-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Природний газ
Торги відмінено
774 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 870.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 870.00 UAH
Період оскарження:
16.01.2020 16:21 - 30.01.2020 00:00
Скарга
Задоволена, очікує виконання
На рішення Замовника про визначення Переможця
Номер:
ce5b3b670a5f4031bc0f2dd838ad32a4
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-01-16-003016-c.b2
Назва:
На рішення Замовника про визначення Переможця
Скарга:
Орган оскарження: Постійно діюча адміністративна колегія
Антимонопольного комітету України
з розгляду скарг про порушення
законодавства публічних закупівель
вул. Митрополита В. Липківського, 45, м. Київ, 03680 тел./факс (044) 594-64-12
Суб’єкт оскарження (Скаржник): Товариство з обмеженою відповідальністю «Газова компанія «Черкаси-газ», код ЄДРПОУ 38843087
Місцезнаходження суб’єкта оскарження: 18000, Черкаська обл., м. Черкаси, вул. Святотроїцька, буд. 73/3 телефон (067) 517-01-36
Замовник: СЕКТОР ОСВІТИ, У СПРАВАХ СІМ'Ї, МОЛОДІ ТА СПОРТУ ШПОЛЯНСЬКОЇ РАЙОННОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ юр. адреса: 20603, Черкаська обл., Шполянський район, місто Шпола, ВУЛИЦЯ СОБОРНА, будинок 18
місцезнаходження: 20603, Черкаська обл., Шполянський район, місто Шпола, ВУЛИЦЯ СОБОРНА, будинок 18
СКАРГА
На рішення Замовника про визначення Переможця
Відомості про процедуру закупівлі:
Процедура закупівлі: відкриті торги;
Предмет закупівлі: Природний газ, Код ДК 021:2015 - 09120000-6 - Газове паливо
(природний газ);
Ідентифікатор (номер оголошення) закупівлі: UA-P-2020-01-16-002237-b
1. Підстави подання скарги
16 січня 2020 року Замовником оголошено проведення процедури закупівлі природного газу (ДК 021:2015, код 09120000-6 – Газове паливо (Природний газ) , ідентифікатор (номер оголошення) закупівлі: UA-P-2020-01-16-002237-b.
Кінцевим строком оскарження рішення про визначення переможця 19 лютого 2020 року.
03 лютого за результатами торгів ТОВ «Газова компанія «Черкаси Газ» Системою визначено Переможцем
Протоколом №3 засідання тендерного комітету Замовника від 07.02.2020 року Тендерну пропозицію ТОВ «Газова компанія «Черкаси Газ» відхилено.
10 лютого 2020 року відповідно до протоколу №4 Замовником було визначено Переможцем закупівлі Товариство з обмеженою відповідальністю «Енергогазрезерв» код ЄДРПОУ 36860996.
2. Обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи;
Згідно частини 1 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» скарга, серед іншого повинна містити обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи.
Закон наділяє учасника процедури закупівлі такими правами:
-правом на неупереджену оцінку тендерної документації ( стаття 3 Закону),
- правом на рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця ( частина 3 статті 11 Закону),
- правом на визнання Переможцем та укладання Договору про закупівлю (стаття 32 Закону)
З огляду на рішення Конституційного Суду України по справі №1-10/2004 від 01.12.2004 року поняття «охоронюваний законом інтерес», що вживається в частині 1 статті 4 Цивільного процесуального Кодексу України та інших законах України у логічно-смисловому зв’язку з поняттям «права», треба розуміти, як прагнення до користування конкретним матеріальним та/або нематеріальним благом, зумовлений загальним змістом об’єктивного і прямо не опосередкований у суб’єктивному праві простий легітимний дозвіл, що є самостійним об’єктом судового захисту та інших засобів правової охорони з метою задоволення індивідуальних і колективних потреб, які не суперечать Конституції і законам України, суспільним інтересам, справедливості, добросовісності, розумності та іншим загальноправовим засадам.
Основним видом діяльності нашого Товариства є постачання природного газу відповідно до установчих документів та Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП) про видачу ліцензії з постачання природного газу № 1317 від 31 жовтня 2017 року.
Участь нашого Товариства у закупівлях носить систематичний характер.
