-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
ДК 021:2015: 09120000-6 Газове паливо, 09123000-7 Природний газ, (природний газ (для споживачів, які не є побутовими)
Закупівля здійснюється за рахунок власних коштів ПрАТ «АК «Київводоканал»
Завершена
35 813 875.20
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.8% або 300 000.00 UAH
мін. крок: 0.8% або 300 000.00 UAH
Період оскарження:
31.01.2020 15:20 - 27.02.2020 00:00
Скарга
Розгляд припинено
Скарга
Номер:
19eeb553d376434f8cbbf490788c9c4b
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-01-31-000839-b.b3
Назва:
Скарга
Скарга:
Скарга
Пов'язані документи:
Учасник
- 2785.pdf 10.03.2020 22:54
- Скарга АМКУ АК Київводоканал.pdf 10.03.2020 22:54
- Рішення від 13.03.2020 № 4822.pdf 13.03.2020 19:32
Дата прийняття скарги до розгляду:
10.03.2020 22:54
Опис причини скасування:
відсутність подальшої потреби
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
11.03.2020 17:29
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
13.03.2020 19:32
Скарга
Розгляд припинено
СКАРГА про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Номер:
3fd862d5e1a14697958433b3965305b3
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-01-31-000839-b.c2
Назва:
СКАРГА про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Скарга:
Порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Пов'язані документи:
Учасник
- платеж 220.pdf 10.03.2020 22:40
- Скарга Київводоканал.pdf 10.03.2020 22:40
- Рішення від 13.03.2020 № 4823.pdf 13.03.2020 19:29
Дата прийняття скарги до розгляду:
10.03.2020 22:41
Опис причини скасування:
Скаржник повторно ознайомився з вимогами Тендерної документацію, у зв'язку з чим відкликає оскарження пропозиції ОККО КОНТРАКТ.
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
11.03.2020 15:08
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
13.03.2020 19:29
Вимога
Залишено без розгляду
Про усунення порушень та внесення змін до Тендерної документації
Номер:
b5d362cf7fbc4b178b013c035485464c
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-01-31-000839-b.c1
Назва:
Про усунення порушень та внесення змін до Тендерної документації
Вимога:
ВИМОГА
В порядку статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі
Ідентифікатор (номер оголошення) закупівлі: UA-P-2020-01-31-003467-c
Процедура закупівлі-відкриті торги
Предмет закупівлі - Природний газ, Код ДК 021:2015 - 09120000-6 - Газове паливо (для споживачів, що не є побутовими).
Ознайомившись зі змістом Тендерної документації Замовника і додатками до неї, які є її невід’ємними частинами , вважаємо за необхідне звернутись з вимогою про усунення порушень та внесення змін до Тендерної документації через наявність вимог та положень, які не відповідають Чинному законодавству України та порушують норму частини 3 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», якою передбачена недискримінація учасників, а також порушують права Учасників закупівлі та законні інтереси, пов’язані з участю у Процедурі закупівлі та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі» .
Разом з нормативно-правовими обґрунтуваннями наводимо перелік вимог та положень Тендерної документації і додатків до неї, які не відповідають чинному законодавству України і мають бути змінені Замовником .
1. Розділом 2 Інструкції з підготовки тендерної документації Замовник встановлює власні вимоги до банківської установи, в якій учасник має оформляти банківську гарантію забезпечення тендерної пропозиції та суб’єктивні вимоги щодо її змісту. Так, абзацем 12 розділу 2 Інструкції з підготовки тендерної документації зазначено, що «Банківська гарантія не повинна містити умови, що ускладнюють або унеможливлюють задоволення вимог замовника з отримання грошових коштів від гаранта по забезпеченню, наданого учасником у формі банківської гарантії». Дана вимога не регламентована жодним нормативно-правовим актом та Законом України.
2. Пунктом 3 розділу 6 нструкції з підготовки тендерної документації Замовник вимагає від учасника надати копію гарантійного листа на імя учасника від видобувника та/або імпертера газу про відповідність природного газу державним стандартам, датованого не раніше 30 днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Дана вимога є безпідставною та такою, що не відповідає нормам Законодавства через наступне.
