-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Капітальний ремонт водогрійного котла типу ПТВМ -100 №1-8 котлотурбінний цех АТ «Криворізька теплоцентраль».
власні кошти
Завершена
21 000 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 105 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 105 000.00 UAH
Період оскарження:
30.01.2020 10:39 - 14.02.2020 00:00
Скарга
Відхилено
СКАРГА щодо встановлення порушень процедури закупівлі по відкритим торгам на закупівлю робіт: «ДК 021:2015 код «45000000-7» Будівельні роботи та поточний ремонт (Капітальний ремонт водогрійного котла типу ПТВМ -100 №1-8 котлотурбінний цех АТ «Криворізька теплоцентраль».)», ідентифікатор закупівлі – UA-2020-01-30-000780-c
Номер:
4385268deb434ba2ae442e767b3904ed
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-01-30-000780-c.a1
Назва:
СКАРГА щодо встановлення порушень процедури закупівлі по відкритим торгам на закупівлю робіт: «ДК 021:2015 код «45000000-7» Будівельні роботи та поточний ремонт (Капітальний ремонт водогрійного котла типу ПТВМ -100 №1-8 котлотурбінний цех АТ «Криворізька теплоцентраль».)», ідентифікатор закупівлі – UA-2020-01-30-000780-c
Скарга:
Товариством з обмеженою відповідальністю «Аквапласт», як учасником Закупівлі, було подано його тендерну пропозицію, шляхом завантаження відповідних необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, в електронному вигляді через електронну систему закупівель.
20 лютого 2020 року о 08 год. 46 хв. в електронній системі закупівель (за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-01-30-000780-c) було оприлюднено протокол № 72 від 20.02.2020 р. засідання тендерного комітету, відповідно до якого тендерним комітетом Замовника, під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ТОВ «АКВАПЛАСТ» було вирішено: «Відхилити тендерну пропозицію ТОВ «АКВАПЛАСТ» як таку, що не відповідає умовам, встановленим в тендерній документації по закупівлі Капітального ремонту водогрійного котла типу ПТВМ -100 №1-8 котлотурбінний цех АТ «Криворізька теплоцентраль» на підставі п. 4 част.1 ст. 30 Закону України №922-VIII «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015р.»
Секретар тендерного комітету, Корчевська Т.В., звернула увагу, що відповідно Розділу 3 Тендерної документації відкритих торгів Документи учасника повинні бути завантажені у вигляді сканованих файлів PDF (PortableDocumentFormat) з накладанням електронного цифрового підпису (ЕЦП/КЕП), мають бути відкриті для загального доступу та не містити паролів. ТОВ «АКВАПЛАСТ» не наклали ЕЦП/КЕП.
Окрім того, Корчевська Т.В. зазначила, що згідно Додатку 2 (Перелік документів, що вимагаються для підтвердження кваліфікаційних критеріїв та інших вимог, необхідних для визначення учасника переможцем) до тендерної документації, Учасник повинен був надати у складі тендерної пропозиції наступні документи, зокрема:
Довідка у довільній формі із зазначенням найменування Замовників згідно таких договорів за останні 3 роки не менше двох, з їх адресою, відомості про найменування робіт згідно таких договорів, суми, строків ( або терміну) виконання аналогічними договорами в розумінні цієї документації є договори про виконання робіт, аналогічних до предмету цієї закупівлі.
Як зазначається в протоколі № 72 від 20.02.2020 р.: «Одним з кваліфікаційних критеріїв до учасників тендеру є наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів. Предметом договору є виконання капітального ремонту водогрійного котла типу ПТВМ-100. Аналогічними договорами слід вважати такий договір, що відповідають за предметом запропонованому договору, а саме в частині капітального ремонту котельного устаткування (котлів) – виготовлення та заміни поверхонь нагріву котлів вказаного типу (ПТВМ, КВГМ).
ТОВ «АКВАПЛАСТ» відобразили в довідці договори, які не являються аналогічними до предмету закупівлі. Таким чином, пропозиція ТОВ «АКВАПЛАСТ» не відповідає умовам тендерної документації закупівлі».
Інших невідповідностей поданої пропозиції ТОВ «Аквапласт» вимогам тендерної документації замовником не встановлено.
