• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

Інформаційні системи (автоматизовані робочі місця лікарів)

Завершена

11 600 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 58 000.00 UAH
Період оскарження: 16.01.2020 16:30 - 11.02.2020 00:00
Скарга
Відхилено

Скарга щодо порушення Закону України

Номер: 91e6d55bcb2c4451ac9aa44db3cc30d7
Ідентифікатор запиту: UA-2020-01-16-000953-b.a2
Назва: Скарга щодо порушення Закону України
Скарга:
Скарга щодо порушення Закону України «Про публічні закупівлі» шляхом встановлення дискримінаційних вимог у тендерній документації Замовником - КУ “Управління майном Сумськоі обласної ради”
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 25.02.2020 19:09
Автор: ТОВ Хелсі Юа, Степаненко Татьяна +380632750786 t.stepanenko@helsi.me
Вимога
Відхилено

Вимога розділити закупівлю в окремі лоти/тендери, щодо закупівлі товарів (комп’ютерної техніки та закупівлю послуг інформаційних систем (медичної системи)

Номер: 678e1d3345974c0eb322e620b0726e9c
Ідентифікатор запиту: UA-2020-01-16-000953-b.a1
Назва: Вимога розділити закупівлю в окремі лоти/тендери, щодо закупівлі товарів (комп’ютерної техніки та закупівлю послуг інформаційних систем (медичної системи)
Вимога:
16.01.2020 року КУ "Управління майном Сумськоі обласної ради" (надалі – Замовник) оприлюднено на веб-порталі уповноваженого органу (ProZorro) інформацію про закупівлю послуг: «Інформаційні системи (автоматизовані робочі місця лікарів)», як зазначено в оголошенні та тендерній документації. Ідентифікатор закупівлі: UA-2020-01-16-000953-b. Відповідно до Додатку 1 Тендерної документації планується поставка системних блоків, багатофункціональних пристроїв (МФУ), моніторів, мережевих фільтрів та ПЗ «Медична інформаційна система» для закладів охорони здоров`я м. Суми та Сумської області (294 комплекти). Тобто, в одній закупівлі Замовник закуповує як апаратні, так і програмні компоненти, яким відповідають різні коди згідно ДК 021:2015, а саме “30210000-4 Машини для обробки даних” (апаратний компонент) та “48810000-9 — Інформаційні системи” (програмний компонент). Предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції та визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом (п.34 ч.1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі»). Відповідно до п.1 Положення про Міністерство економічного розвитку і торгівлі України, яке затверджено постановою КМУ від 20.08.2014 №459 Мінекономрозвиток є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує, зокрема, державну політику у сфері державних та публічних закупівель. Наказом Мінекономрозвитку №454 від 17.03.2016 затверджено Порядок визначення предмета закупівлі (Порядок). Наказом Мінекономрозвитку №1749 від 23.12.2015 затверджено національний класифікатор України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» (ЄЗС), що призначений для стандартизації опису в договорах (контрактах) предмета державних закупівель, забезпечування більшої прозорості процедур закупівель товарів, робіт і послуг за бюджетні кошти, створювання ефективного конкурентного середовища у сфері державних закупівель, а також підтримування участі вітчизняних суб'єктів господарювання у торгах за межами України. ЄЗС призначений замовникам державних закупівель для описування в повідомленнях про запрошення до участі в торгах (тендерах) предмета державних закупівель, а також вітчизняним товаровиробникам і надавачам послуг для пошуку тендерних пропозицій. ЄЗС установлює коди та назви продукції та послуг, що можуть бути предметом закупівель. Відповідно до п.1 Порядку предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та на основі Державного класифікатора продукції та послуг, затвердженого наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 11 жовтня 2010 року № 457, за показником п'ятого знака із зазначенням у дужках предмета закупівлі відповідно до показників третьої - п'ятої цифр основного словника ЄЗС, а також конкретної назви товару чи послуги. Предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та на основі ЄЗС, за показником четвертої цифри основного словника із зазначенням у дужках конкретної назви товару чи послуги. Відповідно до п.34 ч.1 ст. 1 Закону товари - продукція, об'єкти будь-якого виду та призначення, у тому числі сировина, вироби, устаткування, технології, предмети у твердому, рідкому і газоподібному стані, а також послуги, пов'язані з постачанням таких товарів, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих товарів. П.5 Порядку встановлено, що якщо під час здійснення замовником закупівлі товарів передбачається також закупівля послуги (послуг), пов'язаної (пов'язаних) з поставкою товарів (зокрема послуги з транспортування, установки, монтажу, наладки, інсталяції програмного забезпечення, навчання персоналу тощо), предметом закупівлі в такому разі є товари за умови, що вартість такої послуги (таких послуг) не перевищує вартості самих товарів. Відповідно до п. 12 Порядку закупівлею послуг вважається будь-який предмет закупівлі, крім товарів і робіт, зокрема транспортні послуги, освоєння технологій, наукові дослідження, науково-дослідні або дослідно-конструкторські розробки, медичне та побутове обслуговування, лізинг, найм (оренда), а також фінансові та консультаційні послуги, поточний ремонт. До об'єктів права інтелектуальної власності належать, зокрема, комп'ютерні програми (ст.420 ЦК України). Ст. 18 Закону України «Про авторське право та суміжні права» визначено, що комп'ютерні програми охороняються як літературні твори. Така охорона поширюється на комп'ютерні програми незалежно від способу чи форми їх вираження. Ст.1 цього Закону визначено поняття здавання у майновий найм - передача права користування і (або) володіння оригіналом чи примірником твору, фонограми, відеограми на певний строк з метою одержання прямої чи опосередкованої комерційної вигоди. Таким чином, набуття права користування об’єктами авторського права повинно здійснюватися за правилами закупівлі послуг та за відповідним кодом ЄСЗ щодо предмету закупівлі. У випадку закупівлі послуг медичних інформаційних систем відповідним кодом за ДК 021:2015 є 48810000-9 Інформаційні системи” (програмне забезпечення «Медична інформаційна система». З огляду на зазначене, Замовником неправомірно об’єднано в одну закупівлю – закупівлю товарів (комп’ютерів) та послуг, що не пов’язані з поставкою (послуги з транспортування, установки, монтажу, наладки, інсталяції програмного забезпечення, навчання персоналу тощо). Недискримінація учасників, в тому числі, і шляхом не висування дискримінаційних вимог у технічній документації, є одним з фундаментальних принципів публічних закупівель, оскільки його порушення безпосередньо впливає на ймовірних учасників процедури закупівлі та як результат на визначення переможця. Згідно ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а об’єднання в тендерній документації закупівлі комп’ютерного обладнання та програмного забезпечення – Медичної інформаційної системи, яка повинна проходити атестацію в НСЗУ значно звужує коло можливих учасників закупівлі, що може не дозволити обрати найбільш якісну та функціональну систему. Оголосивши закупівлю одночасно апаратного і програмного компоненту в одному лоті, Вами встановлено дискримінаційну вимогу по відношенню до потенційних учасників торгів, що є порушенням ст. 3, ч. 3 ст. 5 та ч. 4 ст. 22 Закону України “Про публічні закупівлі”, вимагаємо розділити цю закупівлю в окремі лоти/тендери, щодо закупівлі товарів (комп’ютерної техніки та закупівлю послуг інформаційних систем (медичної системи). У випадку не внесення виправлень у тендерну документацію, ми будемо змушені звернутися до компетентних органів щодо перевірки чи існують ознаки корупційних дій під час оголошення закупівлі UA-2020-01-16-000953-b та її здійснення.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Згідно із рішенням Сумської обласної ради від 24.01.2019 «Про обласний бюджет Сумської області на 2020 рік» Управлінню майном Сумської обласної ради (Замовник) виділено кошти із цільовим призначенням: придбання медичної інформаційної системи та облаштування автоматизованих робочих місць лікарів з метою автоматизації закладів медичної допомоги, приєднання їх до загальнодержавної мережі інформаційного забезпечення охорони здоров'я для отримання фінансування від Національної служби здоров’я. Відповідно до ДСТУ 2392-94 Інформація та документація.: «Інформаційна система — комунікаційна система, що забезпечує збирання, пошук, оброблення та пересилання інформації. Закон України «Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах» визначає інформаційну (автоматизовану) систему як організаційно-технічну систему, в якій реалізується технологія обробки інформації з використанням технічних і програмних засобів. Отже будь-яка інформаційна система включає в собі не лише програмний продукт, в даному випадку операційна система (Windows або Linux) та прикладна програма «Медична інформаційна система», але й технічні засоби де ці програмні продукти будуть встановлені. Закупівля передбачає придбання програмного продукту, як невід’ємної складової системи і не визначена як окремий елемент постачання. Закупівля здійснюється як єдине ціле з метою комплектації автоматизованого робочого місця