• Відкриті торги
  • Однолотова
  • КЕП

Фармацевтична продукція

Фармацевтична продукція

Завершена

171 874.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 719.00 UAH
Період оскарження: 13.01.2020 15:18 - 25.01.2020 00:00
Вимога
Відхилено

Вимога, щодо гарантійних листів виробників UA-2020-01-13-001544-c

Номер: 8f5b2aa6a9a545d1bf312ba89e38adf0
Ідентифікатор запиту: UA-2020-01-13-001544-c.c1
Назва: Вимога, щодо гарантійних листів виробників UA-2020-01-13-001544-c
Вимога:
Вимога, щодо гарантійних листів виробників UA-2020-01-13-001544-c
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Положеннями ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом. Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Обов’язкові вимоги до тендерної документації визначені в ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі». При цьому, ч. 3 вказаного Закону передбачено, що тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Тому, перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеній вимозі, визначається замовником самостійно з дотриманням законодавства та принципів, установлених статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі». Єдиним обмеженням щодо встановлення вимог до тендерної документації у згаданому Законі вказано заборону на включення до тендерної документації вимог, що обмежують конкуренцію та приводять до дискримінації учасників. В юридичній практиці поняття дискримінації визначено як умисне обмеження або позбавлення прав певних юридичних та фізичних осіб. При формування вимог до тендерної документації по закупівлі № UA-2020-01-13-001544-с, замовником в тому числі з метою запобігання закупівлі фальсифікатів, лікарських засобів сумнівного походження, у п. 2 та п. 3. Додатку 3 до тендерної документації встановлено вимогу: «У складі пропозиції учасник надає оригінал гарантійного листа виробника лікарських засобів , яким виробник підтверджує можливість поставки предмету закупівлі цих торгів, у необхідній кількості та в терміни, визначені цією документацією та пропозицією Учасника торгів… З метою запобігання закупівлі фальсифікатів лікарських засобів іноземного виробництва та отримання гарантій на своєчасне постачання товару у кількості та якості, яких вимагає ця документація, учасник надає оригінал гарантійного листа виробника імпортних лікарських засобів (представництва, філії виробника, якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), яким виробник підтверджує можливість поставки предмету закупівлі цих торгів, у необхідній кількості та в терміни, визначені цією документацією та пропозицією Учасника торгів...» Також при формуванні вимог тендерної документації була врахована непроста ситуація в країні, вірогідність постачання лікарських засобів, які є неоригінальними, неякісними, а також, які можуть потрапити на територію України незаконними шляхами, тим самим призвести до незворотних наслідків під час лікувального процесу. Твердження, що зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до учасників, не відповідає дійсності, оскільки тендерна документація не містить особливих вимог до такого авторизаційного листа, направлених на надання переваг конкретному учаснику. Тобто виробники, представники виробників, філії не мають жодних обмежень щодо видачі таких листів будь-якому потенційному учаснику процедури закупівлі, який виявив бажання представляти їхню продукцію під час проведення вказаної процедури закупівлі. Щодо посилання скаржника на спільне роз’яснення Міністерства економічного розвитку і торгівлі України та Міністерства охорони здоров’я України (лист Мінекономрозвитку та МОЗ щодо закупівлі лікарських засобів № 3301-04_55905-03_01.7_33810 від 19.12.2018р.), то варто звернути увагу на наступне. Відповідно до вказаного листа, замовникам не рекомендується висувати вимоги щодо надання постачальниками гарантійного листа від виробника, оскільки це може спричинити дискримінацію потенційних учасників закупівлі. Тобто у листі Мінекономрозвитку та МОЗ щодо закупівлі лікарських засобів № 3301-04_55905-03_01.7_33810 від 19.12.2018р. мова йде виключно про гарантійний лист від виробника та про строки поставки. При цьому, замовником у тендерній документації по закупівлі № UA-2020-01-13-001544-с вказано не лише виробник товару, але й вказані представництва, філії, що виключає будь – які обмеження для учасників. Крім того, вказана у листі Мінекономрозвитку та МОЗ щодо закупівлі лікарських засобів № 3301-04_55905-03_01.7_33810 від 19.12.2018р. рекомендація недоцільності висування вимоги щодо надання постачальниками гарантійного листа від виробника, як доказ підтвердження строків поставки, також не може застосовуватися до закупівлі № UA-2020-01-13-001544-с, оскільки наявність авторизаційного листа в нашому випадку зумовлена в тому числі задля підтвердження якості продукції, поставки її у відповідній кількості з належними строками придатності. З огляду на все вище викладене, твердження скаржника щодо наявності в тендерній документації по закупівлі № UA-2020-01-13-001544-с дискримінаційних умов не знайшли свого підтвердження, а тому вимога не підлягає задоволенню.
Статус вимоги: Відхилено