-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Послуги з ремонту і технічного обслуговування персональних комп’ютерів (відновлення та заправка картриджів)
Завершена
630 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 6 300.00 UAH
мін. крок: 1% або 6 300.00 UAH
Період оскарження:
14.01.2020 15:25 - 26.01.2020 00:00
Вимога
Є відповідь
Щодо кваліфікації учасника
Номер:
6f3c966ef4eb4ebc9b7f346033ce7366
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-01-14-002082-c.c1
Назва:
Щодо кваліфікації учасника
Вимога:
ТОВ «Ромус-Поліграф» прийняло участь в електронному реверсивному аукціоні на закупівлю № UA-2020-01-14-002082-c, Замовник – Головне управління Пенсійного фонду України в Львівській області, який проходив 31.01.2020 р. о 11:05, встановлено, що пропозиція учасника ФОП Федьків О. В. в повній мірі не відповідає вимогам Тендерної документації Замовника, а саме п. 5 Тендерної документації вимагається надання Учасником документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору, а саме на підтвердження відповідності встановленому критерію учасник надає копії договору щодо предмета закупівлі, відповідної видаткової накладної, що свідчить про виконання договору.
ФОП Федьків О. В., було надано копію аналогічного договору № 40-1/3425-17 від 01.12.2017 р., підтвердження виконання даного договору супроводжувалось копією акту виконаних робіт (Акт прийому-передачі до договору № 40-1/3425-17), в якому не зазначається сума виконаних послуг.
З огляду на вищезазначене, неможливо визначити чи був в повному обсязі виконаний договір.
Саме цих відомостей достатньо, для підтвердження невідповідності Учасника кваліфікаційному критерію, відповідно до Тендерної документації. З огляду на вищезазначене, просимо Замовника дотримуватись принципів недискримінації, рівності усіх учасників та відхилити пропозицію ФОП Федьків О. В. як таку, що невідповідає умовам Тендерної документації та завершити процедуру закупівлі на засадах ОБ’ЄКТИВНОЇ ТА НЕУПЕРЕДЖЕНОЇ ОЦІНКИ ПРОПОЗИЦІЙ.
Пов'язані документи:
Замовник
- Інформаційний лист.PDF 05.02.2020 12:01
- Лист 3425-17.PDF 05.02.2020 12:01
Дата подачі:
03.02.2020 15:20
Вирішення:
Відповідь на вимог
ТОВ ”Ромус-Поліграф”
Головне управління Пенсійного фонду України у Львівській області розглянуло Вашу вимогу та в межах компетенції повідомляє наступне.
Закон України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.
Згідно з частиною першою статті 28 Закону оцінка тендерних пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації, та шляхом застосування електронного аукціону.
Учасником ФОП Федьків О. В. на підтвердження кваліфікаційного критерію надано копію договору від 01.12.2017 № 40-1/3425-17 з додатком № 1 до Договору № 40-1/3425-17 – “Договірна ціна та локальний кошторис” та копію акту виконання робіт до договору № 40-1/3425-17.
Згідно з абз. 11 ст. 1 Закону України “Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні”, первинний документ – документ, який містить відомості про господарську операцію.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 Закону України “Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні”, підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи.
Схоже визначення первинних документів міститься також і в Положенні про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Мінфіну від 24.05.1995 р. № 88 (далі – Положення). Зокрема, у п. 2.1 зазначеного Положення вказано, що первинні документи – це документи, створені у письмовій або електронній формі, які містять відомості про господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації (власника) на їх проведення.
Первинні документи є підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій.
В той же час, господарські операції – це факти підприємницької та іншої діяльності, що впливають на стан майна, капіталу, зобов’язань і фінансових результатів.
Законом України від 03.11.2016 №1724-VIII ” Щодо внесення змін до деяких законів України щодо усунення адміністративних барєрів для експорту послуг”, який вступив в дію з 03.01.2017 року, з визначення поняття первинного документу, наведеного у ст. 1 Закону України “Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні”, було виключено слова ”та підтверджує її здійснення”.
