• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

«ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” - 09310000-5 - Електрична енергія (електрична енергія)»

Торги відмінено

500 000.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 500.00 UAH
Період оскарження: 08.01.2020 17:19 - 19.01.2020 00:00
Вимога
Без відповіді

Дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: 281231fdd14146d7b80262800635f6f0
Ідентифікатор запиту: UA-2020-01-08-000325-b.b1
Назва: Дискримінаційні умови тендерної документації
Вимога:
Відповідно до оголошення № UA-2020-01-08-000325-b, яке розміщене на авторизованому електронному майданчику на веб-порталі Уповноваженого органу 8 січня 2020 року (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-01-08-000325-b), Замовником – Грибовицькою сільською радою Жовківського району Львівської області (надалі – Замовник) було оголошено процедуру відкритих торгів на закупівлю електричної енергії. На нашу думку при проведені процедури складання тендерної документації було порушено Закон України «Про публічні закупівлі», необґрунтовано внесені деякі вимоги до учасників торгів, що полягає в наступному: 1.У п.2.6.4 тендерної документації замовника міститься вимога «Для документального підтвердження того, що створення центру обслуговування споживачів та кол-центру не є обов’язковим для учасника, в зв’язку з тим, що ним обслуговується менше 50000 споживачів, такий учасник повинен надати довідки від всіх операторів системи розподілу, до мереж яких учасник приєднаний, з інформацією про кількість споживачів, яких він обслуговує на території відповідного ОСР. Довідки повинні бути видані не пізніше 10 діб відносно дати розкриття тендерних пропозицій.» Вважаємо таку вимогу дискримінаційною, оскільки Скаржник зазначає, що від моменту оприлюднення оголошення до кінцевого строку подання пропозицій у учасників є лише 10 календарних днів, з них – лише 8 робочих днів. При цьому, якщо учасник звернеться до всіх операторів системи розподілу, до мереж яких Учасник приєднаний, з інформацією про кількість споживачів, яких він обслуговує на території відповідного ОСР, оператору системи розподілу необхідний час для опрацювання такого запиту, систематизації інформації, надання відповіді, тощо. При цьому, оператор системи розподілу не зобов'язаний надавати таку інформацію, та ще й у такі стислі терміни. Відповідно, Замовник вимагає інформацію, надання якої залежить не від учасників, а від третьої сторони – оператора системи розподілу. Дискримінаційною умовою є те, що дану інформацію потрібно отримати саме від ОСР, коли інші учасники ринку електроенергії, наприклад «НЕК «Укренерго», теж такою володіють і є незацікавленими в наданні неправдивої інформації. В цьому випадку незрозуміла мотивація Замовника щодо надання інформації, адже кількість споживачів суттєво впливає на порядок виконання електропостачальниками вимог "Правил роздрібного ринку електричної енергії" щодо створення центрів обслуговування споживачів, наявності кол-центрів та виконання інших обов'язків, пов'язаних із обслуговуванням клієнтів. Тобто Замовнику варто отримати інформацію щодо кількості споживачів саме у разі кількості споживачів, більшої за 50 000, адже саме тоді увага працівників постачальника розсіюється на більшу кількість споживачів. . Тому така вимога необґрунтовано дискримінує всіх учасників з кількістю споживачів менше 50000 учасників, адже учасники з більшою кількістю споживачів подавати такі довідки не зобов’язані, хоча саме їм і варто. Більше того Замовник у тендерній документації зазначає право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. У разі будь-яких сумнівів чи недовіри до інформації, поданої учасником Замовник сам може отримати необхідну актуальну інформацію. 2. У п.4.6 тендерної документації замовника міститься вимога «Учасник повинен надати гарантійний лист про те, що протягом 2019 року він не набував статусу «дефолтного» або «переддефолтного» та зазначена інформація не була оприлюднена на сайті оператора системи передачі («НЕК «Укренерго»), який виконує функції адміністратора розрахунків та/або інших відкритих джерелах інформації, відповідно до «Правил ринку», затверджених Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14 березня 2018 року N 307 у редакції постанови НКРЕКП від 24 червня 2019 року N 1168.» Для забезпечення дотримання "Правил ринку" (затверджених постановою НКРЕКП від 24.06.2019 № 1168) та безперебійного постачання електричної енергії, передбачено, що учасник ринку повинен неухильно дотримуватись правил. Відповідно, передбачено надання статусу "переддефолтний"у разі настання однієї з подій, передбачених пункті 1.7.1 Правил ринку. В такому випадку, учаснику ринку надається два робочі дні для усунення підстав, які стали причиною надання статусу "переддефолтний". У разі тривалості статусу "переддефолтний" для учасника ринку більше двох робочих днів, учасник ринку набуває статусу "дефолтний" (пункт 1.7.4. Правил ринку). Відтак, чинне законодавство не обмежує у діяльності постачальників електричної енергії щодо здійснення діяльності в разі набуття статусу "переддефолтний". Цей статус може тривати лише два робочі дні, і у разі зняття такого статусу, постачальник електричної енергії здійснює свою діяльність незалежно від перебування в статусі "переддефолтний". Статус "переддефолтний" анулюється в разі вирішення подій або обставин пункту 1.7.1 Правил ринку. Отже, статус "переддефолтний" носить виключно попереджувальний характер, і ніяким чином не впливає на постачання електричної енергії і не є перепоною для подальшого постачання, участі у закупівлях, тощо. Лише статус "дефолтний"може ставити під сумнів постачання електричної енергії. Відповідно, якщо постачальник електричної енергії протягом 2019 року набував статусу "переддефолтний", і, відповідно, цей статус був анульований, це жодним чином не впливає на його здатність добросовісно виконувати свої зобов'язання за договором, бути постачальником електричної енергії тощо. Тому вимога надання такого листа має дискримінаційний характер. 3. У п. 2.10 тендерної документації замовника міститься вимога «Учасник повинен надати гарантійний лист підписаний уповноваженою особою, щодо гарантування виконання договірних зобов’язань з постачання електричної енергії, в разі перемоги на торгах. Зокрема, що у разі невиконання або неналежного виконання свого зобов’язання щодо забезпечення постачання електричної енергії, а саме: у разі непогодження оператором системи розподілу (обленерго) зміни постачальника, зважаючи на що покупець буде змушений укласти договір з постачальником «останньої надії»...». Непогодження оператором системи розподілу (обленерго) зміни постачальника залежить найперше від самого споживача, оскільки обов'язком споживача є укладення в установленому порядку договору про надання послуг з розподілу електричної енергії з оператором системи для набуття права на правомірне споживання електричної енергії та фізичну доставку електричної енергії до межі об'єкта Споживача, погасити всі заборгованості з оператором систем розподілу. А тому формулювання такої вимоги підлягає коригуванню, наприклад, зазначення «у разі вчинення всіх необхідних дій споживачем». Просимо виключити дискримінаційні вимоги та внести відповідні зміни до тендерної документації. Оскільки тендерна документація викликають підозру щодо її розроблення під конкретного учасника, у разі Вашої необґрунтованої відповіді щодо вказаних вимог, ми будемо змушені звернутися у відповідні органи для аналізу правомірності дій членів тендерного комітету та притягнення їх до відповідальності.
Пов'язані документи: Учасник