-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Персональні комп'ютери, ноутбуки
Завершена
120 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 600.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 600.00 UAH
Період оскарження:
28.01.2020 17:30 - 31.01.2020 18:00
Вимога
Відхилено
1
Номер:
1da38215f7194a97a1f46d1a91aabace
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-01-28-003069-b.a1
Назва:
1
Вимога:
Шановний Замовник, звертаємо Вашу увагу на дискримінаційну вимогу, яка міститься в додатку № 3 до тендерної документації, а саме: надання авторизаційного листа. Разом з тим, частиною 4 статті 22 Закону України "Про здійснення державних закупівель" передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно ч. 3. ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників.
Відповідно до Статті 3 Закону, принципи здійснення закупівель. Під час здійснення закупівель замовники повинні дотримуватись таких принципів закупівлі як, добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія та ефективність, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників, об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Дотримання принципів закупівель забезпечується зокрема через вільний доступ необмеженого кола потенційних надавачів послуг до інформації про закупівлю та можливість взяти участь у аукціонні. Жодним нормативним актом у обов’язкових вимогах не передбачено, що учасник повинен мати лист про авторизацію для впровадження своєї комерційної діяльності у сфері публічних закупівель. Така вимога суттєво обмежує право на участь інших учасників. Скасовується принцип добросовісної конкуренції. Ставить в нерівні умови одних по відношенню до інших учасників. Крім цього, така вимога демонструє ознаки змови між Замовником та певним учасником, що призводе до корупції. Зазначена вимога, являється дискримінаційної та протиправною, так як протирічить ст.3, ст. 5, п.4 ст.16, п.4 ст22 Закону України «Про публічні закупівлі від 25.12.2015 № 922-VIII. відповідно до п.4. ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі від 25.12.2015 № 922-VIII.
Відповідно до розділу 4., ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
Частиною 4 статті 22 Закону України "Про здійснення державних закупівель" передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно ч. 3. ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників.
Звертаємо Вашу увагу на Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так, як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником. Крім того, звертаємо Вашу увагу на наступне. По-перше, що наявність авторизаційного листа в розумінні Цивільного Кодексу України не може вважатися гарантією виконання учасником умов договору. По-друге, предмет закупівлі (30210000-4 Машини для обробки даних (апаратна частина)) за законодавством України не є об’єктом спеціалізованого державного регулювання та не встановлені будь-які обмеження щодо кола осіб, які мають права здійснювати їх продаж. Ані норми Закону України «Про публічні закупівлі», ані норми Закону України «Про захист прав споживачів» не містять положення стосовно того, що єдиним належним доказом та гарантією виконання переможцем закупівлі умов договору та гарантією здійснення ним поставки товарів належної якості є саме лист від виробника або офіційного представництва виробника товару в Україні.
Додатково звертаю увагу шановного Замовника на Вимоги та відповідальність яка передбачена в Законі України Про захист економічної конкуренції від 11.01.2001 № 2210-III відповідно до ст. 15 Антиконкурентні дії органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю передбачено: пряме або опосередковане примушення суб'єктів господарювання до пріоритетного укладення договорів, першочергової поставки товарів певному колу споживачів чи першочергового їх придбання у певних продавців; надання окремим суб'єктам господарювання або групам суб'єктів господарювання пільг чи інших переваг, які ставлять їх у привілейоване становище стосовно конкурентів, що призводить або може призвести до недопущення, усунення, обмеження чи спотворення конкуренції; 3. Вчинення антиконкурентних дій органів влади, рганів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю забороняється і тягне за собою відповідальність згідно з законом. дія, внаслідок якої окремим суб'єктам господарювання або групам суб'єктів господарювання створюються несприятливі чи дискримінаційні умови діяльності порівняно з конкурентами; На підставі ознак перелічених в ст. 50 даного Закону має застосовуватися відповідальність передбачена ст. 51-55.
