-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Фармацевтична продукція (Парентеральні лікарські засоби) (Джерело фінансування - кошти місцевого бюджету та власні кошти).
Опис предмету закупівлі в тендерній документації
Завершена
355 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 3 550.00 UAH
мін. крок: 1% або 3 550.00 UAH
Період оскарження:
07.02.2020 15:28 - 19.02.2020 00:00
Вимога
Відхилено
запит на зміни
Номер:
9fa916ad713b49ce92ecd3f7aa8a9f08
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-02-07-003141-a.c3
Назва:
запит на зміни
Вимога:
вимога у додатку
Пов'язані документи:
Учасник
- 50 тис_.docx 13.02.2020 11:18
Дата подачі:
13.02.2020 11:18
Вирішення:
Шановний потенційний учасник!
Спільний лист Міністерства економічного розвитку і торгівлі України та Міністерства охорони здоров’я України № 3301-04/55905-03/01.7/33810 від 19.12.2018 містить рекомендації щодо можливих дій замовників торгів під час закупівлі лікарських засобів. Серед інших рекомендацій є й така, що з метою утворення умов для добросовісної конкуренції серед учасників замовникам рекомендується визначати окремі частини предмета закупівлі (лоти) щодо кожного окремого МНН за умови, що вартість кожної окремої частини закупівлі (лоту) дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень. Визначення частин закупівлі (лотів) за принципом, який рекомендується у даному листі, несе ризик визначення частин таким чином, що формування лотів буде розцінено, як лобіювання інтересів окремих виробників чи постачальників. Предмет закупівлі включає 10 найменувань, жодне з яких не потребує окремих дозволів, чи умов за виключенням передбачених чинним законодавством України та може бути запропонований будь яким учасником, який відповідає кваліфікаційним вимогам, передбаченим Законом України «Про публічні закупівлі».
Рекомендації не мають імперативного характеру і визначати предмет закупівлі вцілому або розподіляти по лотах є нашим законним правом.
Будь – які листи Міністерств не містять норм права, а носять виключно рекомендаційний та інформаційний характер.
Згідно з наказом Міністерства економічного розвитку та торгівлі України 17.03.2016 № 454 із змінами "Про затвердження порядку визначення предмета закупівлі", предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 17 і 32 частини першої статті 1 Закону України "Про публічні закупівлі" та на основі національного класифікатора України ДК021:2015 "Єдиний закупівельний словник", затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749, за показником четвертої цифри основного словника із зазначенням у дужках конкретної назви товару чи послуги, а лікарські засоби – за показником третьої цифри із зазначенням у дужках міжнародної непатентованої назви лікарського засобу (МНН). Замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за показниками четвертої – восьмої цифр "Єдиного закупівельного словника", а також за обсягом, номенклатурою та місцем поставки товарів, виконання робіт або надання послуг". Згідно законодавства, Замовник має право (тобто може) визначити окремі частини предмета закупівлі. Чинне законодавство не зобов’язує, а залишає за Замовником торгів альтернативу вибору визначати чи не визначати частини предмета закупівлі, а у разі поділу предмета закупівлі на частини (лоти) залишає право за замовником поділ предмета закупівлі на лоти відповідно до його потреб. Розподіл на значну кількість лотів (по найменуваннях) призведе до додаткових ризиків, що окремі лоти (позиції) не відбудуться в зв’язку із оскарженням, відсутністю учасників, не підписанням договорів переможцями тощо. Відсутність одного з найменувань лікарських засобів призведе до неможливості надання своєчасної допомоги та якісного медичного обслуговування, що в свою чергу ставить під загрозу життя та здоров’я пацієнта. Обґрунтуванням цілісного предмету закупівлі, є доцільність придбання даної продукції у одного постачальника, оскільки це позитивно впливає на формування цінової політики на зазначену продукцію (витрати по транспортуванню, підхід до цінової політики, тощо), на ритмічність і своєчасність здійснення поставок Замовнику, та повністю відповідає основоположним приписам Закону України "Про Публічні закупівлі", а саме ст. 3 Закону України "Про публічні закупівлі" (добросовісній конкуренції серед учасників, максимальній економії