-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Однолотова
-
КЕП
розчини інфузійні: Sodium chloride, Sodium chloride, Sodium chloride, Sodium bicarbonate, Aminocaproic acid, Comb drug, Comb drug, Comb drug
процедура закупівля здійснюється для задоволення потреби протягом 2020 року
Завершена
5 858 485.71
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 30 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 30 000.00 UAH
Період оскарження:
02.01.2020 14:32 - 31.01.2020 00:00
Вимога
Вирішена
Внесеня змін до тендерної документації
Номер:
f3401170defb4a4e94ff14c498ec744f
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-01-02-000183-a.b2
Назва:
Внесеня змін до тендерної документації
Вимога:
Виключення препарату з предмету закупівлі у звязку з реєстрацією препартау на Україні лише одним виробником що унеможливлює створення конкурентного серидовища.
Пов'язані документи:
Учасник
- Уважно вивчивши тендерну документацію.docx 13.01.2020 16:56
Дата подачі:
13.01.2020 16:56
Вирішення:
До тендерної документації будуть внесені відповідні зміни.
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Залишено без розгляду
Розділення на лоти для запобігання дискримінаційних вимог, запобігання проявам корупції у фармацевтичній сфері та здешевлення предмету закупівлі
Номер:
9ab4cc904f094827b3d0915bfbbf77ea
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-01-02-000183-a.a1
Назва:
Розділення на лоти для запобігання дискримінаційних вимог, запобігання проявам корупції у фармацевтичній сфері та здешевлення предмету закупівлі
Вимога:
Доброго дня!
Згідно з вимогами МЕРТ та АМКУ під час складання документації Замовникам необхідно вжити вичерпних заходів щодо забезпечення максимальної конкуренції на торгах та недопущення дискримінації учасників, у тому числі шляхом встановлення дискримінаційних умов закупівлі.
Ознайомившись з умовами ТД, вважаємо, що не розділення на лоти списку препаратів (предмету закупівлі) обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників і завищення цін, так як у списку є препарати, що не мають аналогів. Вимога тендерної документації щодо визначення предмета закупівлі одним лотом штучно звужує коло учасників торгів, так як, реалізація та постачання вказаних найменувань може здійснюватись окремо один від одного різними суб’єктами господарювання. На дискримінаційності в об’єднанні в один лот лікарських засобів з різними факрмакологічними властивостями, з різними МНН вказує Мінекономрозвитку та МОЗ України у своєму спільному листі за № 3301-04_55905-03_01.7_33810 від 19.12.2018 р. Окрім цього, в даному листі зазначено, що під час визначення предмета закупівлі лікарського засобу та його характеристик замовникам рекомендовано вжити вичерпних заходів щодо забезпечення максимальної конкуренції на торгах та недопущення дискримінації учасників закупівлі, у тому числі шляхом визначення предмета закупівлі та його характеристик таким чином, щоб сукупність вимог щодо лікарської форми, дозування та МНН лікарського засобу не призвели до можливості здійснення закупівлі лікарських засобів лише однієї торговельної назви. Варто зазначити, що відсутність лише одного препарату унеможливлює участь Учасника взагалі в торгах, оскільки вони здійснюються в межах одного лоту.
Таким чином, зазначені вимоги тендерної документації обмежують коло потенційних учасників Процедури закупівлі, порушують права та законні інтереси тих суб’єктів господарювання, у яких не має прямих договорів із виробником, або які не можуть надати всі визначені в предметі закупівлі лікарські засоби одночасно, що в свою чергу призводить до порушення основних принципів, закладених в Законі України «Про здійснення державних закупівель» стосовно недискримінації учасників торгів.
На підставі вищевикладеного та керуючись, ст. 3, ст. 5 та ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», з метою створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у фармацевтичній сфері та здешевлення предмету закупівлі, вимагаємо внести зміни до тендерної документації шляхом розподілення предмету закупівлі на більшу кількість лотів, 1 позиція - 1 лот або з розрахунку 1 лот – 1 МНН (міжнародна непатентована назва).
