• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Кава та чай

Детальна інформація стосовно предмету закупівлі зазначена в документації, яка додається до закупівлі.

Торги не відбулися

89 965.50 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.1% або 89.97 UAH
Період оскарження: 22.01.2020 11:18 - 02.02.2020 00:00
Вимога
Вирішена

Дискримінаційна умова – підтвердження якості товару протоколами випробувань про проходження незалежної експертизи в Українській лабораторії якості та безпеки продукції АПК.

Номер: d8c610279bea457881853533a6aa9f01
Ідентифікатор запиту: UA-2020-01-22-000738-c.a2
Назва: Дискримінаційна умова – підтвердження якості товару протоколами випробувань про проходження незалежної експертизи в Українській лабораторії якості та безпеки продукції АПК.
Вимога:
В п.1.5. додатку №6 тендерної документації міститься умова про необхідність підтвердження якості товару "протоколами випробувань про проходження незалежної експертизи в Українській лабораторії якості та безпеки продукції АПК. Проте Закон України "Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів" (далі- Закон) не вимагає від виробників чи постачальників харчових продуктів таких протоколів випробувань. Тобто дана умова ТД суперечить Закону Частиною ч.4 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі- Закон) передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно до ч.1 ст.2 Закону замовники ДОПОРОГОВИХ закупівель повинні дотримуватися визначених Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) ПРИНЦИПІВ закупівель. Вказані принципи визначені ст.3, 5, 22 Закону, зокрема встановлений ПРИНЦИП «НЕДИСКРИМІНАЦІЇ УЧАСНИКІВ», який згідно ч.3. ст.5, ч.4 ст.22 Закону включає заборону замовнику включати до тендерної документація вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. На підставі вищевикладеного, керуючись ст.2,3,5, 22 Закону просимо виключити з тендерної документації умову про надання учасниками «протоколів випробувань про проходження незалежної експертизи в Українській лабораторії якості та безпеки продукції АПК».
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Замовник зацікавлений у отриманні безпечних та якісних харчових продуктів, що складають предмет закупівлі. З цією метою Замовником включено до тендерної документації умову щодо надання учасником зразків продукції, запропонованої в складі тендерної пропозиції. Наочний огляд зразків запропонованої продукції дозволить замовнику перевірити відповідність продукції заявленим учасником характеристикам та запобігти спробам поставити продукцію, що не відповідає якісним характеристикам, передбаченим тендерною документацію. Разом з тим, така умова дозволяє Замовнику переконатись у добросовісності учасника. Закон України «Про публічні закупівлі» не містить обмежень щодо включення замовником до тендерної документації умов про надання зразків запропонованої продукції. Умова щодо надання зразків запропонованої продукції не встановлює будь-яких обмежень або переваг для окремих категорій учасників, а отже, не призводить до обмеження конкуренції або дискримінації учасників закупівлі.
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Вирішена

