• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

Дезинфекційні засоби

Завершена

199 200.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 000.00 UAH
Період оскарження: 13.01.2020 17:14 - 16.01.2020 17:15
Вимога
Вирішена

Вимога щодо внесення змін в оголошення

Номер: e683edc667d44f23805566b41c65c6b4
Ідентифікатор запиту: UA-2020-01-13-002416-c.c1
Назва: Вимога щодо внесення змін в оголошення
Вимога:
Шановний замовнику, в Додатку № 1 Технічні (якісні) вимоги Оголошення зазначено: «До акцепту, Учасник, який подав найбільш економічно вигідну пропозицію, повинен надати для більш детального ознайомлення з якістю, зразки заявленого товару: Зразки усіх позицій закупівлі повинні бути надані протягом двох робочих днів, з дня проведення аукціону. Якщо Учасник не надає зразки, його Пропозиція відхиляється. У разі невідповідності зразків вимогам замовника, Пропозиція учасника відхиляється.». Тож яким чином Замовник будете з’ясовувати відповідність засобів? В якій лабораторії, і чи в присутності постачальника? Не вказавши назви засобів Замовник хотів обійти вираз «або еквівалент», але викладені вимоги таким чином не стали менш дискримінаційними. Замовником в документації не зазначено порядку надання та порядку повернення Змовником зразків запропонованої продукції, що може свідчити про відсутність фактичного наміру Замовника отримати такі зразки, а вимогу включено до документації з метою обмеження кола учасників. Натомість, відповідно до частини 7 статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі», забороняється придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур, визначених цим Законом, та укладання договорів, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур, визначених цим Законом. Відзначимо, що з одного боку, дана вимога досить неконкретизована, а приймаючи до уваги те, що Закон не лише не врегульовує питання передачі зразків запропонованої продукції під час проведення електроних торгів, а взагалі не передбачає таких дій (процедури), оскільки сама тендерна пропозиція подається НАГОЛОШУЕМО: в електронному вигляді через електронну систему закупівель (п. 30 ст.1, ст. 25 Закону), а за процедурою електроних торгів здійснюється розгляд та оцінка власне тієї ж тендерної пропозиції (ст.ст. 27-30 Закону), - це призводить до можливості довільного, в т.ч. хибного, трактування зазначеної вимоги при оцінці тендерної пропозиції в даній Процедурі закупівлі. Так, зокрема: на законодавчому рівні не встановлено порядку передачі таких зразків, зокрема, щодо документального оформлення такої передачі; не встановлено методології (методики, інструментарію тощо) та/або критеріїв, за якими буде проводитись апробація, а так само не встановлено наслідків проведення апробації, в т.ч. чи впливають будь-яким чином результати такої апробації на відповідність пропозиції учасника. Відповідно до статті 25 Закону тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель, а відповідно зразок запропонованої продукції не може вважатись її невід’ємною частиною, оскільки документи з тендерною пропозицією подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, інших документів, що вимагаються замовником у документації. Електронна система закупівель автоматично формує та надсилає повідомлення учаснику про отримання його пропозиції із зазначенням дати та часу. Електронна система повинна забезпечити можливість подання пропозиції всім особам на рівних умовах. Отримана тендерна пропозиція вноситься автоматично до реєстру, форма якого встановлюється Уповноваженим органом. Рішенням від 09.08.2018 № 8091 Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель встановлено, що зразок не може вважатись частиною тендерної пропозиції учасника, тому його відсутність чи невідповідність не може стати підставою для відхилення Пропозиції учасника (https://public.docs.openprocurement.org/get/421ae76a749e4030a8862ec623a7af79?KeyID=52462340&Signature=oJ15kM1ODi013hVv1EnBFoU/PvfmuowkAqca5uzTK7BlhIqEIwi3EsM7AO5zvmlPpKJXWhzfDCJBEcO4qmlsDg%3D%3D ) Документація Замовника не містить порядку визначення відповідності зразків запропонованої продукції вимогам документації, що є непрозорим по відношенню до учасників процедури закупівлі, адже з підстав, незалежних від них це може стати підставою для відхилення їх тендерних пропозицій. Також, Замовник не має підстав для відхилення тендерної пропозиції учасника в разі ненадання зразків запропонованої продукції, оскільки відповідна підстава не передбачена ст. 30 Закону України «Про публічні закупівлі». Дана вимога порушує принципи здійснення