та ефективності, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників, об'єктивній та неупередженій оцінці тендерних пропозицій, запобіганню корупційним діям і зловживанням). Всі препарати, які включені до закупівлі, мають різну ціну та відповідно відрізняються за комерційною привабливістю для постачальників. Це створює додатковий ризик, що при поділі лікарських засобів на більшу кількість окремих лотів, певна їх частина не буде пропонуватись учасниками, серед розмаїття великої кількості лотів. Отже закупівлю цих препаратів доцільно здійснювати без поділу на окремі складові частини. У Документації до конкретних найменувань де вказана торгівельна марка препаратів є примітка виразом "або еквівалент", що надає можливість всім потенційним учасникам запропонувати інші лікарські засоби, ніж ті що зазначені у специфікації за тієї умови, що вони є еквівалентами препаратів, що закуповуються. Також у Документації зазначається міжнародної непатентованої назва лікарського засобу, тобто відсутній посил на конкретний лікарський засіб того чи іншого виробника, дистриб’ютора, що надає можливість всім потенційним учасникам запропонувати лікарські засоби згідно предмету закупівлі.
Таким чином, з огляду на вище викладене, ми як замовник не вбачаємо підстав для внесення змін до тендерної документації.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
запит на зміни
Номер:
207760a38ade412bb86b84f414d4d283
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-02-07-003141-a.c2
Назва:
запит на зміни
Вимога:
вимога у додатку
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга_Лоти.docx 13.02.2020 09:02
Дата подачі:
13.02.2020 09:02
Вирішення:
Відповідно до Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку та торгівлі України 17.03.2016 № 454, із змінами, під час здійснення закупівлі лікарських засобів предмет закупівлі визначається за показником третьої цифри Єдиного закупівельного словника із зазначенням у дужках міжнародної непатентованої назви лікарського засобу (далі - МНН). У разі якщо предмет закупівлі лікарських засобів містить два та більше лікарських засобів, замовником у дужках зазначається МНН кожного лікарського засобу. Замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за МНН, за формою випуску, за дозуванням, за обсягом та/або за місцем поставки лікарських засобів.
його потреб.
Згідно законодавства, Замовник має право (тобто може) визначити окремі частини предмета закупівлі. Чинне законодавство не зобов’язує, а залишає за Замовником торгів альтернативу вибору визначати чи не визначати частини предмета закупівлі, а у разі поділу предмета закупівлі на частини (лоти) залишає право за замовником поділ предмета закупівлі на лоти відповідно до його потреб.
Насамперед, розподіл на значну кількість лотів (по найменуваннях) призведе до додаткових ризиків, що окремі лоти (позиції) не відбудуться в зв’язку із оскарженням, відсутністю учасників, не підписанням договорів переможцями тощо. Відсутність одного з найменувань лікарських засобів призведе до неможливості надання своєчасної допомоги та якісного медичного обслуговування, що в свою чергу ставить під загрозу життя та здоров’я пацієнта.
Обґрунтуванням цілісного предмету закупівлі, є доцільність придбання даної продукції у одного постачальника, оскільки це позитивно впливає на формування цінової політики на зазначену продукцію (витрати по транспортуванню, підхід до цінової політики, тощо), на ритмічність і своєчасність здійснення поставок Замовнику, та повністю відповідає основоположним приписам Закону України «Про Публічні закупівлі», а саме ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (добросовісній конкуренції серед учасників, максимальній економії та ефективності, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників, об'єктивній та неупередженій оцінці тендерних пропозицій, запобіганню корупційним діям і зловживанням).
Всі препарати, які включені до закупівлі № UA-2020-02-07-003141-a мають різну ціну та відповідно відрізняються за комерційною привабливістю для постачальників. Це створює додатковий ризик, що при поділі лікарських засобів на більшу кількість окремих лотів, певна їх частина не буде пропонуватись учасниками, серед розмаїття великої кількості лотів. Отже закупівлю цих препаратів доцільно здійснювати без поділу на окремі складові частини.
