-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Послуги з проведення державної інвентаризації земель на території Чернівецької області
Завершена
4 633 750.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 23 168.75 UAH
мін. крок: 0.5% або 23 168.75 UAH
Період оскарження:
29.01.2020 16:06 - 27.02.2020 00:00
Скарга
Виконана замовником
Скарга на рішення Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції Учасника ТОВ "ЮРІСТЕК ГРУП"
Номер:
1657d70d11db44c781fa063bb6eefe0c
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-01-29-003728-b.a1
Назва:
Скарга на рішення Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції Учасника ТОВ "ЮРІСТЕК ГРУП"
Скарга:
СКАРГА на дії Замовника
Замовником торгів було розпочато процедуру закупівлі (відкриті торги) ідентифікатор закупівлі: UA-2020-01-29-003728-b. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЮРІСТЕК ГРУП» (надалі - Підприємство) виявило бажання взяти участь у відповідному тендері та згідно ТД подало тендерну пропозицію.
Предметом закупівлі були послуги з проведення державної інвентаризації земель на території Чернівецької області.
За результатами розгляду пропозиції Підприємства, 30.03.2020 Замовником було прийнято рішення про відхилення пропозиції Підприємства. Як підставу відхилення пропозиції Замовник зазначив «Учасник не відповідає кваліфікаційним критеріям по ст.16, а саме відсутній розпорядчий документ учасника, яким призначені відповідальні за якість робіт із землеустрою сертифіковані інженери-землевпорядники, чим недотримано вимоги статей 26, 66 Закону України «Про землеустрій»».
Вважаємо, що Замовником було порушено права та інтереси Підприємства, а також не дотримано вимоги ЗУ «Про публічні закупівлі» виходячи з наступного.
Частиною 2 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено кваліфікаційні критерії, які можуть бути встановлені Замовником, а саме:
наявність обладнання та матеріально-технічної бази;
наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.
Так, Замовником у тендерній документації встановлено кваліфікаційні критерії, яким повинен відповідати учасник процедури закупівлі, а також перелік документів, що необхідно надати для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям.
Зокрема, Замовником зазначено таке: «В довідці повинна бути відображена в повному обсязі інформація про наявність сертифікованих інженерів-землевпорядників, які є відповідальними за якість робіт із землеустрою. Кількісний склад та освітньо-професійна підготовка працівників учасника повинна відповідати вимогам статей 26, 66 Закону України «Про землеустрій»».
Відповідно до ч. 2 ст. 26 ЗУ «Про землеустрій» розробниками документації із землеустрою є, зокрема, юридичні особи, що володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та у складі яких працює за основним місцем роботи не менше двох сертифікованих інженерів-землевпорядників, які є відповідальними за якість робіт із землеустрою.
Таким чином, Законом передбачено вимоги до осіб, які можуть бути розробниками документації із землеустрою, а саме наявність у штаті не менше двох сертифікованих інженерів-землевпорядників, які є відповідальними за якість робіт із землеустрою.
Виходячи з цього, юридична особа не може надавати землевпорядні послуги із розробки документації із землеустрою, якщо не відповідає вищенаведеним вимогам законодавства.
При цьому, в законодавстві України не передбачено вимоги щодо призначення окремим розпорядчим документом відповідальним сертифікованого інженера-землевпорядника. Ця вимога містилася у наказі Державного комітету України із земельних ресурсів від 05.08.2009 № 423, однак останній втратив чинність на підставі наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 12.11.2015 № 288.
ТОВ «ЮРІСТЕК ГРУП» є землевпорядною організацією, здійснює свою діяльність, зокрема, за кодом КВЕД 71.12 Діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах та має у штаті Підприємства два сертифікованих інженера-землевпорядника, які є відповідальними за якість робіт із землеустрою.
Відповідно до вимог тендерної документації Підприємством у складі тендерної пропозиції були надані всі необхідні підтвердні документи щодо наявності у штаті сертифікованих інженерів-землевпорядників, сертифікати, дипломи, розпорядчий документ щодо призначення відповідальним за якість робіт із землеустрою одного інженера-землевпорядника – Зенькович Д.О.
У зв’язку з вищенаведеним, вважаємо, що неподання розпорядчого документу яким призначений відповідальним за якість робіт із землеустрою сертифікований інженер-землевпорядник Крекча С.О., є формальною помилкою.
Звертаємо увагу, що інші документи, що підтверджують кваліфікацію та досвід роботи Крекчі С.О., надані учасником без порушень.
Неподання розпорядчого документу щодо призначення Крекчі С.О. відповідальним працівником не нівелює його кваліфікації, досвіду, освіти та ніяким чином не впливає і не може вплинути на якість надання послуг Підприємством.
Відсутність розпорядчого документа учасника, яким призначені відповідальні за якість робіт із землеустрою сертифіковані інженери-землевпорядники, є єдиною помилкою, яка була допущена учасником.