Рішення замовника (протокол № 72 від 20.02.2020 р.) про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «АКВАПЛАСТ» не відповідає вимогам нормативно-правових актів у сфері публічних закупівель.
Протоколом № 73 від 20.02.2020 р. засідання тендерного комітету Замовника (що опублікований в електронній системі закупівель 20 лютого 2020 року о 13 год. 05 хв.), учасника закупівлі – ТОВ «Центробуд» було визначено переможцем відкритих торгів за предметом закупівлі та прийнято рішення про намір укласти договір, зокрема, вказано:
1. ТОВ «ЦЕНТРОБУД» відповідає вимогам, встановленим в тендерній документації по закупівлі Капітального ремонту водогрійного котла типу ПТВМ -100 №1-8 котлотурбінний цех АТ «Криворізька теплоцентраль», ДК 021:2015 код «45000000-7» Будівельні роботи та поточний ремонт).
2. Визнати ТОВ «ЦЕНТРОБУД» як переможця закупівлі з ціновою пропозицією – 20 739 158,40 грн. з ПДВ.
3. Протягом одного дня після прийняття рішення оприлюднити на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір з ТОВ «ЦЕНТРОБУД» та надіслати повідомлення про намір укласти договір переможцю торгів, усім іншим учасникам електронною системою закупівель автоматично надсилається повідомлення із зазначенням найменування та місцезнаходження переможця торгів (ст. 32 Закону України «Про публічні закупівлі).
Повідомлення про намір укласти договір опубліковано Замовником в електронній системі закупівель 20 лютого 2020 року о 13 год. 05 хв.
Не погоджуючись з відхиленням тендерної пропозиції учасника публічної закупівлі ТОВ «Аквапласт» та визначенням переможцем процедури публічної закупівлі ТОВ «Центробуд», ТОВ «Аквапласт» в порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» звертається до Постійно діючої Адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель з даною скаргою.
1. Щодо наявності в ТОВ «Аквапласт» документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів.
У відповідності до роз’яснень Міністерства економічного розвитку і торгівлі України: - від 22.04.2015 року вих. №3302-05/13201-07 (коротке посилання для перегляду в мережі інтернет - https://cutt.ly/5r3i1Zi); - № 111/2017 (коротке посилання для перегляду в мережі інтернет - https://cutt.ly/ar3iP8w), Закон України «Про публічні закупівлі» не містить визначення терміну «аналогічний договір».
Перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеному кваліфікаційному критерію, визначається замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, з урахуванням частини третьої статті 5 Закону та дотриманням принципів, закріплених у статті 3 Закону.
Ураховуючи викладене, замовник в тендерній документації самостійно встановлює вимогу щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору або аналогічних договорів, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, з урахуванням частини третьої статті 5 Закону та дотриманням принципів, закріплених у статті 3 Закону.
Так, згідно ч. 2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, зокрема, наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.
Згідно Додатку 2 (Перелік документів, що вимагаються для підтвердження кваліфікаційних критеріїв та інших вимог, необхідних для визначення учасника переможцем) до тендерної документації, Учасник на підтвердження кваліфікаційної вимоги «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів» повинен надати у складі тендерної пропозиції:
- довідку у довільній формі із зазначенням найменування Замовників згідно таких договорів за останні 3 роки не менше двох, з їх адресою, відомості про найменування робіт згідно таких договорів, суми, строків ( або терміну) виконання аналогічними договорами в розумінні цієї документації є договори про виконання робіт, аналогічних до предмету цієї закупівлі;
- надати відгуки про виконання аналогічних робіт за останні 3 роки не менше двох.
У відповідності до п. 18 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі», предмет закупівлі – це товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом.
«Порядок визначення предмета закупівлі», що затверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України 17.03.2016 № 454 (далі - Порядок визначення предмета закупівлі), установлює спосіб визначення замовником предмета закупівлі відповідно до положень Закону України «Про публічні закупівлі».