- Відповідно пункту 42 статті 1 Закону України «Про ринок природного газу» точка виходу - визначена точка у газотранспортній системі, в якій оператор газотранспортної системи доставляє природний газ, що знаходиться у газотранспортній системі, до споживача, приєднаного до газотранспортної системи
- Відповідно підпункту 2 пункту 1 розділу 1 глави ІІІ Кодексу Газотранспортної системи Відповідальним за якість газу у точках виходу є - оператор газотранспортної системи.
Через наведене вище вбачається, що видобувник та/або імпортера газу не мають ніякого відношення до якості природного газу, який отримуватиме за Договором Замовник, а тому дана вимога підлягає виключенню зі змісту тендерної документації.
3. Щодо умов проекту договору, який викладено в додатку №2 тендерної документації.
П. 1.5 Проекту Договору зазначено, що на день укладення Договору Сторони визначили, що Постачальник замовляє Споживачу потужність на добу наперед.
При цьому відповідно пункту 1.6 Проекту договору зазначена наступна умова «Споживач має право замовити потужність у разі дотримання строків та порядку розрахунків за Договором на такі періоди:
1) річний - у разі подання заявки з 15 січня по 30 січня поточного газового року;
2) квартальний газового року, наступного за газовим роком, - у разі подання заявки з 15 березня до 30 березня поточного газового року;
3) квартальний поточного газового року, у разі подання заявки не пізніше ніж за 45 календарних днів до 01 числа першого місяця, для якого замовляється потужність;
4) місячний поточного газового року - у разі подання заявки не пізніше ніж за 45 календарних днів до 01 числа місяця, для якого замовляється потужність;
5) на добу наперед - у разі подання заявки не пізніше газової доби (D-2).»
Дані положення є дискримінаційним та розділ 1 Договору має бути викладено у відповідності до Законодавства України через наступне.
Пунктом 1 глави 5 розділу XІ Кодекесу ГТС «Процедура розподілу потужності» встановлено, що Кожний замовник послуг транспортування може подати одну заявку на розподіл гарантованої потужності та одну заявку на розподіл переривчастої потужності в цій точці входу або виходу.
В пункті 2 цієї ж глави Кодексу ГТС встановленго, що У рамках процедури розподілу потужності беруть участь заявки щодо:
1) річних періодів, які були подані в період з 01 лютого до 15 лютого, які належать до одного або декількох з п’ятнадцяти газових років, наступних за газовим роком, у якому подається заявка;
2) квартальних періодів, які були подані в період з 01 квітня до 15 квітня, які належать до одного або декількох з чотирьох кварталів газового року, наступного за газовим роком, в якому подається заявка;
3) місячних періодів та квартальних періодів, які були подані за 30 календарних днів до 01 числа місяця, у якому повинно бути розпочато транспортування природного газу, які належать до якогось з газових місяців або кварталів у газовому році, у якому розподіляється потужність.
При цьому потужність на період однієї газової доби, доступ до якої визначено главою 9 розділу ХІ Кодексу надається замовнику послуг транспортування на наступних умовах :
Доступ до потужності точок входу/виходу на добу наперед надається на підставі укладеного договору транспортування та номінації (для точок міждержавного з’єднання - номінації/реномінації), підтвердженої оператором газотранспортної системи, відповідно до глави 1 цього розділу та вимог розділу ХI цього Кодексу.
У випадку якщо обсяг природного газу, визначений у номінації (для точок міждержавного з’єднання - номінації/реномінації), поданій замовником послуг транспортування, перевищує величину суми вже розподіленої йому потужності на річний, квартальний та місячний періоди, то вважається, що замовник послуг транспортування на величину перевищення подав заявку на розподіл потужності на добу наперед.
Підтверджена оператором газотранспортної системи номінація на газову добу (для точок міждержавного з’єднання - номінація/реномінація) є підтвердженням розподілу потужності на добу наперед (на величину перевищення обсягом природного газу, визначеним у номінації, величини суми вже розподіленої замовнику послуг транспортування потужності на річний, квартальний та місячний періоди).
