• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

Рафіновані олії та жири

Торги відмінено

44 500.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 3% або 1 335.00 UAH
Період оскарження: 31.01.2020 08:47 - 03.02.2020 08:51
Вимога
Є відповідь

Вимагаємо скасувати рішення

Номер: 2293b79c312d4d6d8bf3467464767029
Ідентифікатор запиту: UA-2020-01-31-000034-c.b5
Назва: Вимагаємо скасувати рішення
Вимога:
Не відповідність кваліфікаційний критеріям
Пов'язані документи: Учасник Замовник
Вирішення: Тендерним комітетом ДП «ЛРЦ ім. В.Т.Гуца» було розглянуто вимогу скасувати протокол №129 від 07.02.2020р. та прийнято рішення відмовити у задоволенні вимоги зважаючи на наступне. Відповідно до ч. 1 ст. 28 Закону України «Про публічні закупівлі», оцінка тендерних пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації шляхом застосування електронного аукціону. Основним критерієм оцінки пропозицій з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям та вимогам до предмета закупівлі, а також з інформацією та документами, що містять технічний опис предмета закупівлі, здійснюється автоматично електронною системою закупівель одразу після завершення електронного аукціону, є ЦІНА. ФОП Випущенко Л. М. було запропоновано найнижчу ціну. При цьому, подання документів учасником у форматі jpg не позбавило тендерний комітет можливості ознайомитись із такими, а відсутність вихідного номеру та дати на листах учасника не є грубим порушенням. Такі порушення не впливають на ціну тендерної пропозиції, яка є основним критерієм оцінки пропозицій учасників. Пунктом 4.5 Оголошення передбачено надання копії фінансової звітності за останній звітний період з відміткою органу статистики (або копія квитанції про підтвердження подачі звітності в електронному вигляді). ФОП Випущенко Л. М. було надано податкову декларацію платника єдиного податку – фізичної особи-підприємця за 2018 рік, яка є останньою звітною.
Статус вимоги: Не задоволено
Вимога
Залишено без розгляду

