-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Автоматизовані робочі місця лікарів у складі персональних комп'ютерів, моніторів ,мережевих фільтрів , ліцензійне програмне забезпечення Microsoft Windows 10 Pro ,програмне забезпечення Медична інформаційна система
Завершена
1 735 600.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 8 678.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 8 678.00 UAH
Період оскарження:
29.01.2020 16:52 - 10.02.2020 00:00
Скарга
Залишено без розгляду
Скарга
Номер:
7ab7aaff5a1c47c4a4ad4a2a0ea06db4
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-01-29-001522-c.c2
Назва:
Скарга
Скарга:
Скарга щодо порушення Закону України «Про публічні закупівлі» шляхом встановлення дискримінаційних вимог у тендерній документації Замовником - Комунальне некомерційне підприємство Ізмаїльсьої міської ради «Ізмаїльська міська центральна лікарня»
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга на рішення Замовника 07.02.2020 17:48
- Скан-копія платіжного доручення 07.02.2020 17:48
- рішення від 11.02.2020 №2506.pdf 11.02.2020 21:01
Дата прийняття скарги до розгляду:
07.02.2020 17:49
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
11.02.2020 21:02
Вимога
Залишено без розгляду
Вимога розділити закупівлю в окремі лоти/тендери, щодо закупівлі товарів (комп’ютерної техніки та закупівлю послуг інформаційних систем (медичної системи).
Номер:
37c38d82ce3f4926a12f417f09293918
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-01-29-001522-c.c1
Назва:
Вимога розділити закупівлю в окремі лоти/тендери, щодо закупівлі товарів (комп’ютерної техніки та закупівлю послуг інформаційних систем (медичної системи).
Вимога:
29.01.2020 року Комунальне некомерційне підприємство Ізмаїльсьої міської ради «Ізмаїльська міська центральна лікарня» (надалі також – Замовник) оприлюднено на веб-порталі уповноваженого органу (ProZorro) інформацію про закупівлю послуг: «Автоматизовані робочі місця лікарів у складі персональних комп'ютерів, моніторів, мережевих фільтрів, ліцензійне програмне забезпечення Microsoft Windows 10 Pro, програмне забезпечення Медична інформаційна система», як зазначено в оголошенні та тендерній документації. Ідентифікатор закупівлі: UA-2020-01-29-001522-c.
Відповідно до Додатку 2 Тендерної документації планується поставка системних блоків, моніторів, мережевих фільтрів та ПЗ «Медична інформаційна система» (71 комплект).
Тобто, в одній закупівлі Замовник закуповує як апаратні, так і програмні компоненти, яким відповідають різні коди згідно ДК 021:2015, а саме “30210000-4 Машини для обробки даних” (апаратний компонент) та “48810000-9 — Інформаційні системи” (програмний компонент).
Предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції та визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом (п.34 ч.1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі»).
Відповідно до п.1 Положення про Міністерство економічного розвитку і торгівлі України, яке затверджено постановою КМУ від 20.08.2014 №459 Мінекономрозвиток є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує, зокрема, державну політику у сфері державних та публічних закупівель. Наказом Мінекономрозвитку №454 від 17.03.2016 затверджено Порядок визначення предмета закупівлі (Порядок).
Наказом Мінекономрозвитку №1749 від 23.12.2015 затверджено національний класифікатор України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» (ЄЗС), що призначений для стандартизації опису в договорах (контрактах) предмета державних закупівель, забезпечування більшої прозорості процедур закупівель товарів, робіт і послуг за бюджетні кошти, створювання ефективного конкурентного середовища у сфері державних закупівель, а також підтримування участі вітчизняних суб'єктів господарювання у торгах за межами України. ЄЗС призначений замовникам державних закупівель для описування в повідомленнях про запрошення до участі в торгах (тендерах) предмета державних закупівель, а також вітчизняним товаровиробникам і надавачам послуг для пошуку тендерних пропозицій. ЄЗС установлює коди та назви продукції та послуг, що можуть бути предметом закупівель.
Відповідно до п.1 Порядку предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та на основі Державного класифікатора продукції та послуг, затвердженого наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 11 жовтня 2010 року № 457, за показником п'ятого знака із зазначенням у дужках предмета закупівлі відповідно до показників третьої - п'ятої цифр основного словника ЄЗС, а також конкретної назви товару чи послуги. Предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та на основі ЄЗС, за показником четвертої цифри основного словника із зазначенням у дужках конкретної назви товару чи послуги.
Відповідно до п.34 ч.1 ст. 1 Закону товари - продукція, об'єкти будь-якого виду та призначення, у тому числі сировина, вироби, устаткування, технології, предмети у твердому, рідкому і газоподібному стані, а також послуги, пов'язані з постачанням таких товарів, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих товарів.
П.5 Порядку встановлено, що якщо під час здійснення замовником закупівлі товарів передбачається також закупівля послуги (послуг), пов'язаної (пов'язаних) з поставкою товарів (зокрема послуги з транспортування, установки, монтажу, наладки, інсталяції програмного забезпечення, навчання персоналу тощо), предметом закупівлі в такому разі є товари за умови, що вартість такої послуги (таких послуг) не перевищує вартості самих товарів.
Відповідно до п. 12 Порядку закупівлею послуг вважається будь-який предмет закупівлі, крім товарів і робіт, зокрема транспортні послуги, освоєння технологій, наукові дослідження, науково-дослідні або дослідно-конструкторські розробки, медичне та побутове обслуговування, лізинг, найм (оренда), а також фінансові та консультаційні послуги, поточний ремонт.
