-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
лікарські засоби
Торги не відбулися
510 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 550.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 550.00 UAH
Період оскарження:
30.01.2020 18:17 - 18.02.2020 00:00
Вимога
Відхилено
Вимога щодо усунення порушень та приведення тендерної документації до вимог чинного законодавства України, шляхом поділу предмету закупівлі на окремі частини (лоти).
Номер:
ae69a6dad2894c16bd80dae7957af8e7
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-01-30-003243-a.c1
Назва:
Вимога щодо усунення порушень та приведення тендерної документації до вимог чинного законодавства України, шляхом поділу предмету закупівлі на окремі частини (лоти).
Вимога:
Висловлюючи свою повагу, зазначаємо наступне:
Після детального ознайомлення з тендерною документацію (далі - ТД) на закупівлю: «ДК 021:2015 код 33600000-6 Фармацевтична продукція» (Ідентифікатор закупівлі UA-2020-01-30-003243-a), повідомляє, що окремі положення ТД не відповідають нормам чинного законодавства, зокрема Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (із змінами та доповненнями, надалі - Закон).
Відповідно до ст. 3 Закону, закупівлі здійснюються за наступними основними принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій.
Вважаємо, що формування переліку товару, зазначеного в Додатку 5 до тендерної документації, єдиним лотом обмежує потенційну кількість учасників, у зв'язку з тим, що не всі дистриб'ютори або виробники лікарських засобів, які мають бажання приймати участь в даній процедурі закупівлі можуть запропонувати Замовнику весь перелік предмету закупівлі в цілому.
Наголошуємо, що до переліку товарів, зазначених Замовником у Додатку 5 ТД внесені такі лікарські засоби, що не мають еквівалентів (аналогів), які повністю відповідають за міжнародною непатентованою назвою або загальноприйнятою назвою діючої речовини, відповідно до переліку лікарських засобів вітчизняного та іноземного виробництва, які можуть закуповувати заклади і установи охорони здоров'я, що повністю або частково фінансуються з державного та місцевих бюджетів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 05.09.1996 № 1071 «Про порядок закупівлі лікарських засобів закладами та установами охорони здоров'я, що фінансуються з бюджету», та можуть бути запропоновані лише одним дистриб'ютором та/або виробником, що обмежує потенційну кількість учасників процедури закупівлі.
На дискримінаційність в об’єднанні в один Лот лікарських засобів з різними фармакогогічними властивостями, з різними МНН вказує зокрема Мінекономрозвитку та МОЗ у спільному листі за № 3301-04_55905-03_01.7_33810 від 19.12.2018.
Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель в своєму рішенні № 388-р/пк-ск від 26.03.2015 року вже розглядала подібне питання і рішенням колегії було встановлено необхідність поділу предмета закупівлі на окремі лоти, якщо інше призведе до обмеження права певних суб’єктів господарювання взяти участь в процедурі закупівлі.
«З метою створення умов для добросовісної конкуренції серед учасників закупівель, замовникам при закупівлі лікарських засобів для предметів закупівлі, очікувана вартість яких дорівнює або перевищує 200 тис. грн. та які містять два та більше лікарських засобів з різними МНН, рекомендується визначити окремі предмети закупівлі (лоти) щодо кожного окремого МНН».
Виходячи з викладеного вище, вважаємо, що такий підхід до здійснення даної закупівлі є дискримінаційним, оскільки обмежує конкурентоспроможність потенційних учасників, та впливає на можливість широкого кола потенційних учасників прийняти участь у процедурі відкритих торгів.
Звертаємо Вашу увагу, що такі вимоги Замовника є прямим порушенням статті 3, п.3 ст. 5, п. 3 ст. 22 Закону.
Враховуючи вищевикладене, та керуючись статтею 18 Закону, звертаємось до Вас з вимогою щодо усунення порушень та приведення тендерної документації до вимог чинного законодавства України, шляхом поділу предмету закупівлі на окремі частини (лоти),а саме:
інфузійні лікарські засоби та Еритропоетини,
парентеральні лікарські засоби,
пероральні лікарські засоби та інші.
У випадку не виправлення дискримінації учасників конкурсних трогів та не приведення у відповідність документацію конкурсних торгів до вимог чинного законодавства, залишаємо за собою право звернутися до Антимонопольного комітету України в порядку оскарження, відповідно до норм ст. 18 Закону.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
04.02.2020 17:25
Вирішення:
Шановний учасник процедури закупівлі, тендерний комітет, ознайомившись із вашим зверненням повідомляє наступне:
Рішення органу оскарження, на яке Ви посилаєтесь має відношення до умов щодо застосування Закону України «Про здійснення державних закупівель». Натомість дана процедура проводиться на виконання вимог Закону України «Про публічні закупівлі».
Згідно до Порядку визначення предмета закупівлі який затверджений Наказом МЕРІТУ від 17.03.2016 № 454 - під час здійснення закупівлі лікарських засобів предмет закупівлі визначається за показником третьої цифри Єдиного закупівельного словника із зазначенням у дужках міжнародної непатентованої назви лікарського засобу (далі - МНН). У разі якщо предмет закупівлі лікарських засобів містить два та більше лікарських засобів, замовником у дужках зазначається МНН кожного лікарського засобу; Замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за МНН, за формою випуску, за дозуванням, за обсягом та/або за місцем поставки лікарських засобів.
У зв’язку з чим замовник враховуючи вимоги Порядку не зобов’язаний розділяти предмет закупівлі на окремі частини (лоти).
Наголошуємо, що умова, зазначена вами у вимозі, як дискримінаційна не може бути підтверджена такою, оскільки кожен суб’єкт господарювання, який здійснює виготовлення, або продаж лікарських засобів має право здійснювати реалізацію будь-яких лікарських засобів, шляхом здійснення господарських операцій пов’язаних із реалізацією продукції інших виробників або їх представництв, що, в свою чергу не обмежується жодним нормативно-правовим актом чинного законодавства України. А тому таке право надається усім закупівельним підприємствам, які здійснюють діяльність у цій сфері.
У зв’язку з вище викладеним у задоволенні вашої вимоги відмовлено.
Статус вимоги:
Відхилено