-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Код ДК 021:2015 -09310000-5 Електрична енергія (Постачання електричної енергії )
Завершена
3 544 740.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 17 723.70 UAH
мін. крок: 0.5% або 17 723.70 UAH
Період оскарження:
07.02.2020 13:55 - 24.02.2020 00:00
Скарга
Відхилено
Оскарження результатів тендеру
Номер:
e0589199d4514be8b4252d454e1e05ff
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-02-07-001449-c.a3
Назва:
Оскарження результатів тендеру
Скарга:
просимо:
1. Прийняти скаргу до розгляду;
2. Зобов’язати Замовника скасувати протокол засідання тендерного комітету №7 від 06.03.2020р. в частині відхилення тендерної пропозиції ТОВ «НВФ «ЕНЕРГОСИСТЕМИ» та визначення переможцем ТОВ «ВЕК «ПАЛІВЕНЕРГО».
3. У разі неможливості виправити допущені порушення, зобов’язати Замовника відмінити процедуру закупівлі у зв’язку із численними порушеннями під час процедури розгляду тендерної пропозиції на відповідність технічним вимогам та відповідність учасників кваліфікаційним критеріям.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга щодо прийнятих рішень.pdf 16.03.2020 15:02
- Підтвердження оплати за подання скарги 16.03.2020 15:18
- рішення від 19.03.2020 №5223 + лист Замовнику.pdf 19.03.2020 17:31
- Інформація про перенесення розгляду Скарги від 16.03.2020 № UA-2020-02-07-001449-c.a3.pdf 03.04.2020 22:09
- Інформація про резолютивну частину рішення від 06.04.2020 №6544 .pdf 07.04.2020 15:40
- рішення від 06.04.2020 №6544 .pdf 09.04.2020 19:46
- пояснення 25.03.2020 13:26
Дата прийняття скарги до розгляду:
16.03.2020 15:03
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
09.04.2020 19:46
Скарга
Відхилено
Скарга щодо усунення порушень під час проведення процедури закупівель_325.20 від 13.03.2020
Номер:
d5fe927ba4df41068dd1cbcf1b07b9e9
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-02-07-001449-c.a2
Назва:
Скарга щодо усунення порушень під час проведення процедури закупівель_325.20 від 13.03.2020
Скарга:
Скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «АЛЬТЕРАНТИВЕНЕРГО» (Ідентифікатор закупівлі UA-2020-02-07-001449-c) (протокол розгляду тендерних пропозицій №7 від 06 березня 2020р.) та рішення про обрання переможцем ТОВ «Вільна енергетична компанія «Палівенерго» (протокол розгляду тендерних пропозицій №7 від 06 березня 2020р.) за процедурою закупівлі Електрична енергія (ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2020-02-07-001449-c.
Пов'язані документи:
Учасник
- Платіжне доручення 14.03.2020 16:41
- Скарга щодо усунення порушень під час проведення процедури закупівель 325/20 від 13 березня 2020 року 14.03.2020 16:41
- рішення від 18.03.2020 № 5152 + лист Замовнику .pdf 18.03.2020 19:45
- Інформація про резолютивну частину рішення від 01.04.2020 № 6225.pdf 02.04.2020 16:14
- рішення від 01.04.2020 № 6225 .pdf 06.04.2020 19:40
- пояснення 25.03.2020 13:27
Дата прийняття скарги до розгляду:
14.03.2020 16:41
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
06.04.2020 19:40
Вимога
Є відповідь
Вимога щодо скасування рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Запоріжжяелектропостачання»
Номер:
d54d537eae024391bde0889aa862d579
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-02-07-001449-c.b1
Назва:
Вимога щодо скасування рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Запоріжжяелектропостачання»
Вимога:
Вимога щодо скасування рішення про
відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Запоріжжяелектропостачання»
Детально проаналізувавши Протокол розгляду тендерних пропозицій № 7 від 06.03.2020 вважаємо рішення щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Запоріжжяелектропостачання» не правомірним, таким що суперечить ЗУ «Про публічні закупівлі» та чинному законодавству:
1. Відповідно п. 7.1 Протоколу розгляду тендерних пропозицій № 7 від 06.03.2020, Замовник зазначає, що Учасник ТОВ «Запоріжжяелектропостачання» не надав відповідно до п. 11 Додатку 1 тендерної документації документи та не приймає до уваги лист – роз’яснення учасника № ПТЕ/0037-1.11 від 28.02.2020.
