• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

ДК 021:2015 (CPV) – 09310000-5 Електрична енергія (Електрична енергія з розподілом)

Торги не відбулися

923 209.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 616.00 UAH
Період оскарження: 16.01.2020 16:00 - 27.01.2020 00:00
Вимога
Відхилено

Щодо усунення дискримінайійної вимоги з ТД

Номер: 9efdfbe91a0645e8b8b52c738990e952
Ідентифікатор запиту: UA-2020-01-16-002923-c.b1
Назва: Щодо усунення дискримінайійної вимоги з ТД
Вимога:
Шановний Замовнику, детально ознайомившись з тендерною документацією, було встановлено наявність дискримінаційної вимоги до учасників, що суперечить основним принципам здійснення публічних закупівель,та порушують право усіх учасників брати участь у даних торгах. Зокрема, у Додатку 3 тендерної документації встановлена вимога щодо надання інформації про наявність у учасника представництва в межах Запорізької області. Зазначаємо, що дана вимога обмежує коло потенційних Учасників, які мають досвід роботи у даній сфері та необхідні дозвільні документи але не мають представництва у регіоні Замовника, а отже є дискримінаційною за територіальними принципами. Зауважимо, що Законом України «Про публічні закупівлі», Законом України «Про ринок електричної енергії», Ліцензійними умовами провадження діяльності з постачання електричної енергії споживачу, які затверджені Постановою НКРЕКП №1469від27.12.17р.–не встановлені вимоги щодо наявності у електропостачальників представництва у регіоні Замовника. Згідно з законодавчими, підзаконними та іншими нормативно-правовими актами, учасники, якими отримано ліцензію на право провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу та наявності укладених договорів відповідно чинному законодавству мають провадження господарської діяльності із постачання електричної енергії споживачу на всій території України не залежно від фактичного місцезнаходження електропостачальника. Тобто встановлення вимоги щодо наявності представництва у регіоні Замовника, порушують принципи здійснення закупівель статті 3 Закон України «Про публічні закупівлі», як:- добросовісна конкуренція серед учасників; - відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; - недискримінація учасників; - запобігання корупційним діям і зловживанням. Також зазначаємо, що ч.3 ст.5 ЗУ «Про публічні закупівлі» встановлено, що Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Встановлення вищезазначеної вимоги порушує вимоги ч.4ст.22 ЗУ «Про публічні закупівлі», відповідно до якої тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Виходячи з чого, необхідно внести зміни до документації шляхом виключення цієї вимоги.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Стосовно наявності в тендерній документації вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, повідомляємо, що відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників торгів, зокрема: 1. Вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах. 2. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом. 3. Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Зазначена в Розділі ІІІ тендерної документації вимога «... -з метою мобільності налагодженої роботи між замовником та учасником-переможцем, якщо юридична та фактична адреса не знаходяться у межах Запорізької області, учасником торгів у складі тендерної пропозиції надається лист в довільній формі про наявність у такого учасника представництва в межах Запорізької області, а також інформація про офіціального представника (підтверджена довіреністю, дорученням або іншим документом)» не є вибірковою для певних учасників, а є загальною для всіх учасників. Вимога, що зазначена у тендерній документації, спрямована на забезпечення найбільш сприятливих умов для замовника режиму отримання послуг, забезпечення швидкого та належного документообігу, оперативного реагування надавача послуг на зміни на ринку електричної енергії, на зміни умов постачання електричної енергії. Враховуючи здійснення закупівлі за бюджетні кошти та необхідність подання договорів в оригіналі, актів, довідок до органів Державної казначейської служби, це є умовою, що запобігає порушенню строків та стягнення із замовника штрафних санкцій. Окрім цього у Запорізькій області існує більш ніж 10 учасників ринку постачання електричної енергії, які мають сервісні центри, мають офіси в м. Запоріжжі та Запорізькій області. Таким чином, враховуючи практику розгляду скарг АМКУ наявна достатня кількість підприємств відповідної сфери, які можуть забезпечити конкуренцію для проведення даних торгів, що в повній мірі відповідає вимогам ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» та так званому «правилу двох виробників», що застосовується АМКУ під час розгляду справ. Зважаючи на зазначене вище, Вами не вірно надане тлумачення мети замовника, яка не полягає у обмеженні конкуренції учасників, а важлива в створенні оптимальних умов для ефективного надання та отримання послуг з постачання електричної енергії, що співпадає з метою Закону України «Про публічні закупівлі» в частині ефективного здійснення закупівель.
Статус вимоги: Відхилено