• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

ДК 021:2015 – 24450000-3 Агрохімічна продукція (Дезінфекційні засоби).

Торги відмінено

60 800.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 304.00 UAH
Період оскарження: 21.01.2020 13:39 - 24.01.2020 15:00
Вимога
Є відповідь

Вимога щодо внесення змін в Оголошення для проведення закупівлі через систему електронних закупівель

Номер: ff468b41b0ee4288b8ab39ca6a0e4a7f
Ідентифікатор запиту: UA-2020-01-21-001132-a.a1
Назва: Вимога щодо внесення змін в Оголошення для проведення закупівлі через систему електронних закупівель
Вимога:
Шановний Замовнику! В Додатку 1 Інформації про проведення електронних торгів «Дезінфекційні засоби ДезТаб, БактеріоСол. Джерело фінансування - кошти НСЗУ» (Ідентифікатор закупівлі UA-2020-01-21-001132-a), де зазначено лише найменування товарів з їхніми технічними характеристиками, без можливості подачі еквівалентів. Закупівля оголошена Замовником є допороговою, тож підпадає під дію Наказу ДП «ПРОЗОРРО» № 10 від 19.03.2019р. (зі змінами), визначає саме порядок використання під час здійснення допорогових закупівель електронної системи закупівель, до складу якої згідно Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) входять веб-портал Уповноваженого органу (Prozorro), авторизовані електронні майданчики, між якими забезпечено автоматичний обмін інформацією та документами. Метою Закону України «Про публічні закупівлі» є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Тож, звертаємо Вашу увагу на беззаперечне порушення з вашого боку процедури допорогових закупівель, де однією з ключових вимог до проведення допорогових торгів є недопущення дискримінації та забезпечення вільної конкуренції серед усіх учасників тендеру. Натомість Замовник зазначив конкретні назви товарів. Такий підхід грубо порушує положення Закону «Про публічні закупівлі», де чітко зазначено, що при формуванні технічного завдання на предмет закупівлі та проведенні процедури закупівлі Замовник повинен керуватися принципами недискримінаційного підходу до Учасників. Саме не розгляд еквівалентів і є дискримінаційним підходом до Учасників, тому що значно звужує їх коло. Цей факт можна також трактувати, як намагання Замовника лобіювати інтереси певного виробника, та його представників. Зазначення найменувань засобів з його унікальними технічними характеристиками свідчить про те, що Замовник свідомо встановлює такі вимоги, щоб максимально звузити коло потенційних учасників та віддати перемогу заздалегідь визначеному постачальнику. Зазначення в предметі закупівлі найменування засобів суперечать принципам закупівель, а саме: добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія та ефективність, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників, запобігання корупційним діям і зловживанням. Абз. 4 ч. 1 ст. 2 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено: «Під час здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в абзацах другому і третьому цієї частини, замовники повинні дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель, установлених цим Законом, та можуть використовувати електронну систему закупівель з метою відбору постачальника товару (товарів), надавача послуги (послуг) та виконавця робіт для укладення договору». Законом України «Про захист економічної конкуренції» передбачено, що економічна конкуренція (конкуренція) - змагання між суб’єктами господарювання з метою здобуття завдяки власним досягненням переваг над іншими суб’єктами господарювання, внаслідок чого споживачі, суб’єкти господарювання мають можливість вибирати між кількома продавцями, покупцями, а окремий суб’єкт господарювання не може визначати умови обороту товарів на ринку. Також статтею 4 цього Закону передбачено, що органи влади, органи місцевого самоврядування, а також органи адміністративно-господарського управління та контролю зобов’язані сприяти розвитку конкуренції та не вчиняти будь-яких неправомірних дій, які можуть мати негативний вплив на конкуренцію. З метою уникнення непорозумінь між учасниками та Замовником Вимагаємо внести відповідні зміни