Дискримінаційна умова про надання учасниками копії фінансової звітності

Номер: 12a9fa831e3b4e59a462610239a4df94
Ідентифікатор запиту: UA-2020-01-31-000034-c.a4
Назва: Дискримінаційна умова про надання учасниками копії фінансової звітності
Вимога:
В п.4.5. тендерної документації вказана вимога про подання «копії фінансової звітності за останній звітний період з відміткою органу статистики (або копія квитанції про підтвердження подачі звітності в електронному вигляді)». Звертаємо увагу на те,що ч.4 п.3 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» дозволяє включати у тендерній документації включати іншу "інформацію", а не "ВИМОГИ ДО УЧАСНИКІВ" ! ВИЧЕРПНИЙ ПЕРЕЛІК МОЖЛИВИХ ДОКУМЕНТАЛЬНИХ ВИМОГ визначений ч.2 ст.16 Закону. В ній вказано замовник може встановити лише такі 3 кваліфікаційні критерії як : 1) наявність обладнання та матеріально-технічної бази; 2) наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід та 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. Тобто ЗАКОН НЕ ДОЗВОЛЯЄ ЗАМОВНИКУ вимагати фінансову звітність учасника інакше про це б чітко було вказано у ст.16 Закону. ЗВЕРТАЄМО УВАГУ - це Закон «Про державні закупівлі», який діяв до його заміни Законом України «Про публічні закупівлі», містив право замовника вимагати підтвердження фінансової спроможності. На даний час Закон України «Про публічні закупівлі» не містить таких вимог до учасника. Відповідно до ч.1 ст.2 Закону ЗАМОВНИКИ ДОПОРОГОВИХ закупівель повинні дотримуватися визначених Законом принципів закупівель. Вказані принципи визначені ст.3, 5, 22 Закону, зокрема встановлений принцип «недискримінація учасників», який згідно ч.3. ст.5, ч.4 ст.22 Закону включає заборону замовнику включати до тендерної документація вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. На підставі викладеного, керуючись принципами закупівель визначеними ст.3, 5, 16, 22 Закону вимагаємо виключити з тендерної документації вимогу про подання учасниками «копії фінансової звітності за останній звітний період з відміткою органу статистики (або копія квитанції про підтвердження подачі звітності в електронному вигляді)».
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Перелік складових, який повинна містити тендерна документація, визначено частиною другою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон). При цьому частиною третьою статті 22 Закону встановлено, зокрема, що документація конкурсних торгів може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, тобто не можна передбачати в тендерній документації вимоги, які ставлять учасників в нерівні умови в рамках одних і тих же торгів. Водночас згідно з частиною третьою статті 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Таким чином, тендерна документація розробляється замовником з дотриманням вимог Закону, зокрема статті 22 Закону, та керуючись наказом Мінекономрозвитку від 13.04.2016 р. N 680 "Про затвердження примірної тендерної документації". Зміст інформації, яку необхідно підтвердити, а також перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність вимогам, встановленим у тендерній документації, визначається замовником самостійно згідно із законодавством, виходячи зі специфіки предмета закупівлі з урахуванням частини третьої статті 5 Закону та дотриманням принципів, закріплених у статті 3 Закону. По суті самої вимоги повідомляємо. Вимога в наданні копій балансу, звіту про фінансові результати зумовлена тим, що така звітність дає можливість встановити: баланс (звіт про фінансовий стан) - фінансовий стан підприємства, який відображає на певну дату його активи, зобов’язання і власний капітал; звіт про рух грошових коштів - відображає надходження і вибуття грошових коштів протягом звітного періоду в результаті операційної, інвестиційної та фінансової діяльності; звіт про фінансові результати (звіт про сукупний дохід) - інформацію про доходи, витрати, фінансові результати та сукупний дохід. Вимога в наданні даних документів зумовлена, тим, що: перше – встановити чи є в учасника достатня фінансова спроможність на утримання та придбання обладнання та матеріально-технічної бази підприємства. друге – встановити, чи відбувався грошовий оборот на підприємству учасника, по виконанню аналогічних договорів, що надані на підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів поставки. Крім того, розмір чистого доходу компанії є тим показником, що свідчить про активність компанії на ринку і дає уяву про приблизну кількість реалізованого товару за рік. Зважаючи на наведене вище та враховуючи доводи викладені у вимозі до замовника, вважаємо, що законодавством не заборонено включати такі вимоги, наявність даного критерію у тендерній документації є обґрунтованим та доцільним, а вимога є не обґрунтованою, скаржник не довів та документально не підтвердив, яким чином вищезазначена вимога Документації порушує його права та законні інтереси, а також перешкоджає йому взяти участь у процедурі закупівлі.
Статус вимоги: Не задоволено
Вимога
Залишено без розгляду

