• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Шкільні меблі

Шкільні меблі

Завершена

425 250.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 126.25 UAH
Період оскарження: 17.01.2020 13:55 - 07.02.2020 00:00
Вимога
Вирішена

Порушення одного з основних принципів здійснення публічних закупівель, визначеного статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі»

Номер: cebe86b0945f493b84b7048d2f78bf0d
Ідентифікатор запиту: UA-2020-01-17-001205-c.b1
Назва: Порушення одного з основних принципів здійснення публічних закупівель, визначеного статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі»
Вимога:
Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, саме тому відсутність дискримінаційних умов є обов’язковою вимогою при здійсненні закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Тендерна документація щодо закупівлі Шкільні меблі (шкільні меблі для навчальних закладів Петрівського району) ДК 021:2015 – 39160000-1 (Ідентифікатор закупівлі UA-2020-01-17-001205-c Закупівля на prozorro.gov.ua) містить вимогу, яка саме обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників. Відповідно до Тендерної документації (Додаток 1) для підтвердження технічних характеристик товару, учасником має бути надано свідоцтво про визнання продукції відповідності педагогічним вимогам. Вказану вимогу суб’єктам господарської діяльності неможливо виконати, адже період отримання вказаного свідоцтва відповідно до Наказу МОН України № 537 від 17.06.2008р. «Про затвердження Порядку надання навчальній літературі, засобам навчання і навчальному обладнанню грифів та свідоцтв Міністерства освіти і науки України» складає не менше ніж 45 днів, а строк на подачу пропозицій є на порядок меншим – 18 днів. Для учасника неможливо отримати відповідні свідоцтва чи грифи до кінцевого строку подання тендерної пропозиції, оскільки він не може знати, які саме вироби будуть закуповуватися замовником і заздалегідь отримати відповідні свідоцтва чи грифи. Також, при отриманні Свідоцтва передбачається зазначення чітких параметрів та розмірів всіх деталей виробу, при їх зміні – вимоги стають нікчемні, що свідчить про можливість їх отримання під конкретного виробника. Отже, відповідні документи на конкретні вироби, що є предметом закупівлі, могли отримати лише ті учасники, які були повідомлені Замовником заздалегідь про вид та технічні характеристики виробів, що будуть предметом закупівлі. Інститут модернізації змісту освіти надає роз’яснення про те, що отримання Свідоцтв «Про визнання відповідності педагогічним вимогам» є добровільним, а не обов’язковим для виробників. Вимоги про обов’язкову наявність таких свідоцтв у виробників не встановлено жодним нормативним актом чинного законодавства України та суперечить європейським нормам, які взяла на себе Україна в рамках Зони вільної торгівлі, зокрема сертифікатам EN 1729-1:2016, EN 1729-2+A1:2016, PN-F-06009:2001, PN-EN 14073-2:2006. Відповідно до ч.4 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі»: документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Рішенням Антимонопольного комітету України №7733-р/пк-пз від 02.11.2017р. згідно аналогічної скарги по закупівлі UA-2017-10-06-000232-c (Замовник закупівлі - Департамент освіти і науки Донецької обласної державної адміністрації) було встановлено, що умови Замовника щодо надання учасниками в складі тендерної пропозиції копій свідоцтв про визнання відповідності педагогічним умовам можуть виконати лише суб’єкти господарювання, які на момент оприлюднення оголошення про проведення Процедури закупівлі вже мали в наявності свідоцтва «Про визнання відповідності педагогічним вимогам» товару, технічні характеристики якого визначені у Документації, та відомі такому учаснику, що є дискримінацією та порушує положення ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі». Рішення було прийнято на користь Скаржника та його вимоги були задоволені. Тому, вважаємо, що вимога про наявність в учасників Свідоцтв про визнання відповідності педагогічним вимогам є дискримінаційною та порушує принципи здійснення публічних закупівель відповідно до ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме такі як: добросовісна конкуренція серед учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників, запобігання корупційним діям і зловживанням. Зважаючи на вищевикладене, вимагаємо усунути дискримінаційні умови та привести тендерну документацію у відповідність з вимогами чинного законодавства, а саме виключити із тендерної документації вимогу щодо надання свідоцтва про визнання відповідності педагогічним вимогам. В іншому випадку будемо змушені звернутись за захистом своїх прав та законних інтересів з відповідною скаргою до уповноваженого органу (Антимонопольного комітету України), а в разі отримання позитивного результату до суду з позовом про стягнення витрат за подачу скарги.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Тендерним комітетом комунальної установи «Петрівський районний центр із обслуговування закладів освіти» було розглянуто Вимогу. За результатами розгляду повідомляємо, що нами будуть внесені зміни до тендерної документації, в частині виключення із тендерної документації вимогу щодо надання свідоцтва про визнання відповідності педагогічним вимогам.
Статус вимоги: Задоволено