В разі незадоволення вимоги, дії Замовника можуть будуть оскаржені в Постійно діючій адміністративній колегії АМК з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель з наступним стягненням витрат із Замовника в судовому порядку.
Пов'язані документи:
Замовник
- Відповідь на вимогу.docx 09.01.2020 08:49
Дата подачі:
03.01.2020 12:44
Вирішення:
Відповідь: Відповідно до наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі від 17.03.2016 №454 «Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі» під час здійснення закупівлі лікарських засобів предмет закупівлі визначається за показником третьої цифри Єдиного закупівельного словника із зазначенням у дужках міжнародної непатентованої назви лікарського засобу (далі - МНН). У разі якщо предмет закупівлі лікарських засобів містить два та більше лікарських засобів, замовником у дужках зазначається МНН кожного лікарського засобу.
При цьому замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за показниками четвертої - восьмої цифр Єдиного закупівельного словника, а також за обсягом, номенклатурою та місцем поставки товарів, виконання робіт або надання послуг. Таким чином, норми зазначеного вище наказу не зобов’язують замовника встановлювати окремі частини предмета закупівлі, а дають йому право.
На виконання зазначених вище вимог, тендерним комітетом було забезпечено визначення предмету закупівлі у порядку, регламентованому нормами чинного законодавства.
Варто зазначати, що Лист № 3301-04/55905-03/01.7/33810 містить також рекомендаційний характер, і не встановлює вимоги.
Зокрема абз. 2 п. 2 цього листа зазначає: З метою створення умов для добросовісної конкуренції серед учасників закупівель замовникам при закупівлі лікарських засобів для предметів закупівлі, очікувана вартість яких дорівнює або перевищує 200 тис. гривень та які містять два та більше лікарських засобів з різними МНН, рекомендується визначати окремі частини предмета закупівлі (лоти) щодо кожного окремого МНН за умови, що вартість кожної окремої частини предмета закупівлі (лота) дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень.
Відповідно до абз. 2-3 п. 3 Листа № 3301-04/55905-03/01.7/33810 Під час визначення предмета закупівлі лікарського засобу та його характеристик замовникам рекомендовано вжити вичерпних заходів щодо забезпечення максимальної конкуренції на торгах та недопущення дискримінації учасників закупівлі, у тому числі шляхом визначення предмета закупівлі та його характеристик таким чином, щоб сукупність вимог щодо лікарської форми, дозування та МНН лікарського засобу не призвели до можливості здійснення закупівлі лікарських засобів лише однієї торговельної назви.
У разі, якщо з огляду на особливості предмета закупівлі, зокрема, у разі відсутності у лікарського засобу відповідного МНН, у тендерній документації є необхідність посилання на конкретну торговельну назву чи виробника лікарських засобів, замовникам варто враховувати, що таке посилання повинно бути відповідно обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
Замовником у Додатку 3 «Технічні вимоги» до тендерної документації встановлено, що посилання в тендерній документації на конкретні торгівельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника читати як «або еквівалент». Крім того, всі 117 позицій закупівліДодатку 3 «Технічні вимоги» до тендерної документації містять МНН, що дає змогу учасникам запропонувати еквівалент.
Рішення про не встановлення окремих частини предмета закупівлі (лотів) також було зумовлено тим, що закупівлі підлягають лікарські засоби із незначним обсягом, а розбивка їх на окремі частини предмета закупівлі (лоти) може призвести до незацікавленості учасників подавати свої тендерні пропозиції через не значну кількість товару, який є предметом закупівлі та відповідно до ситуації, коли процедура закупівлі буде відмінена через подання на участь у торгах менше двох тендерних пропозицій та/або загалом неподання тендерних пропозицій по окремим позиціям (лотам) із незначним обсягом.
Отже, замовником дотримано рекомендацій та вжито заходів щодо забезпечення максимальної конкуренції на торгах та недопущення дискримінації учасників закупівлі, адже учасники можуть в складі тендерної пропозиції пропонувати відмінні від зазначених у технічних вимогах з конкретною назвою препарати різних виробників.
Статус вимоги:
Не задоволено