-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Вугілля кам’яне
Завершена
199 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 995.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 995.00 UAH
Період оскарження:
24.01.2020 15:38 - 05.02.2020 00:00
Вимога
Відхилено
Вимога
Номер:
3e24a99a127a4c219cc3401dd7849688
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-01-24-003152-b.b1
Назва:
Вимога
Вимога:
Про усунення порушень під час проведення процедури закупівлі твердого палива (вугілля кам яного)
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога.pdf 29.01.2020 16:17
Дата подачі:
29.01.2020 16:21
Вирішення:
Шановний Учаснику!
Тендерний комітет Мелітопольського міжрайонного управління водного господарства розглянув Вашу вимогу про усунення порушень під час проведення процедури закупівлі твердого палива (вугілля кам’яного) від 29.01.2020 № 1, яка зареєстрована в електронній системі за № UA-2020-01-24-003152-b.b1, (далі – Вимога) та повідомляє наступне.
Відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) тендерна документація повинна містити: інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами.
Частиною 3 та 4 цієї ж статті передбачено, що Тендерна документація може містити також іншу інформацію (крім інформації викладеній в частині 2 цієї статті) відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Згідно з ч. 1 ст. 268 Господарського кодексу України якість товарів, що поставляються, повинна відповідати стандартам, технічним умовам, іншій технічній документації, яка встановлює вимоги до їх якості, або зразкам (еталонам), якщо сторони не визначать у договорі більш високі вимоги до якості товарів.
Для забезпечення свого права на закупівлю товару, якість якого відповідає нормам чинного законодавства України та діючим національним чи міжнародним стандартам, в межах Закону на розсуд Тендерного комітету встановлено вимоги до предмета закупівлі, які не обмежують конкуренцію та не призводять до дискримінації учасників.
Вимоги щодо технічних характеристик предмету закупівлі встановлені в Додатку 2 до Тендерної документації. Згідно умов цього додатку якісні характеристики Товару повинні відповідати ДСТУ 3472:2015 (Вугілля буре, кам’яне та антрацит. Класифікація). Учасник в складі пропозиції повинен надати на підтвердження сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик щодо якісних показників вугілля за відповідною маркою.
ДСТУ 3472:2015 (Вугілля буре, кам’яне та антрацит. Класифікація) прийнятий наказом Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 28.05.2015 № 45 «Про прийняття нормативних документів України, гармонізованих з міжнародними та європейськими нормативними документами, національних стандартів України, скасування нормативних документів України та міждержавних стандартів в Україні». Цей стандарт поширюється на буре, кам’яне вугілля та антрацит України і встановлює їхню класифікацію за марками та групами на основі характерних загальних ознак, які відображають генетичні особливості та основні технологічні характеристики. Також ним визначаються класифікаційні параметри товару, їх марки та групи. Стандарт є чинним станом на сьогодні та встановлює характеристики товару, що відповідає предмету закупівлі.
Відповідно до ст. 1 Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» оцінка відповідності - процес доведення того, що задані вимоги, які стосуються продукції, процесу, послуги, системи, особи чи органу, були виконані; документ про відповідність - декларація (в тому числі декларація про відповідність), звіт, висновок, свідоцтво, сертифікат (у тому числі сертифікат відповідності) або будь-який інший документ, що підтверджує виконання заданих вимог, які стосуються об’єкта оцінки відповідності
Частина 4 статті 24 цього ж закону встановлює, що добровільна оцінка відповідності здійснюється на добровільних засадах, в будь-яких формах, включаючи випробування, декларування відповідності, сертифікацію та інспектування, та на відповідність будь-яким заявленим вимогам.
Виготовлення сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик щодо якісних показників вугілля за відповідною маркою, суб’єктами господарювання не є не можливим та є доступним для них, у разі, якщо певний товар відповідає цьому стандарту.
Таким чином вищезазначена вимога не є дискримінаційною та в жодному разі не обмежує конкуренцію.
Також варто зазначити, що ДСТУ 7493:2013 (Вугілля буре, кам’яне, антрацит і вугільні брикети. Правила приймання за якістю) прийнятий наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України «Про прийняття національних стандартів України, пробних національних стандартів України, гармонізованих з міжнародними та європейськими стандартами, національного класифікатора України, гармонізованого з міжнародним класифікатором, затвердження національних стандартів України, змін до національних стандартів України, скасування національних стандартів України та міждержавних стандартів в Україні» від 27.12.2013 № 1589 встановлює правила приймання палива за якістю у постачальника та контролю його якості у споживача, тобто після здійснення саме поставки товару.
ДСТУ 7146:2010 (Вугілля кам’яне та антрацит для побутових потреб. Технічні умови) прийнятий наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 18.02.2010 № 48 поширюється на вугілля кам’яне, антрацит та продукти їх перероблення, що використовуються для побутових потреб, в т.ч. вимоги щодо безпечності вугілля. Ним встановлені вимоги щодо безпеки та охорони довкілля, транспортування та зберігання, методи контролювання і правила приймання.
Щодо встановлення вимоги надання у складі тендерної пропозиції посвідчень про якість у відповідності до ДСТУ 7146:2010 та ДСТУ 7493:2013 є недоцільним виходячи із норм цих стандартів та оскільки тендерною документацією вже встановлена вимога про надання сертифікату, який підтверджує якість запропонованого товару. Крім того зазначені стандарти не встановлюють та не можуть встановлювати норм чи правил проведення процедур закупівель.
Враховуючи викладене Тендерний комітет Мелітопольського міжрайонного управління водного господарства дійшов висновку, що Вимога підлягає відхиленню з наведених вище підстав.
Статус вимоги:
Відхилено