-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Послуги з технічного обслуговування і ремонту офісної техніки
Завершена
150 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 500.00 UAH
мін. крок: 1% або 1 500.00 UAH
Період оскарження:
09.01.2020 12:44 - 14.01.2020 13:00
Вимога
Відхилено
Неправомірне відхилення
Номер:
9d016315cf514561934993239e2a4097
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-01-09-000718-c.a1
Назва:
Неправомірне відхилення
Вимога:
Шановний Замовник – Державна іпотечна установа звертаємось до Вас з вимогою на закупівлю UA-2020-01-09-000718-c, за предметом «ДК 021:2015: 50310000-1 — Технічне обслуговування і ремонт офісної техніки», у зв’язку з прийнятим тендерним комітетом рішенням, що викладене у вигляді Протоколу засідання тендерного комітету Державної іпотечної установи від 06.02.2020 року та керуючись п. 12 Наказу Держаного підприємства «ПРОЗОРРО» №10 від 19.03.2019 року, п. 2 Наказу Державного підприємства «ПРОЗОРРО» №11 від 20.03.2019 року.
1. У Протоколі засідання тендерного комітету Державної іпотечної установи від 06.02.2020 року вказано, що тендерна пропозиція Товариства з обмеженою відповідальністю «В.М.» (код ЄДРПОУ 24095427, місцезнаходження: вул. Івана Мазепи, буд. 4/6, м. Київ, 01010) відхиляється у зв’язку з тим, що учасником не надано Сертифікат відповідності на картриджі відновлені до лазерних принтерів, виданий уповноваженим органом сертифікації, чинний на кінцеву дату подання пропозиції. Така позиція тендерного комітету Замовника є необґрунтованою та такою, що суперечить основним принципам здійснення публічних закупівель, адже, у тендерній пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «В.М.» наявний «Лист роз’яснення щодо не надання сертифікату відповідності на картриджі відновлені до лазерних принтерів» та Лист № 21-09/503 від 05.06.2019 року в яких дається роз’яснення, що товари запропоновані у цих торгах не підлягають обов’язковій сертифікації, а тому «Сертифікат відповідності» не є обов’язковим і його не надання не може слугувати підставою для відхилення. Крім того, формулювання, що «Замовник на власний розсуд може встановлювати вимоги щодо відповідності послуг, що пропонуються учасником, технічним та якісним вимогам тендерної документації», хоч і передбачено в Законі України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 року, проте, не потрібно забувати про ч. 4 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 року в якій зазначено, що документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції.
2. Також підставою для відхилення було визнано не відповідність Статуту Товариства з обмеженою відповідальністю «В.М.» вимогам Закону України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю» №2275-VIII від 17.06.2018 року. З таким висновком погодитися також не можна, оскільки в Главі VIII. Прикінцеві та перехідні положення Закону України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю» №2275-VIII від 17.06.2018 року мова йде про зміну положень статуту товариства з обмеженою відповідальністю, що не відповідають цьому Закону (ч. 3 Глава №8 Закону України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю» №2275-VIII від 17.06.2018 року), а оскільки у Статуті Товариства з обмеженою відповідальністю «В.М.» відсутні будь які положення, що суперечать нормам чинного законодавства, а тендерний комітет Замовника у Протоколі засідання тендерного комітету Державної іпотечної установи від 06.02.2020 року не наводить конкретні невідповідності, які на їх погляд мають місце, відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «В.М.» є цілком неправомірним.
Зверніть увагу, що недійсність установчих документів може бути встановлена лише за рішенням суду (ст. 110 Цивільного кодексу України № 435-IV від 16.01.2003 року), так як рішення суду немає, а положеннями Закону України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю» №2275-VIII від 17.06.2018 року не передбачено повного визнання Статуту недійсним лиш на підставі не внесення змін протягом року з моменту набрання чинності цим Законом, то таке відхилення є неправомірним, дискримінаційним та суперечить основним принципам публічних закупівель.