Інтерес нашого Товариства в участі у публічних закупівля в цілому та конкретно в цій процедурі Закупівлі полягає в укладенні договору про постачання природного газу та одержання прибутку. Цей інтерес за усіма ознаками відповідає визначенню, наведеному у вищезазначеному рішенні Конституційного Суду України, а отже є законним інтересом у контексті частини 1 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі»
Замовник відхилив Тендерну пропозицію нашого Товариства через формальні підстави (Протокол №3 засідання тендерного комітету Замовника від 07.02.2020 року), хоча за результатами проведених 03.02.2020 року торгів ТОВ «Газова компанія «Черкаси-газ» Системою було визначено як переможця.
При цьому Замовник до протоколом №4 від 10 лютого 2020 року визначає Переможцем закупівлі Товариство з обмеженою відповідальністю «Енергогазрезерв» код ЄДРПОУ 36860996.
Дії Замовника порушують норму частини 3 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону, якою передбачена недискримінація учасників, а також порушують наші права та законні інтереси, повязані з участю у Процедурі закупівлв та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 3 Закону.
3. Посилання на порушення процедури закупівлі та обгрунтування вимог субєкта оскарження.
Приймаючи рішення про відхилення Тендерної пропозиції ТОВ «Газова компанія «Черкаси-газ», яке за результатами проведених 03.02.2020 року торгів було визначено Системою як Переможця, Замовник посилається на те, що у ТОВ «Газова компанія «Черкаси-газ» відсутній Договір на виконання робіт, пов’язаних з припинення\обмеження газопостачання споживачам на території ліцензійної діяльності з розподілу природного газу, за місцем поставки. Відповідно до Положень частини 4 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником.
Вимога надання такого договору в складі Тендерної пропозиції є дискримінаційною та не передбачена Законодавством з огляду на наступне.
Підстави, через які здійснюється припинення\обмеження газопостачання споживачам, а також порядок припинення\обмеження газопостачання регламентовані Законом України «Про ринок природного газу» та Кодексом газотранспортної системи, який затверджено Постановою НКРЕКП № 2493 від 30.09.2015 р.
Підстави та порядок припинення / обмеження постачання природного газу споживачу регламентовано главою Х Кодексу газотранспортної системи, який затверджено Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП) № 2493 від 30.09.2015 р .
Підпунктом 3 пункту 2 глави 1 розділу Х Кодексу газотранспортної системи встановлено, що Оператор газотранспортної системи зобов’язаний припинити (обмежити) транспортування природного газу в точці входу до газотранспортної системи або точці виходу з газотранспортної системи у випадку направлення замовником послуг транспортування повідомлення/доручення про припинення (обмеження) транспортування природного газу до точки виходу, в якій споживач, що порушує умови договору на постачання, одержує природний газ. При цьому пунктом 7 глави 1 розділу Х Кодексу ГТС зазначено, що Повідомлення про припинення (обмеження) транспортування природного газу повинно бути надіслане оператору газотранспортної системи не пізніше чотирьох календарних днів до зазначеної в повідомленні дати припинення (обмеження) транспортування природного газу.
При цьому відповідно до положень пункту 7 глави 1 розділу Х Кодексу ГТС від постачальника природного газу (замовника послуг транспортування) вимагається не пізніше чотирьох календарних днів до зазначеної дати припинення (обмеження) транспортування природного газу надіслати оператору газотранспортної системи Повідомлення про припинення (обмеження) транспортування природного газу.
В цьому випадку дії оператора газотранспортної системи регламентовано пунктом 8 глави 1 розділу Х Кодексу ГТС, яким встановлено , що у разі направлення замовником послуг транспортування повідомлення/доручення про припинення (обмеження) транспортування природного газу до точки виходу, в якій споживач, що порушує умови договору на постачання, одержує природний газ, зобов’язаний надіслати операторам газорозподільної системи, у газорозподільній зоні яких розташовані споживачі відповідного замовника послуг транспортування, повідомлення про припинення (обмеження) подачі природного газу відповідним споживачам.
При цьому оператори газорозподільної системи, у газорозподільній зоні яких розташовані споживачі відповідного замовника послуг транспортування, не пізніше одного дня з моменту отримання від оператора газотранспортної системи повідомлення про припинення (обмеження) подачі природного газу зобов’язані повідомити таких споживачів та розпочати дії з припинення.
