-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Дезінфекційні засоби
Завершена
100 000.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 500.00 UAH
Період оскарження:
11.02.2020 12:57 - 14.02.2020 13:00
Вимога
Відхилено
Оскарження
Номер:
38f755697a2447faa4ce38137b6d67fd
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-02-11-002061-b.b2
Назва:
Оскарження
Вимога:
Оскарження
Пов'язані документи:
Учасник
- ОСКАРЖЕННЯ.docx 20.02.2020 16:23
Дата подачі:
20.02.2020 16:23
Вирішення:
Шановний Учасник!
Оскільки закупівля UA-2020-02-11-002061-b є допороговою, вона регулюється положеннями Наказу ДП «Зовнішторг України» вiд 13.04.2016 № 35.
Пунктом 6.4 даного Наказу зазначено, що "У вимогах до предмета Закупівлі, що містять посилання на певну торгівельну марку (знак для товарів і послуг) або виробника, Замовник МОЖЕ вказати, які аналоги та/або еквіваленти прийматимуться у пропозиціях Учасників". Отже, нормативно-правовими актами, що регулюють допорогові закупівлі передбачена можливість, а не обов'язок вказати надання еквівалентів у пропозиціях Учасників.
Виключаючи закупівлю фальсифікату, та виконуючи умови п.1 ст. 3 3акону України «Про публічні закупівлі», ми запланували закупівлю якісних, економічних та ефективних дезінфікуючих засобів, які опробовані в нашій лікарні, та виклали свої вимоги у медико-технічних умовах. Зазначення «еквівалент» є виключно правом Замовника. Ми ніяким чином не обмежуємо конкуренцію, Ви можете подавати аналогічні засоби, які повністю відповідають медико-технічним умовам Замовника. Нагадуємо Вам, що якщо, Ви приймаєте рішення брати участь у торгах, то ви повинні надати товар, який повністю відповідає технічним вимогам Заявника. Замовник має повне право відхилити Учасника якщо товар не відповідає, хоча б одному пункту медико-технічних вимог товару, відповідно до п.4 ст.30 Закону України «Про публічні закупівлі».
Окрім того, просимо Вас дотримуватись професійної етики при веденні ділової переписки та не застосовувати тиску, зловживаючи правами учасника закупівель! Безпідставні висловлювання та погрози у будь-яких неправомірних діях є протизаконними. Просимо Вас переглянути та дотримуватись Інфолиста МЕРТУ № 3301-04/47784-06 від 15.11.2019 «Щодо етичної поведінки під час здійснення публічних закупівель». Враховуючи вище зазначене пояснення, вважаємо недоцільно змінювати рішення тендерного комітету щодо відхилення пропозиції ТОВ «ФАРТУНАТ».
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Вимога щодо внесення змін в Додаток 1 Оголошення про проведення закупівлі товарів через систему електронних закупівель
Номер:
889c4db5f761465f8acb3891c82ce703
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-02-11-002061-b.c1
Назва:
Вимога щодо внесення змін в Додаток 1 Оголошення про проведення закупівлі товарів через систему електронних закупівель
Вимога:
В Додатку 1 Оголошення про проведення закупівлі товарів через систему електронних закупівель по закупівлі «дезінфекційні засоби» (Ідентифікатор закупівлі UA-2020-02-11-002061-b), зазначено, що «Якщо в вимогах до товару вказано найменування конкретної торгівельної марки, інші торгівельні марки не пропонувати. Якщо учасником будуть запропоновані інші торгівельні марки, замовник залишає за собою право відхилити пропозицію такого учасника».
Закупівля оголошена Замовником є допороговою, тож підпадає під дію Наказу ДП «ПРОЗОРРО» № 10 від 19.03.2019р. (зі змінами), визначає саме порядок використання під час здійснення допорогових закупівель електронної системи закупівель, до складу якої згідно Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) входять веб-портал Уповноваженого органу (Prozorro), авторизовані електронні майданчики, між якими забезпечено автоматичний обмін інформацією та документами.
Метою Закону України «Про публічні закупівлі» є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Тож, звертаємо Вашу увагу на беззаперечне порушення з вашого боку процедури допорогових закупівель, де однією з ключових вимог до проведення допорогових торгів є недопущення дискримінації та забезпечення вільної конкуренції серед усіх учасників тендеру. Натомість Замовник зазначив конкретну назву товару та інформацію про те, що інші торгівельні марки не пропонувати. Такий підхід грубо порушує положення Закону «Про публічні закупівлі», де чітко зазначено, що при формуванні технічного завдання на предмет закупівлі та проведенні процедури закупівлі Замовник повинен керуватися принципами недискримінаційного підходу до Учасників. Саме не розгляд еквівалентів і є дискримінаційним підходом до Учасників, тому що значно звужує їх коло. Цей факт можна також трактувати, як намагання Замовника лобіювати інтереси певного виробника, та його представників.
