• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

картриджі, тонери-картриджі

Завершена

375 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 3 750.00 UAH
Період оскарження: 10.01.2020 15:36 - 22.01.2020 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

Дикримінаційні умови

Номер: 8fa9022a7da5408487aff932e792380c
Ідентифікатор запиту: UA-2020-01-10-001696-c.b1
Назва: Дикримінаційні умови
Вимога:
Згідно з положеннями статті 3 та пункту 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 року, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, разом з тим, в ній повинно бути зазначено, що технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля. На сторінці № 20 Додатку № 3 Тендерної документації Торгів «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі*Картриджі, тонери-картриджі ДК 021:2015: 30120000-6 Фотокопіювальне та поліграфічне обладнання для офсетного друку» встановлено наступну вимогу до тендерної пропозиції потенційних учасників: «учасник в складі пропозиції повинен надати нижчезазначені документи, що підтверджують характеристики товару на витратні матеріали, Учасник повинен надати сертифікати на систему управління якістю ISO 9001, ISO 14001 та OHSAS 18001 підприємства виробника, дійсні на момент подання пропозицій (вимога обумовлена необхідністю підтвердження того, що розробка, виробництво витратних матеріалів здійснюється за наявності сертифікованої системи менеджменту якості готової продукції, сертифікованої системи екологічного менеджменту процесу виробництва та сертифікованої системи менеджменту професійної безпеки та здоров’я, що свідчить про дотримання умов безпеки праці під час процесу виробництва)». Виходячи з вище зазначеного, потенційний учасник до тендерної пропозиції зобов'язаний долучити сертифікати на систему управління якістю ISO 9001, ISO 14001, які дійсні на момент подання пропозицій (вимога обумовлена необхідністю підтвердження того, що розробка, виробництво витратних матеріалів здійснюється за наявності сертифікованої системи менеджменту якості готової продукції, сертифікованої системи екологічного менеджменту процесу виробництва та сертифікованої системи менеджменту професійної безпеки та здоров’я, що свідчить про дотримання умов безпеки праці під час процесу виробництва). Сертифікат OHSAS 18001 розробляли з урахуванням структури стандартів ISO 9001:2000 (система управління якості) та ISO 14001:2004 (система екологічного управління), щоб сприяти інтеграції систем управління якості, екологічного управління й гігієни та безпеки праці в організаціях, якщо у них виникає така потреба. Про даний факт зазначено на сайті офіційного видання Держспоживстандарт України. Виходячи з зазначеного та самого значення умов Сертифіката, Сертифікат OHSAS 18001 входить в систему екологічного управління. А тому, при наявності в потенційних учасників сертифікатів на систему управління якістю ISO 9001, ISO 14001, вимога на долучення до Тендерної пропозиціїі Сертифікату OHSAS 18001 є дискримінаційною. Тому Вимога Замовника в пункті 1 сторінки № 20 Додатку 3 Тендерної документації надати OHSAS 18001, дійсний на момент подання пропозицій, є неправомірною та безпідставною, оскільки, при наявності сертифікатів на систему управління якістю ISO 9001, ISO 14001, які підтверджують наявність системи управління якості та систему екологічного менеджменту, зазначений сертифікат не є підтверджуючим сертифікатом про застосування заходів із захисту довкілля, а тому є таким, що обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників. Така Вимога є дискримінаційною стосовно учасників зазначеного тендеру, в яких відсутній Сертифікат OHSAS 18001, але наявні Сертифікати ISO 9001:2000 та ISO 14001:2004. Відповідно до положень статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 року зазначено, що закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія та ефективність, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників, об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій, запобігання корупційним діям і зловживання. Разом з тим, слід зазначити, що запитувані стандарти є стандартами для систем управління, тому не стосуються предмету Торгів. Виходячи з положень загальних принципів господарювання, які встановлено статтею 3 Господарського кодексу України № 436-IV від 16.01.2003 року - свобода підприємницької діяльності у межах, визначених законом, обмеження державного регулювання економічних процесів у зв'язку з необхідністю забезпечення соціальної спрямованості економіки, добросовісної конкуренції у підприємництві, екологічного захисту населення, захисту прав споживачів та безпеки суспільства і держави, заборона незаконного втручання органів державної влади та органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб у господарські відносини, слід вважати вимоги Замовника дискримінаційними та такими, що мають ознаки втручання в господарську діяльність потенційних учасників Торгів. На підставі вище зазначеного, керуючись статтею 23 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 року, просимо Вас внести зміни шляхом виключення в пункті 1 сторінки № 20 Додатку 3 Тендерної документації вимоги про надання учасниками Сертифікату OHSAS 18001, підприємства виробника, дійсного на момент подання пропозицій (вимога обумовлена необхідністю підтвердження того, що розробка, виробництво витратних матеріалів здійснюється за наявності сертифікованої системи менеджменту якості готової продукції, сертифікованої системи екологічного менеджменту процесу виробництва та сертифікованої системи менеджменту професійної безпеки та здоров’я, що свідчить про дотримання умов безпеки праці під час процесу виробництва).