ТОВ «Запоріжжяелектропостачання» не скористалось своїм правом звернутися за роз’ясненнями відповідно до ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі», бо Замовником надано чітку інструкцію та зазначено відповідно до п. 1 Розділу 3 Інструкції з підготовки тендерної пропозиції, що: «У разі якщо учасник або переможець не повинен складати або відповідно до норм чинного законодавства (у разі подання тендерної пропозиції учасником-нерезидентом/переможцем-нерезидентом відповідно до норм законодавства країни реєстрації) не зобов’язаний складати якийсь зі вказаних в положеннях документації документ, то він надає лист-роз’яснення в довільній формі, за підписом уповноваженої особи учасника/переможця/переможця-нерезидента й завірений печаткою (у разі використання), в якому зазначає законодавчі підстави ненадання відповідних документів або копію/ії роз`яснення/нь державних органів». Таким чином, згідно вищенаведеної вимоги Замовника у тендерній документації - ТОВ «Запоріжжяелектропостачання» скористався своїм правом надати Лист-роз’яснення вих.№ ПТЕ/0037-1.11 від 28.02.2020 у складі своєї тендерної пропозиції, в якому зазначив законодавчі підстави ненадання відповідних документів.
Звертаємо Вашу увагу, що «Втручання в взаємовідносини між Споживачем КП «Мелітопольжитлосервіс» Мелітопольської міської ради Запорізької області та діючим Постачальником ТОВ «Вільна енергетична компанія «Палівенерго» - ТОВ «Запоріжжяелектропостачання» не має жодних юридичних прав та повноважень, не мають жодних юридичних підстав, не має підписаних договорів та інших юридичних документів.
Таким чином наведені вимоги, зазначені у п. 11 Додатку 1 тендерної документації є дискримінаційними та суперечать принципам здійснення дій, передбачених ЗУ «Про публічні закупівлі», та є необґрунтованою причиною для ухилення від сплати за електричну енергію попередніх періодів, непогашення заборгованості перед діючим Постачальником. Цей факт свідчить про обмеженням права (небажання) переходу до іншого Постачальника з вигідних - корисливих мотивів.
Наголошуємо, що така вимога є дискримінаційної та може бути виконана тільки одним учасником - «Потрібним для Замовника учасником». На підтвердження даного факту вже є опубліковано в системі Prozorro рішення Замовника - Протокол розгляду тендерних пропозицій № 7 від 06.03.2020), за яким Замовник відхилив усіх учасників, крім діючого Постачальника, який мав змогу надати документи відповідно до п. 11 Додатку 1 тендерної документації.
2. Відповідно п. 7.1 Протоколу розгляду тендерних пропозицій № 7 від 06.03.2020 Замовником було встановлено, що тендерна пропозиція учасника ТОВ «Запоріжжяелектропостачання» не відповідає вимогам тендерної документації, а саме: «не надання фінансової звітності за 4 квартал 2019р.» та не надав підтвердження повноважень посадової особи щодо підпису документів та підписання договору про закупівлю» - на що ТОВ «Запоріжжяелектропостачання» надало у складі тендерної пропозиції Лист роз’яснення вих.№ ПТЕ/0037-13 від 28.02.2020, на який Замовник не звернув уваги.