Судова практика виходить з презумпції, що будь-які документи (у тому числі договори, накладні, рахунки тощо мають силу первинних документів лише в разі фактичного здійснення господарської операції. Якщо ж фактичне здійснення господарської операції відсутнє, відповідні документи не можуть вважатися первинними документами для цілей ведення податкового обліку навіть за наявності всіх формальних реквізитів таких документів, що передбачені законодавством, а для підтвердження даних податкового обліку можуть братися до уваги лише ті первинні документи, які складені в разі фактичного здійснення господарської операції.
Вищий адміністративний Суд у своїх рішеннях притримується позиції, зокрема:
відповідно до правової позиції, викладеної в ухвалі від 17.02.2015р. у справі №К/800/56294, окремі недоліки в оформленні первинних документів не спростовують наявності у підприємства відповідних господарських операцій. Відсутність реквізитів первинних документів ще не означає їх дефектність; відсутність деталізації в первинних документах не є підставою для визнання нереальності господарських операцій.
відповідно до правової позиції, викладеної в ухвалі від 05.08.2015р. у справах № К/800/40727/14 та № К/800/68410/14 судом касаційної інстанції було вказано на те, що умовою документального підтвердження операції є можливість на підставі наявних документів зробити висновок про те, що витрати фактично понесені та спрямовані на отримання позитивного економічного ефекту, а власне відсутність максимальної деталізації виду виконаних послуг не перешкоджає прийняттю цих документів до обліку та не є свідченням відсутності виконаних господарських операцій.
Відтак, первинними документами можна вважати будь який документ, що підтверджує реальність здійснення господарської операції, хоча він таким може і не бути в розумінні бухгалтерського обліку.
На підтвердження реальності господарських операцій можна надати документи щодо якості товару, наприклад сертифікати відповідності, висновки державної санітарно – епідеміологічної експертизи, паспорти якості.
Відповідно до правової позиції Верховний Суд України у постанові від 21 грудня 2018 року у справі № 805/2030/16-а наголосив, що такі документи не є первинними у розумінні вимог ст. 9 Закону України ”Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні”, проте, надання зазначених документів дозволить краще розкрити зміст та обсяг господарських операцій.
Відповідно до ст.202 Цивільного кодексу України визначає, що правочин – дія особи, спрямована на набуття, зміну або припинення прав та обов’язків. При цьому загальними вимогами, дотримання яких є необхідним для чинності правочину, встановлено, що правочин має бути спрямований на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ним (ч.5 ст.203 ЦК України). Отже, одним із юридичних елементів дійсності правочину є його спрямування на реальне настання правових наслідків, що ним обумовлені.
Згідно розяснення ВАСУ, лист від 02.06.2011 № 742/11/13-11 будь які документи мають силу первинних, лише у разі фактичного здійснення господарської операції. Тобто, навіть за наявності всіх формальних реквізитів, документ не може вважатися первинним, якщо насправді операції не було.
Звертаємо вашу увагу на те. що до обов’язкових реквізитів первинних документів належать:
• Назва документа (форми);
• Дата складання;
• Назва підприємства, від імені якого складено документ;
• Зміст та обсяг господарської операції, одиниця виміру господарської операції;
• Посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення;
• Особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
Згідно з ч. 7 ст. 28 Закону України від 25.12.2015 ”Про публічні закупівлі” Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. У разі отримання достовірної інформації про його невідповідність вимогам кваліфікаційних критеріїв, наявність підстав, зазначених у частині першій статті 17 цього Закону, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника.
Головним управлінням Пенсійного фонду України у Львівській області 04.02.2020 року звернулося до ДП ”Національна енергетична компанія”Укренерго” щодо надання та підтвердження інформації щодо виконання умов договору та підтвердження факту господарської операції з ФОП Федьків О.В.Відповідь ДП ”Національна енергетична компанія”Укренерго” від 04.02.2020 № 04/4603 (додається.)
Статус вимоги:
Відхилено