• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Природний газ (ДК 021:2015 - 09120000-6 Газове паливо)

Завершена

517 104.74 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 5 171.05 UAH
Період оскарження: 13.01.2020 17:00 - 24.01.2020 00:00
Скарга
Відхилено

скарга

Номер: 55099870c9334b5aacfc52b7583edc98
Ідентифікатор запиту: UA-2020-01-13-002355-c.c2
Назва: скарга
Скарга:
скарга на рішення замовника за результатами проведення публічних закупівель
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 27.02.2020 20:15
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЖИТОМИРГАЗ ЗБУТ", Левченко Віра Володимирівна 380671849253, dogovor@ztgas.com.ua
Вимога
Є відповідь

Вимога

Номер: 974ebebf53e54fd6bb9a830dcec904db
Ідентифікатор запиту: UA-2020-01-13-002355-c.a1
Назва: Вимога
Вимога:
Вимога
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Розглянувши Вашу вимогу щодо оскарження визначення переможця (ідентифікатор вимоги – UA-2020-01-13-002355-c.a1), надалі – Вимога, щодо проведення процедури закупівлі природного газу (ДК 021:2015 - 09120000-6 Газове паливо), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2020-01-13-002355-c (далі – Закупівлі) та керуючись частиною першою статті 32 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) повідомляємо про наступне. По-перше, у Вимозі вказано про відсутність довідки учасника у довільній формі про згоду поставити товар згідно з вимогами викладеними в Додатку № 2 до тендерної документації. Звертаємо Вашу увагу, що тендерна пропозиція ТОВ «КАСТУМ» містить документ від 24 січня 2020 року № 24/01/05, у якому Додаток № 2 до тендерної документації завірений належним чином, підписуючи згаданий додаток тендерної документації ТОВ «КАСТУМ» виразило свою згоду з технічними та якісними характеристиками предмету закупівлі, яку зараховано під час оцінки тендерної пропозиції ТОВ «КАСТУМ» як довідку учасника у довільній формі про згоду поставити товар згідно з вимогами викладеними в Додатку № 2. Оскільки головним управлінням Пенсійного фонду України в Житомирській області у тендерної документації була встановлена довільна форма вказаної довідки. Окрім того, на підтвердження згаданому критерію ТОВ «КАСТУМ» також надало: - лист від 24 січня 2020 року № 24/01/08, яким погоджено перелік об’єктів (адміністративних приміщень) головного управління Пенсійного фонду України в Житомирській області, до яких буде здійснюватися постачання природного газу Постачальником в 2020 році; - довідку від 20 січня 2020 року № 20/01/10, якою надало згоду з проектом договору; - паспорт фізико-хімічних показників природного газу; - сертифікат системи управління якістю ISO 9001:2015, виданий для ТОВ «КАСТУМ»; - погоджений проект договору, передбаченого Додатком № 3 до тендерної документації, який відповідно до статей 638 та 639 Цивільного кодексу України, статті 180 Господарського кодексу України містить істотні умови, у тому числі вимоги щодо його якості, кількості, ціни товару, а також місця і строків його поставки, які передбачені Додатком № 2 до тендерної документації. Таким чином, аналіз цих документів свідчить про згоду ТОВ «КАСТУМ» поставити природний газ (товар) відповідно до вимог Додатку № 2 до тендерної документації та надання відповідної довідки у довільній формі. По-друге, Вимога містить інформацію про те, що у тендерній пропозиції ТОВ «КАСТУМ» наявні документи, дата створення яких передує даті оголошення закупівлі, зокрема документи датовані листопадом та груднем минулого року, у тому числі лист-згода ТОВ «КАСТУМ» від 03.01.2020 № 03/01/03 з істотними умовами договору, викладеного в тендерній документації. Однак, таке твердження стосовно невідповідності ТОВ «КАСТУМ» вимогам тендерної документації не може бути прийняте до уваги з огляду на таке: - Надання листа-згоди з істотними умовами договору у тендерній документації не передбачено тендерною документацією. Зокрема, пунктом третім розділу VI тендерної документації передбачено, що у складі тендерної пропозиції учасник повинен надати заповнений проект договору про закупівлю, згідно з Додатком № 3 до тендерної документації. При цьому, ТОВ «КАСТУМ» надало завірений печаткою проект договору, чим виконано вказану вимогу тендерної документації. - Документи у складі тендерної пропозиції ТОВ «КАСТУМ» оформлені відповідно до вимог тендерної документації, адже чіткої форми та особливих вимог до цих документів не було передбачено в жодному пункті тендерної документації. Зокрема, пунктом