згідно із зазначеними вище вимогами для проведення закупівлі через систему електронних торгів, якою передбачити можливість подачі учасниками в тендерній пропозиції еквівалентів товарів, що зазначені в Додатку 1 Додатку 1 Інформації про проведення електронних торгів «Дезінфекційні засоби ДезТаб, БактеріоСол. Джерело фінансування - кошти НСЗУ» (Ідентифікатор закупівлі UA-2020-01-21-001132-a). Результати розгляду даної Вимоги просимо оприлюднити на офіційному веб-порталі. У випадку ігнорування вищезгаданих вимог, ми будемо змушені звернутися до Державної аудиторської служби України, представників Громадського контролю щодо надання ними належної правової оцінки умовам Інформації про проведення електронних торгів на предмет встановлених дискримінаційний умов.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Надаємо відповідь на Ваше звернення та повідомляємо наступне: - під час формування оголошення закупівлі товару за кодом процедури допорогової закупівлі ДК 021:2015 – 24450000-3 Агрохімічна продукція (Дезінфекційні засоби), ідентифікатор закупівлі UA-2020-01-21-001132-a, ідентифікатор плану закупівлі UA-P-2020-01-16-010085-c керувалися виключно Законом України «Про публічні закупівлі» та наказами ДП «Прозорро» від 19.03.2019 №10 « Про затвердження Інструкції про порядок використання електронної системи закупівель, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в абзацах другому і третьому частини першої статті 2 Закону України « Про публічні закупівлі» та наказом від 20.03.2019 №11 «Про внесення змін до Інструкції про порядок використання електронної системи закупівель у разі здійснення закупівель, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в абзацах 2 та 3 частини І статті 2 ЗУ «Про публічні закупівлі»; - маючи в вільному доступі аналогічні вимоги на закупівлю деззасобів ми зібрали по країні значну їх кількість, вивчали та аналізували; - наступним етапом було вивчення питання еквівалентності та законодавчої бази України стосовно цього питання . Результат приголомшливий- на теперішній час загальноприйнятого або законодавчо закріпленого поняття об еквівалентності засобів дезінфекції не існує взагалі. Замовники та учасники керуються туманними та суперечливими, а також особистими поглядами на це питання. Почнемо з визначення поняття «Еквівалент». У буквальному перекладі з латині, еквівалент - це «рівнозначно». Екстраполюючи це поняття на засоби дезінфекції можна припустити, що еквівалентним запитуванням може вважатися деззасіб, який повністю збігається з ним за хімічним складом, спектром антимікробної активності, призначенням, режимам застосування і іншим параметрам. Тобто повинна абсолютно збігатися, «буква в букву, цифра в цифру», характеристики дезінфікуючих засобів. На жаль, знайти два ідентичних препарата різних виробників на ринку деззасобів навряд чи вийде. В цьому і полягає серйозна відмінність ринку дезінфікуючих засобів від фармакологічного ринку та породжує масу суперечок і істотно ускладнює життя як замовникам, так і постачальникам. На ринку фармакологічних препаратів існує поняття «міжнародної непатентованої назви», коли діюча речовина зареєстрована, також зареєстровані дозування і способи його застосування, і кілька компаній, які купили ліцензію на виробництво даного лікарського препарату у розробника, випускають його під різними комерційними назвами. У цьому випадку - замовник розміщує інформацію про міжнародну непатентовану назву, постачальники борються за поставку своїх препаратів, що містять одну і туж діючу речовину і абсолютно ідентичні один одному. Вимоги до дезінфікуючих засобів не такі жорсткі. Виробники засобів дезінфекції прагнуть створити унікальні рецептури, унікальні групи дезінфікуючих засобів, унікальні режими застосування і обов'язково прописати в інструкції по застосуванню який-небудь нюанс, який істотно відрізняє даний деззасіб від подібних. Тобто логічне трактування поняття «еквівалент» в даному випадку не працює. - і на останнє ми проаналізували, а яка ж кількість «тобто» еквівалентів існує у таблеток «Дезтаб». Вразило не імовірно - більш ніж 50, а можливо ще є якісь. В переліку і таблетки, і рідина, і гелі, і сипучі речовини але замовник бажає отримати певний засіб і це ще не говорячи про термін придатності - це один з небагатьох параметрів засобів дезінфекції, яким при визначенні еквівалентності можна знехтувати. Наприклад, в установі відібрано до закупівлі гіпотетичний деззасіб, що має, крім інших істотних параметрів, термін придатності в заводській упаковці 6 років, а термін придатності робочих розчинів 41 добу з можливістю багаторазового їх використання і застереженням, що розчини повинні бути замінені при зміні забарвлення, випаданні осаду і т.