Дискримінаційна умова про надання учасниками копії фінансової звітності

Номер: f3e2f852d3984219919fac0904c92752
Ідентифікатор запиту: UA-2020-01-31-000034-c.a3
Назва: Дискримінаційна умова про надання учасниками копії фінансової звітності
Вимога:
В п.4.5. тендерної документації вказана вимога про подання «копії фінансової звітності за останній звітний період з відміткою органу статистики (або копія квитанції про підтвердження подачі звітності в електронному вигляді)». Вказана вимога суперечить Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та є дискримінаційною, доказом чого є: 1. Згідно ч.2 ст.16 Закону замовник може встановити лише такі 3 кваліфікаційні критерії як 1) наявність обладнання та матеріально-технічної бази; 2) наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід та 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. Тобто ЗАКОНИ НЕ ДОЗВОЛЯЄ ЗАМОВНИКУ вимагати фінансову звітність учасника. ЗВЕРТАЄМО УВАГУ - це Закон «Про державні закупівлі», який діяв до його заміни Законом України «Про публічні закупівлі», містив право замовника вимагати підтвердження фінансової спроможності. На даний час Закон України «Про публічні закупівлі» не містить таких вимог до учасника. 2. Вимога про подання фінансової звітності є недоцільною оскільки: 2.1. Це замовник повинен буде сплатити учаснику гроші за товар, а не навпаки, то ж навіщо учасники повинні підтверджувати наявність у нього фінансової спроможності ?!; 2.2. З 29.10.2019 р в системі PROZORRO автоматично перевіряється відсутність боргів учасника по податкам до бюджету, доказом чого є інформація опублікована в PROZORRO https://prozorro.gov.ua/news/v-prozorro-avtomatichno-pereviryatimut-podatkovu-zaborgovanist-uchasnika-tenderu 2.3. Оплата коштів за товар здійснюється на умовах відстрочення оплати, тому взагалі незрозуміло, що повинна довести фінансова звітність учасника ? Який факт (умову, статус) ВИЗНАЧЕНИЙ Законом України «Про публічні закупівлі» ЯК ОБОВ’ЯЗКОВИЙ ДЛЯ ВИКОНАННЯ УЧАСНИКОМ повинна підтвердити фінансова звітність ?! У якій статті Закону це прямо вказано ?!; 2.4. Фінансова звітність учасника є інформацією з обмеженим доступом і її розміщення в загальному доступі є недоцільною. 2.5. Замовник може ознайомитися з фінансовою звітністю учасника під час укладення договору, а не вимагати, щоб фінансова інформація учасника була доступна всім кого вона не стосується. Відповідно до ч.1 ст.2 Закону ЗАМОВНИКИ ДОПОРОГОВИХ закупівель повинні дотримуватися визначених Законом принципів закупівель. Вказані принципи визначені ст.3, 5, 22 Закону, зокрема встановлений принцип «недискримінація учасників», який згідно ч.3. ст.5, ч.4 ст.22 Закону включає заборону замовнику включати до тендерної документація вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. На підставі викладеного, керуючись принципами закупівель визначеними ст.3, 5, 22 Закону вимагаємо виключити з тендерної документації вимогу про подання учасниками «копії фінансової звітності за останній звітний період з відміткою органу статистики (або копія квитанції про підтвердження подачі звітності в електронному вигляді)».
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Вимога не приймається. Згідно П.3 Ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» Тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Включивши п. 4.5. в Оголошення : надати копії фінансової звітності за останній звітний період з відміткою органу статистики (або копія квитанції про підтвердження подачі звітності в електронному вигляді) не вважаємо дискримінаційною умовою, т. я. вважаємо, що стан фінансової звітності підприємства підтвердить можливість виконання умов договору в повному обсязі та в договірні строки.
Статус вимоги: Не задоволено
Вимога
Вирішена

Умова про надання учасниками копій паспортів – протизаконна

Номер: ad8f3feb6f65409c811eb22eb8f4e66b
Ідентифікатор запиту: UA-2020-01-31-000034-c.a2
Назва: Умова про надання учасниками копій паспортів – протизаконна
Вимога:
У п.4.3. тендерної документації міститься вимога про надання у складі тендерної пропозиції "Копії паспорту(ів) посадової(их) та/або уповноваженої(их) осіб на право підпису документів цінової пропозиції, договору та актів виконаних робіт (наданих послуг).". Дана вимога: 1) Суперечить вимогам Конституції та Закону України «Про захист персональних даних»: Згідно ст.32 Конституції України не допускається збирання, зберігання, використання та поширення конфіденційної інформації про особу без її згоди, крім випадків, визначених законом, і лише в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та прав людини. Відповідно до ч.6 ст.6 Закону України «Про захист персональних даних» не допускається обробка даних про фізичну особу, які є конфіденційною інформацією, без її згоди, крім випадків, визначених законом, і лише в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та прав людини. Згідно ч.1 ст.11. Закону України «Про захист персональних даних» обробка (збирання, реєстрація, накопичення, зберігання, адаптування, зміна, поновлення, використання і поширення (розповсюдження, реалізація, передача) персональних даних здійснюється за згодою суб’єкта персональних даних на обробку його персональних даних. Відповідно до ч.1 ст.14 Закону України «Про захист персональних даних» поширення персональних даних передбачає дії щодо передачі відомостей про фізичну особу за згодою цієї фізичної особи. Отже будь-які дії з персональними даними фізичної особи здійснюються лише з її ЗГОДИ. Директор (уповноважена особа) учасника не давав згоди учаснику чи будь-якій іншій особі на поширення (оприлюднення) його паспорту для ЗАГАЛЬНОГО ДОСТУПУ в мережі інтернет. Тому публічне оприлюднення паспорту в загальному доступі суперечить Конституції та Закону України «Про захист персональних даних». 2) Суперечить Закону України «Про публічні закупівлі» : Відповідно до ч.1 ст.3 Закону України «Про публічні закупівлі» одним з принципів здійснення закупівель є - недискримінація учасників. Згідно ч.3 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Вимога про надання паспорту є дискримінаційною оскільки позбавляє можливості участі у тендері тих учасників-юридичних осіб, яким їх керівники (уповноважені особи), скориставшись своїми правами визначеними КОНСТИТУЦІЄЮ та Законом України «Про захист персональних даних», не дали згоди на поширення (публічне оприлюднення в загальному доступі в мережі Інтернет) своїх персональних даних, у т.ч. копії паспорта громадянина України. 3) Необгрунтованою та недоцільною: 3.1. Повноваження керівника юридичної особи на підписання договору та інших документів тендерної пропозиції підтверджуються не паспортом особи, а іншими документами, що надаються в складі тендерної пропозиції (статутом, наказом про призначення, протоколом загальних зборів засновників підприємства, витягом (випискою) з ЄДРЮОФОПГФ); 3.2. Перевірити особу директора замовник закупівлі може і під час укладення договору закупівлі, що не порушить вимог Закону України «Про захист персональних даних». На підставі вищевикладеного, керуючись ст.32 Конституції України,ст.3, 5 Закону України «Про публічні закупівлі» вимагаємо: Видалити з тендерної документації вимогу про надання у складі тендерної пропозиції "Копії паспорту(ів) посадової(их) та/або уповноваженої(их) осіб на право підпису документів цінової пропозиції, договору та актів виконаних робіт (наданих послуг).".
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Вимога приймається. П.4.2 Оголошення замінено на редакцію: «У разі визначення Учасника переможцем, надати завірену/і копії паспорту(ів) посадової(их) та/або уповноваженої(их) особи/осіб на право підпису документів цінової пропозиції, договору та актів виконаних робіт (наданих послуг) зі скритою (на розсуд власника) інформацією.
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Вирішена

