• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

33600000-6 Фармацевтична продукція (Chlorpromazine, Haloperidol, Amitriptyline, Dexamethasone, Enoxaparin, Dopamine, Amiodarone, Diclofenac, Heparin, Insulin (human), Omeprazole, Epinephrine, Streptokinase, Atropine, Drotaverine)

33600000-6 Фармацевтична продукція (Chlorpromazine, Haloperidol, Amitriptyline, Dexamethasone, Enoxaparin, Dopamine, Amiodarone, Diclofenac, Heparin, Insulin (human), Omeprazole, Epinephrine, Streptokinase, Atropine, Drotaverine)

Завершена

880 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 400.00 UAH
Період оскарження: 16.01.2020 17:06 - 27.01.2020 00:00
Вимога
Відхилено

Порушення норм законодавства про публічні закупівлі

Номер: 0b0238c708404ad2a336fd88805d2c92
Ідентифікатор запиту: UA-2020-01-16-003240-c.b1
Назва: Порушення норм законодавства про публічні закупівлі
Вимога:
Шановний замовник, повідомляємо, що деякі положення ТД не відповідають нормам чинного законодавства, зокрема Закону України Про публічні закупівлі (Відомості Верховної Ради (ВВР), 2016, № 9 ст.89){Із змінами, внесеними згідно із Законами № 1078-VIII від 12.04.2016, ВВР, 2016, № 21, ст.407 № 1356-VIII від 12.05.2016, ВВР, 2016, № 24, ст.488 (далі – Закон). А саме : В п 10 додатку № 2 ТД «У складі своєї тендерної пропозиції Учасник повинен надати оригінал гарантійного листа виробника (уповноваженого представника, представництва, філії виробника, якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), яким підтверджується можливість поставки предмету закупівлі цих торгів, у необхідній кількості та в терміни, визначені цією документацією та пропозицією Учасника. Якщо гарантійний лист видається не виробником, у складі тендерної пропозиції Учасник повинен надати копії документів, що підтверджують повноваження представника, представництва, філії виробника. Гарантійний лист повинен включати: повну назву Учасника, назву предмету закупівлі, одиницю вимірювання, кількість та повинен адресуватися Замовнику торгів.» Звертаємо Вашу увагу , що згідно спільного листа Мінекономрозвитку та МОЗ щодо закупівлі лікарських засобів № 3301-04_55905-03_01.7_33810 від 19.12.2018: • не рекомендується висувати вимоги щодо надання постачальниками ГАРАНТІЙНОГО ЛИСТА ВІД ВИРОБНИКА, оскільки це може спричинити дискримінацію потенційних учасників закупівлі. Викладені вище вимоги обмежують конкурентоспроможність потенційних учасників і в цілому впливають на можливість учасників прийняти участь у процедурі торгів. Вимога є дискримінаційною, тому що потенційні учасники: 1) Мають укладені прямі контракти з виробником лікарського засобу, за умовами яких виробник (його дистрибьютор) вже гарантував та зобов’язався поставити лікарські засоби. 2) Мають ліцензію на торгівлю лікарськими засобами та дотримуються ліцензійних умов. Дотримання ліцензійних умов контролюється Держлікслужбою. 3) Мають на залишках у складських приміщеннях достатню кількість товару для забезпечення поставок за договорами. 4) Відносно якості запропонованих товарів - якість запропонованих до поставки ЛС визначається та підтверджується під час поставки товару супровідними документами, зокрема сертифікатами якості, а у випадку поставки неякісного товару, постачальник сплачує Замовнику штрафні санкції (неустойка, штраф, пеня), внаслідок чого Замовник повністю захищений від постачання неякісного товару. Викладені Вами вимоги щодо надання гарантійних листів виробників (представництв, філій) обмежують конкурентоспроможність потенційних учасників і в цілому впливають на можливість учасників прийняти участь у процедурі торгів, обмежуючи коло учасників лише виробниками або суб'єктами господарювання, безпосередньо пов'язаними з такими виробниками (офіційними представництвами). На підставі викладеного, з метою створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, здешевлення предмету закупівлі та запобігання проявам корупції у фармацевтичній сфері, вимагаємо виключити умови про надання учасником у складі пропозиції гарантійного листа виробника або його офіційного представництва чи філії. В протилежному випадку залишаємо за собою право оскаржити дану процедуру закупівлі відповідно до порядку оскарження та в терміні визначені статтею 18 Закону, викласти інформацію стосовно процедури в Постійно діючій адміністративній колегії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель з наступним стягненням витрат із Замовника в судовому порядку та/або розміщення на порталі DOZORRO за для моніторингу громадськими спільнотами та іншими контролюючими органами .