Замовник у тендерній документації до формальних помилок відносить такі, що пов’язані з оформленням ТП та не впливають на зміст пропозиції, а саме – технічні помилки та описки. Так, до формальних помилок, зокрема, відноситься зазначення неповного переліку інформації в певному документі ТП, всупереч вимогам ТД, у разі якщо така інформація в повній мірі відображена в іншому документі, що наданий у складі ТП учасника, або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
На офіційному веб-сайті Держгеокадастру України за посиланням https://land.gov.ua/info/shchodo-vyznachennia-pravovoho-statusu-rozrobnykiv-dokumentatsii-iz-zemleustroiu/ міститься роз’яснення «Щодо визначення правового статусу розробників документації із землеустрою». Як вказано у даному роз’ясненні «щоб переконатися, що суб’єкт господарювання є розробником документації із землеустрою відповідно до вимог частини другої статті 26 Закону України «Про землеустрій», необхідно на офіційному веб-сайті Держгеокадастру знайти розділ «Сертифікація» та зайти у Державний реєстр сертифікованих інженерів-землевпорядників й пересвідчитися, чи працюють у складі такого суб’єкта господарювання два сертифікованих інженери-землевпорядники (якщо розробником документації із землеустрою є юридична особа) або чи є відомості про фізичну особу-підприємця у цьому реєстрі».
Таким чином, Замовник міг пересвідчитися у наявності в штаті Підприємства двох сертифікованих інженерів-землевпорядників шляхом перевірки зазначеної інформації у Державному реєстрі сертифікованих інженерів-землевпорядників. Враховуючи, що в складі ТОВ «ЮРІСТЕК ГРУП» перебуває лише два таких спеціаліста, то саме вони і є відповідальними за якість робіт із землеустрою.
Виходячи з наведеного, вважаємо, що ТОВ «ЮРІСТЕК ГРУП» при поданні тендерної пропозиції було допущено формальну помилку, яка згідно з вимогами тендерної документації Замовника не впливає на зміст тендерної пропозиції, не змінює її і не може вплинути на якість надання послуг, а тому не є підставою для відхилення тендерної пропозиції Підприємства.
При цьому, відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ЮРІСТЕК ГРУП» з підстав допущення формальної помилки порушує права та законні інтереси Підприємства як учасника тендеру, що свідчить про порушення Замовником основних принципів здійснення публічних закупівель, передбачених ст. 3 ЗУ «Про публічні закупівлі», зокрема, принципу об'єктивної та неупередженої оцінка тендерних пропозицій.
Зважаючи на викладене, керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі»
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі.
3. Зобов’язати Головне Управління Держгеокадастру у Чернівецькій області (код за ЄДРПОУ 39909396; вул. Героїв Майдану, 194 А, м. Чернівці, Чернівецька обл.) скасувати рішення, яким відхилена тендерна пропозиція ТОВ «ЮРІСТЕК ГРУП» (код за ЄДРПОУ 38789135; вул. Ватутіна, 35, м. Кривий Ріг, Дніпропетровська обл.) щодо закупівлі (ідентифікатор закупівлі: UA-2020-01-29-003728-b).
4. Допустити тендерну пропозицію ТОВ «ЮРІСТЕК ГРУП» до участі в аукціоні (ідентифікатор закупівлі: UA-2020-01-29-003728-b).
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга 03.04.2020 16:09
- Скарга 03.04.2020 16:09
- Платіжне доручення 03.04.2020 16:09
- Рішення від 07.04.2020 № 6627 (+лист Замовнику).pdf 07.04.2020 17:50
- Інформація про резолютивну частину рішення від 23.04.2020 № 7850.pdf 24.04.2020 21:08
- Рішення від 23.04.2020 № 7850.pdf 28.04.2020 22:49
- Відповідь на скаргу Юрістек Груп.pdf 14.04.2020 14:47
- Відповідь на скаргу Юрістек Груп.docx 14.04.2020 14:47
- Наказ Юрістек Груп.pdf 14.04.2020 14:51
Дата прийняття скарги до розгляду:
03.04.2020 16:09
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
07.04.2020 17:51
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
28.04.2020 22:49
Дата виконання рішення Замовником:
29.04.2020 16:38
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Головне управління Держгеокадастру у Чернівецькій області повідомляє про виконання рішення АМКУ № 7850-р/пк-пз від 23.04.2020 щодо скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "Юрістек Груп"
Задовільнена:
Так
Скарга
Виконана замовником
Скарга до АМКУ
Номер:
d2e57e4efdad43f9bcd7fd4aaa9f05e2
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-01-29-003728-b.c2
Назва:
Скарга до АМКУ
Скарга:
Головним управлінням Держгеокадастру у Чернівецькій області. (надалі - Замовник) 29.01.2020 було оголошено закупівлю Відкриті торги з публікацією англійською мовою в системі Ргоzzoro за номером в ЦБД e487dd8f0c854f93b1b0ffbdf798dce1 , предмет закупівлі: «код ДК 021:2015 – 79990000-0 «різні послуги, пов’язані з діловою сферою» (Послуги з проведення державної інвентаризації земель на території Чернівецької області)
За результатами прекваліфікації, тендерну пропозицію ДП Вінницький науково-дослідний та проектний інститут землеустрою, було допущено до аукціону, проте дане рішення Замовника є не правомірним порушує права та інтереси ТОВ «ЛЕНД.КОМ» з наступних підстав:
Перше:
Згідно вимог Тендерної документації (надалі – ТД) (Додаток 2) : пп.3.2 п. 5 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації встановлено вимогу, щодо надання аналогічного договору та документів, які підтверджують його виконання в повному обсязі (інформація, що становить комерційну таємницю може бути обмежена для перегляду).