Дискримінаційна вимога надання санітарного паспорту

Номер: 522f42c31b96494696a3888f9035719d
Ідентифікатор запиту: UA-2020-01-31-000034-c.a1
Назва: Дискримінаційна вимога надання санітарного паспорту
Вимога:
Відповідно до ч.1 ст.2 Закону замовники ДОПОРОГОВИХ закупівель повинні дотримуватися визначених Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) ПРИНЦИПІВ закупівель. Вказані принципи визначені ст.3, 5, 22 Закону, зокрема встановлений ПРИНЦИП «НЕДИСКРИМІНАЦІЇ УЧАСНИКІВ», який згідно ч.3. ст.5, ч.4 ст.22 Закону включає заборону замовнику включати до тендерної документація вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Встановленням у Оголошенні умови надання санітарного паспорту, порушено принцип «недискримінація учасників» визначеного ст.3, 5, 22 Закону України «Про публічні закупівлі», що підтверджується нижченаведеним рішенням АМКУ: З 20.09.2015 р., тобто з моменту набрання чинності змін до Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» до повноважень Держсанепідемслужби України більше не входить видача санітарних паспортів на автомобілі, які задіяні для перевезення харчових продуктів. Також відповідно до ст.43, 44 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» наявність санітарного паспорту на транспортний засіб для перевезення харчових продуктів не вимагається ! Тобто на даний час жодним Законом України не вимагається обов’язкової наявності санітарного паспорту на транспортні засоби, що перевозять харчові продукти. На підставі викладеного, керуючись визначеними ст.3, 5, 22 Закону ПРИНЦИПАМИ ЗАКУПІВЕЛЬ, ЯКИХ ПОВИННІ ДОТРИМУВАТИСЯ УСІ ЗАМОВНИКИ, у т.ч. ПРИ ДОПОРОГОВИХ ЗАКУПІВЕЛЬ, вимагаємо виключити з Тендерної документації вимогу про надання санітарного паспорту як протизаконну та дискримінаційну.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Вимога приймається. П. 5.5.1. Оголошення замінено на редакцію: «Транспортний засіб, який буде використовуватися для перевезення товару повинен відповідати вимогам, викладеним в ст. 43 та ст. 44 ЗУ «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» № 771/97-ВР в редакції від 16.01.2020».
Статус вимоги: Задоволено