Дискримінаційна вимога надання зразків

Номер: 0735caab88594ce68e10e6ceca55c7c7
Ідентифікатор запиту: UA-2020-01-22-000738-c.b1
Назва: Дискримінаційна вимога надання зразків
Вимога:
Шановний Замовнику! Відповідно до ч.1 ст.2 Закону замовники ДОПОРОГОВИХ закупівель повинні дотримуватися визначених Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) ПРИНЦИПІВ закупівель. Вказані принципи визначені ст.3, 5, 22 Закону, зокрема встановлений ПРИНЦИП «НЕДИСКРИМІНАЦІЇ УЧАСНИКІВ», який згідно ч.3. ст.5, ч.4 ст.22 Закону включає заборону замовнику включати до тендерної документація вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Встановленням у Додатку №6 ТД умови надання зразків кожного видупродукції, порушено принцип «недискримінація учасників» визначеного ст.3, 5, 22 Закону України «Про публічні закупівлі», що підтверджується нижченаведеним рішенням АМКУ: 1) В рішенні № 8262-р/пк-пз від 24.06.2019 р. АМКУ зазначено, що зразки не є складовою тендерної пропозиції учасника у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), отже ця умова є дискримінаційною та не відповідність зразків умовам тендерної документації чи їх не надання не може бути підставою для відхилення Пропозиції учасника відповідно до вимог ст.30 Закону. Враховуючи викладене, вимога Тендерної документації про необхідність надання зразків товару та можливість дискваліфікації учасника за цим критерієм має бути скасована як протизаконна та дискримінаційна. За своєю суттю зразки продукції не є складовою тендерної пропозиції, а отже не можуть братися до уваги при оцінці та розгляді тендерної пропозиції. Окремо також необхідно зауважити, що експертиза (випробування) зразків продукції проводиться у випробувальних лабораторіях чи інших організаціях, акредитованих на право проведення таких робіт. У разі відсутності в Україні випробувальних лабораторій чи інших організацій, акредитованих на право проведення експертизи (випробувань) зразків відповідної продукції, допускається проведення експертизи (випробувань) зразків такої продукції у випробувальних лабораторіях, які мають необхідну технічну компетентність для їх проведення. У Тендерній документації не встановлено можливості проведення дослідження зразків продукції учасників та не визначено суттєвих елементів такого дослідження (як то суб’єкт дослідження, місце проведення, коло учасників такого дослідження). 2) Відповідно до ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), замовник може вимагати від учасників подання ними ДОКУМЕНТАЛЬНО підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Вимагати подання зразку Закон НЕ ДОЗВОЛЯЄ. 3) Статтею 30 Закону встановлений ВИЧЕРПНИЙ перелік підстав для відхилення замовником тендерної пропозиції, а саме: 1) учасник: не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону; не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником; 2) переможець: відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю; не надав документи, що підтверджують відсутність підстав, передбачених ст.17 Закону; 3) наявні підстави, зазначені у ст.17 і ч.7 ст.28 Закону; 4) тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації. Як вбачається у вказаному переліку підстав ВІДСУТНЯ ТАКА ПІДСТАВА ЯК НЕ НАДАННЯ ЗРАЗКІВ ТОВАРУ. 4) Якість товару (зокрема відповідність олії ДСТУ 4492:2017) може перевірятися під час приймання товару поставленого на виконання договору. І покупець у разі виявлення невідповідності може вимагати заміни або повернення товару. Тобто до укладення договору вимагати надання товару замовник не має права. Таким чином, діючим законодавством не передбачено можливість встановлення вимоги про надання зразків продукції, що пропонується до постачання, та можливості проведення дослідження таких зразків. Закон не визначає, що неподання зразків продукції або їх можлива невідповідність є підставою для відхилення тендерної пропозиції. На підставі викладеного, керуючись визначеними ст.3, 5, 22 Закону ПРИНЦИПАМИ ЗАКУПІВЕЛЬ, ЯКИХ ПОВИННІ ДОТРИМУВАТИСЯ УСІ ЗАМОВНИКИ, у т.ч. ПРИ ДОПОРОГОВИХ ЗАКУПІВЕЛЬ, вимагаємо виключити з Тендерної документації вимогу про надання зразків товару як протизаконну та дискримінаційну.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Замовник, будучи зацікавленим у отриманні безпечних та якісних харчових продуктів, що включено до предмету закупівлі, передбачив необхідність надання учасниками копій протоколів випробувань про проходження незалежної експертизи в Українській лабораторії якості та безпеки продукції АПК (УЛЯБП АПК). Зазначена лабораторія утворена згідно розпорядження КМУ від 02.10.2003 р. № 584-р. Механізм функціонування УЛЯБП АПК не передбачає встановлення будь-яких обмежень або переваг для окремих категорій суб’єктів господарювання при отриманні послуг із проведення випробувань продуктів харчування. Таким чином, умова п.1.5. додатку №6 до тендерної документації не призводить до обмеження конкуренції або дискримінації учасників закупівлі.
Статус вимоги: Задоволено