Звертаємо увагу, що у разі, якщо оператор газорозподільної системи не здійснить припинення/(обмеження) подачі природного газу у випадку та в порядку, передбаченому главою 1 розділу Х Кодексу ГТС, відповідно до абзацу 4 пункту 4 глави 1 розділу Х Кодексу ГТС, після закінчення строку, встановленого законодавством для припинення (обмеження) розподілу (транспортування) природного газу споживачам, алокація фактичного обсягу споживання природного газу такими споживачами здійснюється на відповідного оператора газорозподільної системи, тобто останні несе фінансову відповідальність у випадку, якщо за повідомленням постачальника не припинить (обмежить) газопостачання споживачу.
Також, вважаємо за необхідне наголосити, що обмін даними між замовником послуг транспортування, оператором ГТС та оператором ГРМ відбуваються на інформаційній платформі оператора ГТС виключно в електронному вигляді, засвідченим електронним цифровим підписом .
Після запровадження системи добового балансування з 1 березня 2019 року та інформаційної платформи Оператора ГТС з електронно-цифровим підписом, Кодексом ГТС не передбачена наявність у постачальника договору на виконання робіт, пов’язаних з припинення\обмеження газопостачання споживачам для використання свого права на припинення (обмеження) постачання природного газу споживачу, який порушує умови договору постачання .
Отже, відхилення Тендерної Пропозиції ТОВ «Газова компанія «Черкаси-газ» не відповідає положенням Законодавства України.
При цьому, вважаємо, що рішення Замовника про визначення Переможцем Закупівлі Товариство з обмеженою відповідальністю «Енергогазрезерв» код ЄДРПОУ 36860996 (протокол №4 від 10.02.2020 року) є безпідставним та таким, що не відповідає вимогам Законодавства України через наступне.
Так, пунктом 11 розділу 1 інструкції з підготовки Тендерної пропозиції, яка є невід’ємною частиною Тендерної документації Замовника зазначено, що Діяльність учасника-юридичної особи у випадку якщо організаційно правова форма його діяльності визначена як «товариство з обмеженою відповідальністю» або «товариство з додатковою відповідальністю» повинна відповідати вимогам Закону України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю», в тому числі з наданням у складі тендерної пропозиції рішення засновника стосовно дозволу на укладання значних правочинів.
Така вимога повністю відповідає Закону України «Про публічні закупівлі» з огляду на наступне.
Відповідно до положень статті 44 Закону України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю» Рішення про надання згоди на вчинення правочину, якщо вартість майна, робіт або послуг, що є предметом такого правочину, перевищує 50 відсотків вартості чистих активів товариства відповідно до останньої затвердженої фінансової звітності, приймаються виключно загальними зборами учасників, якщо інше не передбачено статутом товариства.
Якщо замість кількох правочинів товариство могло вчинити один значний правочин, то кожен із таких правочинів вважається значним.
Так, розділом 5 Статуту ТОВ «Енергогазрезерв», який міститься в складі тендерної пропозиції, а саме пунктів 5.1.1 та 5.1.2 «Значним Правочином відповідно до цього Статуту визнається будь-який договір, угода, або транзакція, якщо вартість майна, робіт або послуг, що є предметом такого правочину, перевищує 50 відсотків вартості чистих активів товариства відповідно до останньої затвердженої фінансової звітності, приймаються виключно загальними зборами учасників. Якщо замість кількох правочинів товариство могло вчинити один значний правочин, то кожен із таких правочинів вважається значним».
При цьому рішення рішення засновника стосовно дозволу на укладання значних правочинів, надання якого вимагається Замовником в складі Тендерної пропозиці є виключно кваліфікаційеним критерієм і не стосується виключно Договору про закупівлю, щодо якої подається Тендерна пропозиція.
Так, згідно частини 1 статті 3 Закону України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю» Товариство несе відповідальність за своїми зобов’язаннями всім належним йому майном. Так, при наявності у Товариства зобов’язань більше ніж за двома правочинами, які є значними- у Замовника наступає реальний фінансовий ризик у випадку невиконання Товариством-учасником Закупівлі фінансових зобов’язань за Договором про закупівлю.