Пов'язані документи:
Замовник
- протокл 14 - компютера.pdf 31.01.2020 17:31
Дата подачі:
29.01.2020 14:01
Вирішення:
Розглянувши Вашу вимогу щодо надання авторизаційного листа-підтвердження від офіційного дистриб’ютора або партнера Microsoft в Україні про надання повноважень учаснику щодо постачання ліцензійної програмної продукції в необхідній кількості та якості, із вказівкою Замовника та номера оголошення в системi Прозоро, Тендерний комітет повідомляє, що зазначена вимога була встановлена з метою уникнення можливості Учасниками закупівлі поставити комп’ютерне обладнання з неліцензованим програмним забезпеченням. Зазначений в Тендерній документації авторизаційний лист не є «ексклюзивним», тобто офіційні дистриб’ютори або партнери Microsoft в Україні не мають жодних обмежень щодо видачі таких листів будь-якому постачальнику. Оскільки на сьогоднішній день дистрибютерів Microsoft в Україні мінімум три, а партнерів – більше десяти, Учасник який зарекомендував себе як доброчесний та надійний партнер і постачальник комп’ютерного обладнання не може мати проблеми з отриманням такого листа.
За даними прес-служби компанії Microsoft Україна 80% програмного забезпечення (ПЗ), встановленого на комп’ютерах в Україні, є неліцензійним. Про це повідомляє «Глобальне дослідження ринку програмного забезпечення» (BSA Global Software Survey). Протягом останнього часу багато державних замовників, включаючи центральні органи державної влади, придбали комп’ютери разом із попередньо встановленими примірниками Microsoft Windows, які виявилися неліцензійними, тобто нелегально відтвореними та розповсюдженими в порушення Закону України «Про авторське право і суміжні права». Більше того, такі комп’ютери супроводжувались підробленими наклейками Сертифікатів автентичності, аби приховати від замовника неліцензійність встановленого програмного забезпечення.
Зазначені у Вашій вимозі рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019, а саме зазначила що обидва вказані рішення були прийняті за результатами розгляду скарг ТОВ "ДІАВЕСТЕНД КОМПЛЕКСНІ РІШЕННЯ" на закупівлі матеріалів для друку та поліграфії та витратних матеріалів до комп’ютерної техніки які проводились ВІДОКРЕМЛЕНИЙ ПІДРОЗДІЛ "ЗАПОРІЗЬКА АТОМНА ЕЛЕКТРИЧНА СТАНЦІЯ" ДЕРЖАВНОГО ПІДПРИЄМСТВА "НАЦІОНАЛЬНА АТОМНА ЕНЕРГОГЕНЕРУЮЧА КОМПАНІЯ "ЕНЕРГОАТОМ" і жодним чином не стосувалися придбання програмного забезпечення.
Хочемо наголосити що відповідно до чинного законодавства, використання державним замовником неліцензійного програмного забезпечення є порушенням авторського права, яке, зокрема, є злочином за який законодавством передбачено три види відповідальності: кримінальна, адміністративна та цивільна.Так статтею 176 Кримінального кодексу України, окрім іншого, передбачена відповідальність за незаконне відтворення, розповсюдження комп’ютерних програм і баз даних, якщо це завдало матеріальної шкоди у значному розмірі. Вчинення цього кримінального правопорушення карається штрафом від двохсот до трьох тисяч неоподаткованих мінімумів доходів громадян (від 3400 грн. до 51000 грн.) або позбавленням волі на строк від трьох до шести років, з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років або без такого.
Статтею 51-2 Кодексу України про адміністративні правопорушення (“Порушення прав на об’єкт права інтелектуальної власності”), окрім іншого, передбачено відповідальність за незаконне використання комп’ютерної програми, яка є об’єктом права інтелектуальної власності (від 170 грн. до 3400 грн.). Вчинення такого правопорушення тягне за собою накладення штрафу від десяти до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з конфіскацією незаконно виготовленої продукції та обладнання і матеріалів, які призначені для її виготовлення.
Статус вимоги:
Відхилено