п. При цьому засіб не заплановано для створення аварійного запасу тривалого зберігання. Закупівля проводиться з розрахунку на півроку, а робочі розчини засобу, виходячи з особливостей медичного процесу, будуть замінюватися щотижня. А у цій ситуації, якщо пропонується в якості еквівалента засіб, відповідний по всіх параметрах запитань, за винятком терміну придатності, концентрату і робочих розчинів (наприклад, термін придатності концентрату - 5 років, а робочих розчинів - 28 діб), то такий засіб може чи не може визнаватися еквівалентом. Ні. Наступне- спектр антимікробної активності. Еквівалентами за цим параметром є речовини, які мають активність по відношенню до тих же мікроорганізмів, що і ми запросили. При цьому еквіваленти можуть мати і додаткову активність, перевершуючи запитаний засіб за цим параметром. Приклад : запитаний засіб повинен мати активність щодо грампозитивних і грамнегативних бактерій (включаючи мікобактерії туберкульозу), вірусів гепатиту А, В, С, ВІЛ, поліомієліту, патогенних грибів роду Кандида і трихофітон, а також має володіти спороцидними властивостями. Еквівалентом буде засіб, який володіє активністю по відношенню до всіх перерахованих мікроорганізмів. При цьому, додатково він може мати активність щодо, наприклад вірусів грипу, цист найпростіших, збудників анаеробної інфекції і т.п. Нехай навіть він і буде демонструвати активність щодо додаткових ще яких то груп мікроорганізмів., але це - не еквівалент. Параметри безпеки і токсичності. Всі хімічні речовини поділяються на 5 класів небезпеки. Еквівалентом по класу небезпеки є засіб, клас небезпеки концентрату і робочих розчинів якого відповідає запрошеному засобу, або є менш небезпечним в порівнянні з ним. Наприклад, концентрат запитаного засобу відноситься до 3 класу помірно небезпечних речовин, а робочі розчини - до 4 класу мало небезпечних речовин. Еквівалентом буде засіб з аналогічними параметрами безпеки, або належить до менш небезпечного класу. Призначення дезінфікуючого засобу. Кожний дезінфікуючий засіб призначається для певного набору видів дезінфекційної обробки (наприклад, поточне, генеральне прибирання, дезінфекція ВМП і т.д.), обробки ряду об'єктів (наприклад, поверхонь в приміщеннях, обладнання, білизни, посуду, іграшок і т.д.) . Кожен з видів обробки може виконуватися за певним протимікробним режимом (протибактеріальний, противірусний, протитуберкульозний і т.д.) і за певний час експозиції (5-10-15-30-60 хвилин і т.д.). При цьому для кожного протимікробного режиму і часу експозиції повинен забезпечуватися певний вихід робочого розчину. Еквівалентом за цими параметрами може вважатися деззасіб, що дозволяє здійснити той же набір видів дезінфекційної обробки на тих же об'єктах, в тих же протимікробних режимах, за аналогічний час і забезпечити такий же вихід робочого розчину, що і запитуваний засіб, чи перевищувати його по всіх параметрах. - і на останок, ні яка закупка не варта того, щоб отримати за свої власні кошти не визначену речовину з якою стикаєшся вперше, яка невідомо як буде впливати на стан здоров’я працівників, пацієнтів та навколишнього середовища. В нашому штатному розписі не має штатної посади хіміка, вірусолога, епідеміолога для проведення досліджень невідомих в використанні дез речовин, або вільних коштів для оплати цих досліджень в лабораторіях країни. Нам потрібно в стислий термін, за умови економії певної частини коштів отримати за допомогою системи Prozorro якісний продукт.
Статус вимоги: Не задоволено