Тобто, у випадку, якщо Замовник прийме рішення змінити період потужності у відповідності до п 1.7 Проекту Договору, дані дії потягнуть за собою наслідки, виражені у прямих фінансових втратах Постачальника, так як останній буде змушений вносити суттєві корективи (з огляду на обсяги предмету закупівлі) замовлення потужності у оператора ГТС, що призведе до наслідків, передбачених пунктом 20 глави 1 розділу ХІ Кодексу ГТС, а саме Оператор газотранспортної системи може відмовити замовнику послуг транспортування, який виконав свої обов’язки за цим Кодексом та договором транспортування природного газу, у праві користування потужністю на умовах та у порядку, визначених цим Кодексом, у таких випадках:
1) відсутність або недостатність вільної потужності;
2) якщо надання доступу стане перешкодою для виконання таким оператором спеціальних обов'язків, покладених на нього відповідно до статті 11 Закону України «Про ринок природного газу»;
Що викличе негативні наслідки для Замовника
Пункт 17 глави 1 розділу ХІ Кодексу ГТС, а саме величина використаних замовником послуг транспортування обсягів потужності точок входу/виходу дорівнює величинам остаточних алокацій щодобових подач та відборів замовника послуг транспортування природного газу у відповідних точках входу/виходу. Відповідальність за перевищення замовлених потужностей несуть замовники послуг транспортування відповідно до договору транспортування природного газу.
В даному випадку настають негативні наслідки для Постачальника.
Крім того, відповідно ч.4 ст. 180 ГК України умови про предмет у господарському договорі повинні визначати найменування (номенклатуру, асортимент) та кількість продукції (робіт, послуг), а також вимоги до їх якості. Вимоги щодо якості предмета договору визначаються відповідно до обов'язкових для сторін нормативних документів, зазначених у статті 15 цього Кодексу, а у разі їх відсутності - в договірному порядку, з додержанням умов, що забезпечують захист інтересів кінцевих споживачів товарів і послуг.
Положеннями ст. 15 ГК України встановлено наступне:
У сфері господарювання застосовуються технічні регламенти, стандарти, кодекси усталеної практики та технічні умови.
Застосування стандартів, кодексів усталеної практики чи їх окремих положень є обов'язковим для:
суб'єктів господарювання, якщо обов’язковість застосування стандартів чи кодексів усталеної практики установлено нормативно-правовими актами;
учасників угоди (контракту) щодо розроблення, виготовлення чи постачання продукції, якщо в ній (ньому) є посилання на певні стандарти чи кодекси усталеної практики;
Таким чином, розділом 1 Договору має бути визначено період, на який Споживач замовляє доступ до потужності на термін дії Договору.
4. П. 8.3 Договору підлягає виключенню через наступне:
Підстави, через які здійснюється припинення\обмеження газопостачання споживачам, а також порядок припинення\обмеження газопостачання регламентовані Законом України «Про ринок природного газу» та Кодексом газотранспортної системи, який затверджено Постановою НКРЕКП № 2493 від 30.09.2015 р.
Підстави та порядок припинення / обмеження постачання природного газу споживачу регламентовано главою Х Кодексу газотранспортної системи, який затверджено Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП) № 2493 від 30.09.2015 р .
Підпунктом 3 пункту 2 глави 1 розділу Х Кодексу газотранспортної системи встановлено, що Оператор газотранспортної системи зобов’язаний припинити (обмежити) транспортування природного газу в точці входу до газотранспортної системи або точці виходу з газотранспортної системи у випадку розміщення (в електронному вигляді на інформаційний платформі Оператора ГТС) замовником послуг транспортування повідомлення/доручення про припинення (обмеження) транспортування природного газу до точки виходу, в якій споживач, що порушує умови договору на постачання, одержує природний газ. При цьому пунктом 7 глави 1 розділу Х Кодексу ГТС зазначено, що Повідомлення про припинення (обмеження) транспортування природного газу повинно бути розміщене на інформаційній платформі оператора газотранспортної системи не пізніше чотирьох календарних днів до зазначеної в повідомленні дати припинення (обмеження) транспортування природного газу.
Відповідно до положень пункту 7 глави 1 розділу Х Кодексу ГТС від постачальника природного газу (замовника послуг транспортування) вимагається не пізніше чотирьох календарних днів до зазначеної дати припинення (обмеження) транспортування природного газу розмістити на інформаційній платформі оператора газотранспортної системи Повідомлення про припинення (обмеження) транспортування природного газу.
