• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Газове паливо (природній газ)

Торги не відбулися

261 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 305.00 UAH
Період оскарження: 31.01.2020 10:39 - 13.02.2020 00:00
Вимога
Відхилено

Вимога про внесення змін до тендерної документації

Номер: c3aa87b90e3443a3b81fdff1d24b53ef
Ідентифікатор запиту: UA-2020-01-31-000983-a.c1
Назва: Вимога про внесення змін до тендерної документації
Вимога:
ТЕНДЕРНОМУ КОМІТЕТУ Закупівля: UA-2020-01-31-000983-а Рядок плану закупівлі: UA-P-2020-01-31-002580-а ВИМОГА про внесення змін до тендерної документації Замовник – Головне управління Держпродспоживслужби в Рівненській області 31 січня 2020 року оприлюднив оголошення про проведення відкритих торгів на закупівлю товару Природний газ (Код згідно ДК 021:2015 – 09120000-6) та оприлюднив тендерну документацію для проведення цієї закупівлі. Товариство з обмеженою відповідальністю «Газова Компанія», маючи намір взяти участь у зазначеній закупівлі як учасник, вивчив тендерну документацію Замовника та виявив, що тендерна документація містить дискримінаційні умови. Зазначені умови обмежують конкуренцію та дискримінують товариство з обмеженою відповідальністю «Газова Компанія», унеможливлюючи його участь в даний закупівлі, що суперечить ст.ст. З, 20, 22 Закону України «Про публічні закупівлі». Такі умови можуть бути усунуті Замовником шляхом внесення змін до тендерної документації: 1. П. 5 розділу ІІІ тендерної документації встановлено вимогу надання інформації та документів, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям. Згідно п.п. 5.1 п. 5 розділу ІІІ тендерної документації встановлено вимогу до учасника - наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів, а саме: «…Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційному критерію, а саме: наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору: учасник повинен підтвердити досвід виконання аналогічного договору з постачання природного газу. У випадку, якщо учасник має досвід виконання аналогічного договору, що укладений із суб’єктом, який є замовником в розумінні п. 9 ч. 1 ст. 1 Закону, такий учасник повинен надати визначене цією документацією документальне підтвердження щодо виконання аналогічного договору, укладеного з таким замовником. Відсутність досвіду виконання аналогічного договору, що укладений із суб’єктом, який є замовником в розумінні п. 9 ч. 1 ст. 1 Закону, та за умови наявності досвіду виконання аналогічного договору, укладеного із суб’єктом, що за своїм статусом не є замовником в розумінні п. 9 ч. 1 ст. 1 Закону (з наданням відповідного документального підтвердження, що визначене згідно цієї документації) не є підставою для відхилення тендерної пропозиції учасника. 5.1.1. Для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційному критерію, останній повинен надати у порядку згідно п. 1.1 цього Розділу всі документи згідно переліку, вказаного нижче, а саме: - копію аналогічного договору* щодо постачання природного газу; - копію документу (або документів ), що підтверджує фактичне виконання аналогічного договору** (постачання учасником природного газу), копія якого надана у складі тендерної пропозиції – акт приймання-передачі природного газу (або інший аналогічний документ, складений сторонами договору у письмовій формі, що у двосторонньому порядку підтверджує приймання-передачу природного газу – видаткова накладна, акт звірки взаєморозрахунків, тощо), або відгук від замовника (споживача) згідно аналогічного договору та щодо виконання учасником умов такого договору, що має бути датований, а так само містити інформацію про реквізити відповідного аналогічного договору, щодо виконання якого надається зазначений відгук – номер (за наявності) аналогічного договору та дата його укладення…». Статтею 16 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачена можливість встановлення кваліфікаційного критерію наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору, проте замовник безпідставно обмежив коло потенційних учасників виключно до тих, які мають досвід роботи. ТОВ «Газова Компанія» є новоствореним підприємством, що зареєстроване вперше тільки 01.10.2019, а всі необхідні дозвільні документи, які надають право брати участь у відкритих торгах, предметом яких є Природний газ (Код згідно ДК 021:2015 – 09123000-7) отримало з 01.01.2020 року. А отже, така умова є дискримінаційною і може та повинна бути усунута з тендерної документації шляхом зазначення наступного – «кваліфікаційна вимога - наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів не застосовується до новостворених суб’єктів господарювання». Таку ж думку висловила постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель у своєму рішенні № 2155-р/пк-пз від 12.03.2018 року, висловивши свою позицію наступним чином: «…Встановлення зазначеної вимоги Документації обмежує коло потенційних учасників Процедури закупівлі лише тими, які мають досвід виконання аналогічного договору (що є дискримінаційним по відношенню до інших потенційних учасників, зокрема, Скаржника)…, Дії Замовника в частині встановлення наведених вище вимог порушують принципи здійснення закупівель - недискримінація учасників (у тому числі, Скаржника), та вимоги частини четвертої статті 22 Закону, згідно з якою тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Враховуючи наведене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації…». ТОВ «Газова