Таким чином, у зв’язку з вище викладеним вимагаємо: 1) скасувати рішення викладене у вигляді Протоколу засідання тендерного комітету Державної іпотечної установи від 06.02.2020 року, як таке, що прийняте у супереч вимогам Тендерної документації на закупівлю UA-2020-01-09-000718-c, та положень чинного законодавства України; 2) повторно розглянути тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «В.М.», так як відхилення пропозиції є не законним та не обґрунтованим.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
10.02.2020 16:02
Вирішення:
1. Відповідно до пункту 2 частини другої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (далі - Закон «Про публічні закупівлі») зміст інформації, яку необхідно підтвердити, а також перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеним критеріям, встановленим у тендерній документації, визначається замовником самостійно згідно із законодавством, виходячи зі специфіки предмета закупівлі з урахуванням частини третьої статті 5 Закону та дотриманням принципів, закріплених у статті 3 Закону.
Згідно з п. 4 ч. 1 ст. 30 Закону «Про публічні закупівлі» тендерна пропозиція учасника повинна відповідати умовам тендерної документації замовника. Невідповідність тендерної пропозиції є підставою для її відхилення.
Таким чином, оскільки Державною іпотечною установою (далі - Замовник) в тендерній документації була встановлена вимога щодо наявності документально підтвердженої інформації про відповідність кваліфікаційним критеріям, а саме, надання Сертифікату відповідності продукції учасника, то учасникам процедури закупівлі необхідно було надати тендерні пропозиції відповідно до вимог тендерної документації.
2. Відповідно до Глави VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю» від 17 червня 2018 року №2275-VIII (далі - Закон «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю») підприємствам у формі товариств з обмеженою та додатковою відповідальністю надавався строк в один рік для приведення у відповідність до законодавства положень своїх установчих документів, тобто до 17 червня 2019 року.
Протягом року з дня набрання чинності Закону «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю» положення статуту товариства з обмеженою відповідальністю, товариства з додатковою відповідальністю, що не відповідали Закону «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю», були чинними в частині, що відповідали законодавству станом на день набрання чинності цим Законом.
Відповідно до титульної сторінки Статуту ТОВ «В.М.» та інформації з Витягу ЄДР № 1006168971 від 10.01.2020 року зміни до Статуту Учасника в період вступу в силу нового Закону «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю» не вносились. Таким чином, можна зробити висновок, що Статут ТОВ «В.М.» не відповідає вимогам Закону «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю».
Зокрема, Статутом ТОВ «В.М.» не враховані вимоги ст. 44 Закону «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю», якою врегульовано питання щодо скликання загальних зборів учасників, голосування та прийняття на них рішення з тих чи інших питань, виключення учасників тощо. Оскільки в подальшому вказані дії та рішення можуть бути успішно оскаржені в судовому порядку як самими учасниками, так і третіми сторонами, а сам Статут ТОВ «В.М.», чи його окрема частина, в результаті такого оскарження, можуть бути визнані недійсними з підстав невідповідності положень Статуту ТОВ «В.М.» Закону «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю». Таким чином, існує ризик, що результати закупівлі будуть скасовані, якщо таку невідповідність виявлять пізніше.
Також звертаємо увагу, що Законом «Про публічні закупівлі» не передбачено зобов’язання Замовника щодо проведення всебічної оцінки та правового аналізу установчих документів учасників та надання детальних роз’яснень з приводу невідповідності установчих документів вимогам Закону «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю». Замовник оцінює наявність документів, їх відповідність вимогам чинного законодавства України та можливі потенційні ризики, пов’язані із здійсненням господарської діяльності Учасником закупівлі.
Окремо зазначаємо, що відповідно до частини 1 статті 23 Закону «Про публічні закупівлі» фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі.
ТОВ «В.М.» не скористалося своїм правом уточнення вимог тендерної документації Замовника щодо надання Сертифікату відповідності Учасника та до моменту розкриття пропозицій не вважало цю вимогу такою, що порушує його права.
Крім того, відповідно до абзацу третього частини другої статті 18 Закону «Про публічні закупівлі» скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після розгляду тендерних пропозицій на відповідність технічним вимогам, визначеним у тендерній документації, та визначення відповідності учасників кваліфікаційним критеріям, подаються протягом п’яти днів з дня оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу протоколу розгляду тендерних пропозицій.
Статус вимоги:
Відхилено