Згідно розділу III. (Визначення предмета закупівлі робіт) Порядку визначення предмета закупівлі, визначення предмета закупівлі робіт здійснюється замовником згідно з пунктом 22 частини першої статті 1 Закону за об'єктами будівництва та з урахуванням ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», прийнятих наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05 липня 2013 року № 293, а також галузевих будівельних норм ГБН Г.1-218-182:2011 «Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та перелік робіт», затверджених наказом Державної служби автомобільних доріг України від 23 серпня 2011 року № 301, із зазначенням у дужках предмета закупівлі відповідно до показників другої – п'ятої цифр Єдиного закупівельного словника.
Наказом Мінекономрозвитку України 23.12.2015 № 1749 прийнято та надано чинності «НАЦІОНАЛЬНОМУ КЛАСИФІКАТОРУ УКРАЇНИ Єдиний закупівельний словник ДК 021:2015» (далі – ЄЗС), який призначений для стандартизації опису в договорах (контрактах) предмета державних закупівель, забезпечування більшої прозорості процедур закупівель товарів, робіт і послуг за бюджетні кошти, створювання ефективного конкурентного середовища у сфері державних закупівель, а також підтримування участі вітчизняних суб’єктів господарювання у торгах за межами України.
Як вбачається з тендерної документації, замовником визначено предмет закупівлі як ДК 021:2015 код «45000000-7» Будівельні роботи та поточний ремонт (Капітальний ремонт водогрійного котла типу ПТВМ -100 №1-8 котлотурбінний цех АТ «Криворізька теплоцентраль».), тобто, замовником визначено предмет закупівлі робіт із зазначенням у дужках предмета закупівлі відповідно до показників лише перших двох цифр Єдиного закупівельного словника, які визначають розділ - Будівельні роботи та поточний ремонт (Construction work), але аж ніяк не категорію закупівлі (перші п’ять цифр). До того ж, визначений замовником предмет закупівлі не містить останнім трьох цифр коду, які могли дати більший ступінь деталізації в межах певної категорії.
В усіх договорах, що вказані в довідці учасника ТОВ «Аквапласт» № 133 від 17.02.2020 р. присутні роботи, що відносяться до розділу 45, групи 453 та до класів 4533, 4532.
Більше того, в усіх договорах, що вказані в довідці ТОВ «Аквапласт» № 133 від 17.02.2020 р. про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів присутні роботи, що відносяться до перелічених категорій.
Беручи до уваги вищезазначене вбачається, що замовник зазначаючи в протоколі № 72 від 20.02.2020 р. про невідповідність тендерної пропозиції ТОВ «Аквапласт» (невідповідність відображених ТОВ «Аквапласт» в довідці № 133 від 17.02.2020 р. договорів предмету договору) намагається здійснити підміну понять «предмет договору» та «предмет закупівлі»: не зважаючи на те, що в додатку 2 тендерної документації замовником вказано «аналогічними договорами в розумінні цієї документації є договори про виконання робіт, аналогічних до предмету цієї закупівлі, то в протоколі № 72 від 20.02.2020 р. замовником вже зазначається, що «аналогічними договорами слід вважати такий договір, що відповідають за предметом запропонованому договору, а саме в частині капітального ремонту котельного устаткування (котлів) – виготовлення та заміни поверхонь нагріву котлів вказаного типу (ПТВМ, КВГМ).
Таким чином, учасником ТОВ «Аквапласт» повністю дотримано вимог тендерної документації, в т.ч. надано в складі його тендерної пропозиції документальне підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів.
2. Щодо невідповідності тендерної пропозиції учасника (переможця) процедури публічної закупівлі ТОВ «Центробуд» умовам тендерної документації.
У відповідності до п. 1 розділу ІІІ (Інструкція з підготовки тендерної пропозиції) тендерної документації, тендерна пропозиція подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), та завантаження з нижченаведених файлів, які надаються в сканованому кольоровому вигляді в форматі Portable Document Format (PDF).
Якщо замовником вимагається завантаження в електронну систему закупівель електронних файлів кольорових сканкопій оригіналів документів, створених не самим учасником, а виданих іншим органом, установою, підприємством, організацією (довідок, листів, договорів, сертифікатів, паспортів, інструкцій, повноважень, дозволів та ін..), то такий документ, має бути перед кольоровим скануванням перевірений Учасником на предмет його оригінальності (що це не кольорова копія, а безпосередньо оригінал документу).
