• Спрощена закупівля
  • Мультилотова
  • КЕП

Машини для обробки даних (апаратна частина)

Завершена

198 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.2% або 320.00 UAH
Період оскарження: 29.01.2020 11:05 - 03.02.2020 11:10
Вимога
Залишено без розгляду

Дискримінаційна вимога в документації Замовника

Номер: b47568b287a140dd88e30cdc8d078687
Ідентифікатор запиту: UA-2020-01-29-000616-a.b1
Назва: Дискримінаційна вимога в документації Замовника
Вимога:
КОМУНАЛЬНИМ НЕКОМЕРЦІЙНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ «ЗДОЛБУНІВСЬКА ЦЕНТРАЛЬНА РАЙОННА ЛІКАРНЯ» ЗДОЛБУНІВСЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ (надалі також Замовник) було оголошено процедуру закупівлі товарів за кодом ДК 021:2015: 30210000-4 — Машини для обробки даних (апаратна частина), яка була опублікована на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель (надалі - веб-портал), номер (ідентифікатор) процедури закупівлі в електронній системі UA-2020-01-29-000616-a. За результатами опрацювання положень тендерної документації Замовника, яка була завантажена на веб-портал 29 січня 2020 о 14 год. 05 хв. у файлі із назвою «Допорогова зі змінами ноутбуки та планшети 2020.docx», було виявлено встановлену Замовником вимогу, котра обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників, чим грубо порушуються принципи здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, передбачені ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі також Закон), зокрема: Відповідно до п. 13 Додатку № 2 «Кваліфікаційні критерії учасників закупівлі» до Документації Замовника, встановлена вимога, а саме: «…Також надати документ від компанії-розробника, що засвідчує статус офіційного представника на території України, та має ліцензії, сертифікати або відповідні документи на продаж програмного забезпечення (копії сертифікатів, ліцензії або відповідні документи на продаж, авторизаційний сертифікат Microsoft)». Так, відповідно до позиції Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі також Колегія), яка було сформована при розгляді скарги за номером UA-2018-06-14-001077-a.a1 (посилання на закупівлю - https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2018-06-14-001077-a) подібна вимога тендерної документації Замовника була визнана дискримінаційною, зокрема в рішенні Колегії за № 6884-р/пк-пз від 11.07.2018 зазначалось наступне: «…Замовник не довів і документально не підтвердив необхідність встановлення вимоги щодо необхідності надання листа(ів) або сертифікату, виданого учаснику саме від виробників або їх офіційних представництв операційної системи, офісного пакету, який(і) підтверджує статус учасника як партнера виробника. Зазначені умови Документації можуть виконати лише ті суб’єкти господарювання, які мають партнерські зв'язки саме з виробником, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника…» Дана позиція відслідковується і в інших рішеннях Колегії, зокрема: рішення № 7003-р/пк-пз від 13.07.2018 (номер скарги: UA-2018-06-13-002375-a.b1), рішення № 6923-р/пк-пз від 12.07.2018 (Номер скарги: UA-2018-06-13-002319-a.c1) та інші. Враховуючи вищевикладене, Замовником були грубо порушені принципи здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, передбачені ст. 5 Закону. Отже, вимагаємо внести зміни до документації Замовника шляхом видалення дискримінаційного положення в документації, а саме: «Також надати документ від компанії-розробника, що засвідчує статус офіційного представника на території України, та має ліцензії, сертифікати або відповідні документи на продаж програмного забезпечення (копії сертифікатів, ліцензії або відповідні документи на продаж, авторизаційний сертифікат Microsoft)».
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учасник! Згідно Додатку №2 Кваліфікаційні критерії учасників закупівлі, Надання листа (гарантія) від виробника є гарантією, що учасник є надійним постачальником та займає стабільну та вагому позицію на відповідному ринку України, що дозволяє йому звернутися до виробника, а він в свою чергу від імені учасника гарантує якість та своєчасну поставку товару Замовнику. Забезпечення високої якості товару, адже лише безпосередньо виробник продукції може гарантувати Замовнику належну якість та високі показники терміну придатності товару (принцип ефективності та раціональності закупівлі), тому підтвердження дотримання термінів придатності та якості підтверджується гарантійним листом виданого відповідним виробником. Забезпечення мінімальної націнки на товар, а як наслідок нижчих цінових пропозицій, адже учасник що співпрацює безпосередньо з виробником як правило має можливість запропонувати найдешевші ціни (принцип максимальної економії ). Надання гарантійного листа учасником мінімізує ризик того, що товар, який постачатиметься учасником отриманий ним злочинним шляхом, таким як: контрабанда, крадіжка, незаконний бартер тощо, (принцип законності). Адже лист від виробника підтверджує офіційне походження товару – його виробництво, відповідну сертифікацію, ввезення на територію України, розмитнення, реєстрацію на території України тощо. В разі виникнення конфліктних ситуацій під час виконання договору учасником переможцем пов’язаних з виконанням договору, замовник на виконання гарантійного листа виданого виробником має право звернутися до нього з метою вжиття заходів щодо його повного та всебічного виконання. Замовником дотримано усі принципи здійснення публічних закупівель, зокрема, забезпечено вільний доступ необмеженого кола потенційних постачальників товару до інформації про Закупівлю та можливість взяти участь в аукціоні шляхом використання електронної системи закупівель, тощо. З огляду на зазначене, нашим підприємством в даній процедурі закупівель жодним чином не порушуються загальні принципи здійснення закупівель, зокрема, щодо недискримінації учасників, добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії та ефективності, а відтак на даному етапі відсутні підстави для задоволення Вашої вимоги. Відповідно до Закону України «Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні» «дискримінація – це ситуація, за якої особа та/або група осіб за їх ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, громадянства, сімейного та майнового стану, місця проживання, мовними або іншими ознаками, які були, є та можуть бути дійсними або припущеними (далі - певні ознаки), зазнає обмеження у визнанні, реалізації або користуванні правами і свободами в будь-якій формі, встановленій цим Законом, крім випадків, коли таке обмеження має правомірну, об’єктивно обґрунтовану мету, способи досягнення якої є належними та необхідними». У даному випадку жодних обмежень щодо можливості участі Замовником не висувається, коло Учасників не обмежується, доступ до інформації надається без обмежень і кожен Учасник може запропонувати свої пропозиції у межах закону. Неспроможність учасника подати документи, що відповідають вимогам Замовника відноситься до його ризиків. Жоден Учасник не може здійснювати тиск на тендерний комітет з метою приведення у відповідність «своєї» пропозиції. Також, нагадуємо Вам, що допорогова закупівля регламентується Наказом № 10 від 19.03.2019 "Про затвердження Інструкції про порядок використання електронної системи закупівель статті 2 ЗУ "Про публічні закупівлі" та Наказом ДП "Прозорро" № 11 від 20.03.2019 "Про внесення змін до Інструкції про порядок використання електронної системи закупівель у разі здійснення закупівель, вартість яких є меншої за вартість, що встановлена в абзацах 2 та 3 частини 1 статті 2 ЗУ "Про публічні закупівлі"
Статус вимоги: Не задоволено