Дії оператора газотранспортної системи регламентовано пунктом 8 глави 1 розділу Х Кодексу ГТС, яким встановлено , що у разі направлення замовником послуг транспортування повідомлення/доручення про припинення (обмеження) транспортування природного газу до точки виходу, в якій споживач, що порушує умови договору на постачання, одержує природний газ, зобов’язаний надіслати операторам газорозподільної системи, у газорозподільній зоні яких розташовані споживачі відповідного замовника послуг транспортування, повідомлення про припинення (обмеження) подачі природного газу відповідним споживачам.
Оператори газорозподільної системи, у газорозподільній зоні яких розташовані споживачі відповідного замовника послуг транспортування, не пізніше одного дня з моменту отримання від оператора газотранспортної системи повідомлення про припинення (обмеження) подачі природного газу зобов’язані повідомити таких споживачів та розпочати дії з припинення.
Звертаємо увагу, що у разі, якщо оператор газорозподільної системи не здійснить припинення/(обмеження) подачі природного газу у випадку та в порядку, передбаченому главою 1 розділу Х Кодексу ГТС, відповідно до абзацу 4 пункту 4 глави 1 розділу Х Кодексу ГТС, після закінчення строку, встановленого законодавством для припинення (обмеження) розподілу (транспортування) природного газу споживачам, алокація фактичного обсягу споживання природного газу такими споживачами здійснюється на відповідного оператора газорозподільної системи, тобто останні несе фінансову відповідальність у випадку, якщо за повідомленням постачальника не припинить (обмежить) газопостачання споживачу.
Після запровадження добового балансування з 1 березня 2019 року та інформаційної платформи з електронно-цифровим підписом, Кодексом ГТС не передбачена наявність у постачальника договору на виконання робіт, пов’язаних з припиненням/обмеженням споживачам.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога Київводоканал.pdf.p7s 21.02.2020 14:03
- Вимога Київводоканал.pdf 21.02.2020 14:03
Дата подачі:
21.02.2020 14:04
Вирішення:
Замовником дотримано вимоги чинного законодавства України та жодним чином не обмежує конкуренцію, щодо надання учасниками забезпечення тендерної пропозиції у формі банківської гарантії, яка оформляється відповідно до вимог постанови Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639 «Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах» із зобов’язанням банку у разі виникнення обставин, передбачених пунктом 3 Розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» цієї тендерної документації та Закону України «Про публічні закупівлі», відшкодувати на рахунок ПрАТ «АК «Київводоканал» кошти у сумі забезпечення тендерної пропозиції. У тому числі, банківська гарантія не повинна містити умови, що ускладнюють або унеможливлюють задоволення вимог замовника з отримання грошових коштів від гаранта по забезпеченню, наданого учасником у формі банківської гарантії., тобто не повинна містити інформацію та посилання на інші документи, які свідчать про взаємовідносини учасника з банком з приводу взяття даної банківської гарантії.
Стосовно наявності вимоги про надання «копії гарантійного листа на ім’я Учасника від видобувника та/або імпортера природного газу про відповідність природного газу державним стандартам, датованого не раніше 30 днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій» повідомляємо наступне:
У відповідності до частини 3 та 4, ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі»: «Тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.», що свідчить про законність даної вимоги, а також про те, що дана вимога жодним чином не обмежує конкуренцію та не призводить до дискримінації учасників.
Надання даного листа в складі тендерної пропозиції запевняє Замовника в отриманні Учасником предмету закупівлі (природного газу), від імпортера чи видобувника, який відповідає державним стандатам (ДСТУ (ГОСТ ГОСТ 5542-87)).
Учасником не уважно було вивчено вимоги Тендерної документації, адже змістом не передбачається «відповідальність за якість газу у точках виходу», Замовник вбачає необхідність в отриманні інформації стосовно отриманням Учасником природного газу, який відповідає держаним стандартам.