Згідно законодавства України фінансова звітність за 2019 рік подається до органів статистики за місцем реєстрації юридичної особи до 28.02.2020 (включно). Звертаємо увагу, що тендерна пропозиція ТОВ «Запоріжжяелектропостачання» була підготовлена та завантажено в ЦБД Prozorro: о 13:47 28 лютого 2020 року, на підтвердження інформації щодо фінансової спроможності учасника, згідно вимог тендерної документації, нами будо надано останню фінансову звітність Форма №1-м; 2-м – за 3 квартал 2019 року.
У статуті ТОВ «Запоріжжяелектропостачання» зазначена інформація, про випадки обмеження щодо вчинення тих чи інших правочинів, що впливають на повноваження особи, яка підписує тендерну пропозицію. Але зазначаємо, що загальна вартість закупівлі (у подальшому укладений договір) не підпадає під випадки обмежень згідно Статуту ТОВ «Запоріжжяелектропостачання», на підтвердження зазначеної нами інформації, у складі своєї тендерної пропозиції надано завірену копію Фінансового звіту та завірену копію витягу на вчинення значних правочинів (витяг з протокольного рішення № 4 від 11 грудня 2018 року).
3. Відповідно п. 7.1 Протоколу розгляду тендерних пропозицій № 7 від 06.03.2020, Замовник зазначає, що ТОВ «Запоріжжяелектропостачання» не надав підтвердження повноважень посадової особи щодо підпису документів та підписання договору про закупівлю та не приймає до розгляду лист № ПТЕ/0037-1.41 від 28.02.2020.
На підставі ст. 1 розділу 1 п. 20 Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» «Кінцевий бенефіціарним власник (контролер) - фізична особа, яка незалежно від формального володіння має можливість здійснювати вирішальний вплив на управління або господарську діяльність юридичної особи безпосередньо або через інших осіб, що здійснюється, зокрема, шляхом реалізації права володіння або користування всіма активами чи їх значною часткою, права вирішального впливу на формування складу, результати голосування, а також вчинення правочинів, які надають можливість визначати умови господарської діяльності, давати обов'язкові до виконання вказівки або виконувати функції органу управління, або яка має можливість здійснювати вплив шляхом прямого або опосередкованого (через іншу фізичну чи юридичну особу) володіння однією особою самостійно або спільно з пов'язаними фізичними та/або юридичними особами часткою в юридичній особі у розмірі 25 чи більше відсотків статутного капіталу або прав голосу в юридичній особі. При цьому кінцевим бенефіціарним власником (контролером) не може бути особа, яка має формальне право на 25 чи більше відсотків статутного капіталу або прав голосу в юридичній особі, але є агентом, номінальним утримувачем (номінальним власником) або є тільки посередником щодо такого права».
ТОВ «Запоріжжяелектропостачання надало лист вих. №ПТЕ/0037-1.41 від 28.02.2020 з інформацією про кінцевого бенефіціарного власника в ЄДР: про те що ЖОДНА ФІЗИЧНА ОСОБА НЕ ВОЛОДІЄ ПАКЕТОМ АКЦІЙ, ЩО ПЕРЕВИЩУЄ 25% СТАТУТНОГО КАПІТАЛУ ТОВ "ЗАПОРІЖЖЯЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ, що не є порушенням чинного законодавства та не може бути підставою для відхилення учасника.
Відповідно до вищевикладених нами роз’яснення - було встановлено наявність дискримінаційних положень, які суперечать чинному законодавству у сфері публічних закупівель, та порушують наше право в період кваліфікації бути оголошеним Переможцем даних торгів згідно встановленого законом порядку, а також встановлення у тендерній документації «прихованих» вимог до учасників у розділах, які не стосуються змісту тендерної пропозиції.
Вимагаємо скасувати рішення щодо дискваліфікації ТОВ «Запоріжжяелектропостачання», враховуючи зауваження стосовно неправомірності відхилення нашої тендерної пропозиції та докази щодо дискримінації нас як учасника процедури закупівлі. У разі не вирішення даної вимоги - рішення будуть оскаржені у Антимонопольному комітеті України.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
13.03.2020 13:44
Вирішення:
Щодо розгляду вимоги щодо скасування рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Запоріжжяелектропостачання», № UA-2020-02-07-001449-c.b1
Вимога учасника відхиляється, оскільки усі рішення тендерного комітету Замовника прийняті із дотриманням норм чинного законодавства.