Компанія» поважає право Замовника визначити три кваліфікаційні вимоги згідно ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі», і жодним чином не намагається вплинути на Замовника у будь який неправовий спосіб, проте зазначає, що якби Замовник погодився із викладеною позицією щодо внесення до тендерної документації, а саме п. 5 розділу ІІІ тендерної документації змін у вигляді «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів не застосовується до новостворених суб’єктів господарювання.» - це б дало можливість всім новоствореним суб’єктам господарювання спробувати свої сили і взяти участь у процедурі торгів з даної закупівлі. Згідно п. 2 розділу ІІ тендерної документації Замовник має право за результатами звернень внести зміни до тендерної документації. Тому, у відповідності до всього вище викладеного, - ПРОСИМО ЗАМОВНИКА: 1. Внести зміни до тендерної документації шляхом зазначення: кваліфікаційна вимога - наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів не застосовується до новостворених суб’єктів господарювання. Директор ТОВ «Газова Компанія» _____________ Калька Я.З.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: «Шановний учасник, розглянувши Вашу вимогу, повідомляємо наступне: Тендерний комітет Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області утворений для організації та проведення процедур закупівель. У своїй діяльності тендерний комітет керується Законом України «Про публічні закупівлі» (далі по тексту – Закон), Положенням про тендерний комітет та чинним законодавством України. Тендерний комітет діє на засадах колегіальності та неупередженості. Одними із принципів здійснення закупівель, передбачених ст. 3 Закону, є максимальна економія та ефективність, добросовісна конкуренція серед учасників, недискримінація учасників та інше. Ураховуючи вимоги пункту 29 частини першої статті 1 Закону, тендерна документація розробляється та затверджується замовником і повинна містити перелік складових, визначених частиною другою статті 22 Закону, зокрема, один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до статті 16 та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям згідно із законодавством. Згідно з пунктом 5 розділу ІІІ Документації нами, Замовником, визначено кваліфікаційні критерії до учасників процедури закупівлі з числа тих, що встановлені частиною другою статті 16 Закону, та визначено перелік документів, що підтверджують інформацію учасників тендерних торгів про їх відповідність таким критеріям, зокрема, «5.1.1. Для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційному критерію, останній повинен надати у порядку згідно п. 1.1 цього Розділу всі документи згідно переліку, вказаного нижче, а саме: - копію аналогічного договору* щодо постачання природного газу; - копію документу (або документів ), що підтверджує фактичне виконання аналогічного договору** (постачання учасником природного газу), копія якого надана у складі тендерної пропозиції – акт приймання-передачі природного газу (або інший аналогічний документ, складений сторонами договору у письмовій формі, що у двосторонньому порядку підтверджує приймання-передачу природного газу – видаткова накладна, акт звірки взаєморозрахунків, тощо), або відгук від замовника (споживача) згідно аналогічного договору та щодо виконання учасником умов такого договору, що має бути датований, а так само містити інформацію про реквізити відповідного аналогічного договору, щодо виконання якого надається зазначений відгук – номер (за наявності) аналогічного договору та дата його укладення.» Статтею 16 ч.2 Закону передбачена можливість встановлення Замовником такого кваліфікаційного критерію як наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору, тому ми не вбачаємо безпідставного обмеження кола потенційних учасників . Стосовно зазначеного Вами Рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель ( № 2155-р/пк-пз від 12.03.2018 року), то в Рішенні вказано, що «Замовник не довів та документально не підтвердив необхідність встановлення вимоги щодо обов’язковості надання документального підтвердження досвіду виконання аналогічного договору саме з бюджетною установою». Тобто, в тому випадку, який розглядав АМКУ, в тендерній документації були встановленні вимоги, які обмежували коло потенційних учасників Процедури закупівлі лише тими, які мають досвід виконання аналогічного договору з бюджетними установами (що є дискримінаційним по відношенню до інших потенційних учасників, зокрема, Скаржника, який має досвід виконання договорів з установами, що не відносяться до бюджетної сфери). Замовником було дотримано усі принципи здійснення публічних закупівель, установлених Законом, зокрема не встановлено дискримінаційних критеріїв щодо учасників (вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм мають право брати участь у Процедурі закупівлі на рівних умовах), встановлені в даній Процедурі закупівлі умови, повністю відповідають нормам законодавства. Тендерна документація складена у відповідності до чинного законодавства і враховуючи надане право Замовнику відповідно до Закону ст.16 ч.2 встановлювати один або декілька кваліфікаційних критеріїв, нами було передбачено в тендерній документації з метою безперебійного постачання природного газу для потреб Замовника. Тому тендерним комітетом було прийнято рішення одноголосно, що на даний час не має підстав для внесення змін до тендерної документації».
Статус вимоги: Відхилено