лікаря, уникнення технічних невідповідностей між придбаним комп’ютерним обладнанням та програмним забезпеченням. Думка потенційного учасника, що набуття права користування об’єктами авторського права в даній закупівлі повинна здійснюватися за правилами закупівлі послуг та за відповідним кодом ЄСЗ є його власною думкою, яка нав’язується Замовнику, оскільки Замовник має на меті закупівлю програмного продукту: «Операційної системи (Windows або Linux)» та «Медичної інформаційної системи» саме як «Товар». Комп’ютерні програми належать до об’єктів права інтелектуальної власності (частина перша ст. 420 Цивільного кодексу). Крім того, комп’ютерні програми є творами, що належать до об’єктів авторського права (п. 2 частини першої ст. 433 цього Кодексу, п. 3 частини першої ст. 8 Закону України «Про авторське право і суміжні права»). Відповідно до визначення, наведеного у ст. 1 вищезазначеного Закону, комп’ютерна програма — набір інструкцій у вигляді слів, цифр, кодів, схем, символів чи у будь-якому іншому вигляді, виражених у формі, придатній для зчитування комп’ютером, які приводять його у дію для досягнення певної мети або результату (це поняття охоплює як операційну систему, так і прикладну програму, виражені у вихідному або об’єктному кодах). Комп’ютерні програми охороняються як літературні твори (частина четверта ст. 433 Цивільного кодексу). Умови передання майнових прав інтелектуальної власності на комп’ютерну програму будуть визначені договором, який буде укладено з Переможцем торгів, що відповідатиме умовам Тендерної документації, відповідно до Цивільного кодексу та Закону України «Про авторське право і суміжні права». Стосовно поділу предмету закупівлі на частини (лоти) пояснюємо, що згідно із ч. 7 ст. 2 ЗУ «Про публічні закупівлі» Замовник не має права ділити предмет закупівлі на частини з метою уникнення проведення процедури відкритих торгів або застосування цього Закону. Відповідно до Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом МЕРТУ від 17.03.2016 №454 предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 17 і 32 частини першої статті 1 Закону та на основі національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник”, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 (далі – Єдиний закупівельний словник), за показником четвертої цифри основного словника із зазначенням у дужках конкретної назви товару чи послуги. Замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за показниками шостого – десятого знаків Державного класифікатора продукції та послуг ДК 016:2010, затвердженого наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 11 жовтня 2010 року № 457, із зазначенням у дужках предмета закупівлі відповідно до показників четвертої – восьмої цифр Єдиного закупівельного словника, а також за обсягом, номенклатурою та місцем поставки товарів, виконання робіт або надання послуг. Тобто Замовник може поділити на лоти, але не зобов’язаний. Також, необхідно відзначити, що відповідно до Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом МЕРТУ від 17.03.2016 №454 якщо під час здійснення замовником закупівлі товарів передбачається також закупівля послуги (послуг), пов'язаної (пов'язаних) з поставкою товарів (зокрема послуги з транспортування, установки, монтажу, наладки, інсталяції програмного забезпечення, навчання персоналу тощо), предметом закупівлі в такому разі є товари за умови, що вартість такої послуги (таких послуг) не перевищує вартості самих товарів. В даній закупівлі, очікувана вартість закупівлі одного автоматизованого робочого місця становить 39,4 тис. грн, з яких 25,5 тис. грн (63 %) вартість товару (технічних і програмних засобів), решта коштів (37 %) запланована на оплату послуг пов'язаних з поставкою товарів (зокрема послуги з транспортування, установки, монтажу, наладки, інсталяції програмного забезпечення, навчання персоналу тощо). Тому, визначення предмета закупівлі, як Товар: «Інформаційні системи» у складі одночасно апаратного, програмного компоненту та послуг пов'язаних з поставкою товарів (послуги з транспортування, установки, монтажу, наладки, інсталяції програмного забезпечення, навчання персоналу тощо) без розділення закупівлі в окремі лоти, відповідає вимогам Закону України “Про публічні закупівлі”, Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом МЕРТУ від 17.03.2016 №454 та не свідчить про наявність дискримінаційних умов, оскільки Замовником у тендерній документації не встановлено будь яких обмежень для Учасників. Отже, твердження про наявність у тендерній документації дискримінаційних умов є суб’єктивною думкою потенційного Учасника.
Статус вимоги: Відхилено