До об'єктів права інтелектуальної власності належать, зокрема, комп'ютерні програми (ст.420 ЦК України). Ст. 18 Закону України «Про авторське право та суміжні права» визначено, що комп'ютерні програми охороняються як літературні твори. Така охорона поширюється на комп'ютерні програми незалежно від способу чи форми їх вираження. Ст.1 цього Закону визначено поняття здавання у майновий найм - передача права користування і (або) володіння оригіналом чи примірником твору, фонограми, відеограми на певний строк з метою одержання прямої чи опосередкованої комерційної вигоди.
Таким чином, набуття права користування об’єктами авторського права повинно здійснюватися за правилами закупівлі послуг та за відповідним кодом ЄСЗ щодо предмету закупівлі. У випадку закупівлі послуг медичних інформаційних систем відповідним кодом за ДК 021:2015 є 48810000-9 Інформаційні системи” (програмне забезпечення «Медична інформаційна система».
З огляду на зазначене, Замовником неправомірно об’єднано в одну закупівлю – закупівлю товарів (комп’ютерів) та послуг, що не пов’язані з поставкою (послуги з транспортування, установки, монтажу, наладки, інсталяції програмного забезпечення, навчання персоналу тощо).
Недискримінація учасників, в тому числі, і шляхом не висування дискримінаційних вимог у технічній документації, є одним з фундаментальних принципів публічних закупівель, оскільки його порушення безпосередньо впливає на ймовірних учасників процедури закупівлі та як результат на визначення переможця.
Згідно ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а об’єднання в тендерній документації закупівлі комп’ютерного обладнання та програмного забезпечення – Медичної інформаційної системи, яка повинна проходити атестацію в НСЗУ значно звужує коло можливих учасників закупівлі, що може не дозволити обрати найбільш якісну та функціональну систему.
Оголосивши закупівлю одночасно апаратного і програмного компоненту в одному лоті, Вами встановлено дискримінаційну вимогу по відношенню до потенційних учасників торгів, що є порушенням ст. 3, ч. 3 ст. 5 та ч. 4 ст. 22 Закону України “Про публічні закупівлі”, вимагаємо розділити цю закупівлю в окремі лоти/тендери, щодо закупівлі товарів (комп’ютерної техніки та закупівлю послуг інформаційних систем (медичної системи).
У випадку не внесення виправлень у тендерну документацію, ми будемо змушені звернутися до компетентних органів щодо перевірки чи існують ознаки корупційних дій під час оголошення закупівлі UA-2020-01-29-001522-c та її здійснення.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
03.02.2020 18:04
Вирішення:
Шановний потенційний Учаснику,КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО ІЗМАЇЛЬСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ "ІЗМАЇЛЬСЬКА МІСЬКА ЦЕНТРАЛЬНА ЛІКАРНЯ" стосовно Вашої вимоги повідомляє наступне!
З метою автоматизації закладів охорони здоров’я, а також підключення до центральної бази даних електронної системи охорони здоров’я було оголошено тендер на закупівлю автоматизованих робочих місць медичних працівників у складі персональних комп’ютерів, моніторів, мережевих фільтрів, програмного забезпечення (Медична інформаційна система), як єдине ціле, з метою комплектації автоматизованого робочого місця лікаря, та уникнення технічних невідповідностей між придбаним комп’ютерним обладнанням та програмним забезпеченням.
Згідно з Порядком визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом МЕРТУ від 17.03.2016 №454, предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 17 і 32 частини першої статті 1 Закону та на основі національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник”, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 (далі – Єдиний закупівельний словник), за показником четвертої цифри основного словника із зазначенням у дужках конкретної назви товару чи послуги.
Звертаємо Вашу увагу, що Замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за показниками шостого – десятого знаків Державного класифікатора продукції та послуг ДК 016:2010, затвердженого наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 11 жовтня 2010 року № 457, із зазначенням у дужках предмета закупівлі відповідно до показників четвертої – восьмої цифр Єдиного закупівельного словника, а також за обсягом, номенклатурою та місцем поставки товарів, виконання робіт або надання послуг.
Отже, визначення Замовником окремих частин предмета закупівлі (лотів) є правом Замовника, а не його обов'язком.
Звертаємо вашу увагу, що Замовник не має права ділити предмет закупівлі на частини з метою уникнення проведення процедури відкритих торгів або застосування Закону «Про публічні закупівлі». Оскільки дана процедура закупівлі відбувається з дотриманням чинного законодавства України, твердження про те, що оголосивши закупівлю одночасно апаратного і програмного компоненту в однієї процедурі, Замовником було встановлено дискримінаційну вимогу по відношенню до потенційних учасників торгів, що є порушенням ст. 3, ч. 3 ст. 5 та ч. 4 ст. 22 Закону України “Про публічні закупівлі”, є суб’єктивною думкою потенційного учасника.
Стосовно твердження про те, що об’єднання в тендерній документації закупівлі комп’ютерного обладнання та програмного забезпечення – МІС, яка повинна проходити атестацію в НСЗУ та звуження коло можливих учасників закупівлі, що може не дозволити обрати найбільш якісну та функціональну систему є хибним, оскільки жодна медична інформаційна система не проходить атестацію в НСЗУ.
При включенні вимоги в тендерну документацію щодо можливості МІС забезпечення обміну даними з центральною базою даних електронної системи охорони здоров’я через відкритий прикладний програмний інтерфейс (АРІ) Замовник керувався чинними законодавством, зокрема,Наказом Національної служби здоров’я України від 06.02.2019 р. № 28, в якому затверджено технічні вимоги до електронної медичної інформаційної системи (МІС)
Статус вимоги:
Не задоволено