У складі Тендерної пропозиції (надалі – ТП) ДП Вінницький науково-дослідний та проектний інститут землеустрою: надано у якості аналогічних договорів : Договір №4606 від 08.10.2019; Договір №6316 від 24.12.2019; Договір № 4082 від 06.09.2019р. (Додаток 3)
Згідно положень даних договорів, а саме: п.9.1. Додатки до Договору є його невід’ємними частинами. Відповідно п. 9.1.3. у кожному Договорі передбачено Додаток 3 Завдання на виконання робіт, проте у складі наданих Договорів зазначені додатки, що є невід’ємною частиною договору відсутні.
Таким, чином ДП Вінницький науково-дослідний та проектний інститут землеустрою було надано аналогічні договори не в повному обсязі, що суперечить вимогам ТД.
Друге:
Відповідно до ст 17 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника в разі, якщо тендерна пропозиція подана учасником процедури закупівлі, який є пов’язаною особою з іншими учасниками процедури закупівлі та/або з членом (членами) тендерного комітету, уповноваженою особою (особами) замовника.
Відповідно до п. 16 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що пов’язана особа - особа, яка відповідає будь-якій з таких ознак:
юридична особа, яка здійснює контроль над учасником процедури закупівлі або контролюється таким учасником процедури закупівлі, або перебуває під спільним контролем з таким учасником процедури закупівлі.
Під здійсненням контролю розуміється можливість здійснення вирішального впливу або вирішальний вплив на господарську діяльність учасника процедури закупівлі безпосередньо або через більшу кількість пов’язаних фізичних чи юридичних осіб, що здійснюється, зокрема, шляхом реалізації права володіння або користування всіма активами чи їх значною часткою, права вирішального впливу на формування складу, результати голосування, а також вчинення правочинів, що надають можливість визначати умови господарської діяльності, надавати обов’язкові до виконання вказівки або виконувати функції органу управління учасника процедури закупівлі, або володіння часткою (паєм, пакетом акцій), що становить не менше ніж 25 відсотків статутного капіталу учасника процедури закупівлі.
Відповідно до інформації що міститься у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань засновником ДП Вінницький науково-дослідний та проектний інститут землеустрою є Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру (надалі – ДГК), та відповідно володіє 100% - ками статутного капіталу
Відповідно до ст.1 постанови Кабінету Міністрів України «Про утворення територіальних органів Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру» від 14 січня 2015 р. № 5 ( надалі – Постанова) визначено: «Утворити як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру за переліком згідно з додатком 1.
Згідно додатку 1 до Постанови, Головне управління Держгеокадастру у Чернівецькій області, визначено як територіальний орган Держгеокадастру, відповідно який перебуває під контролем, Держгеокадастру як і ДП Вінницький науково-дослідний та проектний інститут землеустрою, що прямо свідчить про їх перебування під спільним контролем.
Таким чином, ДП Вінницький науково-дослідний та проектний інститут землеустрою та Головне управління Держгеокадастру у Чернівецькій області є пов’язаними особами відповідно до положень Закону України «Про публічні закупівлі», що відповідно до п. 7 ч.1 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі» зобов’язує Замовника відхилити дану ТП.!
Виходячи з вищевикладеного, керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про допущення тендерної пропозиції ДП Вінницький науково-дослідний та проектний інститут землеустрою.
Пов'язані документи:
Учасник
- Додаток 1.pdf 03.04.2020 18:09
- Додаток 2.pdf 03.04.2020 18:09
- Додаток 3.pdf 03.04.2020 18:09
- Скарга ДГК Чернівці_signed.pdf 03.04.2020 18:09
- рішення від 07.04.2020 №6591+ лист Замовнику.pdf 07.04.2020 18:19
- Інформація про перенесення розгляду Скарги від 03.04.2020 № UA-2020-01-29-003728-b.c2.pdf 22.04.2020 22:56
- Інформація про резолютивну частину рішення від 23.04.2020 № 7844 .pdf 24.04.2020 14:50
- рішення від 23.04.2020 № 7844 .pdf 28.04.2020 22:56
- Відповідь на скаргу ЛЕНД.КОМ.pdf 15.04.2020 15:53
- Відповідь на скаргу ЛЕНД.КОМ.docx 15.04.2020 15:53
Дата прийняття скарги до розгляду:
03.04.2020 18:09
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
07.04.2020 18:19
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
28.04.2020 22:56
Дата виконання рішення Замовником:
29.04.2020 16:34
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Головне управління Держгеокадастру у Чернівецькій області повідомляє про виконання рішення АМКУ №7844 -р/пк-пз від 23.04.2020, щодо скасування рішення про допущення тендерної пропозиції державного підприємства "Вінницький науково-дослідний та проектний інститут землеустрою"
Задовільнена:
Так