Окремо відзначаємо, що в тендерній документації до конкретних найменувань де вказана торгівельна марка препаратів є примітка виразом "або еквівалент"( Додаток № 3 тендерної документації замовника *Посилання в тендерній документації на конкретні торгівельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника читати як «або еквівалент».), що надає можливість всім потенційним учасникам запропонувати інші лікарські засоби, ніж ті. що зазначені у специфікації за тієї умови, що вони є еквівалентами препаратів, що закуповуються.
Також, в тендерній документації зазначається міжнародної непатентованої назва лікарського засобу, тобто відсутній посил на конкретний лікарський засіб того чи іншого виробника, дистриб’ютора, що надає можливість всім потенційним учасникам запропонувати лікарські засоби згідно предмету закупівлі.
Частиною другою статті 22 Закону встановлено, що тендерна документація повинна містити, зокрема, інструкцію з підготовки тендерних пропозицій; опис окремої частини або частин предмета закупівлі (лота), щодо яких можуть бути подані тендерні пропозиції.
Згідно з пунктом 30 частини першої статті 1 Закону тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації.
Крім того, відповідно до частини першої статті 25 Закону оцінка тендерних пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації, та шляхом застосування електронного аукціону, тобто без надання переваги конкретному учаснику.
Таким чином Замовник вважає, що не порушив діюче законодавство, не встановив дискримінаційних умов, а лише скористався своїм законним правом.
Окрім того, розподіл закупівлі на лоти (за кожним найменуванням окремо) може бути підставою для відміни Процедури закупівлі частково (за лотами) відповідно до ст. 30 Закону України «Про публічні закупівлі», якщо до участі буде запропоновано менше двох тендерних пропозицій, що, в свою чергу, призведе до загрози порушення чи призупинення лікувального процесу в повному обсязі, ненадання належної медичної допомоги громадянам у зв’язку з незабезпеченням медичними препаратами закладу та порушенням Конституції України, основ законодавства України про охорону здоров’я та основоположних прав громадян на забезпечення якісної медичної допомоги.
Згідно з ч. 2 ст. 20 Закону України «Про публічні закупівлі», під час проведення процедури відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі зацікавлені особи.
Стаття 43 Господарського кодексу України передбачає свободу підприємництва, тобто можливість без обмежень самостійно здійснювати будь-яку підприємницьку діяльність, не заборонену законом. Діюче законодавство не містить обмежень щодо участі у відкритих торгах виробників, посередників, фізичних осіб-підприємців, торговців товарами, в той же час виробники товарів не обмежені в можливості здійснювати торгівлю іншими товарами.
Окрім того, відповідно до ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі», одним із основоположних принципів проведення державних закупівель є принцип максимальної економії. Таким чином, проведення закупівлі без поділу на лоти зменшує вартість товару, зокрема тому, що зменшуються витрати на доставку товару.
З метою забезпечення безперебійного здійснення оперативних втручань та забезпечення під час них усіма необхідними медикаментами, та унеможливлення відсутності якогось із перелічених в медико-технічних вимогах лікарських засобів, що призведе до неналежного надання медичної допомоги пацієнтам, вважаємо необхідним, щоб закупівля та поставка лікарських засобів здійснювалась в цілому по лоту.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
запит на зміни
Номер:
abd10a4d3a4f406796250eebea11bba3
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-02-07-003141-a.b1
Назва:
запит на зміни
Вимога:
вимога у додатку
Пов'язані документи:
Учасник
- Авторизац-лист.docx 11.02.2020 08:56
- Ответ на требование.docx 11.02.2020 11:02
Дата подачі:
11.02.2020 08:56
Вирішення:
Вимога щодо надання учасником у складі тендерної пропозиції авторизаційного листа виробника.
Статус вимоги:
Відхилено