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Шановний учаснику! Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (надалі - НКРЕКП), висловлює Вам свою повагу та вдячність за увагу до оголошеної закупівлі. Уважно вивчивши обґрунтування вимоги повідомляємо наступне: 1. Відповідно ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація повинна містити, зокрема: один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до статті 16, вимоги, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Тендерна документація може містити інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Вважаємо, що тендерна документація відповідає вимогам ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі - Закон). Будь-який Учасник, який в установленому Законом та Тендерною документацією спосіб відповідає та належним чином підтвердить відповідність кваліфікаційним критеріям, не позбавлений права участі та перемоги в Закупівлі, за умови належного виконання всіх інших вимог Закону та Тендерної документації. НКРЕКП не приймає Вашу пропозицію щодо внесення змін, шляхом виключення в пункті 1 сторінки № 20 Додатку 3 Тендерної документації вимоги про надання учасниками Сертифікату OHSAS 18001. 2. НКРЕКП не погоджується з висновком про те, що наявність у виробника впровадженої та сертифікованої системи управління якістю ISO 9001, ISO 14001 свідчить про відповідність вимогам стандарту OHSAS 18001. Звертаємо Вашу увагу на те, що відповідно до інформації, розміщеної на офіційному сайті Держспоживстандарту України, систему управління якістю OHSAS 18001 розробляли з урахуванням структури стандартів ISO 9001:2000 (система управління якості) та ISO 14001:2004 (система екологічного управління), щоб сприяти інтеграції систем управління якості, екологічного управління й гігієни та безпеки праці в організаціях. Стандарт OHSAS 18001 направлений на забезпечення належної організації безпеки праці. 3. Вважаємо за доцільне звернути Вашу увагу на наступне: На реалізацію статті 424 Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони, ратифікованої Законом України від 16 вересня 2014 р. № 1678-VII (далі - Угода), статей 2 і 3 Європейської соціальної хартії (переглянутої), ратифікованої Законом України від 14 вересня 2006 р. № 137-V, Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 12 грудня 2018 р. № 989-р схвалено Концепцію реформування системи управління охороною праці в Україні та затвердження плану заходів щодо її реалізації. Названа Концепція визначає принципи, основні напрями та завдання побудови системи організації безпеки та гігієни праці в Україні на основі ризикоорієнтованого підходу для забезпечення впровадження Стандартів Європейського Союзу. Більш того впровадження Стандартів Європейського Союзу і Міжнародної організації праці з безпеки та гігієни праці - це зобов’язання, які взяла на себе Україна у зв’язку з ратифікацією у 2004 році конвенцій Міжнародної організації праці № 81 1947 року про інспекцію праці у промисловості й торгівлі та № 129 1969 року про інспекцію праці в сільському господарстві (далі - конвенції № 81 і 129). НКРЕКП є соціально-орієнтованим органом, який дотримується у своїй діяльності Конституції України, законів та інших нормативно-правових актів, в тому числі у сфері забезпечення охорони та безпеки праці. Законом України «Про охорону праці» (ст. 13) встановлено, що роботодавець зобов’язаний створити на робочому місці в кожному структурному підрозділі умови праці відповідно до нормативно-правових актів, а також забезпечити додержання вимог законодавства щодо прав працівників у галузі охорони праці, в тому числі впроваджує прогресивні технології, досягнення науки і техніки, засоби механізації та автоматизації виробництва, забезпечує належне утримання виробничого обладнання та устаткування, та здійснює моніторинг за їх технічним станом та контролює додержання працівником технологічних процесів, правил поводження з машинами, механізмами, устаткуванням та іншими засобами виробництва відповідно до вимог з охорони праці. В контексті наведеного, вбачається, що запроваджена система управління якістю OHSAS 18001 дає підстави обґрунтовано стверджувати про те, що на підприємстві товаровиробника є дієва система менеджменту охорони праці. Це демонструє високий рівень розвитку підприємства, його благонадійність, та конкурентоспроможність. Питання обґрунтованості встановлення обов’язку щодо надання сертифікатів на систему управління якістю OHSAS 18001 було неодноразово предметом дослідження Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, за результатами чого органом оскарження неодноразово засвідчувалася безпідставність вимог скаржників, що знайшло свої відображення у рішеннях за результатами розгляду скарг: 1. UA-2019-04-03-000816-b.c1 (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-04-03-000816-b); 2. UA-2019-11-20-002217-b.c3 (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-11-20-002217-b); 3. UA-2018-05-31-000049-b.c1 (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2018-05-31-000049-b); 4. UA-2019-05-31-000665-c.a2 (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-05-31-000665-c). Враховуючи викладене, НКРЕКП не вбачає правових підстав для задоволення вимоги щодо усунення порушень. Користуючись нагодою НКРЕКП наголошує, що в своїй діяльності дотримується принципів закупівель згідно чинного законодавства, сприяє забезпеченню ефективного та прозорого здійснення закупівель, а також покращенню та удосконаленню співпраці у сфері публічних закупівель, цим самим сприяючи розвитку професіоналізації в даній сфері.
Статус вимоги: Не задоволено