Зазначення найменувань засобів з його унікальними технічними характеристиками свідчить про те, що Замовник свідомо встановлює такі вимоги, щоб максимально звузити коло потенційних учасників та віддати перемогу заздалегідь визначеному постачальнику. Зазначення в предметі закупівлі найменування засобів суперечать принципам закупівель, а саме: добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія та ефективність, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Абз. 4 ч. 1 ст. 2 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено: «Під час здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в абзацах другому і третьому цієї частини, замовники повинні дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель, установлених цим Законом, та можуть використовувати електронну систему закупівель з метою відбору постачальника товару (товарів), надавача послуги (послуг) та виконавця робіт для укладення договору».
Законом України «Про захист економічної конкуренції» передбачено, що економічна конкуренція (конкуренція) - змагання між суб’єктами господарювання з метою здобуття завдяки власним досягненням переваг над іншими суб’єктами господарювання, внаслідок чого споживачі, суб’єкти господарювання мають можливість вибирати між кількома продавцями, покупцями, а окремий суб’єкт господарювання не може визначати умови обороту товарів на ринку. Також статтею 4 цього Закону передбачено, що органи влади, органи місцевого самоврядування, а також органи адміністративно-господарського управління та контролю зобов’язані сприяти розвитку конкуренції та не вчиняти будь-яких неправомірних дій, які можуть мати негативний вплив на конкуренцію.
З метою уникнення непорозумінь між учасниками та Замовником Вимагаємо внести відповідні зміни згідно із зазначеними вище вимогами для проведення закупівлі через систему електронних торгів, якою передбачити можливість подачі учасниками в тендерній пропозиції еквівалентів засобів, що зазначені в Додатку 1 Оголошення про проведення закупівлі товарів через систему електронних закупівель по закупівлі «дезінфекційні засоби» (Ідентифікатор закупівлі UA-2020-02-11-002061-b).
Результати розгляду даної Вимоги просимо оприлюднити на офіційному веб-порталі.
У випадку ігнорування вищезгаданих вимог, ми будемо змушені звернутися до Державної аудиторської служби України, представників Громадського контролю щодо надання ними належної правової оцінки умовам Огоошення на предмет встановлених дискримінаційний умов.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
13.02.2020 17:53
Вирішення:
Шановний Учасник! На Вашу вимогу зазначаємо наступне. Під час здійсненні закупівель товарів, робіт і послуг, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в абз. 2 та 3 ч, 1 ст. 2 ЗУ "Про публічні закупівлі", Замовник у разі проведення відбору постачальника із використанням електронної системи закупівель, застосовує Порядок здійснення допорогових закупівель (далі - Порядок), затверджений Наказом №35 від 13.04.2016 ДП "Зовнішторгвидав". Згідно п 6.4 Порядку здійснення допорогових закупівель " У вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на певну торговельну марку (знак для товарів і послуг) або виробника, Замовник може вказати, які аналоги та/або еквіваленти прийматимуться у пропозиціях Учасника. Тому враховуючи вищезазначене, Замовник НЕ ЗОБОВ'ЯЗАНИЙ розглядати еквіваленти, або аналоги, і сам визначає можливість скористатися правом визначення еквівалентів. Також Замовник самостійно визначає свої потреби та конкретні вимоги до товару відповідно до Порядку здійснення допорогових закупівель. Отже, нормативно-правовими актами, що регулюють допорогові закупівлі передбачена можливість, а не обов'язок вказати надання еквівалентів у пропозиціях Учасників. Доводимо до відома, що Замовник у вимогах до предмета закупівлі, має право зазначити посилання на стандартні характеристики, хімічний склад, вказівку на сферу застосування дезінфекційних засобів, що є необхідними стандартними характеристиками, передбаченими існуючими міжнародними та національними стандартами, нормами та правилами. Для вибору дезінфікуючого засобу Замовником велике значення має хімічний склад та концентрація діючих речовин, згідно чого аналізуються режими дезінфекції. Оскільки медичний персонал постійно перебуває в роботі з дезінфікуючими та антисептичними засобами, а деякі з них можуть чинити подразнюючу дію на шкіру та органи дихання, а також викликати алергічні реакції, Замовник насамперед ставить захист здоров’я та працездатності персоналу, тому ретельно підбирає засоби згідно їх якісних та медико-технічних показників, а не тільки керується фінансовою стороною питання. Виходячи з зазначеного вище, вважаємо, що Учасником публічно оприлюднені безпідставні, без обґрунтовані звинувачення у сторону Замовника з метою здійснити на нього тиск для задоволення своїх власних комерційних інтересів. Враховуючи вказане вище, Замовник не бачить законних або нормативних підстав (що стосуються даної конкретної закупівлі) для задоволення вимоги Скаржника та не має наміру вносити зміни до розміщеної документації .
Статус вимоги:
Відхилено