-b.c1
Назва:
Дискримінаційна вимога щодо умов закупівлі
Вимога:
11.02.2020 року Замовник оголосив закупівлю: «Код ДК-021-2015: 42930000-4 Центрифуги, вальцювальні машини чи торгові автомати», «Код НК-2019: 15115 - Центрифуга для банку крові», (Центрифуга рефрижераторна настільна, Центрифуга рефрижераторна підлогова).
Ознайомившись з тендерною документацією ми виявили у ній дискримінаційні вимоги, які суттєво обмежують конкуренцію: Додатком 3 до Тендерної документації передбачені медико-технічні вимоги до предмету закупівлі:
Наявність міжнародних сертифікатів ISO 9001, ISO 14001, ISO 13485, маркування СЕ.
Дана вимога у вищевикладеній редакції є дискримінаційною по відношенню до виробників обладнання розміщеного не в ЕС, та такою, що суттєво обмежує конкуренцію. Через наявність встановленої Замовником згаданої вимоги до виробу інші компанії не можуть запропонувати свої аналогічні вироби та прийняти участь у закупівлі, що є дискримінацією та порушенням прав цих учасників. Маркування товару знаком СЕ не говорить про якість обладнання і є не обов’язковим для азійських країн. Окрім цього Україна не є членом Європейського союзу. Дана вимога є дискримінаційною та призводить до звуження кола потенційних учасників, не забезпечує добросовісну конкуренцію, економію бюджетних коштів, що суттєво впливає на ефективність проведення процедури закупівлі та прямо суперечить засадам здійснення публічних закупівель, бо призводить до відсутності реальної конкуренції серед учасників. Дії Замовника в частині встановлення такої вимоги порушує принципи здійснення закупівель – недискримінація учасників, та вимоги частини четвертої статті 22 Закону, згідно з якою тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. З метою усунення дискримінаційних вимог, розширення кола учасників, забезпечення реальної конкуренції, просимо внести зміни до тендерної документації у частині вищевикладеної вимоги. Відповідно до ст. 3 ЗУ “Про публічні закупівлі” закупівля відбувається, зокрема, за принципами добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії та ефективності, недискримінація учасників. Згідно ч. 4 ст. 22 ЗУ “Про публічні закупівлі”: “Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.” Враховуючи вищезазначене, спираючись на ст.ст. 3, 18, 22 ЗУ “Про публічні закупівлі”, прошу Замовника внести зміни до тендерної документації (додаток 3 Медико-технічні вимоги): Викласти в наступній редакції вимоги (п.8) щодо медичного виробу: “Наявність міжнародних сертифікатів ISO 9001, ISO 13485,”
Також при вивченні тендерної документації було з’ясовано, що прийняти участь у закупівлі може виключно представник компанії Hettich (Німеччина) тобто ТОВ «Ледум»
Тобто, центрифугу настільну на 4 стакани може запропонувати декілька виробників (SIGMA LABORZENTRIFUGEN (Німеччина) та Hettich (Німеччина)), а центрифугу підлогову на 4 стакани може запропонувати лише Представник компанії Hettich (Німеччина) в Україні.
Таким чином, тендерна документація суттєво обмежує коло учасників закупівлі, дискримінує учасників, які можуть запропонувати подібну продукцію. Згідно ст.3 ЗУ “Про публічні закупівлі”: Принципи здійснення закупівель - Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням. Згідно п.3 ст. 5 ЗУ “Про публічні закупівлі”: Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Згідно п.4 ст. 22 ЗУ “Про публічні закупівлі”: Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Враховуючи вищезазначене, спираючись на ст.ст. 3, 18, 22 ЗУ “Про публічні закупівлі”, прошу Замовника внести зміни до тендерної документації на відокремити кожну центрифугу в окремий лот.
У разі продовження порушень законодавства України, залишаємо за собою право звернутися із Скаргою до Органу оскаження (Антимонопольного комітету України)
Пов'язані документи:
Учасник
- Лист авторизація Hettich на ТОВ Ледум.pdf 14.02.2020 17:01
- Сертификат відповідності.pdf 14.02.2020 17:01
- центрифуг настільна на 4 стакани.pdf 14.02.2020 17:01
- центрифуга підлогова на 4 стакани.pdf 14.02.2020 17:01
Дата подачі:
14.02.2020 17:01
Вирішення:
Вимога учасника задоволена частково
Статус вимоги:
Задоволено