• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

за кодом ДК 021:2015 –33600000-6 Фармацевтична продукція (Амікацин, Колістиметат, Лінезолідин, Меропенем, Іміпенем, Цефепім, Цефтриаксон)

Завершена

150 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 750.00 UAH
Період оскарження: 13.01.2020 14:18 - 25.01.2020 00:00
Вимога
Відхилено

Дискриміційна вимога

Номер: df8a7d47cffe4d2693f6e452a1adf58d
Ідентифікатор запиту: UA-2020-01-13-001158-c.a1
Назва: Дискриміційна вимога
Вимога:
В Тендерній документації, в Додатку 4 однією з вимог є надати оригінал гарантійного листа виробника(ів) (представника, представництва, філії виробника - якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), яким підтверджується можливість поставки предмета закупівлі у кількості, відповідної якості та з відповідними термінами придатності, строками поставки, визначеними цією тендерною документацію та тендерною пропозицією учасника торгів. Так склалося на практиці, що виробники, офіційні представники надають лише один такий лист для одного учасника . Що означає, що всі інші учасники не мають можливості отримати такий лист , а отже, брати участь у Закупівлі. Відповідно до Закону України "Про публічні закупівлі" при формуванні вимог до предмету закупівлі та проведенні процедури закупівлі в системі Prozorro Замовник повинен керуватися принципами недискримінації учасника. У статті 22, вищенаведеного закону, вказується, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. А у статті 5 зазначено, що замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Виходячи з вищевказаного, ми вважаємо, що така вимога дискримінує учасників та суперечить принципу добросовісної конкуренції, а також тендерна документація не відповідає вимогам Закону України "Про публічні закупівлі". Є доцільним зазначити, що у листі МОЗ і МЕРТ від 19.12.2018 року №01.7/33810, в пункті 8 зазначається, що замовникам не рекомендується висувати вимоги щодо надання постачальниками гарантійного листа від виробника лікарського засобу про можливість поставки лікарського засобу у визначені строки, оскільки це не гарантує своєчасного постачання лікарських засобів та в окремих випадках може спричинити дискримінацію потенційних учасників закупівлі. Тому, просимо Вас внести зміни до документації та відмінити вимогу про наявність гарантійного листа виробника, офіційного представника.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Доброго дня. Повідомляємо, що відповідно до частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Тобто законодавством передбачено, що формування змісту тендерної документації є виключною компетенцією замовника, та включення вимог у зміст документації – виключне право саме замовника. Щодо змісту спільного листа, який виданий Міністерством економічного розвитку і торгівлі України та Міністерством охорони здоров’я України № 3301-04/55905-03/01.7/33810 від 19.12.2018 «Щодо закупівлі лікарських засобів», то слід зауважити, що це рекомендаційний лист, який не містить норм права та не є обов’язковим для виконання. Висування вимог щодо надання гарантійних листів від виробника (або) щодо поставки товарів – є усталеною світовою практикою (наприклад, такий підхід застосовується у закупівлях лікарських засобів, що проводяться Міністерством охорони здоров’я України (під егідою ПРООН тощо)). У зверненні вказано, що на практиці виробники, офіційні представники надають лише один такий лист для одного учасника. Це твердження, на наш погляд, не відповідає дійсності з таких підстав. Замовником неодноразово та в межах декількох бюджетних періодів проводилася закупівля лікарських засобів, з яких складається предмет оскаржуваної закупівлі. Слід зауважити, що предмет закупівлі завжди формується у повній відповідності до Порядку визначення предмета закупівлі, що затверджений Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України №454 від 17.03.2016р. (у редакції від 25.01.2019р. та не містить ексклюзивних лікарських засобів, тобто препаратів, які виробляються лише одним виробником. Таким чином, потенційні учасники можуть обрати для участі у закупівлі товар різних виробників. Наприклад, проаналізувавши закупівлі подібних лікарських засобів за останні роки, можна прийти до висновку, що особи, які приймають участь у торгах замовника вільні у своєму праві вибору товару для пропонування та можуть виконати усі вимоги тендерної документації, у тому числі надати у складі пропозиції відповідні гарантійні листи. Також, на сьогодні тендерному комітету замовника не відомо жодного випадку відмови виробника або представника виробника у наданні гарантійного листа учаснику торгів. На підставі вищевикладеного, вважаємо, що тендерна документація не містить умов, що порушують принципи здійснення публічних закупівель, необхідність внесення змін у тендерну документацію не доведено, тому прийнято рішення залишити тендерну документації без змін.
Статус вимоги: Відхилено