Відповідно до положень статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» наявність матеріально-технічної бази у Учасника є таким кваліфікаційним критерієм, який має бути підтверджено документально.
Однак, в складі Тендерної пропозиції ТОВ «Енергогазрезерв» відсутні будь-які документальні підтвердження цього кваліфікаційного критерію.
Згідно статті 30 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник відхиляє тендерну пропозицію в разі якщо учасник не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону;
Отже, на підставі вищевикладеного, з метою захисту прав та законних інтересів Скаржника, пов’язаних з участю у процедурі закупівлі,
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу Скаржника до розгляду;\
2. Скасувати Рішення Замовника про відхилення Тендерної Пропозиції ТОВ «Газова компанія «Черкаси-газ» по закупівлі Природний газ, Код ДК 021:2015 - 09120000-6 - Газове паливо (природний газ) Ідентифікатор (номер оголошення) закупівлі: UA-P-2020-01-16-002237-b від 03 лютого 2020 року (протокол №3).
3. Скасувати Рішення Замовника від 03 лютого 2020 року (протокол №4).про визначенняч переможцем закупівлі Природний газ, Код ДК 021:2015 - 09120000-6 - Газове паливо (природний газ) Ідентифікатор (номер оголошення) закупівлі: UA-P-2020-01-16-002237-b ТОВ «Енергогазрезерв»
4. Усунути дискримінаційні умови, зазначені у Тендерній Документації Замовника, а саме надання Учасником в складі Тендерної пропозиції Договору на виконання робіт, пов’язаних з припинення\обмеження газопостачання споживачам на території ліцензійної діяльності з розподілу природного газу, за місцем поставки.
Директор А.П.Переходько
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга19022020.pdf 20.02.2020 00:01
- Скарга19022020_c.pdf.p7s 20.02.2020 00:09
- скарга_c.pdf 20.02.2020 00:17
- скарга_c.pdf.p7s 20.02.2020 00:18
- Скарга19022020 вірно.pdf.p7s 20.02.2020 12:23
- Скарга19022020 вірно.pdf (1).p7s 20.02.2020 12:28
- Скарга19022020 вірно.pdf 20.02.2020 12:28
- Рішення від 24.02.2020 №3469.pdf 24.02.2020 20:20
- Інформація про резолютивну частину рішення від 11.03.2020 №4630.pdf 12.03.2020 16:08
- Рішення від 11.03.2020 №4630.pdf 16.03.2020 19:42
Дата прийняття скарги до розгляду:
20.02.2020 00:10
Дата прийняття рішення по скарзі:
16.03.2020 19:42
Вимога
Є відповідь
Скарга На рішення Замовника про визначення Переможця
Номер:
e7c5276d417b4a4aa8d56f2a2a2677a7
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-01-16-003016-c.b1
Назва:
Скарга На рішення Замовника про визначення Переможця
Вимога:
Орган оскарження: Постійно діюча адміністративна колегія
Антимонопольного комітету України
з розгляду скарг про порушення
законодавства публічних закупівель
вул. Митрополита В. Липківського, 45, м. Київ, 03680 тел./факс (044) 594-64-12
Суб’єкт оскарження (Скаржник): Товариство з обмеженою відповідальністю «Газова компанія «Черкаси-газ», код ЄДРПОУ 38843087
Місцезнаходження суб’єкта оскарження: 18000, Черкаська обл., м. Черкаси, вул. Святотроїцька, буд. 73/3 телефон (067) 517-01-36
Замовник: СЕКТОР ОСВІТИ, У СПРАВАХ СІМ'Ї, МОЛОДІ ТА СПОРТУ ШПОЛЯНСЬКОЇ РАЙОННОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ юр. адреса: 20603, Черкаська обл., Шполянський район, місто Шпола, ВУЛИЦЯ СОБОРНА, будинок 18
місцезнаходження: 20603, Черкаська обл., Шполянський район, місто Шпола, ВУЛИЦЯ СОБОРНА, будинок 18
СКАРГА
На рішення Замовника про визначення Переможця
Відомості про процедуру закупівлі:
Процедура закупівлі: відкриті торги;
Предмет закупівлі: Природний газ, Код ДК 021:2015 - 09120000-6 - Газове паливо
(природний газ);
Ідентифікатор (номер оголошення) закупівлі: UA-P-2020-01-16-002237-b
1. Підстави подання скарги
16 січня 2020 року Замовником оголошено проведення процедури закупівлі природного газу (ДК 021:2015, код 09120000-6 – Газове паливо (Природний газ) , ідентифікатор (номер оголошення) закупівлі: UA-P-2020-01-16-002237-b.