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учаснику, у відповідь на Вашу вимогу щодо внесення змін до Тендерної документації в частині виключення вимоги щодо надання учасником закупівлі оригіналу гарантійного листа виробника… пояснюємо наступне: Згідно з Пунктом 10 Додатку 2 «З метою запобігання закупівлі фальсифікатів та отримання гарантій на своєчасне постачання товару у кількості та якості, яких вимагає ця документація, надати у складі тендерної пропозиції сканкопії оригіналів гарантійних листів виробників або їх офіційних представників (якщо їх повноваження поширюються на територію України), якими підтверджується те, що Учасник має можливість поставки запропонованого товару для потреб Замовника у відповідній до вимог цієї документації кількості, якості та у встановлені терміни. Гарантійний лист повинен містити посилання на повну назву учасника, ідентифікатор закупівлі, розміщеного оголошення на веб-порталі Уповноваженого органу, а також назву предмета закупівлі згідно з оголошенням. Правомірність встановлення Замовником даної вимоги вбачається з наступного. Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади встановлені законом України "Про публічні закупівлі" № 922-VIII від 25.12.2015 року із змінами і доповненнями (далі – Закон). Абзацом 4 частини першої статті 3 Закону визначено, що одним із принципів здійснення державних закупівель є недискримінація учасників. Частиною 3 статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація може містити також іншу інформацію, відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. При цьому, частиною 4 вищевказаної статті встановлено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Із вищенаведеного вбачається, що стаття 22 Закону містить обов’язковий перелік інформації для включення до тендерної документації, який не є виключним. Тому, перелік документів, якими Учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеній вимозі, визначається Замовником самостійно з дотриманням законодавства та принципів, установлених статтею 3 Закону. Відповідно до висновків МІНІСТЕРСТВА ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ (уповноваженого органу) за результатами здійснення моніторингу державних закупівель в порядку статті 8 Закону, вимоги тендерної документації не відповідають принципам здійснення закупівель, встановленим статтею 3 Закону, якщо вони ставлять учасників в нерівні умови та можуть призвести до штучного обмеження участі у процедурі закупівлі потенційних учасників (лист № 3302-06/37708-07 від 22.11.2016р.) . Тоді як встановлення в тендерній документації обов'язку щодо надання Учасниками сканкопії оригіналів гарантійних листів виробників або їх офіційних представників (якщо їх повноваження поширюються на територію України), якими підтверджується те, що Учасник має можливість поставки запропонованого товару для потреб Замовника у відповідній до вимог цієї документації кількості, якості та у встановлені терміни. Гарантійний лист повинен містити посилання на повну назву учасника, ідентифікатор закупівлі, розміщеного оголошення на веб-порталі Уповноваженого органу, а також назву предмета закупівлі згідно з оголошенням не ставить Учасників в нерівні умови та не може призвести до штучного обмеження участі у процедурі закупівлі потенційних учасників, оскільки стосується всіх Учасників торгів, а тому не порушує принципів здійснення закупівель, встановлених статтею 3 Закону. Слід зазначити, що Ваша вимога на внесення змін не містить жодного обґрунтування того яким саме чином вимога тендерної документації обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації Вас як потенційного Учасника торгів. Пункт 10 Додатку 2 до тендерної документації убезпечує від можливої поставки неякісних та неоригінальних лікарських засобів, постачання не в повному обсязі, та є гарантією вчасної поставки продукції. У зв’язку з непростою ситуацією в країні є вірогідність постачання лікарських засобів, які є неоригінальними, неякісними, а також, які можуть потрапити на територію України незаконними шляхами, тим самим призвести до незворотних наслідків під час лікувального процесу. Також Ви не вказуєте до яких саме виробників чи їх представників зверталися за отриманням гарантійних листів та не долучає жодних доказів таких звернень. Також, у Листі вимозі не вказанопо яким саме лікарським препаратам потенційний учасник не може надати гарантійні листи виробника, або його офіційного представника. Лист вимога, щодо дискримінаційних вимог є необґрунтованим, а звернення, безпідставними. З огляду на те, що предмет закупівлі визначено з дотриманням норм Закону, Тендерний комітет вважає безпідставним висновок про дискримінацію Учасників торгів на етапі підготовки тендерної документації. Тому, з огляду на наведене - на даному етапі у Замовника немає передбачених законом підстав для внесення змін у тендерну документацію.
Статус вимоги: Відхилено