-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Тотальні ендопротези колінного суглобу для первинного протезування
Завершена
199 990.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 000.00 UAH
Період оскарження:
08.01.2020 14:07 - 13.01.2020 14:30
Вимога
Відхилено
Вимога, щодо приведення тендерної документації в законний вигляд.
Номер:
2423db8bb95a44ecbfd741c7b9379f57
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-01-08-000906-c.b1
Назва:
Вимога, щодо приведення тендерної документації в законний вигляд.
Вимога:
Замовник зазначає вимогу – «Належність відповідних імплантів виробництва міжнародних компаній до одного з Міжнародних Реєстрів з урахуванням позитивного досвіду імплантацій, коли не менше ніж 90% від встановлених ендопротезів не повинні потребувати повторного ревізійного втручання протягом 10 років, що має бути підтверджено зазначенням відповідного Реєстру та посилання на нього. Документ повинен бути завірений безпосередньо виробником продукції, або офіційним представництвом компанії-виробника в Україні.»
Згідно науково-доказових досліджень та відомостей МОЗ України на території України в сфері травматології та ортопедії не має жодного офіційно впровадженого ні Міжнародного, ні національного реєстру, внесені відомості до якого, зобов’язують медиків вважати як такі, що можуть вказати на позитивний чи негативний досвід імплантації імплантів (Ендопротезів). Замовник зазначає вимогу, яка не передбачена жодним чинним нормативно-правовим актом діючим на території України.
В Україні немає жодної законодавчої підстави, яка б зобов’язувала безпосереднього виробника чи його представника, який реалізує продукцію на теренах України вносити відомості до Міжнародних реєстрів та міжнародних наукових видань.
Отже виходячи з вище викладеного та згідно з Закон України «Про публічні закупівлі», який передбачає, що документація має містити інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Чинним законодавством України не передбачено вище зазначених вимог до продукції закупівлі, належність її до міжнародних реєстрів та ін., тож їх включення до документації можна вважати незаконними та визнати такими, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником.
Задля розширення конкуренції та проведення прозорої закупівлі Звертаємось до Замовника з проханням внести зміни до тендерної документації, а саме:
виключити пункт 2 Розділу «Загальні вимоги» Додатку 1 «Належність відповідних імплантів виробництва міжнародних компаній до одного з Міжнародних Реєстрів з урахуванням позитивного досвіду імплантацій, коли не менше ніж 90% від встановлених ендопротезів не повинні потребувати повторного ревізійного втручання протягом 10 років, що має бути підтверджено зазначенням відповідного Реєстру та посилання на нього. Документ повинен бути завірений безпосередньо виробником продукції, або офіційним представництвом компанії-виробника в Україні.»
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
10.01.2020 10:07
Вирішення:
Відповідно до пункту 3 частини 2 статті 22 Закону України вiд 25.12.2015 N 922-VІІІ «Про здійснення державних закупівель» документація конкурсних торгів повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов'язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретні торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз "або еквівалент".
Як відомо, на сьогоднішній день будь-яких національних стандартів (ДСТУ) щодо ендопротезів на законодавчому рівні не затверджено.
На сьогоднішній день сучасна ортопедія передбачає обов’язкове використання методів доказової медицини, наукових клінічних досліджень в оцінці надійності, якості медичних виробів та ефективності їх тривалого застосування. На даний час основними джерелами такої інформації є міжнародні реєстри, наукові профільні видання та спеціальні інформаційні ресурси, які надають змогу оцінити належність відповідних імплантів при згадуванні у міжнародних наукових виданнях. Всі заявлені реєстри спираються на великий масив досвіду оперативних втручань, клінічних результатів, підтверджених в провідних країнах світу та містять таку необхідну для практичних лікарів інформацію як кількість імплантованих суглобів; назву та госпіталя чи лікарні; тип та конструкцію, фірму-виробника; терміни функціонування та «виживання» ендопротезів кульшових та колінних суглобів, відсоток ревізійних втручань. Саме останні показники на сьогодні є основними критеріями ефективності імплантації ендопротезів в залежності від дизайну, матеріалу та інших характеристик компонентів ендопротезів різних фірм виробників.
Крім того, важливим критерієм відбору є наявність “історії” використання ендопротеза починаючи з перших клінічних випробувань та закінчуючи останніми та ретроспективними науковими дослідженнями ефективності їх використання.
Крім того, відповідно до статті 3 Закону, одним з принципів здійснення закупівель є максимальна економія та ефективність, тобто, замовник має вжити усіх можливих заходів для закупівлі продукції найвищої якості, в даному випадку – для закупівлі за бюджетні кошти ендопротезів, які тривалий час не потребуватимуть ревізій.
Водночас звертаємо вашу увагу на те, що зазначена вимога жодним чином не обмежує коло потенційних учасників торгів, оскільки у міжнародних регістрах артропластики згадуються більше 30 різноманітних марок і виробників суглобових імплантів.
Таким чином, конкурсна документація вимагає належності відповідних імплантів до Міжнародних Реєстрів в якості підтвердження належних якісних і функціональних характеристик предмету закупівлі, і така вимога є правомірною.
Статус вимоги:
Відхилено