У пункті 3 вимоги ТОВ «Газова компанія «Черкаси-Газ» (далі – Учасник, Постачальник) від 21.02.2020 № 64 (далі – Вимога) зазначено, що пунктом 1.6 проекту договору про постачання та замовлення потужності природного газу (для споживачів які не є побутовими) (далі – Договір), який знаходиться у складі тендерної документації ПрАТ «АК «Київводоканал» (далі – Товариство, Споживач), яка розміщена на веб-порталі «Prozorro» через авторизований електронний майданчик «Держзакупівлі. Онлайн», визначено періоди щодо замовлення потужності, у разі дотримання строків за Договором, проте насправді у пункті 1.6 Договору зазначено наступне: «Заявки на замовлення або зміну потужності за формою, встановленою у Додатку до цього Договору, надсилаються Споживачем на електронну пошту Постачальника».
При цьому, у пункті 1.7 Договору зазначено періоди у які Споживач має право замовити потужність у разі дотримання строків та порядку розрахунків за Договором.
Учасник у Вимозі посилається на пункт 1 глави 5 розділу IX Кодексу газотранспортної системи (далі – Кодекс), яким визначено, що кожний замовник послуг транспортування може подати одну заявку на розподіл гарантованої потужності та одну заявку на розподіл переривчастої потужності в цій точці входу або виходу, а пунктом 2 глави 5 розділу IX Кодексу визначено, що у рамках процедури розподілу потужності беруть участь заявки щодо:
1) річних періодів, які були подані в період з 01 лютого до 15 лютого, які належать до одного або декількох з п’ятнадцяти газових років, наступних за газовим роком, у якому подається заявка;
2) квартальних періодів, які були подані в період з 01 квітня до 15 квітня, які належать до одного або декількох з чотирьох кварталів газового року, наступного за газовим роком, в якому подається заявка;
3) місячних періодів та квартальних періодів, які були подані за 30 календарних днів до 01 числа місяця, у якому повинно бути розпочато транспортування природного газу, які належать до якогось з газових місяців або кварталів у газовому році, у якому розподіляється потужність.
Проте Кодексом встановлено, що замовник послуг транспортування – це юридична особа або фізична особа - підприємець, яка на підставі договору транспортування, укладеного з оператором газотранспортної системи, замовляє одну чи декілька складових послуг транспортування природного газу.
Пунктом 1 глави 5 розділу IX Кодексу визначено, що замовник послуг транспортування, на якого в установленому порядку рішенням Кабінету Міністрів України відповідно до статті 11 Закону України «Про ринок природного газу» покладено спеціальні обов’язки з постачання природного газу, подає одну заявку на розподіл гарантованої потужності та одну заявку на розподіл переривчастої потужності в цій точці входу або виходу окремо для замовлення потужності в межах виконання ним таких спеціальних обов’язків та замовлення потужності не в межах виконання ним таких обов’язків.
Враховуючи викладене повідомляємо, що у пункті 1.7 Договору встановлено періоди у які Товариство, як споживач, має право замовляти потужність у розумінні Договору, а у пункті 1 глави 5 розділу IX Кодексу йде мова про замовника послуг транспортування та періоди подачі його заявок на розподіл потужності, у розумінні Кодексу.
Отже, періоди зазначені у Договорі та Кодексі не є тотожними, не повинні співпадати та встановлені для різних юридичних осіб, тому викладені зауваження Учасника є необґрунтованими та не відповідають вимогам чинного законодавства України.
Щодо посилання Учасника на норми Господарського кодексу України щодо обов’язкового зазначення вимог якості предмета договору повідомляємо, що Договір, який знаходиться у складі тендерної документації Товариство, яка розміщена на веб-порталі «Prozorro» через авторизований електронний майданчик «Держзакупівлі. Онлайн» містить розділ 3 «Якість природного газу», який відповідає вимогам чинного законодавства України.
Водночас інформуємо, що у пункті 8.3 Договору визначено: «Припинення (обмеження) газопостачання Споживачеві здійснюється Постачальником в порядку, визначеному Правилами постачання газу, Порядком пооб'єктового припинення (обмеження) газопостачання споживачам, крім населення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.12.06 №1687, а також іншими нормативно-правовими актами, що регулюють зазначені правовідносини.»
Отже всі аргументи Учасника викладені у Вимозі щодо цього питання є безпідставними, оскільки формулювання пункту 8.3 Договору «а також іншими нормативно-правовими актами, що регулюють зазначені правовідносини» дає можливість сторонам Договору використовувати всі чинні на момент виконання Договору нормативні акти.
Статус вимоги:
Не задоволено