публічних закупівель, а саме відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель та недискримінація учасників. В оголошенні вищезгаданої закупівлі Замовником чітко вказані типи препаратів та їх хіміко-фізичні властивості без можливості надання аналогів, адже вказано обмеження в діючих речовинах які відповідають лише конкретно заявленим засобам. Хочеться нагадати, що не існує жодного наказу МОЗ, який би забороняв чи вказував на діючі речовини та їх обмеження при застосуванні у заявленій сфері, натомість всі дезінфікуючі засоби, які є зареєстровані мають дозвіл на застосування у відповідності до наданих документів (Методичних вказівок чи Інструкцій). Тож, вимоги до складу засобів для дезінфекції та стерилізації є дискримінаційні та упереджені, отже протизаконні, але на відміну до засобів для дезінфекції та стерилізації ВМП, МОЗ потурбувався про інші засоби, які напряму впливають на здоров’я медперсоналу та всіх інших людей, які використовують засоби для гігієнічної та хірургічної дезінфекції шкіри рук чи то іншої шкіри (ного, лікті і т.д). Це Накази МОЗ №236 та 798. Наказ МОЗ України №236 від 04.04.2012р Про організацію контролю та профілактики післяопераційних гнійно-запальних інфекцій, спричинених мікроорганізмами, резистентними до дії антимікробних препаратів: п.9.11. Медичним персоналом хірургічна обробка рук проводиться із застосуванням різних спиртових (понад 65,0%) або ІНШИХ швидкодіючих (експозиція 1,0-1,5 хв.) антисептичних (дезінфекційних) засобів. Згідно наказу МОЗ від 21.09.2010 №798 Про затвердження методичних рекомендацій “Хірургічна та гігієнічна обробка рук медичного персоналу ”. В супереч цих наказів замовник обмежив у своїх вимогах, отже порушив наказ, склад засобів і вказав саме ті діючі речовини, що входять у заявлений засіб, а саме: спирт етиловий від 65%, хлоргексидин диглюконат 0,24-0,30%, пероксид водню 0,24-0,30%. Засіб повинен мати не більше 2,1-2,5% повідон йоду, політіеленгліколю 0,3-0,6%, калію йодат, моногідрат, ноноксинол 9. Та ще : У складі засобу повинен містити пероксід водню 3%. Саме ці вимоги не відповідають вимогам до антисептичних засобів, які вже є в вище згаданих наказах МОЗ. Замовник порушує Накази МОЗ! Примітка: З метою недопущення закупівлі фальсифікату Замовник хоче закупити визначені в тендерній документації Деззасоби. З метою недопущення закупівлі неякісного товару, в складі засобу повинні бути триаміни 0,11-0,15%, які не дають привикання мікобактерії до туберкульозу та створюють стерелізуючий ефект засобу, а також дидецилдиметиламонію не менше 0,13-0,15, та ізопропілового спирту понад 65%. Така вимога – це вже перебір, тобто всі інші засоби , які мають інший склад є НЕЯКІСНИМИ? А як же тоді всі інші заявлені вами засоби, вони теж не якісні, адже мають інший склад? Таким чином, сформулювавши такі вимоги до предмету закупівлі. Замовник обмежив коло учасників процедури закупівлі тільки тими, які зможуть запропонувати товар виключно зазначених препаратів і це не що інше як корупційна змова Замовника та завідомого учасника. На підставі вищевикладеного, вимагаємо видалити вищезазначені дискримінаційні вимоги та внести зміни в документацію, якими передбачити можливість подачі учасниками в пропозиції еквівалентів товарів згідно з вищезгаданими вимогами.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний дописувачу! З метою недопущення закупівлі неякісного товару, та відповідно до п.3 ст. 22 Закону, Замовник чітко визначив які деззасоби він хотів би закупити. В медико-технічних умовах визначені характеристики не конкретні деззасоби, а прописані розбіжності до деззасобу який можна використовувати. Таким чином ми не вбачаєм в наших діях обмеження, щодо участі та дискримінації інших учасників. По друге. Щодо зразків, законодавчо не встановлено надання зразків, але враховуючи те, що на ринку України збільшилась факти реалізації неякісного товару. Користуючись вимогами ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», з метою недопущення закупівлі неякісного товару, прописав, що після розгляду пропозиції Замовник хоче перевірити на якість товар учасника, якого вони хочуть визначити переможцем. По третє. Знов вже, з метою недопущення в закупівлі неякісного товару, Замовник прописав, щоб в складі засобу було не менше 65% спирту, що відповідає пункту 9.11 Наказу МОЗ України №236 від 04.04.2012 року. Враховуючи вищевикладене, Замовник не вбачає в своїх діях порушень чинного законодавства України, а ваші домисли не підтверджені ніякими законодавчими актами.
Статус вимоги: Не задоволено
Задовільнена: Ні