першим розділу ІІІ тендерної документації закріплено, що документи, які складаються Учасником в довільній формі, повинні мати такі обов'язкові реквізити: назву Учасника; назву виду документа (не зазначають на листах); дату складання; реєстраційний номер (індекс); текст документа та підпис уповноваженого представника Учасника. При цьому, в тендерній документації не вказано вимоги про те, що на документах, які складаються учасниками, повинні бути певні чітко встановлені дати, а також, що документи повинні бути видані з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, тобто після 17:00 год. 13.01.2020. Така ж позиція викладена у рішенні Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 27.03.2018 № 2790-р/пк-пз щодо розгляду скарги від 07.03.2018 № UA-2018-02-07-001564-a.a1. Аналіз згаданого рішення дає можливість зрозуміти, що правова позиція Антимонопольного комітету при розгляді аналогічного питання, зокрема, щодо відхилення тендерної пропозиції з мотивів застарілих дат на документах є неправомірною у випадку, коли така вимога не передбачена тендерною документацією. По-третє, стосовно довідки про наявність обладнання та матеріально-технічної бази та договорів оренди та суборенди, ТОВ «КАСТУМ» надало у складі своєї тендерної пропозиції на підтвердження кваліфікаційного критерію, передбаченого пунктом п’ятим розділу ІІІ тендерної документації, – відповідність учасника таким критеріям, зокрема, наявність обладнання та матеріально-технічної бази (у вигляді довідки в довільній формі) – довідку від 21 листопада 2019 року № 21/11/10 про наявність обладнання та матеріально-технічної бази. Додатково, хоча це не передбачено вимогами тендерної документації, ТОВ «КАСТУМ» у складі своєї тендерної пропозиції надало договір оренди між Дочірнім підприємством Національної акціонерної компанії «Надра України» та ТОВ «АРДЕНС СЕРВІС», а також договір суборенди між ТОВ «АРДЕН СЕРВІС» та ТОВ «КАСТУМ». Надання договорів оренди (суборенди) не передбачено вимогами тендерної документації. Відповідно до частини третьої статті 774 Цивільного кодексу України до договору піднайму (суборенди) застосовуються положення про договір найму – оренди. Пунктом першим розділу ІІІ тендерної документації закріплено, що відповідно до частини третьої статті 22 Закону допущення учасником формальних (несуттєвих) помилок не призведе до відхилення тендерної пропозиції. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме – технічні помилки та описки. Таким чином, згадану неточність у документах ТОВ «КАСТУМ» слід кваліфікувати як формальну помилку, яка не впливає на зміст тендерної пропозиції. Аналіз згаданих документів засвідчує, що ТОВ «КАСТУМ» перебуває у відповідних правовідносинах щодо піднайму нерухомого приміщення, а отже, останнім надано документальне підтвердження відповідності згаданому кваліфікаційному критерію. Під час розгляду тендерної пропозиції ТОВ «КАСТУМ» головне управління Пенсійного фонду України в Житомирській області керувалося пунктом 1 розділу V тендерної документації, яким передбачено, що єдиним критерієм оцінки тендерних пропозицій є ціна з ПДВ відповідно до частини першої статті 28 Закону, а цінова пропозиція ТОВ «КАСТУМ» визнана найбільш економічно вигідною. При цьому, пунктом першим розділу ІІІ тендерної документації визначено, що тендерна пропозиція може містити будь-які інші документи, які бажає надати учасник. Неподання таких додаткових документів, які не вимагаються тендерною документацією, не буде розцінено як невідповідність тендерної пропозиції тендерній документації. Враховуючи викладене та керуючись принципами добросовісної конкуренції серед учасників, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій, максимальної економії та ефективності здійснення закупівель, передбачених статтею 3 Закону, а також вимогами статті 7 Бюджетного кодексу України, тендерним комітетом визнано тендерну пропозицію ТОВ «КАСТУМ» такою, що відповідає вимогам тендерної документації. Це рішення затверджено протоколом від 30 січня 2020 року № 15, яке головне управління Пенсійного фонду України в Житомирській області вважає обґрунтованим та таким, що відповідає чинному законодавству у сфері публічних закупівель та принципу верховенства права, передбаченого статтею 8 Конституції України. Таким чином, правових підстав для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «КАСТУМ» у порядку, передбаченому статтею 30 Закону України «Про публічні закупівлі», не виявлено.
Статус вимоги: Відхилено