-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія (на умовах універсальної послуги)
(джерело фінансування - за рахунок місцевого бюджету)
Торги не відбулися
1 768 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 2 500.00 UAH
мін. крок: 0.1% або 2 500.00 UAH
Період оскарження:
02.01.2020 18:59 - 13.01.2020 00:00
Вимога
Вирішена
Постачання електричної енергії (на умовах універсальної послуги)
Номер:
7389e80b15104f85a5db081f4624caa6
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-01-02-000691-a.a1
Назва:
Постачання електричної енергії (на умовах універсальної послуги)
Вимога:
Вами оголошена закупівля відриті торги по предмету ДК 021:2015 - 09310000-5 Постачання електричної енергії (на умовах універсальної послуги). Однак, зазначений Вами предмет у вигляді закупівлі «універсальної послуги» виключає наявність конкуренції на ринку в Вашому регіоні, саме тому, що на закріпленій території може бути лише один постачальник універсальної послуги. Враховуючи інформацію згідно реєстру суб’єктів природних монополій, що розміщений на веб-сайті Антимонопольного комітету України, а також постанову НКРЕКП, за якою на території Ваших об’єктів споживання діє лише один постачальник універсальних послуг, який проводить господарську діяльність у сфері енергетики, а саме: АТ "Чернівціобленерго" , здійснення закупівлі електричної енергії на умовах універсальної послуги є незаконним та дискримінаційним. Наше підприємство має намір прийняти участь у закупівлі та має усі необхідні дозвільні документи (ліцензію) на провадження господарської діяльності у сфері постачання електричної енергії, однак, обмеження, що Вами встановлені у вигляді «універсальної послуги», позбавляють права прийняти участь в оголошеній закупівлі. Частиною 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено: «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.». З огляду на це, вимагаємо внести зміни до тендерної документації, виключивши умову здійснення закупівлі електричної енергії саме з урахуванням «універсальної послуги». В протилежному випадку змушені будемо оскаржити зазначені умови в порядку статті 18 Закону до Органу оскарження. Додатково хочемо повідомити, що зазначена у вимозі позиція, також підтверджується рішенням АМКУ по закупівлі UA-2019-07-11-001036-b.
Пов'язані документи:
Учасник
- Рвшення від 08.08.19 № 10887.pdf 03.01.2020 14:43
- Скарга АМКУ_ UA-2019-07-11-001036-b.pdf 03.01.2020 14:43
Дата подачі:
03.01.2020 14:43
Вирішення:
Шановний учасник, Замовником уважно розглянута Ваша вимога та додатково здійснено вивчення зазначених у вимогі питань на предмет можливих порушень та усунення у разі їх встановлення.
З метою дотриманням вимог Закону України «Про публічні закупівлі» №922-VІІІ від 25.12.2015 року зі змінами та доповненнями (далі - Закону) Замовник надає наступні обґрунтовані пояснення:
Статтею 23 Закону встановлено, що потенційні учасники - «Фізична/юридична особа мають право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі.
Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника.
За результатами розгляду повідомляємо наступне, Замовником оголошено про проведення процедури відкритих торгів з закупівлі Електричної енергії за бюджетні кошти з урахуванням вимог діючого законодавства України керуючись Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015р №922-VІІІ (далі-Закон), враховуючі правові та економічні засади здійснення закупівлі електричної енергії (на умовах універсальної послуги), які встановлені згідно Закону України «Про ринок електричної енергії» від 13.04.2017 р.№ 2019-VIII (з подальшими змінами та доповненнями).
Згідно з внесеними змінами до Закону України «Про ринок електричної енергії» від 23 листопада 2018 року № 2628-VIII передбачено наступне: «Тимчасово, на період з 1 січня 2019 року по 31 грудня 2020 року, універсальні послуги, крім побутових та малих непобутових споживачів, надаються постачальником таких послуг також бюджетним установам незалежно від розміру договірної потужності та іншим споживачам, електроустановки яких приєднані до електричних мереж з договірною потужністю до 150 кВт. У зазначений період на бюджетні установи незалежно від розміру договірної потужності та на інших споживачів, електроустановки яких приєднані до електричних мереж з договірною потужністю до 150 кВт, поширюються всі права та обов’язки, передбачені Законом України "Про ринок електричної енергії" для малих непобутових споживачів щодо отримання універсальних послуг, передбачених статтею 63 цього Закону.
Згідно ч. 3 ст. 63 Закону України "Про ринок електричної енергії" «Постачальник надає універсальні послуги за економічно обґрунтованими, прозорими та недискримінаційними цінами, що формуються ним відповідно до методики (порядку), затвердженої Регулятором, та включають, зокрема, ціну купівлі електричної енергії на ринку електричної енергії, ціну (тариф) на послуги постачальника універсальних послуг, ціни (тарифи) на послуги оператора системи передачі та оператора системи розподілу відповідно до укладених договорів про надання відповідних послуг».
Повідомляємо, що раціональне використання бюджетних коштів полягає у закупівлі якісних товарів, робіт та послуг з відповідними характеристиками та за найвигіднішу ціну. Таким чином, замовник не порушив жодної вимоги діючого законодавства з питань публічних закупівель. На Нашу думку, дискримінаційні вимоги мають більш радикальні вимоги до учасників. Згідно Закону України «Про публічні закупівлі» не забороняється закупати електричну енергію на умовах універсальної послуги.
На підставі викладеного Ви можете оскаржити умови закупівлі керуючись положенням ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі».
З огляду на зазначене вище Ваша Вимога не може бути задоволена.
Статус вимоги:
Задоволено