Кінцевим строком оскарження рішення про визначення переможця 19 лютого 2020 року.
03 лютого за результатами торгів ТОВ «Газова компанія «Черкаси Газ» Системою визначено Переможцем
Протоколом №3 засідання тендерного комітету Замовника від 07.02.2020 року Тендерну пропозицію ТОВ «Газова компанія «Черкаси Газ» відхилено.
10 лютого 2020 року відповідно до протоколу №4 Замовником було визначено Переможцем закупівлі Товариство з обмеженою відповідальністю «Енергогазрезерв» код ЄДРПОУ 36860996.
2. Обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи;
Згідно частини 1 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» скарга, серед іншого повинна містити обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи.
Закон наділяє учасника процедури закупівлі такими правами:
-правом на неупереджену оцінку тендерної документації ( стаття 3 Закону),
- правом на рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця ( частина 3 статті 11 Закону),
- правом на визнання Переможцем та укладання Договору про закупівлю (стаття 32 Закону)
З огляду на рішення Конституційного Суду України по справі №1-10/2004 від 01.12.2004 року поняття «охоронюваний законом інтерес», що вживається в частині 1 статті 4 Цивільного процесуального Кодексу України та інших законах України у логічно-смисловому зв’язку з поняттям «права», треба розуміти, як прагнення до користування конкретним матеріальним та/або нематеріальним благом, зумовлений загальним змістом об’єктивного і прямо не опосередкований у суб’єктивному праві простий легітимний дозвіл, що є самостійним об’єктом судового захисту та інших засобів правової охорони з метою задоволення індивідуальних і колективних потреб, які не суперечать Конституції і законам України, суспільним інтересам, справедливості, добросовісності, розумності та іншим загальноправовим засадам.
Основним видом діяльності нашого Товариства є постачання природного газу відповідно до установчих документів та Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП) про видачу ліцензії з постачання природного газу № 1317 від 31 жовтня 2017 року.
Участь нашого Товариства у закупівлях носить систематичний характер.
Інтерес нашого Товариства в участі у публічних закупівля в цілому та конкретно в цій процедурі Закупівлі полягає в укладенні договору про постачання природного газу та одержання прибутку. Цей інтерес за усіма ознаками відповідає визначенню, наведеному у вищезазначеному рішенні Конституційного Суду України, а отже є законним інтересом у контексті частини 1 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі»
Замовник відхилив Тендерну пропозицію нашого Товариства через формальні підстави (Протокол №3 засідання тендерного комітету Замовника від 07.02.2020 року), хоча за результатами проведених 03.02.2020 року торгів ТОВ «Газова компанія «Черкаси-газ» Системою було визначено як переможця.
При цьому Замовник до протоколом №4 від 10 лютого 2020 року визначає Переможцем закупівлі Товариство з обмеженою відповідальністю «Енергогазрезерв» код ЄДРПОУ 36860996.
Дії Замовника порушують норму частини 3 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону, якою передбачена недискримінація учасників, а також порушують наші права та законні інтереси, повязані з участю у Процедурі закупівлв та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 3 Закону.
3. Посилання на порушення процедури закупівлі та обгрунтування вимог субєкта оскарження.
Приймаючи рішення про відхилення Тендерної пропозиції ТОВ «Газова компанія «Черкаси-газ», яке за результатами проведених 03.02.2020 року торгів було визначено Системою як Переможця, Замовник посилається на те, що у ТОВ «Газова компанія «Черкаси-газ» відсутній Договір на виконання робіт, пов’язаних з припинення\обмеження газопостачання споживачам на території ліцензійної діяльності з розподілу природного газу, за місцем поставки. Відповідно до Положень частини 4 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником.
Вимога надання такого договору в складі Тендерної пропозиції є дискримінаційною та не передбачена Законодавством з огляду на наступне.