Згідно Додатку 2 (Перелік документів, що вимагаються для підтвердження кваліфікаційних критеріїв та інших вимог, необхідних для визначення учасника переможцем), учасник повинен розмістити (завантажити) в електронній системі закупівель всі документи, передбачені Додатком 2 тендерної документації до кінцевого строку подання тендерних пропозицій у кольоровому сканованому вигляді в форматі Portable Document Format (PDF), при цьому на підтвердження кваліфікації робітників учасник надає копії сертифікатів, або дипломів фахівців учасника, завірені підписом керівника/Уповноваженої особи та завірений печаткою* Учасника.
Натомість, в складі тендерної пропозиції учасника (переможця) ТОВ «Центробуд» містяться копії документів про освіту на підтвердження кваліфікації робітників (файл від 18 лютого 2020 09:40 «Додаток 2 ст.16.pdf») та паспорту уповноваженої особи учасника (файл від 18 лютого 2020 09:40 «Повноваження посадової особи.pdf»), які не є кольоровими, а відтак, тендерна пропозиція учасника ТОВ «Центробуд» не відповідає вимогам тендерної документації, а самим учасником не доведено його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 ЗУ «Про публічні закупівлі», в порядку та спосіб встановлений тендерною документацією.
3. Щодо зауваження замовника про відсутність ЕЦП/КЕП на тендерній пропозиції учасника закупівлі ТОВ «Аквапласт».
У відповідності до змісту протоколу № 72 від 20.02.2020 р. секретар тендерного комітету, Корчевська Т.В., звернула увагу, що відповідно Розділу 3 Тендерної документації відкритих торгів Документи учасника повинні бути завантажені у вигляді сканованих файлів PDF (PortableDocumentFormat) з накладанням електронного цифрового підпису (ЕЦП/КЕП), мають бути відкриті для загального доступу та не містити паролів. ТОВ «АКВАПЛАСТ» не наклали ЕЦП/КЕП.
Натомість, з реєстру поданих учасником закупівлі ТОВ «Аквапласт» документів, шляхом завантаження їх через електронну систему закупівель, вбачається, що учасником накладено ЕЦП (файл «sign.p7s»), а відтак, доводи замовника є необґрунтованими.
Таким чином, учасник ТОВ «Аквапласт» подаючи свою тендерну пропозицію не порушив умови тендерної документації в цій частині, у зв'язку з чим, відсутні підстави для відхилення його пропозиції з даних підстав.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга ТОВ Аквапласт.docx 28.02.2020 16:19
- Скарга ТОВ АКВАПЛАСТ.pdf 28.02.2020 16:19
- роз’яснення ТОВ «Аквапласт» від 28.02.2020р. №193.docx 28.02.2020 16:19
- роз’яснення ТОВ «Аквапласт» від 28.02.2020р. №193.pdf 28.02.2020 16:19
- Платіжне доручення 2950 від 25.02.2020.pdf 28.02.2020 16:19
- Клопотання + Довіреність.pdf 18.03.2020 15:53
- Клопотання про участь в засіданні в режимі відеоконференції (закупівля UA-2020-01-30-000780-c).docx 18.03.2020 15:53
- Довіреність Аквапласт (розгляд скарги) Васильцов.docx 18.03.2020 15:53
- Довіреність Аквапласт (розгляд скарги) Галасун.docx 18.03.2020 15:53
- Рзьяснення №2.pdf 18.03.2020 16:51
- Роз’яснення ТОВ «Аквапласт» від 18.03.2020.docx 18.03.2020 16:55
- рішення від 03.03.2020 № 4022.pdf 04.03.2020 11:02
- інформаця про резолютивну частину рішення від 19.03.2020 № 5293.pdf 20.03.2020 13:57
- рішення від 19.03.2020 № 5293.pdf 24.03.2020 21:30
- Пояснення по Аквапласт.doc 13.03.2020 11:56
- Scan Аквапласт.pdf 13.03.2020 11:56
Дата прийняття скарги до розгляду:
28.02.2020 16:19
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
24.03.2020 21:31