Інформація щодо розгляду окремих пунктів вимоги:
1. Відповідно п. 7.1 Протоколу розгляду тендерних пропозицій № 7 від 06.03.2020, Замовник зазначає, що Учасник ТОВ «Запоріжжяелектропостачання» не надав відповідно до п. 11 Додатку 1 тендерної документації документи та не приймає до уваги лист – роз’яснення учасника № ПТЕ/0037-1.11 від 28.02.2020.
Учасником не було реалізоване право, передбачене Законом «Про публічні закупівлі» щодо оскарження тендерної документації та/або звернення за роз’ясненнями. Таким чином, учасник повинен надати усі передбачені тендерною документацією документи, в тому числі довідки, про які йдеться мова в цьому пункті вимоги.
Норма тендерної документації «У разі якщо учасник або переможець не повинен складати або відповідно до норм чинного законодавства (у разі подання тендерної пропозиції учасником-нерезидентом/переможцем-нерезидентом відповідно до норм законодавства країни реєстрації) не зобов’язаний складати якийсь зі вказаних в положеннях документації документ, то він надає лист-роз’яснення в довільній формі» застосовується у випадках, коли учасник не повинен складати передбачений у тендерній документації документ (зокрема, у випадку подання тендерної пропозиції учасником – фізичною особою-підприємцем не вимагається статут, тощо) та не поширюється на цей випадок.
Тобто відхилення є правомірним.
2. Відповідно п. 7.1 Протоколу розгляду тендерних пропозицій № 7 від 06.03.2020 Замовником було встановлено, що тендерна пропозиція учасника ТОВ «Запоріжжяелектропостачання» не відповідає вимогам тендерної документації, а саме: «не надання фінансової звітності за 4 квартал 2019р.» та не надав підтвердження повноважень посадової особи щодо підпису документів та підписання договору про закупівлю».
Чинне законодавство пов’язує необхідність узгодження значних правочинів саме із розміром чистих активів за останній фінансовий квартал. Також вимога надання фінансової звітності за цей квартал була передбачена тендерною документацією.
Подання фінансової звітності за інший період є неналежним виконанням вимог тендерної документації.
Факт подання учасником звітності в останній день строку може свідчити про недоліки у організації фінансового та бухгалтерського обліку учасника, але не є підставою для відступлення замовника від вимог чинного законодавства та/або тендерної документації.
Тобто відхилення є правомірним.
3. Щодо відсутності зазначення у єдиному державному реєстрі інформації про кінцевого бенефіціарного власника.
Як учасник зазначає, на підставі ст. 1 розділу 1 п. 20 Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення»: «Кінцевий бенефіціарним власник (контролер) - фізична особа, яка незалежно від формального володіння має можливість здійснювати вирішальний вплив на управління або господарську діяльність юридичної особи безпосередньо або через інших осіб».
Тобто під час оцінки того, хто є кінцевим бенефіціарним власником, оцінюється в першу чергу можливість реально здійснювати вирішальний вплив на товариства, при цьому наявність формального впливу (володіння більш ніж 25% статутного капіталу) не є єдиними фактором, що враховується.
Перелік юридичних осіб, які мають право не зазначати кінцевого бенефіціарного власника у зв’язку з його відсутністю, наведений у законі «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», він є вичерпаним та не підлягає розширеному тлумаченню.
Оскільки учасник не належить до виключень, він зобов’язаний зазначити свого кінцевого бенефіціарного власника у ЄДР.
Звертаємо увагу, що в квітні 2020 р. вступають в дію зміни до закону «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення», які посилюють вимоги до надання інформації про кінцевого бенефіціарного власника та встановлюють штрафні санкції для керівника юридичної особи.
Тобто відхилення є правомірним.
Статус вимоги:
Відхилено