Підстави, через які здійснюється припинення\обмеження газопостачання споживачам, а також порядок припинення\обмеження газопостачання регламентовані Законом України «Про ринок природного газу» та Кодексом газотранспортної системи, який затверджено Постановою НКРЕКП № 2493 від 30.09.2015 р.
Підстави та порядок припинення / обмеження постачання природного газу споживачу регламентовано главою Х Кодексу газотранспортної системи, який затверджено Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП) № 2493 від 30.09.2015 р .
Підпунктом 3 пункту 2 глави 1 розділу Х Кодексу газотранспортної системи встановлено, що Оператор газотранспортної системи зобов’язаний припинити (обмежити) транспортування природного газу в точці входу до газотранспортної системи або точці виходу з газотранспортної системи у випадку направлення замовником послуг транспортування повідомлення/доручення про припинення (обмеження) транспортування природного газу до точки виходу, в якій споживач, що порушує умови договору на постачання, одержує природний газ. При цьому пунктом 7 глави 1 розділу Х Кодексу ГТС зазначено, що Повідомлення про припинення (обмеження) транспортування природного газу повинно бути надіслане оператору газотранспортної системи не пізніше чотирьох календарних днів до зазначеної в повідомленні дати припинення (обмеження) транспортування природного газу.
При цьому відповідно до положень пункту 7 глави 1 розділу Х Кодексу ГТС від постачальника природного газу (замовника послуг транспортування) вимагається не пізніше чотирьох календарних днів до зазначеної дати припинення (обмеження) транспортування природного газу надіслати оператору газотранспортної системи Повідомлення про припинення (обмеження) транспортування природного газу.
В цьому випадку дії оператора газотранспортної системи регламентовано пунктом 8 глави 1 розділу Х Кодексу ГТС, яким встановлено , що у разі направлення замовником послуг транспортування повідомлення/доручення про припинення (обмеження) транспортування природного газу до точки виходу, в якій споживач, що порушує умови договору на постачання, одержує природний газ, зобов’язаний надіслати операторам газорозподільної системи, у газорозподільній зоні яких розташовані споживачі відповідного замовника послуг транспортування, повідомлення про припинення (обмеження) подачі природного газу відповідним споживачам.
При цьому оператори газорозподільної системи, у газорозподільній зоні яких розташовані споживачі відповідного замовника послуг транспортування, не пізніше одного дня з моменту отримання від оператора газотранспортної системи повідомлення про припинення (обмеження) подачі природного газу зобов’язані повідомити таких споживачів та розпочати дії з припинення.
Звертаємо увагу, що у разі, якщо оператор газорозподільної системи не здійснить припинення/(обмеження) подачі природного газу у випадку та в порядку, передбаченому главою 1 розділу Х Кодексу ГТС, відповідно до абзацу 4 пункту 4 глави 1 розділу Х Кодексу ГТС, після закінчення строку, встановленого законодавством для припинення (обмеження) розподілу (транспортування) природного газу споживачам, алокація фактичного обсягу споживання природного газу такими споживачами здійснюється на відповідного оператора газорозподільної системи, тобто останні несе фінансову відповідальність у випадку, якщо за повідомленням постачальника не припинить (обмежить) газопостачання споживачу.
Також, вважаємо за необхідне наголосити, що обмін даними між замовником послуг транспортування, оператором ГТС та оператором ГРМ відбуваються на інформаційній платформі оператора ГТС виключно в електронному вигляді, засвідченим електронним цифровим підписом .
Після запровадження системи добового балансування з 1 березня 2019 року та інформаційної платформи Оператора ГТС з електронно-цифровим підписом, Кодексом ГТС не передбачена наявність у постачальника договору на виконання робіт, пов’язаних з припинення\обмеження газопостачання споживачам для використання свого права на припинення (обмеження) постачання природного газу споживачу, який порушує умови договору постачання .
Отже, відхилення Тендерної Пропозиції ТОВ «Газова компанія «Черкаси-газ» не відповідає положенням Законодавства України.
При цьому, вважаємо, що рішення Замовника про визначення Переможцем Закупівлі Товариство з обмеженою відповідальністю «Енергогазрезерв» код ЄДРПОУ 36860996 (протокол №4 від 10.02.2020 року) є безпідставним та таким, що не відповідає вимогам Законодавства України через наступне.
Так, пунктом 11 розділу 1 інструкції з підготовки Тендерної пропозиції, яка є невід’ємною частиною Тендерної документації Замовника зазначено, що Діяльність учасника-юридичної особи у випадку якщо організаційно правова форма його діяльності визначена як «товариство з обмеженою відповідальністю» або «товариство з додатковою відповідальністю» повинна відповідати вимогам Закону України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю», в тому числі з наданням у складі тендерної пропозиції рішення засновника стосовно дозволу на укладання значних правочинів.
Така вимога повністю відповідає Закону України «Про публічні закупівлі» з огляду на наступне.
Відповідно до положень статті 44 Закону України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю» Рішення про надання згоди на вчинення правочину, якщо вартість майна, робіт або послуг, що є предметом такого правочину, перевищує 50 відсотків вартості чистих активів товариства відповідно до останньої затвердженої фінансової звітності, приймаються виключно загальними зборами учасників, якщо інше не передбачено статутом товариства.
Якщо замість кількох правочинів товариство могло вчинити один значний правочин, то кожен із таких правочинів вважається значним.
Так, розділом 5 Статуту ТОВ «Енергогазрезерв», який міститься в складі тендерної пропозиції, а саме пунктів 5.1.1 та 5.1.2 «Значним Правочином відповідно до цього Статуту визнається будь-який договір, угода, або транзакція, якщо вартість майна, робіт або послуг, що є предметом такого правочину, перевищує 50 відсотків вартості чистих активів товариства відповідно до останньої затвердженої фінансової звітності, приймаються виключно загальними зборами учасників. Якщо замість кількох правочинів товариство могло вчинити один значний правочин, то кожен із таких правочинів вважається значним».
При цьому рішення рішення засновника стосовно дозволу на укладання значних правочинів, надання якого вимагається Замовником в складі Тендерної пропозиці є виключно кваліфікаційеним критерієм і не стосується виключно Договору про закупівлю, щодо якої подається Тендерна пропозиція.
Так, згідно частини 1 статті 3 Закону України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю» Товариство несе відповідальність за своїми зобов’язаннями всім належним йому майном. Так, при наявності у Товариства зобов’язань більше ніж за двома правочинами, які є значними- у Замовника наступає реальний фінансовий ризик у випадку невиконання Товариством-учасником Закупівлі фінансових зобов’язань за Договором про закупівлю.
Відповідно до положень статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» наявність матеріально-технічної бази у Учасника є таким кваліфікаційним критерієм, який має бути підтверджено документально.
Однак, в складі Тендерної пропозиції ТОВ «Енергогазрезерв» відсутні будь-які документальні підтвердження цього кваліфікаційного критерію.
Згідно статті 30 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник відхиляє тендерну пропозицію в разі якщо учасник не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону;
Отже, на підставі вищевикладеного, з метою захисту прав та законних інтересів Скаржника, пов’язаних з участю у процедурі закупівлі,
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу Скаржника до розгляду;\
2. Скасувати Рішення Замовника про відхилення Тендерної Пропозиції ТОВ «Газова компанія «Черкаси-газ» по закупівлі Природний газ, Код ДК 021:2015 - 09120000-6 - Газове паливо (природний газ) Ідентифікатор (номер оголошення) закупівлі: UA-P-2020-01-16-002237-b від 03 лютого 2020 року (протокол №3).
3. Скасувати Рішення Замовника від 03 лютого 2020 року (протокол №4).про визначенняч переможцем закупівлі Природний газ, Код ДК 021:2015 - 09120000-6 - Газове паливо (природний газ) Ідентифікатор (номер оголошення) закупівлі: UA-P-2020-01-16-002237-b ТОВ «Енергогазрезерв»
4. Усунути дискримінаційні умови, зазначені у Тендерній Документації Замовника, а саме надання Учасником в складі Тендерної пропозиції Договору на виконання робіт, пов’язаних з припинення\обмеження газопостачання споживачам на території ліцензійної діяльності з розподілу природного газу, за місцем поставки.
5.
Директор А.П.Переходько
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
19.02.2020 23:29
Вирішення:
Якщо АМКУ прийме рішення на користь скаржника, Замовник виконає його з великим задоволенням
Статус вимоги:
Відхилено